معرفی و دانلود کتاب استودیوی خانگی

عکس جلد کتاب استودیوی خانگی
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استودیوی خانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استودیوی خانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استودیوی خانگی

کتاب استودیوی خانگی شما را در کشف دنیای ضبط موسیقی یاری می‌کند. جف استرانگ از شما می‌خواهد که فقط و فقط خلاقیت و اعتمادبه‌نفس داشته باشید و با کم‌ترین بودجه آهنگ خودتان را ضبط کنید. اگر رؤیای ضبط موسیقی را سال‌هاست در ذهنتان می‌پرورید، با این اثر رؤیایتان را به واقعیت تبدیل کنید!

درباره‌ی کتاب استودیوی خانگی

آیا تابه‌حال به سرتان زده است که آهنگ خود خودتان را ضبط و پخش کنید؟ فقط این تصور را به ذهنتان بیاورید: اتاق خوابتان را به استودیوی موسیقی تبدیل کرده‌اید، اتاقتان پر از دستگاه‌های میکس است و جادویی که در ذهنتان قرار دارد، به دنیای واقعی می‌آورید؛ بدون آن‌که خانه را ترک کنید. اگر فکر می‌کنید رؤیایتان به حقیقت نخواهد پیوست، پس احتمالاً با خواندن یک کتاب جدید حالتان بهتر خواهد شد. جف استرانگ (Jeff Strong) هم زمانی دقیقاً مانند شما بود؛ اما حالا کتاب استودیوی خانگی (Home Recording For Dummies) را نوشته است. او دوست دارد نوازندگان، خوانندگان و علاقه‌مندان به دنیای موسیقی را راهنمایی کند.

کتاب استودیوی خانگی یکی از جلدهای سری محبوب دامیز است که در آن همه‌ی موضوعات، حتی پیچیده‌ترین آن‌ها، به‌صورت ساده توضیح داده می‌شود. در این کتاب مقدمه‌ای واضح و قابل‌فهم برای ضبط موسیقی در خانه می‌خوانید؛ حتی اگر یک مبتدی کامل باشید یا حتی یک فرد باتجربه. جف استرانگ هر مرحله را جزءبه‌جزء توضیح می‌دهد؛ از انتخاب بهترین تجهیزات گرفته تا میکس و مسترینگ آهنگ.

کتاب استودیوی خانگی به چند بخش تقسیم شده است و هر بخش جنبه‌های مختلف ضبط خانگی را نشان می‌دهد. جف استرانگ در ابتدا از اصول اولیه می‌گوید: انتخاب تجهیزات ضروری مانند میکروفون، رابط‌های صوتی و نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای ضبط. استرانگ از اصطلاحات فنی چشم می‌پوشد. اندک‌اندک در بخش‌های بعد پس از راه‌اندازی استودیوی خانگی، با تکنیک‌های ضبط صدا با سازهای مختلف و حتی نحوه‌‌ی آواز خواندن آشنا خواهید شد. نویسنده همه‌ی مراحل مرتبط با میکس و مسترینگ را توضیح می‌دهد و تضمین می‌کند نتیجه‌‌ی کارتان عالی خواهد شد.

حال بهتر است بیشتر با نویسنده‌ی کتاب استودیوی خانگی یعنی جف استرانگ آشنا شویم. او نوازنده‌ی کهنه‌کار درامز است که در صنعت ضبط آهنگ مهارت دارد. وی در سنین جوانی یادگیری موسیقی را آغاز کرد و در حال حاضر تهیه‌کننده‌ی موسیقی و آهنگساز است. او مؤسسه‌ی استرانگ را بنیان نهاد، از آهنگ‌هایش برای درمان بیماری‌های عصبی مانند بیش‌فعالی، اوتیسم و اختلالات اضطرابی استفاده می‌کند و روش درمانی‌اش در سراسر جهان پذیرفته شده است. استرانگ چندین کتاب و مقاله درباره‌ی ریتم، تولید موسیقی و نواختن ساز درامز نوشته است و کتاب استودیوی خانگی یکی از آثار مهم او محسوب می‌شود.

