معرفی و دانلود کتاب دختری در چاه

عکس جلد کتاب دختری در چاه
قیمت:
۱۰۴۰۰۰ ۵۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری در چاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری در چاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری در چاه

هرجا بچه‌ای به قتل برسد، یک روح سرگردان احضار می‌شود تا از قاتل انتقام بگیرد. رین چوپکو در کتاب دختری در چاه داستانی تخیلی و ترسناک با چنین موضوعی خلق کرده است. این داستان بر اساس افسانه‌های ترسناک ژاپنی شکل گرفته و مخاطبان آن نوجوانانِ شیفته‌ی ژانر وحشت هستند.

درباره‌ی کتاب دختری در چاه

مردی قاتل، بی‌خیال و بی‌قید، روی کاناپه و روبه‌روی تلویزیون نشسته که ناگهان تصویر مردی که توی تلویزیون حرف می‌زند، ناپدید و تلویزیون برفکی می‌شود. مرد خشمگین به سمت تلویزیون می‌رود و با دکمه‌های تلویزیون ورمی‌رود و فحش می‌دهد که در همین حین، چراغ‌های خانه یکی پس از دیگری چشمک می‌زنند و خاموش می‌شوند. او به سمت حمام می‌رود، صورتش را در روشویی می‌شوید و وقتی سرش را بالا می‌آورد، چشمان یک روح را در آینه می‌بیند. این روح «اوکیکو» شخصیت اصلی کتاب دختری در چاه (The Girl from the Well)، نوشته‌ی رین چوپکو (Rin Chupeco) است؛ او آمده تا از مرد قاتل انتقام بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب دختری در چاه

اوکیکو، قهرمان کتاب دختری در چاه، روحی ترسناک است. او قرن‌ها دور دنیا پرسه زده و ارواح کشته‌شدگان را آزاد کرده است. او که زمانی خودش قربانی بوده، حالا جان قاتلانی را که باید تقاص پس دهند، می‌گیرد. اما رها کردن ارواح بی‌گناه از پیوندهای اثیری آن‌ها، برای اوکیکو آرامش نمی‌آورد و او همچنان سرگردان است تا اینکه «تارک» را ملاقات می‌کند؛ نوجوانی بداخلاق با خالکوبی‌های پیچیده که روح شروری در زیر پوستش خانه کرده. علی‌رغم آنکه همسایه‌هایش از تارک می‌ترسند، اوکیکو می‌داند که تارک هیولا نیست. او باید از شر روح بدخواهی‌ که به او چسبیده، رها شود. تنها یک مشکل وجود دارد، اگر روح شرور بمیرد، میزبانش هم می‌میرد.

کتاب دختری در چاه داستانی وحشتناک و پرتعلیق دارد. این کتاب تلفیقی از داستان‌های ترسناک ژاپنی به همراه ادبیات شفاهی آسیای شرقی است که از داستان‌هایی چون جن‌گیر و حلقه وام گرفته است‌. این داستان ترسناک و پرکشش را انتشارات پرتقال با ترجمه‌ی مروا باقریان منتشر کرده است.

معرفی و دانلود کتاب دختری در چاه

درباره‌ی مجموعه‌ی دختری در چاه

کتاب دختری در چاه جلد اول مجموعه‌ای دوجلدی با همین نام است. این مجموعه روایتگر داستان‌هایی تخیلی و ترسناک است و جلد دوم آن رنج (The Suffering) نام دارد. جلد دوم این مجموعه هنوز به فارسی ترجمه نشده است.

نکوداشت‌های کتاب دختری در چاه

  • در همه‌ی کلمات تغزلی رین چوپکو یک عامل برانگیزاننده‌ی برتر وجود دارد که برای نوجوانانی که از فیلم‌های ترسناک کلاسیک لذت می‌برند، مناسب است. این داستان کاملاً ترسناک است و ارزش خواندن دارد. (بوک لیست)
  • رین چوپکو کار بزرگی در ادغام فولکلور ژاپنی با عناصر ترسناک جهانی انجام داده است. من این کتاب را به همه‌ی کسانی که دنبال داستان‌های ترسناک هستند، توصیه می‌کنم. (وبلاگ نقد کتاب بوک اسماگلرز)
  • این معمای ترسناک ترکیب مناسبی از زندگی نوجوانان معاصر و داستان خیالی ارواح دارد. این داستان به‌خوبی نوشته شده و شخصیت‌های مرده و زنده‌ی آن جذاب هستند. این کتاب ارزش دارد که در مجموعه آثار نوجوانان قرار بگیرد و برای دوست‌داران کتاب‌های تخیلی و ترسناک مناسب است. (مجله‌ی وویا)
  • کتاب دختری از چاه بخشی از حلقه، بخشی از کینه و بخشی از جن‌گیر است. یک داستان فوق‌العاده ترسناک که مطمئناً خوانندگان را در شب بیدار نگه می‌دارد. اوکی;و یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های رمان نوجوانان است. (مجله‌ی نقد کتاب آرتی)

