معرفی و دانلود کتاب دوست الکی یا راستکی؟

عکس جلد کتاب دوست الکی یا راستکی؟
قیمت:
۲۴۰۰۰ ۱۴,۴۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوست الکی یا راستکی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوست الکی یا راستکی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوست الکی یا راستکی؟

کتاب دوست الکی یا راستکی؟ قسمتی دیگر از ماجراهای‌ خواندنی مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه، به قلم سمیرا قیومی است و تربچه‌ی نقلی و دوست مهربان او یعنی پیازچه راوی این قصه‌ی آموزنده خواهند بود. تربچه می‌خواهد امروز را در رخت‌خواب گل‌گلی خود بگذارند؛ این درحالی‌ست که پیازچه برای آغاز یک نرمش پرهیجان صبحگاهی آماده می‌شود. اما باید دید ماجرای چنین صبحی به کجا می‌کشد؟

درباره‌‌ی کتاب دوست الکی یا راستکی؟

تربچه و پیازچه، بهترین دوستان یکدیگر هستند. البته، حتی صمیمی‌ترین رفقای دنیا نیز عادت‌های مختلفی دارند و حتی ممکن است بابت تفاوت‌های خود به چالش‌های تازه‌ای برخورد کنند. کتاب دوست الکی یا راستکی؟ نوشته‌ی سمیرا قیومی، ماجرای همین دوستی‌های شیرین و فراز‌ونشیب‌های سازنده‌ی آن است. تربچه‌ی نقلی، امروز حسابی خوابش می‌آید. او شب و روز مشغول بازی با یک دسته‌ی بازی کامپیوتری‌ست و حتی وقتی که خوابش می‌برد نیز، رویای فشار دادن دکمه‌های دسته‌ی بازی را می‌بیند. درعوض، پیازچه، دوست سحرخیر تربچه، صبح‌ها کلاه قرمز خود را به سر می‌گذارد و برای نرمش بیرون می‌رود. او امروز نیز مثل همیشه به سراغ تربچه آمده تا رفیقش را بیدار کند و همراه خود برای نرمش به بیرون ببرد. اما انگاری تربچه اصلا خیال بیدار شدن از خواب را ندارد. او بالش گرم و نرم خود را سفت بغل گرفته و از پیازچه می‌خواهد که تنهایی به نرمش برود. گویی هیچ‌چیز نمی‌تواند تربچه‌ی ماجرای ما را از دسته‌ی بازی محبوبش جدا کند. اما باید دید پیازچه که بهترین دوست تربچه است قرار است در برابر این قضیه چه واکنشی داشته باشد؟

کتاب دوست الکی یا راستکی؟ داستانی کوتاه و خواندنی درباره‌ی رفاقت و دوستی، دل‌سوزی و کمک به هم‌دیگر است. این قصه، متن ساده و روانی دارد و هر صفحه از آن با تصویر‌سازی‌های رنگی و دیدنی بسیاری همراه است. این تصاویر که با هنرمندی هاجر مرادی به اجرا درآمده به مخاطبان کمک می‌کند تا روند ماجرا را با اشتیاق بیشتری دنبال کنند و حتی با کمک گرفتن از جزئیات هر تصویر، بتوانند در کنار پدر و مادر و مربیان خود به قصه‌گویی و روایت بپردازد. گفتنی‌ست که نشر پرنده آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ این اثر ارزنده را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه

«خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه» نام یک مجموعه داستان مصور برای کودکان به قلم نویسندگان مختلف دنیای ادبیات کودکان است. سازندگان این مجموعه‌ی آموزنده، با الهام از قصه‌های محلی ایرانی، روایت خود را در یک باغچه‌ی سبزیجات تعریف می‌کنند. شخصیت‌های اصلی این داستان‌ها همگی سبزیجاتی دوست‌داشتنی‌ هستند که در کنار یک‌دیگر قصه‌سرایی می‌کنند و ماجراهای بامزه و هیجان‌انگیز می‌آفرینند. همچنین نویسندگان در دل روایت هر قسمت از این مجموعه، یک موضوع مفید و آموزنده را برای خوانندگان کوچک خود یادآوری می‌کنند. دوستی، شفقت و مهربانی، احترام به یک‌دیگر، توجه به مسئولیت‌ها، گرامی داشتن تفاوت‌ها و آشنایی بهتر با توانمندی‌ها، گوشه‌ای از موضوعات پرفایده‌ای‌ست که در این مجموعه دنبال می‌شود. «موش قهرمان»، «ورود ممنوع»، «نمره ی ما رو بده بریم» نام برخی از جلد‌های این مجموعه است. همچنین این سری داستان خواندنی با تلاش انتشارات پرنده آبی به دست کودکان می‌رسد.

کتاب دوست الکی یا راستکی برای چه کسانی مناسب است؟

بچه‌های 4 تا 8 ساله می‌توانند از ماجرای خوش‌خوان و بامزه‌ی این قصه نکات آموزنده‌ی بسیاری کسب کنند.

در بخشی از کتاب دوست الکی یا راستکی؟ می‌خوانیم

هوا داشت تاریک می‌شد. تربچه حسابی توی مبل گِلی فرو رفته بود. جوری که حالا دیگر فقط کله‌ی گرد و انگشت‌های تپلی‌اش از لابه‌لای گِل‌های مبل معلوم می‌شد. انگشت‌هایش هنوز روی دسته‌ی بازی بازی تند و تند تکان می‌خوردند. حوصله‌اش سر رفته بود. شکمکش قاروقور می‌کرد. دستش را دراز کرد و یکی از گِلافل‌ها را برداشت و یک گاز گنده زد. توی دهانش چیزهای کوچکی وول می‌خوردند. اولش فکر کرد زبانش دارد از خوش‌حالی بالا و پایین می‌پرد. بعد فکر کرد دندان‌هایش دارند می‌رقصند. بعد که آن چیزهای کوچک زبانش را گاز گرفتند به گِلافل توی دستش نگاه کرد. پر از شته بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوست الکی یا راستکی؟
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-436-556-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۴۰۰۰ ۱۴,۴۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوست الکی یا راستکی؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوست الکی یا راستکی؟

برای دریافت کتاب دوست الکی یا راستکی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.