معرفی و دانلود کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول

عکس جلد کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول

کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول نوشته‌ی آرون شیرر، کتابی است که بسیاری از گیتاریست‌های جهان، نواختن این ساز محبوب را با آن آغاز کرده‌اند. این کتاب در کنار جلد دومش، از تاریخچه‌ی گیتار کلاسیک تا نت‌خوانی، روش‌های نواختن گیتار و... هر آن‌چه برای آشنایی با گیتار کلاسیک و نحوه‌ی نوازندگی با آن نیاز دارید تا به تدریج به یک حرفه‌ای بدل شوید، به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول

نواختن سازهای موسیقی، یکی از پرطرفدارترین هنرهاست، و گیتار یکی از پرطرفدارترین سازها. یادگیری نواختن گیتار، برای بسیاری افراد، اگر یک هدف نباشد، آرزویی است که در رؤیاهایشان به آن فکر می‌کنند. این که بتوانی آهنگ‌های پاپ یا کلاسیک مورد علاقه‌ات را با گیتار بنوازی، می‌تواند برای هر کسی روح‌نواز باشد و لحظات نابی خلق کند. از نواختن تفریحی گیتار که بگذریم، بسیاری افراد، رؤیای نوازنده‌ای حرفه‌ای بودن را در سر می‌پرورانند و خواب نواختن بر صحنه‌ای با هزاران مخاطب علاقه‌مند را می‌بینند. آرون شیرر (Aaron Shearer)، نویسنده‌ی کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول (Classic Guitar Technique, Vol 1) رسیدن به این اهداف و آرزوها را با تمرین و تکرار مداوم شدنی می‌داند. فقط باید با حوصله، مجموعه‌ کتاب‌های تکنیک گیتار کلاسیک را در دست بگیرید و همراه یک استاد کاربلد، راهتان را آغاز کنید.

معرفی و دانلود کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول

آرون شیرر، کتاب تکنیک گیتار کلاسیک جلد اول را، به پشتوانه‌ی سالیان سال تلاش برای آموزش گیتار کلاسیک به هنرجویان متعدد نوشته است. این کتاب، فقط به آموزش صرف اصول نمی‌پردازد، که تجربه‌ی نویسنده را به اشتراک می‌گذارد. خواندن این کتاب باعث می‌شود شما راه و رسم نوازنده‌ای حرفه‌ای شدن را بیاموزید.

در ابتدای کتاب تکنیک گیتار کلاسیک جلد اول، نویسنده، به معرفی گیتار کلاسیک می‌پردازد، کمی از تاریخچه‌اش و کمی از تفاوتش با انواع دیگر گیتار می‌گوید. سپس به شرایط نوازندگی گیتار، نحوه‌ی کوک کردن آن، نحوه‌ی خواندن و نوشتن نت‌ها و موضوعات پایه‌ای دیگر می‌پردازد. در ادامه، تکنیک‌های مختلف نوازندگی گیتار از مبتدی تا پیشرفته‌تر ارائه می‌شود و سپس به آموزش آثار بزرگان موسیقی پرداخته می‌شود. در انتها نیز، درباره‌ی مراقبت از این ساز، مطالب خوبی آمده است.

کتاب تکنیک گیتار کلاسیک جلد اول، نمی‌تواند جای مربی و استاد گیتار را برای شما بگیرد اما می‌تواند کتاب کاری باشد که راه را به استاد و هنرجو نشان می‌دهد. نویسنده، نحوه‌ی چینش مطالب و روند آموزش را بر اساس سال‌ها تجربه‌ی خود طراحی کرده است تا بهترین نتیجه از تلاش‌های هنرجو حاصل شود. در نتیجه، کتاب می‌تواند مکمل خوبی برای‌ هر جلسه‌ کلاس گیتار و مثل جزوه‌ای طبقه‌بندی و خلاصه‌شده باشد که به هنرجو کمک می‌کند خارج از کلاس نیز، مطالب را به خاطر بیاورد. کتاب، فایل‌هایی صوتی‌ای نیز دارد که با اسکن کدی که در صفحات نخست است، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا بتوانند نوازندگی خود را با موسیقی اصلی مقایسه کنند. به علاوه عکس‌های رنگی، شکل‌ها و تصاویر، در این کتاب، به یادگیری بهتر مطالب کمک می‌کند.

کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول را دکتر میثم میریان ترجمه و مؤسسه‌ی نشر تولید علم فرزانگان برنا به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب تکنیک گیتار کلاسیک

آرون شیرر، مجموعه کتاب تکنیک گیتار کلاسیک را در دو جلد، در اختیار مخاطبان قرار داده است که همه‌ی نکات و تکنیک‌های اصولی نواختن گیتار کلاسیک در آن جای دارد. این دو جلد کتاب به علاوه‌ی کتاب نت‌خوانی گیتار برای هنرجویان، مجموعه‌ای کامل برای یادگیری پایه‌ای گیتار است. همه‌ی کتاب‌های این مجموعه را میثم میریان ترجمه و انتشارات مؤسسه‌ی نشر تولید علم فرزانگان برنا در ایران به چاپ رسانده است.

کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول برای اساتید و معلمان گیتار و همین‌طور هنرجویان این ساز دلنشین، کاربردی است.

در بخشی از کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول می‌خوانیم

کلمه «گیتار کلاسیک» آن دسته از کسانی را که علاقمند به نواختن گیتار هستند، گمراه می‌کند: زیرا آنان فکر می‌کنند این نوع ساز موسیقی فقط برای موسیقی کلاسیک مناسب است که در واقع این برداشت نادرست است. وقتی در مورد گیتار لفظ کلاسیک را به کار می‌‍بریم در مورد ارزش و اهمیت آن بحث می کنیم؛ زیرا گیتار در رده اولین سازهای موسیقی قرار دارد و نمی‌خواهیم آن را با نوع خاص موسیقی ربط دهیم. گیتار و پیانو به یک نوع موسیقی خاص محدود نمی‌شوند. هر دوی این سازها «هارمونیک» هستند و بی‌شک عظمت آن‌ها با موسیقی کلاسیک نمایان می‌گردد. به علت آنکه گیتار و پیانو در نواختن موسیقی لطیف و شاعرانه عالی عمل می‌کنند، پس فرض را بر آن قرار می‌دهیم که گیتار کلاسیک و پیانو با فرم‌هایی که پیچیدگی کمتری دارد، سازگاری بهتری ایجاد می کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیشگفتار
انواع گیتار
گیتار کلاسیک (تصویر 1)
شرایط نوازندگی گیتار
کوک کردن گیتار
موسیقی چگونه نوشته می‌شود (نوتاسیون)
به دست گرفتن گیتار (تصاویر 2 و 3 )
دست راست (تصویر 4)
نام‌های انگشتان دست راست
وقعیت قرار گرفتن دست راست تصاویر (5 و 6)
ضربه تکیه تصاویر (7) و (8)
روش پیشنهادی برای تمرین
سه سیم آزاد اول
ضربه آزاد با انگشت شست (تصویر 9)
سیم‌های آزاد 4، 5 و 6
نت سفید نقطه‌دار
ست چپ تصاویر (10 و 11)
موسیقی در دو بخش
نیم‌پرده‌ها و پرده‌ها
علامت‌های کروماتیک نت‌های عرضی
نت چنگ
ضربه آزاد با انگشتان (تصاویر 7، 12 و 13)
موقعیت دست در ضربه آزاد
تمریناتی برای ضربه آزاد
ضربه آزاد روی سیم‌های مجاور
آرپژ: با استفاده از انگشتان (p)، (i)، (m)، (a) بطور متناوب
مراقبت و استفاده از ناخن‌های دست راست (تصاویر 14، 15، 16و 17)
دست راست در گام‌های بلند
اجرای دو نت همزمان
اجرای سه نت همزمان
پیشنهاداتی برای سودمندی بیشتر تمرین
انگشت محور و انگشت راهنما (اصول مهم تکنیک دست چپ)
استفاده متداول از دو نوع ضربه متفاوت
اهمیت مرور کردن
اجرای چهار نت همزمان
آثار بزرگان موسیقی
کارولی- Waltz and Three Variations
سور-Andante I
Andante II
Allegretto I
Allegretto II
جولیانی- Andantino
Allegro
آگوادو Waltz
Estudio
مراقبت از گیتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول
نویسنده
مترجممیثم میریان
ناشر چاپی موسسه نشر تولید علم فرزانگان برنا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک979-0-09014601-7-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول

برای دریافت کتاب تکنیک گیتار کلاسیک - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.