معرفی و دانلود کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)

عکس جلد کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)
قیمت:
۱۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)

کتاب تئوری موسیقی اثر مایکل پیلوفر و هالی دی یک کتاب جامع و کاربردی برای تمام نوآموزان موسیقی است که می‌خواهند درست و اصولی مفاهیم، مبانی و اصطلاحات بنیادین موسیقی را فرابگیرند.

درباره‌ی کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)

اگر تجربه‌ی یادگیری زبان جدیدی را داشته باشید خوب می‌دانید که در شروع فرایند یادگیری، زبان‌آموز با مشکلات متعددی مواجه است. یکی از این چند مشکل یاد گرفتن الفبای آن زبان جدید است. معمولا منابع بسیار زیادند و اگر کتابی وجود نداشته باشد که همه‌ی بدیهیات را در خود جای دهد، فرد تا مدت‌ها گیج باقی می‌ماند. بنابراین بهترین راه برای شروع یادگیری داشتن منبعی است که مفاهیم را با ساده‌ترین بیان ارائه دهد. مایکل پیلوفر (Michael Pilhofer) و هالی دی (Holly Day) در کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید) (Music Theory For Dummies) چنین عملکرد ارزنده‌ای را در حیطه‌ی یادگیری موسیقی انجام داده‌اند.

پیلوفر کتاب خود را در شش بخش و بیست فصل تدوین کرده است. در بخش اول که با عنوان «مقدمه» در کتاب ذکر شده است، خواننده با تعاریف کلی آشنا می‌شود و تلاش می‌کند تا گزاره‌های درست را جایگزین ذهنیت‌های غلط درباره‌ی موسیقی و علم متصل به آن کند. این بخش که خود شامل پنج فصل است مخاطب را به‌آرامی برای فصل‌های بعدی آماده می‌کند. در بخش دوم خواننده در طی شش فصل پیاپی با نت‌ها و اصطلاحات دیگر مربوط به آن‌ها آشنا می‌شود. اگر شما با دنیای موسیقی مطلقا غریبه باشید با خواندن این فصل با مفاهیمی مانند «نت»، «گام‌ ماژور و مینور»، «فاصله» و «آکورد» آشنا می‌شوید.

معرفی و دانلود کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)

در بخش سوم و چهارم با شیوه‌های مختلف بیان حالت موسیقایی آشنا می‌شوید. در این دو فصل با نام‌های «بیان حالت موسیقایی از طریق تمپو و نوآنس» و «بیان حالت موسیقایی از طریق فرم» مایکل پیلوفر و هالی دی شما را یک گام به جلو می‌برند و مراحل ساده‌ای را به شما می‌آموزند که از طریق آن‌ها بتوانید دانش تازه کسب‌شده‌ی خود را به رخ دیگران بکشید. به‌عنوان مثال شما با اتمام بخش چهار قادر خواهید بود که فرم‌های موسیقی کلاسیک را بشناسید و ژانرهای گوناگون موسیقی پاپ را از یکدیگر تشخیص دهید.

از ساختار کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید) مشخص است که مولف تلاش ویژه‌ای داشته تا خود را به‌جای مخاطب بگذارد و در برابر پرسش‌های احتمالی او بهترین جواب را ارائه دهد. این موضوع از بخش پنجم کاملا پیداست؛ او در بخش پنجم به ده نکته درباره‌ی پیرامون چهار موضوع اشاره می‌کند. «ده سوال متداول درباره‌ی تئوری موسیقی»، «ده نکته‌ی کلیدی برای خواندن نت یک قطعه‌ی موسیقی»، «ده نظریه‌پرداز موسیقی که باید بشناسید» و «ده جنبش موسیقایی که تاریخ را تغییر داد» عناوین چهار فصلِ این بخش هستند. گرچه در ابتدا اینطور به نظر می‌رسد که این فصول حاوی اطلاعات عمومی هستند اما درواقع شما برای ورود به دنیای جدید نیاز به دانستن همه‌ی این اطلاعات دارید.

زبان کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید) بسیار ساده است و سابقه‌ی سی‌ساله‌ی تدریس به کمک مایکل پیلوفر آمده است تا به‌خوبی مخاطب نوپای تئوری موسیقی را بشناسد و با ارائه‌ی درست مفاهیم از هرگونه کج فهمی و بدفهمی او جلوگیری کند. نکته‌ی مثبت دیگر این است که فصل‌های کتاب در عین اینکه پیوستگی دارند مستقلند؛ به این معنی که اگر به مطالب یک فصل خاص از کتاب نیاز بیشتری احساس می‌کنید می‌توانید بدون خواندن فصل‌های پیشین به سراغش بروید. اگر در مسیر یادگیری یک ساز جدید هستید، بهتر است در خواندن کل کتاب چندان تعجیل نکنید و تلاشتان را بر این بگمارید که هرچه یاد گرفته‌اید به‌سادگی با ساز خود پیاده کنید. در این صورت «تئوری موسیقی» برای شما تبدیل به «تمرین موسیقی» می‌شود.

