معرفی و دانلود کتاب زبان بدن

عکس جلد کتاب زبان بدن
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زبان بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زبان بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زبان بدن

کتاب زبان بدن، اثری آموزنده و جامع برای یادگیری شیوه‌های ارتباط موثر غیرکلامی، نوشته‌ی آلن پیز است. این کتاب یک منبع کاربردی و مفید برای خواندن فکر و احساس دیگران نیز به‌شمار می‌رود؛ چراکه همه می‌دانیم گاهی اوقات آن‌چه به زبان می‌آوریم با تفکرات ما یا آن چیزی که در ذهن و قلب خود احساس می‌کنیم، متفاوت است و حال‌آنکه حقیقت را از حرکات و حالات بدن، چشم‌ها، دست‌ها و نحوه‌ی نشستن یا ایستادن‌مان، می‌توان خواند.

درباره‌ی کتاب زبان بدن

شاید تابه‌حال مستندهای بررسی رفتار مجرمان را در اتاق‌های بازجویی از منظر تحلیل زبان غیرکلامی آنان (زبان بدنشان) دیده یا به تماشای چنین برنامه‌هایی علاقه‌مند باشید؛ زیرا چیزی‌ که بر زبان می‌آورند به‌وضوح با حالاتی که از خود به‌صورت ناخودآگاه بروز می‌دهند، متفاوت است. البته کار هر کسی نیست که بتواند از نحوه‌ی نشستن فرد هم به دروغ‌گویی او پی ببرد! اما آنچه واضح می‌نماید، این پیام است: «بدن دروغ نمی‌گوید.»

معرفی و دانلود کتاب زبان بدن

کتاب زبان بدن (Body language) از آلن پیز (Allan Pease) به ما یاد می‌دهد چگونه افکار دیگران را از طریق حرکاتشان بخوانیم. فرد می‌تواند احساساتی نظیر آشفتگی یا سراسیمگی، دروغ‌گویی یا هیجانش را تا حد زیادی از گفتار خود دور کند؛ اما درنهایت این چشم‌ها، حرکات دست‌ها یا نحوه‌ی نشست و برخاست اوست که درونش را آشکار می‌کند؛ کافیست اصول ترجمه‌ی هر نشانه از بدن را بدانید و به آدم‌های اطراف دقت کنید.

تعبیر زبان بدن خود یا دیگری، صرفا برای دانایی بیشتر یا سرگرمی نیست؛ بلکه ابزاری قوی برای دردست‌گرفتن برگ برنده‌ی مذاکرات، پیروزی در رقابت‌ها، بهبود ارتباطات عاطفی، دوستانه و خانوادگی و البته حواس‌جمعی هنگام معاملات اقتصادی، خرید و مواردی از این دست است. این ابزار، مهارت و علم خاص خود را دارد؛ به‌همین‌علت آلن پیز، روان‌شناس و رفتارشناس خبره و معروف استرالیایی که سال‌هاست با تکیه‌بر مطالعات پزشکی و تحقیقات علمی، در حوزه‌ی زبان بدن و حرکت‌شناسی انسان‌ها کار می‌کند، کتاب زبان بدن را به‌صورت یک راهنمای آموزشی - تمرینی کاربردی تالیف و ارائه کرده است. بیان ساده، تصاویر متعدد، مثال‌های آموزشی متنوع و ترتیب بیان هر قسمت از آن‌چه در تعابیر زبان بدن می‌گنجد، مطالعه و یادگیری را برای شما سهل کرده است.

این کتاب را با ترجمه‌ی روان فهیمه شاه‌محمدی که به کوشش انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده، می‌خوانید.

نکوداشت‌های کتاب زبان بدن

  • با مطالعه‌ی کتاب زبان بدن به این نتیجه رسیدم که می‌توانم از آن برای بهبودبخشی به ارتباطاتم با دیگران، استفاده کنم؛ پس این کتاب را به همه‌ی آن‌هایی که قصد دارند تجربه‌ی بهتری از روابط خود داشته باشند، پیشنهاد می‌کنم. (جیمی متینسن)
  • آلن پیز در این کتاب، به بهترین شکل از تصاویر سیاستمداران و انسان‌های مشهور بهره برده تا به مخاطب خود نشان دهد هر ژست چه معنا و پیامی به‌همراه دارد. با مطالعه‌ی کتاب زبان بدن، قادر خواهید بود زبان بدن و نشانه‌های به‌خصوص آ» را در فرهنگ جامعه‌ی خود رمزگشایی و بهتر درک کنید. (نیویورک تایمز)
  • هر زمان که خانواده‌ی پیز کتابی را منتشر می‌کنند، با اشتیاق آن را تهیه می‌کنم؛ می‌خوانم و زیر جملات خط می‌کشم. هربار با درون‌مایه‌ی طنز کتاب می‌خندم و مهم‌تر از همه چیزهای زیادی را فرا می‌گیرم. کتاب زبان بدن به‌راستی شگفت‌انگیز است. (تام پترز)

کتاب زبان بدن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان به مطالعات روان‌شناسی، رفتارشناسی و تحلیل زبان بدن، مناسب است.

