معرفی و دانلود کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی

عکس جلد کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی
قیمت:
۲۷۰۰۰ ۱۶,۲۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی

در شهرک سبزیجات اتفاقات زیادی می‌افتد و همه می‌دانند که هر روز ماجرای تازه‌ای در راه است. کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی نوشته‌ی سمیرا قیومی یکی از ماجراهای شهرک سبزیجات را برای مخاطب خردسال تعریف می‌کند. در این ماجرای جذاب تربچه به‌خاطر بیدار ماندن طولانیِ شب،‌ در صبح روز امتحان خواب می‌ماند! خواب ماندن همان و احتمال دیر رسیدن همان!

درباره‌ی کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی

تصویرسازی برای کودکان باعث جذابیت بیشتر داستان‌گویی و ارتباط بهتر مخاطبان خردسال می‌شود. کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی نوشته‌ی سمیرا قیومی و تصویرگری غزاله بیگدلو یکی از داستان‌های مجموعه کتاب داستان‌های خونت کجاست؟ تو باغچه است. ماجراهای این مجموعه داستان درباره‌ی دو شخصیت به نام‌های تربچه و پیازچه است. این دو شخصیت با همراهی یکدیگر اتفاقات متنوعی را تجربه می‌کنند و در ارتباط با دیگران به کارهای مختلفی دست می‌زنند. مخاطب خردسال می‌تواند در حین تماشای تصاویر جذاب این کتاب و خواندن داستان، با شخصیت‌ها همراه شود.

داستان کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی از جایی شروع می‌شود که تربچه در شهرک سبزیجات نشسته و در حال تماشای سریال دور از خانه است. بابا بادمجون که در فکر امتحان فردای تربچه است به او یادآور می‌شود که باید درس‌هایش را بخواند. تربچه با شنیدن صدای پدر کتابش را بر می‌دارد و به بابابادمجون می‌گوید در حال تمرین و درس خواندن است. درحالی ‌که او غرق تماشای سریال محبوبش است و متوجه گذشت زمان نیست! فردا صبح وقتی که ساعت شروع به زنگ زدن می‌کند، تربچه در رخت‌خواب است و بیدار نمی‌شود. تا اینکه پیازچه، دوست صمیمی او، از راه می‌‍رسد و تربچه را صدا می‌زند. تربچه از خواب می‌پرد و وقتی متوجه می‌شود که امتحانش دیر شده با سرعت آماده می‌شود و همراه پیازچه به سمت مدرسه می‌روند. تربچه و پیازچه به ایستگاه کدوبوس می‌رسند و تربچه با دیدن صف طولانی مسافران تعجب می‌کند و نمی‌داند چطور باید خودش را به مدرسه برسد!

این داستان با شبیه‌سازی موقعیت‌های گوناگون در کارهای روزانه، به آن‌ها کمک می‌کند تا رفتارهای خوب و بد را از هم تشخیص بدهند و از تکرار کارهای ناپسند خودداری کنند. نویسنده در کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی شخصیت‌ها را در شهرکی خیالی قرار داده که این شهرک شبیه به دنیای امروز ماست. کودکان با خواندن این کتاب در دنیای تخیلی شهرک سبزیجات قرار می‌گیرند و با شنیدن هر داستان نکته‌های آموزشی مختلفی را فرا می‌گیرند. سمیرا قیومی که پیش از این هم در نگارش کتاب‌های کودک موفق بوده است، با طراحی داستان‌های مختلف در مجموعه کتاب خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه به مخاطب خردسال خود می‌آموزد که چگونه مسائلی همچون تلاش برای رسیدن به هدف و مسئولیت‌پذیری را بیاموزند و همچنین در شناخت توانایی‌ها و درک تفاوت و شباهت‌ها کوشا باشد.

کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی نوشته‌ی سمیرا قیومی توسط نشر پرنده‌ی آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، منتشر شده است.

کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فرزند خردسال شما داستان‌های شهرک سبزیجات را دنبال می‌کند، این اثر فرصت خوبی است تا او قصه‌ی تازه‌ای را از این سرزمین بشنود. کتاب پیشِ رو برای کودکان چهار تا شش ساله مناسب و بسیار آموزنده است.

در بخشی از کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی می‌خوانیم

شب بود و جیرجیرک‌ها در شهرک سبزیجات قدم می‌زدند و آواز می‌خواندند. تربچه نشسته بود پای تلویزیون و داشت سریال «سال‌های دور از باغچه» را تماشا می‌کرد. بابا بادمجون از توی آشپزخانه گفت: «تربچه جان، تپلچه جان، امتحان فردا که یادت نرفته؟»

تربچه تندی کتابش را برداشت و گفت: «بابا بادمجون جون، مگه نمی‌بینی دارم درس می‌خونم؟!»

صبح وقت رفتن به مدرسه تربچه نقلی توی رختخواب بود. ساعت رومیزی هی بالا و پایین می‌پرید و سروصدا می‌کرد، اما تربچه یک قل کوچولو هم نمی‌زد. تا این که سروکله‌ی پیازچه از پشت پنجره پیدا شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-436-671-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۰۰۰ ۱۶,۲۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی

برای دریافت کتاب چه تربچه‌ی زبر و زرنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.