معرفی و دانلود کتاب پیانو

عکس جلد کتاب پیانو
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیانو

بلیک نیلی در کتاب پیانو پله‌پله شما را با کلاویه‌ها آشنا می‌کند، به شما مهارت نت‌خوانی می‌آموزد و به شما یاد می‌دهد که چطور به یک نوازنده‌ی حرفه‌ای پیانو تبدیل شوید. این کتاب خودآموزی کامل و جامع است و می‌تواند منبعی مفید برای افرادی باشند که می‌خواهند پیانونوازی را از صفر آموخته و یا در نواختن آن به مهارتی چشمگیر برسند.

درباره‌ی کتاب پیانو

پیانو، سازی دلنشین و رویا‌یی‌ست که می‌تواند حسی تازه و دل‌انگیز را در وجودتان جاری کند. پس از یک روز بسیار شلوغ و پرهیاهو نیاز به چند دقیقه‌ای آرامش دارید؟ خب، کافی‌ست چند دقیقه‌ای با چشمان بسته به یک موسیقی بی‌کلام پیانو گوش دهید. آیا برای قرار شام عاشقانه‌ای که در پیش دارید به‌دنبال یک موسیقی آرام و درعین‌حال پر احساس می‌گردید؟ نوای پیانو می‌تواند حسی خالص و بی‌نظیر به قرارتان ببخشد و همه‌چیز را رویایی‌تر کند. آیا حین مطالعه، برای تمرکز نیاز به شنیدن یک موسیقی آرام بی‌کلام دارید؟ چرا که نه. پیانو انتخاب بسیار خوبی برای این کار است. آیا برای پادکستتان به‌دنبال یک موسیقی پس‌زمینه هستید؟ چه موسیقی‌ای بهتر از آوای ملایم پیانو؟

از دیرباز تاکنون، پیانو سازی آرامش‌بخش و دلنواز اما سخت به حساب آمده است. نواختن پیانو نیاز به دانش نت‌خوانی، آشنایی با سازهای کلاویه، هماهنگی بی‌نظیر انگشتان و اعضای بدن، مهارت در سازنوازی و دانستن اصول زیبایی شناختی موسیقی دارد. پیانو از آن دست موسیقی‌هایی‌ست که نمی‌توان یک شبه آن را آموخت و در آن به مهارت رسید. برای ایجاد هماهنگی میان اعضای بدن و آشنایی با کلاویه‌های پیانو تمرینات بسیار زیادی نیاز است.

اما چطور می‌توان نواختن پیانو را آموخت؟ از کجا بدانم که پیانو، سازی مناسب من است؟ چطور یک پیانوی خوب برای خرید انتخاب کنم؟ نت‌خوانی را چطور بیاموزم؟ آیا می‌توان نواختن پیانو را به‌شکل مبتدی آموخت و یا نیاز به کلاس و صرف هزینه است؟

اگر پیش از این به کلاس پیانو رفته‌اید و می‌خواهید همه‌چیز را دوباره مرور کنید و در آن حرفه‌ای‌تر شوید، اگر در پی آموختن نکات جدید و امروزی هستید، یا نه! اگر تازه می‌خواهید که پیانو بخرید و نواختن آن را بیاموزید، کتاب پیانو (Piano For dummies) مناسب شماست. این کتاب که نوشته‌ی بلیک نیلی (Blake Neely) است از صفر شما را به کلاویه‌ها و نت‌خوانی آشنا می‌کند، به شما اصول کسب مهارت در نواختن پیانو را می‌آموزد، نکاتی ارزنده در زمینه‌ی زیبایی شناختی موسیقی به شما عرضه می‌دارد و در نهایت به شما یاد می‌دهد که چطور می‌توانید موسیقی خودتان را زیبا‌تر کنید و در نوازندگی حرفه‌ای شوید.

کتاب پیانو زبانی ساده و دوستانه دارد و از چند ویژگی‌ مهم برخوردار است که آن را از سایر کتاب‌های خودآموز متمایز می‌کند: اول اینکه این کتاب همه‌چیز را از صفر به شما آموخته است و نیازی نیست که از پیش اطلاعات خاصی داشته باشید. دوم اینکه استفاده از این کتاب برای هر سطحی ممکن است و افرادی که پیش‌از این دستی در نواختن پیانو داشته‌اند نیز می‌توانند برای تمرین و فراگرفتن تکنیک‌های جدید از این کتاب استفاده نمایند و در آخر، مطالب کتاب پیانو به‌طوری تدوین شده‌اند که برای مطالعه‌ی آن نیازی نیست از ابتدا شروع به خواندن کنید. می‌توانید تنها فصلی را بخوانید که در آن مشکل دارید و یا از بخش‌هایی شروع کنید که نکات پیشرفته‌تری را آموخته‌اند.