در بخشی از کتاب زبان بدن می‌خوانیم

قرن‌ها قبل انسان‌ها برای محافظت از خود در برابر نیزه و چماق‌ دشمن از سپر استفاده می‌کردند؛ ولی انسان متمدن امروز از هر وسیله‌ای که در اختیار دارد، استفاده می‌کند تا هنگام حمله‌ی فیزیکی یا زبانی از خودش دفاع کند. این چیزها شامل ایستادن پشت یک در، دریچه، میز، درِ باز ماشین یا سوارشدن روی صندلی است. پشت صندلی مثل سپر برای محافظت از بدن عمل می‌کند و فرد را به شخصیتی تهاجمی و برتری‌طلب تبدیل می‌کند؛ همچنین مردها در این حالت پاهای خود را از هم باز می‌گذارند. بیشتر افرادی که به این حالت می‌نشینند، شخصیت‌هایی هستند که دنبال کنترل دیگران‌اند و وقتی از صحبت دیگران صبرشان سرآمد، پشت صندلی برایشان مثل یک سپر می‌ماند و مانع حمله‌ی اعضای دیگر گروه می‌شود. چنین افرادی همه‌ی جوانب را در نظر می‌گیرند و بدون جلب‌توجه دیگران روی صندلی می‌نشینند.

آسان‌ترین راه برای اینکه مانع آن‌ها شوید، این است که پشتشان بنشینید یا بایستید تا آن‌ها احساس آسیب‌پذیری کنند و موقعیتشان را تغییر دهند. این شیوه در موقعیت‌های گروهی موفقیت‌آمیز است؛ زیرا پشت فرد خالی است و باعث می‌شود شخص موقعیت خودش را تغییر دهد؛ بنابراین اگر چنین فردی روی یک صندلی چرخ‌دار نشسته‌بود، چه باید کنیم؟ در این حالت نمی‌توان موقعیت او را تغییر داد؛ یعنی پشت فرد ایستاد یا نشست. بهترین راه در این حالت دفاع غیرکلامی است؛ مکالمه‌ی خود را در حالت ایستاده انجام دهید و از بالا به شخص نگاه کنید و وارد حریم شخصی او شوید. این حرکت او را ناراحت می‌کند و حتی ممکن است برای اینکه از شما دور شود، از پشت روی زمین بیفتد. دفعه‌ی بعد که با چنین شخصی رو‌به‌رو شدید، مطمئن شوید که او روی یک صندلی ثابت دسته‌دار نشسته است تا نتواند حالت فوق را به‌ خود گیرد. وقتی او نتواند سوار بر صندلی شود، حرکت معمول بعدی او نامش منجنیق است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: درک مفاهیم پایه
فصل دوم: قدرت در دستان شماست
فصل سوم: جادوی لبخندها و خنده‌ها
فصل چهارم: نشانه‌های بازو
فصل پنجم: تأثیر تفاوت‌های فرهنگی در علائم غیرکلامی
فصل ششم: حرکات دست و انگشت شست
فصل هفتم: علائم مرتبط با ارزیابی و فریب دادن
فصل هشتم: حرکات چشم
فصل نهم: مهاجمان فضایی، قلمروها و فضاهای شخصی
فصل دهم: چه‌گونه طرز قرارگرفتن پاهایتان افکار شما را لو می‌دهد؟
فصل یازدهم: سیزده حرکت معمول که درطول روز شاهد آن هستید
فصل دوازدهم: چه‌گونه یک رابطه ایجاد کنید؟
فصل سیزدهم: رازهای نهفته در علائم مرتبط با سیگار، عینک و آرایش
فصل چهاردهم: نحوه اشارات بدن به مکانی که ذهن خواهان رفتن به سوی آن است
فصل پانزدهم: نشانه‌های مالکیت و قلمرو افراد
فصل شانزدهم: ترتیب نشستن افراد و دلایل آن
فصل هفدهم: مصاحبه‌ها، نقش قدرت افراد و سیاست‌های اداری
فصل هجدهم: همه‌ی اشارات و علائم را کنار هم بگذارید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زبان بدن
نویسنده
مترجمفهیمه شاه محمدی
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-7701-87-6
موضوع کتابکتاب‌های زبان بدن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زبان بدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زبان بدن

برای دریافت کتاب زبان بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.