این کتاب از سری کتاب‌های دامیز است که به همت انتشارات آوند دانش منتشر می‌شوند. این مجلد از این مجموعه را گلناز نویدان ترجمه کرده است.

کتاب تئوری موسیقی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای نوآموزان عرصه‌ی موسیقی یک ضرورت و یک نیاز است.

در بخشی از کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید) می‌خوانیم

خیلی خوب می‌شد اگر هرکس که می‌خواست، می‌توانست هر سازی دست بگیرد و بدون هیچ‌گونه آموزشی، با آن موسیقی زیبایی بنوازد؛ اما واقعیت این است که اکثر افراد به آموزش ساختاریافته‌ای برای این کار احتیاج دارند. این آموزش می‌تواند از طریق معلم یا کتاب‌های آموزشی باشد. در ادامه، به اطلاعات اولیه‌ای می‌پردازیم که برای یادگرفتن نت‌خوانی، نواختن گام، شناخت علامت سرکلید و ساختن آکورد لازم است.

نت‌خوانی و نوشتن موسیقی برای موسیقی‌دان‌ها ضروری است؛ به‌خصوص کسی که می‌خواهد موسیقی‌اش را با دیگر موسیقی‌دان‌ها به اشتراک بگذارد یا بداند آن‌ها چه می‌نوازند. با مطالعه‌ی عناصر پایه، مثل ارزش‌های زمانی نت‌ها (فصل 2)، سکوت‌ها (فصل 3)، کسر میزان‌ها (فصل 4) و ریتم (فصل 5)، در مسیر پیشرفت در موسیقی قدم می‌گذارید. تمام این عناصر دست‌به‌دست هم می‌دهد تا شما بتوانید موسیقی را بخوانید، بنوازید و مطالعه کنید.
خواندن نت‌های موسیقی در هر دو کلید سل و فا و پیداکردن نت‌ها روی پیانو و گیتار (دو تا از معمول‌ترین سازهایی که افراد برای شروع موسیقی انتخاب می‌کنند) برای آهنگ‌سازی و یادگیری موسیقی ضروری است.

وقتی بتوانید نت‌ها را روی خطوط حامل بخوانید، می‌توانید «علامت سرکلید» یک قطعه‌ی موسیقی را تشخیص بدهید. علامت سرکلید مجموعه‌ای از نمادهاست که نشان می‌دهد موسیقی در چه گامی نوشته شده است. می‌توانید از چرخه‌ی پنجم‌ها برای تمرین استفاده کنید تا بتوانید با دیدن علامت سرکلید و شمردن تعداد دیز و بمل‌ها، گام آن قطعه‌ی موسیقی را تشخیص دهید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل  1: تئوری موسیقی چیست؟
فصل  2: تعیین ارزش نت‌ها
فصل  3: سکوت!
فصل  4: آشنایی با کسر میزان
فصل  5: بازی با ضرب‌ها
بخش 2: مجموعه‌ی نت‌ها
فصل  6: نت‌های موسیقی و جای آن‌ها روی خطوط حامل
فصل  7: یادگیری گام‌های ماژور و مینور
فصل  8: علامت‌های سرکلید و چرخه‌ی پنجم‌ها
فصل  9: فواصل: فاصله‌ی بین نت‌ها
فصل  10: ساختن آکورد
فصل 11: توالی آکوردها
بخش 3: بیان حالت موسیقایی از طریق تمپو و نوآنس
فصل  12: خلق صداهای گوناگون از طریق تمپو و نوآنس
فصل  13: رنگ صدا و صداشناسی
بخش 4: بیان حالت موسیقایی از طریق فرم
فصل  14: سنگ‌بناهای اصلی موسیقی: ریتم، ملودی، هارمونی و فرم قطعه‌ی موسیقی
فصل  15: آشنایی با فرم‌های موسیقی کلاسیک
فصل  16: پرداختن به فرم‌ها و ژانرهای موسیقی پاپ
بخش 5: ده‌گانه‌ها
فصل  17: ده سؤال متداول درباره‌ی تئوری موسیقی
فصل 18: ده نکته‌ی کلیدی برای خواندن نت یک قطعه‌ی موسیقی
فصل 19: ده نظریه‌پرداز موسیقی که باید بشناسید
فصل 20: ده جنبش موسیقایی که تاریخ را تغییر داد
بخش 6: پیوست
پیوست الف: نمونه‌های صوتی
پیوست ب: جدول آکوردها
پیوست ج: واژگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)
نویسنده،
مترجمگلناز نویدان
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات309
زبانفارسی
شابک978-622-262-094-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید)

برای دریافت کتاب تئوری موسیقی (ویراست جدید) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.