اما چه چیزی کتاب استودیوی خانگی را از بقیه‌ی کتاب‌ها متمایز می‌کند؟ اول از همه لحن صمیمی و دوستانه‌ی جف استرانگ، توجه خواننده را به خود جلب می‌کند. او فقط به شما نمی‌گوید که چگونه میکروفون را تنظیم کنید؛ بلکه توضیح می‌دهد که این مراحل در نتیجه‌ی نهایی چه تأثیری دارند و در ضبط چه مشکلاتی ممکن است برایتان پیش بیاید. توصیه‌های واقعی و عملی کتاب به گونه‌ای است که می‌توانید با کم‌ترین بودجه کارتان را شروع کنید و استودیوی خودتان را تشکیل دهید. از دیگر جنبه‌های کتاب، تمرکز بر خلاقیت و تجربه کردن است. استرانگ از شما می‌خواهد که تکنیک‌های مختلف ضبط را امتحان کنید و روش منحصربه‌فرد خودتان را بیابید. چک‌لیست‌ها و نکات تکمیلی در پایان کتاب استودیوی خانگی باعث می‌شود که بارها و بارها به کتاب برگردید. این کتاب با ترجمه‌ی ماهرخ مراثی و به همت انتشارات آوند دانش منتشر شده است.

کتاب استودیوی خانگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب استودیوی خانگی برای کسانی است که می‌خواهند در خانه آهنگ خودشان را ضبط و منتشر کنند. مهم نیست که یک نوازنده‌ی حرفه‌ای باشید، تازه به این راه پا گذاشته باشید یا فقط می‌خواهید تجربه کسب کنید، حتماً این اثر جف استرانگ را بخوانید.

در بخشی از کتاب استودیوی خانگی می‌خوانیم

برای بسیاری از مردم، ساخت استودیوی خانگی یک کار تدریجی است. ممکن است با یک سینتی‌سایزر و دستگاه ضبط دوترک شروع کرده و میکروفونی به آن اضافه کنید. بعد ممکن است تصمیم بگیرید یک دستگاه ضبط مالتی‌ترک بخرید. سپس اسپیکرهای استریو برای مانیتورهای واقعی استودیو تهیه می‌کنید. و قبل از اینکه بدانید، هزاران دلار در استودیوی خانگی درجه‌یک سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

وقتی استودیوی خانگی‌تان را راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید دو شیوه را در پیش بگیرید: بدون فکر به فروشگاه آلات موسیقی محله‌تان یا فروشگاه صوتی حرفه‌ای بروید و چند تکه از لوازمی که چشمتان را می‌گیرد، بخرید و بعد فکر کنید کجای استودیوی‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. (نخندید. من این کار را کرده‌ام.) یا می‌توانید اهدافتان را مشخص کرده و قبل از اینکه هر قطعه از تجهیزات را بخرید، درمورد آن تحقیق کنید تا مطمئن شوید، بهترین راه‌حل ممکن برای شما با بهترین قیمت است. من رویکرد دوم را توصیه می‌کنم؛ چون فقط به تجهیزات موردنیازتان می‌رسید، نه یک سری لوازم بی‌مصرف که ممکن است صرفاً ظاهر خوبی به استودیوی شما بدهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: شروع کار با ضبط خانگی
فصل  1: ضبط موسیقی در خانه
فصل  2: تهیه‌ی وسایل مناسب
فصل  3: وصل‌شدن: راه‌اندازی استودیوی خودتان
فصل  4: با میکسر آشنا شوید
فصل  5: ضبط مالتی‌ترک
بخش 2: کارکردن با میکروفون‌ها
فصل  6: انواع میکروفون‌ها
فصل  7: تکنیک‌های میکروفون
فصل  8: جاگذاری سازها
بخش 3: ضبط اجرای زنده
فصل  9: به‌دست‌آوردن منبع عالی صدا
فصل  10: ضبط صدا
فصل  11: سازهای الکترونیکی و MIDI
فصل  12: ضبط سازهای الکترونیکی با استفاده از MIDI
فصل  13: کارکردن با لوپ‌ها
بخش 4: ادیت‌کردن و بهبودبخشیدن ترک‌ها
فصل  14: شروع ادیت
فصل  15: ادیت‌کردن داده‌های MIDI
بخش 5: میکس و مسترینگ موسیقی
فصل  16: اصول میکس‌کردن
فصل  17: استفاده از اکوآلیزیشن
فصل  18: کاوشی در پردازشگرهای دینامیک
فصل  19: جداکردن پردازشگرهای سیگنال
فصل  20: خودکارکردن میکس
فصل  21: ایجاد میکس خودتان
فصل  22: مسترینگ موسیقی
فصل  23: تولید محصول نهایی
بخش 6: ده‌گانه‌ها
فصل  24: ده راهکار ارزشمند برای ضبط
فصل  25: ده راه برای توزیع و ترویج موسیقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استودیوی خانگی
نویسنده
مترجمماهرخ مراثی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات457
زبانفارسی
شابک978-622-262-075-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استودیوی خانگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استودیوی خانگی

برای دریافت کتاب استودیوی خانگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.