معرفی و دانلود کتاب روح سرگردان گورستان

عکس جلد کتاب روح سرگردان گورستان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روح سرگردان گورستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روح سرگردان گورستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روح سرگردان گورستان

تسا وودوارد و خانواده‌اش در ابتدای کتاب روح سرگردان گورستان، از فلوریدای گرم و آفتابی به شیکاگوی سرد و خاکستری نقل‌مکان می‌کنند. تسا به محض ورود به خانه‌ی جدیدشان متوجه اتفاقات عجیبی می‌شود: سوسوی چراغ‌ها، نقاشی‌های مرموز در دفتر طراحی تسا و از همه‌ ترسناک‌تر، گریه‌های واقعی عروسک برادر کوچکش! لینزی کری در این رمان این اتفاقات هولناک را با داستان یک گورستان قدیمی پیوند می‌زند...

درباره‌ی کتاب روح سرگردان گورستان

در گورستان گریسلند، مجسمه‌ی دختری به نام اینز کلارک قرار گرفته که ترس و وحشت را در دل مردم محلی افکنده است. اینز کلارک در شش سالگی در اواخر قرن نوزدهم درگذشت؛ برخی می‌گویند او بر اثر برخورد صاعقه جانش را از دست داد، بعضی عقیده دارند بیماری دیفتری باعث مرگ او شد و حدس‌های دیگر. والدینش پس از مرگ دختر کوچکشان مجسمه‌ای به اندازه‌ی اینز سفارش دادند. همین مجسمه‌ی کوچک که روی یک نیمکت نشسته، یک چتر و یک دسته‌گل در دست دارد و دور آن را محفظه‌ای شیشه‌ای فراگرفته، اتفاقات عجیبی را رقم زده است. برای مثال در هنگام طوفان مجسمه ناپدید می‌شود و بعد از روشن شدن هوا دوباره برمی‌گردد! بعضی هم ادعا می‌کنند که روح دختر جوانی شبیه اینز در گورستان دیده شده یا صدای خنده و گریه او شنیده شده است. بعضی از اجسام هم در گورستان جابه‌جا شده‌اند. و این دقیقاً‌ همان چیزی است که شخصیت اصلی کتاب روح سرگردان گورستان (The Peculiar Incident on Shady Street) با آن مواجه می‌شود! اما این‌بار در خانه‌ی جدیدشان.

معرفی و دانلود کتاب روح سرگردان گورستان

رفتن از یک شهر به شهر دیگر،‌ برای هر کسی می‌تواند دلهره‌آور و ترسناک باشد؛ برای شخصیت اصلی کتاب علاوه بر چالش‌های معمول، به هولناک‌ترین و متحول‌کننده‌ترین حالت ممکن می‌گذرد. تسا وودوارد، با خانواده‌اش از فلوریدای آفتابی به شیکاگوی بارانی و سرد نقل مکان می‌کند. او در کلاس هفتم درس می‌خواند و از اینکه باید زندگی گذشته‌اش و دوستانش را رها کند و در شهر دیگری زندگی جدیدی را از سر بگیرد، به‌هیچ‌وجه خوشحال نیست. خانواده‌ی تسا به خانه‌ای خالی‌ازسکنه اسباب‌کشی می‌کنند که در آن صداهای عجیب می‌آید، نقاشی‌های مرموزی در دفتر تسا کشیده می‌شود و کلی اتفاقات شگفت‌انگیز دیگر می‌افتد.

تسا در ابتدا همه‌ی این رویدادها را اتفاقی می‌داند و زیر سؤال می‌برد. حتی وقتی عروسک برادر کوچکش، جونا، شروع به گریه کردن می‌کند و واقعاً اشک از چشمانش می‌آید! بعد از مدتی که از اقامتشان در خانه می‌گذرد، تسا متوجه می‌شود که هیچ چیز اتفاقی نیست! پس به آموخته‌های علمی‌اش پناه می‌برد، تحقیق می‌کند و به اثبات نظریه‌‌اش می‌پردازد. تسا به همراه دوستانش از علم استفاده می‌کند تا بر ترسش پیروز شود؛ اما با این کار فقط یک لحظه حواسش از این رویدادهای عجیب منحرف می‌شود و لحظه‌ای بعد،‌ ترس تمام وجودش را فرامی‌گیرد! سرانجام هیچ چاره‌ای نمی‌بیند جز اینکه همراه با همان دوستانش، راز این معما را کشف کند! اما رابطه‌ی میان گورستان شهر و خانه‌ی جدید تسا چیست؟ لینزی کری (Lindsay Currie)، نویسنده‌ی کتاب روح سرگردان گورستان، در ادامه همه چیز را برای خوانندگان فاش می‌کند.