کتاب دختری در چاه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانان و همچنین کسانی که به داستان‌های فانتزی ترسناک علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب دختری در چاه می‌خوانیم

صدای مادرم را به یاد می‌آورم که پیش از آنکه بیماری به وجودش بخزد، گرم و زنده بود. یادم می‌آید برایم تعریف می‌کرد که چطور چوچین‌ها حامل ارواح مردگان‌اند. می‌گفت برای همین فانوس‌ها را که مظهر جوهره‌ی وجودشان‌اند، روشن می‌کنیم و آن‌ها را به رود می‌سپاریم. می‌گذاریم آب آن‌ها را به دنیای مردگان برگرداند، به جایی که به آن تعلق دارند.

دختر مرده، مثل خیلی از دخترهای مرده‌ی پیش از خودش، شبیه آن چوچین‌هاست. وقتی درخشش خیره‌کننده‌ای پیدا می‌کند، او را آرام در دستانم می‌گیرم، گرمایی ملایم وجودم را از آرامشی پر می‌کند که برایم غریبه است. فقط چند ثانیه دوام دارد. اما وقتی خودتان را به ابدیتی سپرده باشید که در آن چیزی جز خواهش نباشد، همان چند ثانیه هم کافی است.

روح دختر را از خانه‌ی مرد پیراهن‌چرک به بیرون آزاد می‌کنم. تا آن لحظه دیگر چیزی از او نمانده جز یک گوی درخشان آتش در آغوش متلاشی من. چشم‌هایم را می‌بندم و سعی می‌کنم تا می‌توانم از او گرما بگیرم؛ تا در شب‌های سردتر آن را به یاد بیاورم و به کار ببرم. بعد دست‌هایم را رو به آسمان بلند می‌کنم. دختر خودبه‌خود، بالا می‌رود و مدتی کوتاه بالای سر من معلق می‌ماند انگار می‌خواهد من را متبرک کند، بعد مثل بادکنکی در پاییز بالا و بالاتر می‌رود تاجایی‌که او هم می‌شود یک لکه‌ی ابر، یک سراب دیگر.

شب‌

تاب.

من در جایی هستم که بچه‌های مرده می‌آیند. اما حتی من هم وقتی کارم تمام بشود، نمی‌دانم کجا می‌روند، به مرتبه‌ای بالاتر یا زندگی‌ای تازه. فقط می‌دانم که مثل چوچین‌های عالم بچگی‌ام به جایی می‌روند که من نمی‌توانم دنبالشان بروم.

مدتی طولانی همان‌جا می‌ایستم و آسمان را تماشا می‌کنم. اما چیز دیگری در تاریکی حرکت نمی‌کند و در این گستره‌ی پهناور شب چیزی جز ستاره نمی‌بینم.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: کرم‌های شب‌تاب
فصل دو: پسر
فصل سه: چراغ می‌شکند
فصل چهار: سیاه و سفید
فصل پنج: زن دیوانه
فصل شش: قتل
فصل هفت: سرنخ‌ها
فصل هشت: مرد خوش‌رو
فصل نُه: عروسک‌ها
فصل ده: فهمیدن
فصل یازده: سوگواری
فصل دوازده: خداحافظی
فصل سیزده: چاه
فصل چهارده: نامه‌ها
فصل پانزده: پسرها
فصل شانزده: موتسو
فصل هفده: کوهستان وحشت
فصل هجده: معبد چینسی
فصل نوزده: شبح‌خوانی
فصل بیست: تطهیر
فصل بیست‌ویک: قربانی
فصل بیست‌ودو: رستگاری
فصل بیست‌وسه: هانامی
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری در چاه
نویسنده
مترجممروا باقریان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-274-679-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ترسناک نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۴۰۰۰ ۵۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری در چاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختری در چاه

برای دریافت کتاب دختری در چاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.