معرفی و دانلود کتاب کرموخان شهردار می‌شود

عکس جلد کتاب کرموخان شهردار می‌شود
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کرموخان شهردار می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کرموخان شهردار می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کرموخان شهردار می‌شود

کتاب کرموخان شهردار می‌شود اثر سمیرا قیومی یکی از قصه‌های بامزه و جذاب مجموعه‌ی داستان‌های خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه! است. نویسنده در این داستان بر مسئله‌ی مسواک زدن تمرکز کرده و با محوریت شخصیت تربچه، داستانی جالب و خلاقانه را آفریده است. کودکان با خواندن این داستان با مزایای مسواک زدن و ضررهای عدم رسیدگی به دهان و دندان آشنا خواهند شد.

درباره‌ی کتاب کرموخان شهردار می‌شود

کتاب کرموخان شهردار می‌شود یکی دیگر از قصه‌های سمیرا قیومی در مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه است. نویسنده قصد دارد با ارائه کردن این قصه، خوانندگان کودک خود را درباره‌ی سوال «چرا نباید مسواک زدن را ترک کنیم؟» قانع کند.

تربچه در این قسمت از داستان‌هایش، یک بشقاب پر از خورشت گِل و شل را برای شام، خورده و سنگین شده. او به خاطر پرخوری، حالا خوابش هم می‌آید. به همین سبب، از غفلت بابابادمجون استفاده می‌کند و تصمیم می‌گیرد که بدون مسواک زدن بخوابد و به جایش فردا صبح، دوبار مسواک بزند. صدایی پنهانی نیز این تصمیم او را تصدیق می‌کند. تربچه نمی‌داند صدا از کجاست، اما انقدر خوابش می‌آید، که حوصله ندارد دنبال صاحب صدا بگردد. او با دهان باز خوابیده، غافل از اینکه کرموخان، پشت پنجره‌ای نشسته و دارد اوضاع را کنترل می‌کند. دهان باز تربچه، قرار است در این داستان ماجراهای بسیاری را رقم بزند!

چنان‌که گفته شد، موضوع اصلی این قصه، مسواک زدن و نتایج آن است. اما نکته‌ی بسیار مهم این است که محتوای کتاب به هیچ‌وجه، جنبه‌ی تجویزی و توصیه‌ای ندارد و صرفاً با بیان یک داستان، پیامش را به مخاطبان کودک منتقل می‌کند. داستانی که به لحاظ شیوه‌ی پرداخت و بیان، با ذهن و زبان کودکان بسیار هم‌سو است. علاوه‌ بر جذابیت خود داستان، تصاویر رنگارنگ، مرتبط و گیرای کتاب نیز که اثر الهه جوانمرد هستند، به جذابیت آن افزوده‌اند.

کتاب کرموخان شهردار می‌شود نوشته‌ی سمیرا قیومی و با تصویرگری الهه جوانمرد به‌همت نشر پرنده آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه!

داستان‌های خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه! مجموعه‌ای 20 جلدی از انتشارات علمی فرهنگی است که با هدف پرورش ویژگی‌های مثبت در شخصیت کودکان طراحی شده است. داستان‌های این مجموعه، در دنیایی به وسعت یک باغچه رخ می‌دهد. شخصیت‌های باغچه، سبزیجاتی هستند که در آنجا حضور دارند و اغلب، تربچه و پیازچه شخصیت‌های اصلی داستان‌ها هستند. باغچه در این داستان‌ها همان جهان حقیقی است و سبزیجات مختلف، نقش انسان‌ها را به عهده گرفته‌اند. نویسندگان داستان‌های این مجموعه با رویکردی استعاری، موضوعات اخلاقی و شخصیتی را در قالب داستان‌هایی که بین سبزیجات رخ می‌دهد، روایت می‌کنند. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

  • کتاب بپا خواب نری رو ابرها، نوشته‌ی سمیرا قیومی و با تصویرگری غزاله بیگدلو؛
  • ورود ممنوع، نوشته‌ی سولماز خواجه‌وند و با تصویرگری غزاله بیگدلو؛
  • صبح که شد چی صدات کنم؟ نوشته‌ی معصومه یزدانی و با تصویرگریه سمیه محمد و امیر نجفی؛
  • دوست صمیمی من کیه؟ نوشته‌ی سولماز خواجه‌وند و با تصویرگری الهه جوانمرد.

کتاب کرموخان شهردار می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای کودکان 4 تا 8 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب کرموخان شهردار می‌شود می‌خوانیم

صبح که شد تربچه با سروصدای پیازچه از خواب بیدار شد: «تربچه! هنوز خوابیدی ...» تربچه چشم‌هایش را مالید. آفتاب پهن شده بود توی اتاق. از رختخواب پرید بیرون. هول‌هولکی دست و صورتش را شست و همین‌طور که توی آینه به خودش نگاه می‌کرد آهسته گفت: «حالا که دیرم شده، چطوره مسواک نزنم؟ در عوض شب دو بار، نه، سه بار مسواک می‌زنم.» صدای کلفت، خواب‌آلود، گفت: «آره، آره، دیرت شده، الانه که خانم مارچوبه عصبانی بشه! بدو برو!»

تربچه می‌خواست با خودش بگوید: «صدای کی بود؟ صدای چی بود؟» اما تا اسم خانم مارچوبه را شنید تندی قل خورد و رفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کرموخان شهردار می‌شود
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-436-653-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۵,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کرموخان شهردار می‌شود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کرموخان شهردار می‌شود

برای دریافت کتاب کرموخان شهردار می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.