معرفی و دانلود کتاب آوازخوانی

عکس جلد کتاب آوازخوانی
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آوازخوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آوازخوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آوازخوانی

کتاب آوازخوانی از جامع‌ترین و کامل‌ترین راهنماهایی است که خوانندگان بلندپرواز می‌توانند بخوانند! مهم نیست که مبتدی باشید یا حرفه‌ای، پاملیا فیلیپس نویسنده‌ی این کتاب مجموعه‌ی دامیز از تکنیک‌های آواز می‌گوید، تمرین‌هایی عملی برای افزایش مهارت معرفی می‌کند، به سبک‌ها و ژانرهای موسیقی اشاره دارد و به نکاتی درباره‌ی غلبه بر ترس از صحنه می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آوازخوانی

در کتاب آوازخوانی (Singing For Dummies) با تکنیک‌های اولیه‌ی این مهارت آشنا می‌شوید. پاملیا فیلیپس (Pamelia S. Phillips) در ابتدا از اهمیت تنفس می‌گوید و به شما یاد می‌دهد که چگونه به‌درستی در جایتان قرار بگیرید و نفس بکشید تا صدایتان در حین آواز خواندن بهترین حالت ممکن را داشته باشد. تمرین‌هایی که فیلیپس در خلال کتاب به شما می‌دهد، برای گرم کردن صدا و گسترش محدوده‌ی آواز بسیار مؤثر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین نکات این اثر، در گوش دادن به موسیقی و پروراندن شم موسیقایی است. از نظر فیلیپس شنیدن صدای بهترین خوانندگان دنیا خودش کلاس درسی است که همه‌ی عاشقان خوانندگی باید آن را بگذرانند. بهبود فن بیان و تلفظ صحیح کلمات نیز در این کتاب آموزش داده می‌شوند.

بخشی از کتاب آوازخوانی به فرایند کشف صدای «خودتان» اختصاص دارد. نویسنده‌ درباره‌ی محدوده‌های آواز سخن می‌گوید و در هر مرحله به شما کمک می‌کند تا محدوده‌ی خویشتن را پیدا کنید. او از اهمیت رزونانس یا شدت صدا نیز صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور این تکنیک، کیفیتی منحصربه‌فرد به صدای شما می‌دهد. یکی از تمرین‌های تأثیرگذار در خوانندگی، فالستو نام دارد. پاملیا فیلیپس در کتابش به این تمرین می‌پردازد و همه‌ی تکنیک‌های مربوط به آن را روشن می‌کند.

پاملیا فیلیپس پس از این‌که تکنیک‌های پایه‌ای آوازخوانی را آموزش می‌دهد، به سراغ ترفندهای اجرا در مقابل گروهی از مردم می‌رود. توصیه‌های ارزشمند نویسنده درباره‌ی آماده شدن برای اجرا، حضور در صحنه و غلبه کردن بر ترس از صحنه، نحوه‌ی ارتباط با مخاطبان و روش اجرای زنده‌ی آهنگ به شما کمک می‌کند که با طرفداران رابطه‌ی بهتری برقرار کنید.

بخشی از کتاب آوازخوانی به انواع مختلف میکروفون، شیوه‌ی استفاده از آن‌ها در اجرای زنده، اصول اولیه‌ی آماده کردن تجهیزات و کار با یک مهندس صدا اختصاص دارد. علاوه‌بر همه‌ی این موارد، نویسنده درباره‌ی نحوه‌ی انتخاب آهنگ‌های مناسب با سبک و صدای خودتان نیز صحبت می‌کند. پاملیا فیلیپس در پایان کتاب به اهمیت حفظ سلامت صدا اشاره دارد. احتمالاً همه‌ی کسانی که از صدایشان کسب درآمد دارند، می‌دانند که سیگار، الکل و کافئین بر تارهای صوتی تأثیری منفی خواهد گذاشت. اهمیت استراحت مناسب و نوشیدن آب بر کسی پوشیده نیست. مشکلات رایجی مانند گرفتگی یا خستگی صدا برای حرفه‌ای‌ترین خواننده‌ها هم پیش می‌آید؛ پس بهترین کار این است که به دستورالعمل‌های کتاب عمل کنید.

کتاب آوازخوانی مانند دیگر جلدهای مجموعه‌ی دامیز پر است از راهکارهای مرحله به مرحله، نکات مفید و تجربه‌های پاملیا فیلیپس از سال‌ها آموزش. فیلیپس دکترای خود را در حوزه‌ی هنر موسیقی گرفته است و در اپرای آمریکا فعالیت می‌کند. اپراهای اجراشده‌ی وی بسیار مشهور هستند و اغلب نقش‌های اصلی به وی سپرده می‌شود؛ مانند نقش اصلی اپرای کارمن یا جادوگر در اپرای هانسل و گرتل. پاملیا اغلب با ارکستر سمفونیک نیویورک و دیگر گروه‌های سمفونی آمریکا به‌عنوان خواننده‌ی مهمان همکاری می‌کند. دکتر فیلیپس در زمینه‌ی تدریس نیز ید طولایی دارد و دوره‌هایش در مؤسسه‌ی تئاتر و فیلم لی استراسبرگ، مدرسه‌ی بازیگری آتلانتیک، کالج واگنر، دانشگاه آریزونا برگزار می‌شود. بازیگران برادوی و خوانندگان اپرا از رهنمودهای وی بهره‌ی بسیاری برده‌اند.

