معرفی و دانلود کتاب گیتار

عکس جلد کتاب گیتار
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیتار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیتار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیتار

کتاب گیتار نوشته‌ی مارک فیلیپس و جان چپل، منبعی کامل و جامع برای فراگرفتن نواختن گیتار است. نویسندگان در این کتاب از صفر به شما می‌آموزند که چه گیتاری مناسب شماست، چطور باید آن را کوک و آماده‌ی نواختن کرد، چطور باید ساز را نگه داشت و چطور می‌توان تبدیل به یک نوازنده‌ی حرفه‌ای شد؟ کتاب گیتار مانند استادی دلسوز در تمام مراحل، پابه‌پای شما پیش می‌آید و می‌تواند شما را به سطحی مناسب در نواختن این ساز برساند.

درباره‌ی کتاب گیتار

گیتار سازی جذاب با نوایی دلنشین است که می‌تواند ساده‌ترین صحنه‌های زندگی را به چیزی ماندگار و خاطره‌انگیز تبدیل کند. آیا ناراحتید و غم عشق به قلبتان نیشتر می‌زند؟ خب، نواختن یک آهنگ غمگین با گیتار می‌تواند کمی بار احساسات روی دوشتان را سبک کند. در طول سفر با دوستانتان کنار آتش جمع شده‌اید و نمی‌دانید چه‌کار کنید تا بیشتر خوش بگذرد؟ نواختن گیتار و خواندن یک آهنگ دسته‌جمعی می‌تواند شبی به‌یادماندنی برایتان بسازد. دوست دارید نواختن یک ساز جدید را بیاموزید؟ چرا که نه! گیتار می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برایتان باشد. گیتار در بیشتر ادوار، سازی دل‌انگیز و محبوب بوده که موردعلاقه‌ی بسیاری از هنرمندان بزرگ مانند چاک بری، جیمی هندریکس، بانی ریت و الویس پریسلی بوده است.

معرفی و دانلود کتاب گیتار

نواختن گیتار کار چندان دشواری نیست و با مقدار مناسبی تمرین می‌توان به تبحری چشمگیر در آن رسید اما بگذارید یک حقیقت را برایتان بازگو کنم! باوجود دشوار نبودن نواختن گیتار، بسیاری از افرادی که استعدادی غیرقابل‌اغماض در این زمینه دارند، هیچ‌گاه نمی‌توانند یک نوازنده‌ی گیتار شوند؛ زیرا از فوت‌وفن‌های ریز این کار مثل انتخاب گیتاری که مناسبشان باشد و یا کوک کردن درست و... ناآگاه‌اند. گرچه در ظاهر، گیتار تنها بازی با سیم‌ها به نظر می‌آید؛ اما برای تبدیل شدن به یک نوازنده‌ی حرفه‌ای نیاز به دانستن ظریف‌کاری‌هایی دارد تا شما را از سایرین متمایز کند.

حال چطور می‌توانیم از این ظریف‌کاری‌ها و نکات ریز آگاه شویم؟ یا اصلاً نه! اگر یک فرد کاملاً مبتدی در زمینه‌ی نواختن گیتار هستیم و تابه‌حال ساز را به دستمان نگرفته‌ایم، چطور می‌توانیم نواختن آن را بیاموزیم و به سطحی متوسط برسیم؟ آیا برای نواختن گیتار نیز نیاز به نت‌خوانی هست یا می‌شود بعداً آن را فراگرفت؟ اصلاً از کجا بفهمیم چه گیتاری مناسب ماست و چطور باید آن را کوک کنیم؟

خب! پاسخ به تمام سؤالات شما در کتاب گیتار (Guitar for dummies) نوشته‌ی مارک فیلیپس (Mark Philips) و جان چپل (John Chappell) گردآوری شده است. کتاب گیتار یک نقطه قوت مهم دارد که آن را از سایر کتاب‌هایی که در این زمینه به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند متمایز می‌کند؛ مارک فیلیپس و جان چپل در این کتاب، آموزش را از نقطه‌ی صفر یعنی خرید گیتار مناسب، شروع کرده و بعد پله‌پله به سراغ مطالب پیشرفته‌تر رفته‌اند. آن‌ها معتقدند که در شروع نواختن گیتار، نیازی نیست که مانند پیانو، نت‌خوانی بلد باشید و می‌شود این بخش را به بعد موکول کرد. در کتاب گیتار از تمام ریزه‌کاری‌های نوازندگی گیتار، از طرز ایستادن و در دست گرفتن ساز گرفته تا نکاتی مانند نگه‌داری و تمیز کردن گیتار سخن گفته شده تا شما را بدون نیاز به کلاس، تبدیل به یک نوازنده‌ی متبحر و حرفه‌ای سازد.

