معرفی و دانلود کتاب مبانی اوکوله‌له

عکس جلد کتاب مبانی اوکوله‌له
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی اوکوله‌له و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی اوکوله‌له و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی اوکوله‌له

اوکوله‌له، یک ساز مشابه با گیتار است که یادگیری آسانش، شهرت خوبی به آن بخشیده است. اشکان روحی در کتاب مبانی اوکوله‌له، از مقدماتی‌ترین نکات تا نواختن قطعات کامل با این ساز جذاب را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی اوکوله‌له

به نظر می‌رسد که علاقه به موسیقی و نواختن سازهای مختلف، در بسیاری از مردم وجود داشته باشد، اما درصد کمی از علاقه‌مندان به دنبال یادگیری آن می‌روند. کمبود زمان در دنیای سریع امروز، هزینه‌های کلاس‌ها که ممکن است برای بسیاری از افراد سنگین باشد و این دیدگاه که یادگیری نوازندگی کار هر کسی نیست، می‌توانند از دلایلی باشند که مانع این شوند که افراد به دنبال یادگیری نوازندگی بروند. با این وجود، سازهایی که به نظر می‌رسد روند یادگیری آن‌ها آسان‌تر و سریع‌تر است و از طرفی، وجود منابع آموزشی که به جزئیات نوازندگی برخی سازها می‌پردازند، می‌توانند برای علاقه‌مندان کاربردی باشند. کتاب مبانی اوکوله‌له از اشکان روحی، به آموزش این ساز جذاب و خوش‌صدا می‌پردازد و از اصول اولیه‌ی آن می‌گوید. اوکوله‌له که ظاهری مشابه با گیتار دارد و زادگاه آن هاوایی‌ست، این روزها طرفدارانی را در کشور ما هم برای خود دست و پا کرده است.

نویسنده کتاب خود را در 2 فصل و 12 بخش تنظیم کرده و ابتدا، به سراغ مقدمات کار می‌رود. اجزای اوکوله‌له، در دست گرفتن این ساز، کوک‌کردن آن و نمودار آکورد، مفاهیمی هستند که در ابتدای کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود. در ادامه اشکان روحی از مفاهیم نت‌نگاری می‌گوید و خطوط حامل، تمپو، تبلچر، الفبای موسیقی و نت‌ها، ارزش زمانی نت‌ها و بازی ریتمیک، را در بخش دوم کتاب مبانی اوکو له‌ له مطرح می‌کند.

بازی دست چپ، کسر میزان 4/4، آکورد دو ماژور، الگوهای ضربه و بازی ریتم، کسر میزان 3/4 و نت‌های سیم اول نیز از مباحث فصل اول کتاب‌اند. فصل دوم نیز با نت‌های چنگ آغاز شده، از طریقه‌ی نوشتن آکوردها می‌گوید و با مباحثی پیرامون سنکوپ، سکوت چنگ، خط اتحاد، آهنگسازی در دو ماژور، دیزها و بمل‌ها، گام سل ماژور، گام‌های پنتاتونیک و سبک‌های موسیقی، ادامه می‌یابد. در هر بخش از مباحث آموزشی کتاب مبانی اوکو له‌ له، آهنگ‌هایی نیز در نظر گرفته شده که به بهبود فرآیند آموزش کمک می‌کنند و فایل صوتی بسیاری از آن‌ها از طریق لینک ذکرشده داخل کتاب، در دسترس هستند. گفتنی‌ست این راهنمای آموزشی توسط انتشارات متخصصان به چاپ رسیده است.

کتاب مبانی اوکوله‌له برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این منبع آموزشی جامع را به دوست‌داران موسیقی و افرادی که به دنبال یادگیری ساز اوکوله‌له هستند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مبانی اوکوله‌له می‌خوانیم

آهنگ ما 2 بخش دارد:

Verse این بخش آهنگ، داستان را برای ما تعریف می‌کند. شما باید حداقل 3 یا 4 Verse داشته باشید؛ هر کدام شبیه به یک نیم‌فصل است.

Chorus این قسمت آهنگ، باید گیرا و جذاب باشد و باید بتوان آن را راحت خواند. این بخش دقیقا به ما می‌گوید که آهنگ در مورد چه چیزی است.

می‌توان بخش دیگری را نیز به آهنگ اضافه کرد.

می‌‌توان بخش دیگری را به آهنگ اضافه کرد؛ مثلا بخشی که Verse و Chorus را به‌هم متصل می‌کند، به این بخش Bridge گفته می‌شود.

شاید شما بخش دیگری بخواهید که در آن خواندن وجود نداشته باشد، به این بخش، Instrummtal گفته می‌شود؛ که حتی شاید Solo نیز باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
پیش‌گفتار
خوش‌آمد
بخش 1: مقدمه
بخش 2: مفاهیم بنیادی نت‌نگاری موسیقی
بخش 3: دست چپ
بخش 4: کسر میزان 4/4 و اولین آکورد
بخش 5: سیم دوم و کسر میزان 3/4
بخش 6: سیم اول و گام دو ماژور
جمع‌بندی فصل 1
فصل دوم
بخش 1: نت‌های چنگ و آکوردهای بیشتر
بخش 2: سنکوپ
بخش 3: آهنگسازی در دو ماژور
بخش 4: دیزها و بمل‌ها
بخش 5: گام‌های پنتاتونیک
بخش 6: سبک‌های موسیقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی اوکوله‌له
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-292-873-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی اوکوله‌له

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی اوکوله‌له

برای دریافت کتاب مبانی اوکوله‌له و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.