کتاب آوازخوانی را انتشارات آوند دانش، صاحب‌امتیاز مجموعه‌ی دامیز در ایران، با برگردان گلناز نویدان روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آوازخوانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به حوزه‌ی خوانندگی علاقه دارید و به منبعی جامع و کامل برای آموزش آوازخوانی نیاز پیدا کرده‌اید، حتماً این اثر پاملیا فیلیپس را تهیه و مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب آوازخوانی می‌خوانیم

ممکن است قطعه‌ای که می‌خوانید یک جمله‌ی طولانی و یک سکوت خیلی کوتاه برای نفس‌گرفتن داشته باشد. در اینجا تلاش ما گرفتن مقدار نفس لازم در زمان خیلی کوتاه است. برای اینکه بدانید چطور باید وسط ترانه، سریع نفس بگیرید، اول لازم است بدانید چطور باید عضلاتتان را به‌سرعت باز کنید. اگر در تمرین‌های قبلی یاد گرفتید که چطور عضلات را با سرعت کم باز کنید، می‌توانید آن‌ها را به‌سرعت هم باز کنید. با انجام‌دادن تمرین زیر می‌فهمید چطور باید این کار را بکنید.

کمی دور خانه بدوید تا به نفس‌نفس بیفتید. می‌توانید هر کار دیگری هم بکنید؛ مثلاً برقصید یا ورزش کنید. وقتی تنفستان تند شد و کمی از نفس افتادید، بایستید و قسمتی از قطعه‌ای که تمرین می‌کنید، بخوانید. بدن‌تان در این لحظه واقعاً به نفس‌گرفتن احتیاج دارد. وقتی وسط آوازخواندن نفس می‌گیرید، توجه کنید چطور هوا به‌سرعت وارد بدن‌تان می‌شود. در اینجا بدن شما خودش را باز می‌کند و هوا را به داخل می‌کشد. با دم معمولی یا نفس بریده فرق دارد. در اینجا شما انقباضی در گلو ندارید و با فشار نفس نمی‌گیرید. بازکردن عضله‌های بدن (که شامل عضله‌های گلو هم می‌شود) ‌کمک می‌کند که سریع و بی‌صدا نفس بگیرید.

با اینکه نفس‌گرفتن طبیعی را همه بلدند، باید نفس‌گرفتن صحیح را در حالی که حالت صحیح بدن را حفظ می‌کنید، تمرین کنید تا هنگام آوازخواندن به بهترین شکل ممکن نفس بکشید. تنفس صحیح یعنی بدن را در حالت مناسب و متعادل نگه دارید و هیچ‌گونه انقباض و فشاری نداشته باشد. عضله‌های گلو باز شده باشد و شانه‌ها صاف و بی‌حرکت باشند تا بیشترِ هوا وارد بدن‌تان شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: بررسی مبانی آواز
فصل اول: آماده‌شدن برای خواندن
فصل دوم: مشخص‌کردن نوع صدا
فصل سوم: تنظیم درست بدن برای خواندن آوازی عالی
فصل چهارم: نفس‌گیری برای آواز
فصل پنجم: بهبود رنگ صدا
بخش دوم: تقویت مهارت آواز
فصل ششم: رسیدن به رنگ صدایی زیبا
فصل هفتم: بررسی رزونانس
فصل هشتم: واضح‌خواندن حروف صدادار
فصل نهم: تمرین‌کردن برای ادای صحیح حروف بی‌صدا
فصل دهم: تنظیم برنامه‌ی تمرین
بخش سوم: تکنیک‌های پیشرفته‌ی صداسازی
فصل یازدهم: پرورش قسمت‌های مختلف صدا
فصل دوازدهم: افزایش انعطاف و محدوده‌ی صدا
فصل سیزدهم: خواندن با صدای بلت
فصل چهاردهم: آموزش‌دیدن برای آواز
فصل پانزدهم: پیداکردن معلم آواز مناسب
بخش چهارم: آماده‌شدن برای اجرا
فصل شانزدهم: انتخاب قطعات موسیقی
فصل هفدهم: یادگرفتن یک قطعه‌ی جدید
فصل هجدهم: اجرای نمایشی یک قطعه‌ی آوازی
فصل نوزدهم: مواجه‌شدن با ترس از صحنه‌ی اجرا
فصل بیستم: اجرای یک قطعه برای آزمون موسیقی
بخش پنجم: بخش ده‌تایی‌ها
فصل بیست‌ویکم: ده خواننده با تکنیک خوب
فصل بیست‌ودوم: ده سؤال متداول درباره‌ی آواز
فصل بیست‌وسوم: ده توصیه برای نگهداری و سلامت صدا
فصل بیست‌وچهارم: ده نکته برای اجرای حرفه‌ای
پیوست‌ها
پیوست الف: قطعات پیشنهادی برای پیشرفت بیشتر تکنیک آواز
پیوست ب: درباره‌ی نمونه‌های صوتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آوازخوانی
نویسنده
مترجمگلناز نویدان
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-6661-42-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آوازخوانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آوازخوانی

برای دریافت کتاب آوازخوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.