کتاب پیانو به کوشش گلناز نویدان به فارسی ترجمه و توسط انتشارات آوند دانش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی مبانی زبان فرانسه برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از زبان فرانسه نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هرکدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

کتاب پیانو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از شنیدن نوای پیانو لذت می‌برید و همیشه دوست داشتید که خودتان هم توانایی نواختن این ساز را داشته باشید، اگر پیش‌از این دستی در نواختن پیانو داشته‌اید و حالا می‌خواهید بیشتر تمرین کنید، این کتاب مناسب شماست.

در بخشی از کتاب پیانو می‌خوانیم

حتی ساده‌ترین ملودی، مثل لالایی یا آهنگ محلی، یک فرم خاص موسیقی‌ست و سبک خاصی دارد. وقتی ویژگی‌های آن را توضیح می‌دهیم، در واقع فرم و سبک آن را تعریف می‌کنیم. مثلاً فرم قطعه‌ی Frere Jacques، آهنگی که در فصل 9 خواهید نواخت، از تکرار 4 جمله‌ی آن ساخته می‌شود که طول قطعه را دو برابر می‌کند. سادگی ملودی و تکرارهای این آهنگ، سبک موسیقی کودکانه را نشان می‌دهد که برای آموزش کودکان بسیار مناسب است.

وقتی سایر آهنگ‌های این کتاب را بنوازید، متوجه خواهید شد که فرم و سبک تعیین می‌کند چگونه از عناصر موسیقی در قطعه استفاده شود. مثلاً، وقتیWorried Man Blues را در فصل 13 می‌‌نوازید، می‌بینید که جمله‌ی آغازین آن با نت‌های مختلف ولی همان ریتم قبلی در جمله‌ی دوم تکرار می‌شود. جمله‌ی سوم مثل جمله‌ی اول است ولی تبدیل به جمله‌ی جدیدی می‌شود، یعنی جمله‌ی چهارم و آخر. این چهار جمله، ملودی را به یک قطعه‌ی موسیقی تبدیل می‌کنند که ساختار فرمی آن را ABAC می‌گویند و که هر کدام از حروف نشانه‌ی یکی از جمله‌هاست.

ریتم نقش مهمی در تعریف سبک موسیقی دارد. هم سونات موتزارت و هم ریف موسیقی کانتری در فصل 17 از تزیینات موسیقی استفاده کرده‌اند (به فصل 15 رجوع کنید) ولی در این دو قطعه از آنها به شکل کاملاً متفاوتی استفاده شده است. مشخص‌ترین تفاوت تأثیر این تزیینات روی ریتم است. موسیقی رایج در قرن بیستم بسیار‌ ریتم‌محور شد و همچنان، بیشتر از لحاظ ریتم پیشرفت می‌کند تا ملودی و هارمونی. موسیقی جاز زبان ریتمیک خاص خود را دارد که با هر چه پیش از آن وجود داشته، متفاوت است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: آشنایی با سازهای کلاویه‌ای
فصل 1: من عاشق پیانو هستم
فصل 2: آشنایی با خانواده‌ی سازهای کلاویه‌دار
فصل 3: جستجو در بازار
فصل 4: اصول مراقبت صحیح از ساز
فصل 5: 88 کلاویه، سه پدال،ده انگشت و دو پا
بخش 2: اصول نت‌نگاری برای سازهای کلاویه‌ای
فصل 6: خواندن نتها و فواصل بین آنها
فصل 7: وارد شدن ریتم به بازی
فصل 8: مسیر هموارشده
بخش 3: کسب مهارت در سازنوازی
فصل 9: نواختن ملودی
فصل 10: گام
فصل 11: دست چپ فراموش نشود
بخش 4: اصول زیبایی‌شناسی موسیقی
فصل 12: سنگ بنای هارمونی
فصل 13: علائم سرکلید و تونالیته
فصل 14: غنی‌تر کردن صدا با آکورد
بخش 5: اهمیت مهارت‌های نوازندگی
فصل 15: موسیقی‌تان را زیباتر کنید
فصل 16: ریتم‌های زیبا
فصل 17: بررسی سبک‌ها
بخش 6: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 18: ده روش برای بهتر شدن تمرین و اجرا
فصل 19: ده روش برای فراتر رفتن از مطالب این کتاب
فصل 20: ده سؤالی که باید از معلم پیانوی آینده‌تان بپرسید
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیانو
نویسنده
مترجمگلناز نویدان
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-702239-9
موضوع کتابکتاب‌های پیانو
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیانو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیانو

برای دریافت کتاب پیانو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.