کتاب گیتار زبانی روان و ساده و دوستانه دارد و مارک فیلیپس و جان چپل کوشیده‌اند تا با ارائه‌ی نکاتی کاربردی مخاطب را از سطح مبتدی به سطح متوسط برسانند.

کتاب گیتار به کوشش بهرام محتشمی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات آوند دانش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی مبانی زبان فرانسه برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از زبان فرانسه نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هرکدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

کتاب گیتار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید که بدون نیاز به کلاس‌های آموزشی، از صفر به سطحی متوسط در نواختن گیتار برسید، کتاب گیتار مناسب شماست!

در بخشی از کتاب گیتار می‌خوانیم

آخرین خانواده‌ای که باید درباره‌ی آن صحبت کنیم، خانواده‌ی آکوردی دو است. برخی معتقدند که خانواده‌ی دو آ‌سان‌ترین آکوردها را برای نواختن دارد. دلیل‌شان این است که در گام موسیقایی خانواده‌ی دو روی پیانو، تنها کلیدهای سفید نواخته می‌شود و بدین‌ترتیب، نوعی تئوری موسیقی است که برای شروع مناسب خواهد بود - نقطه‌ای که همه ‌چیز در موسیقی (تقریباً برای همه) از آن‌جا شروع می‌شود. به‌خاطر فراوانی آکوردها در این خانواده - آن‌قدر زیاد که تسلط بر همه‌ی آن‌ها به یک‌باره میسر نخواهد بود - تصمیم گرفتیم خانواده‌ی دو را در پایان فصل بیاوریم.

آکوردهای اصلی سازنده‌ی خانواده‌ی دو عبارتند از: دو، ر مینور، می مینور، فا، سل و لا مینور. درصورتی‌که آکوردهای موجود در مباحث مربوط به خانواده‌های لا، ر و سل را تمرین کرده باشید، پس آکوردهای دو، می مینور، سل و لا مینور را می‌شناسید. (اگر این کار را نکرده‌اید، این مباحث را مرور کنید.) بنابراین در این فصل، صرفاً به فراگیری دو آکورد دیگر نیاز دارید: ر مینور و فا. با شناخت این دو آکورد، به‌طور کامل بر همه‌ی آکوردهای ماژور و مینور اصلی که در این فصل ذکر کرده بودیم، مسلط شده‌اید. برای شنیدن آهنگ‌های متشکل از آکوردهای خانواده‌ی دو، آهنگ‌های “Dust in the Wind” از گروه کانزاس یا “Lucky” اثر جیسون مراز و کولبی کیلات را گوش کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: پس می‌خواهید گیتار بزنید
فصل 1: مبانی گیتار
فصل 2: کوک کردن گیتار
فصل 3: آمادگی برای نواختن
بخش 2: آغاز به نواختن: مقدمات
فصل 4: شروع به نواختن به صورت ریتم زنی آکوردها
فصل 5: نواختن ملودی‌‌ها بدون نیاز به نت‌خوانی!
فصل 6: افزودن کمی چاشنی با استفاده از آکوردهای هفتم
بخش 3: پس از طی مقدمات: شیرین‌نوازی
فصل 7: نواختن در پوزیسیون
فصل 8: دو برابر با نت‌های دوبل
فصل 9: کش آمدن: آکوردهای باره‌دار
فصل 10: مفصل‌بندی‌های ویژه: به حرف درآوردن گیتار
بخش 4: انبوهی از سبک‌­ها
فصل 11: بیایید غوغا کنیم: مبانی گیتار راک
فصل 12: آبی‌تر از آبی: مبانی گیتار بلوز
فصل 13: مبانی گیتار فولک
فصل 14: مبانی گیتار کلاسیک
فصل 15: عینک‌های آفتابی و کلاه‌های بِرِه: اصول گیتار جاز
بخش 5: سازشناسی و اصول نگهداری از ساز
فصل 16: خرید گیتار
فصل 17: انواع امپ‌، افکت، جلد و لوازم جانبی گیتار
فصل 18: تعویض سیم‌ها
فصل 19: سلامت گیتار: اصول ابتدایی نگهداری
بخش 6: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 20: ده نوازنده‌ی گیتار که باید بشناسید
فصل 21: ده آهنگ گیتار سرآمد همه‌ی دوران‌ها
بخش 7: پیوست‌ها
شیوه‌ی نت‌خوانی
96 آکورد رایج
شیوه‌ی استفاده از دی‌وی‌دی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیتار
نویسنده،
مترجمبهرام محتشمی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات408
زبانفارسی
شابک978-600-7022-42-9
موضوع کتابکتاب‌های گیتار، کتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گیتار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گیتار

برای دریافت کتاب گیتار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.