همانطور که گفتیم، تسا شخصیت اصلی کتاب گورستان سرگردان است. او در کنار دیگر دوستانش به حل معماهای خانه‌‌ی متروک می‌پردازد. او از رفتن از شهر، خانه و مدرسه‌ی محبوبش خوشحال نیست، نمی‌خواهد بهترین دوستش را ترک کند، برای رفتن به مدرسه‌ی جدید اضطراب دارد، از رفتارهای عجیب و غریب پدر و مادرش خجالت می‌کشد و نمی‌خواهد خود واقعی‌اش را به هیچ‌کس، حتی خانواده‌اش نشان دهد. تسا هم مانند هر دانش‌آموز دیگری بعد از تمام این اتفاقات، وارد یک گروه جدید می‌شود و دوستان دیگری پیدا می‌کند. اندرو، دوست جدید تسا، او را با نینا، ریچی و کسیدی آشنا می‌کند. اندرو باهوش است و در تحقیقات تسا به او کمک می‌کند، نینا کنجکاوی و طنز را به گروه تزریق می‌کند و ریچی، شجاعت را به دیگران هدیه می‌دهد و همیشه برای مقابله با عناصر ماوراء‌طبیعی آماده است. این گروه در کنار هم به حل معما می‌پردازند. لینزی کری از طریق این گروه، دوستی و کار گروهی را به مخاطبان کتاب آموش می‌دهد.

کتاب روح سرگردان گورستان عناصر رازآلود، ترسناک و ماوراء‌طبیعی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. لینزی کری داستانی ترسناک، پر از روح و شبح، جذاب، هیجان‌انگیز و دلگرم‌کننده را خلق می‌کند و با اثرش، خوانندگان نوجوانان آثار ترسناک را راضی نگه می‌دارد. این کتاب را با ترجمه‌ی امیر نمازی و چاپ انتشارات نگاه آشنا بخوانید.

در نکوداشت‌ کتاب روح سرگردان گورستان

  • همراه با ترس و لرز فراوان، راهی برای ورود به یک شب سرد پاییزی هولناک! (مجله‌ی کرکوس ریویوز)

کتاب روح سرگردان گورستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نوجوانید و به دنبال یک کتاب ترسناک با درون‌مایه‌ی دوستی و خانواده می‌گردید، کتاب روح سرگردان گورستان بهترین گزینه به نظر می‌رسد!

در بخشی از کتاب روح سرگردان گورستان می‌خوانیم

می‌گویند اولین قدم برای خلق یک نقاشی خوب با مدادشمعی، کشیدن یک طرحِ کلی خوب است، ولی خب آن‌چنان هم ساده نیست. اگر کاغذی که زیر دستتان است کاملاً خالی باشد، کشیدن خط اول بسیار ترسناک است، چراکه پر از سفیدی و تُهی از هر چیزی است. فرقی نمی‌کند روشن باشد یا تیره، به هر حال اولین حرکت روی آن سخت است، چون همیشه از خراب‌کردنش می‌ترسید. هنوز طرح آن L وارونه‌ی مزخرف روی اعصابم است. امکان ندارد کار من باشد و فراموشش کرده باشم. از آن گذشته، من به هیچ ‌وجه چنین طرحی را برای شروع نقاشی‌ام انتخاب نمی‌کنم.

لامپ دستشویی را روشن می‌کنم و اخم‌هایم درهم می‌رود. به‌خاطر لکه‌ی اسرارآمیزی که امروز صبح در دفترم پیدا کردم اوضاع جالبی ندارم و حالا هم این دستشویی به نظرم عجیب می‌آید، چون نسبت‌به دیشب که مسواک می‌زدم تاریک‌تر است و البته ترسناک. کاشی‌های سیاه‌وسفید چرک و وانی لب‌پریده دارد که در گوشه‌ی حمام روی چهارپایه‌اش قرار گرفته‌است. فقط یک روشویی وجود دارد، در صورتی ‌که در فلوریدا روشویی دوقلو داشتیم. خط قهوه‌ای چرکی هم دورش کشیده شده‌است. یعنی زمان زیادی است که کسی این‌جا را تمیز نکرده؟

زیرلب می‌گویم: «اَه، لعنت بهش!» و در آن فضا به‌دنبال یک حوله می‌گردم. از بدشانسی‌ام هنوز حوله‌ها را از چمدان درنیاورده‌ام، پس به‌ناچار صورتم را با پیراهنم خشک می‌کنم. خطوط قهوه‌ای مرموز، مکانی بی‌پرده، بدون حوله. احساس می‌کنم وسط یکی از آن برنامه‌های زنده‌ی واقعی هستم که مردم در آن برای نجات‌دادن جانشان از بلایای طبیعی درتقلا هستند و در این قسمت برنامه، تسا وودوارد تلاش می‌کند تا از یک دستشویی چندش‌آور جان سالم به در ببرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روح سرگردان گورستان
نویسنده
مترجمامیر نمازی
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-385-002-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روح سرگردان گورستان

م محمودآبادی
۱۴۰۳/۴/۹
داستان نیمه بلند با ژانر وحشته
داستان روان وآرام پیش میره همراه موضوعات ترسناک که خواننده رو با خودش همراه میکنه اما آخر داستان جوری که خواننده انتظار داره پیش نمیره وبیشتر جنبه فانتزی به خودش میگیره و اون طوری که خواننده توقع داره انتظاراتش رو برآورده نمیکنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روح سرگردان گورستان

برای دریافت کتاب روح سرگردان گورستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.