معرفی و دانلود کتاب نت‌ خوانی

عکس جلد کتاب نت‌ خوانی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نت‌ خوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نت‌ خوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نت‌ خوانی

کتاب نت‌ خوانی نوشته‌ی مایکل پیلوفر و هالی دی از مجموعه‌ی دامیز قرار است با زبانی ساده به شمایی که می‌خواهید موسیقی یا ساز نواختن یاد بگیرید، نت‌خوانی را آموزش بدهد. شاید بارها پیش خودتان فکر کرده باشید که نت‌خوانی و یادگیری زبان موسیقی کار سختی است ولی باید بگوییم که ما کارهای خیلی دشوارتری را هم انجام داده‌ایم، پس آموختن زبان موسیقی خصوصاً با زبان روانی که این کتاب دارد، کار سختی نیست. کتاب نت خوانی با ترجمه‌ی گلناز نویدان به یاری نشر آوند دانش منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب نت خوانی

مایکل پیلوفر و هالی دی در کتاب نت خوانی تمام تلاششان را می‌کنند تا با زبانی ساده و بدون هیچ پیچیدگی و سختی علم و زبان موسیقی را بیاموزید. مایکل پیلوفر (Michael Pilhofer) خودش مدرس تئوری موسیقی و ساز تخصصی‌اش پرکاشن است و هالی دی (Holly Day) در یک گروه ادبی، نویسندگی تدریس می‌کند و چندین مقاله‌ی تخصصی در زمینه‌ی موسیقی به چاپ رسانده است. به همین‌خاطر، کتاب نت خوانی از لحاظ ساختاری کتابی درست و کاربردی است که با مطالعه‌ی آن می‌توانید سواد موسیقایی خود را بالا ببرید و از دیدن نت و کلیدهای مختلف روی صفحه‌ی تبلت یا کاغذ دیگر وحشت نکنید.

اگر یادگیری زبان موسیقی را با یادگیری مباحثی مانند ریاضیات و زبان دوم مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که اصلاً در آن حد دشوار نیست و می‌توان با تلاش بسیار و در زمان کوتاه بر تئوری موسیقی مسلط شد. ممکن است اگر گیتاریست باشید، نوازندگی را از راه شنیدن و با استفاده از تبلچر آموخته باشید و حتی بتوانید خیلی خوب آهنگ‌هایی را بنوازید. اما باید بگوییم که این شیوه‌ی یادگیری دوامی ندارد و اگر نت‌خوانی و تئوری موسیقی ندانید، ساز نواختن‌تان فایده‌ای نخواهد داشت. چون نت‌خوانی فوایدی دارد و تبلچر آن اطلاعاتی را که یک موزیسین باید داشته باشد، در اختیارش قرار نمی‌دهد؛ اطلاعاتی مثل ریتم و مقدار کشش نت‌ها و اندازه‌ی سکوت‌ها و غیره. شما اگر زبان موسیقی و نت خوانی را خوب یاد بگیرید، می‌توانید قطعات موسیقی را دقیق‌تر بنوازید و ضبط کنید. شما اگر پیانیست باشید یا ساکسیفون بنوازید، تبلچر به هیچ کارتان نخواهد آمد، مگر این‌که ساز اصلی‌تان گیتار باشد که این هم از استثنای سازهای زهی است. هرچند که اگر گیتار هم می‌نوازید، باز نباید فقط به تبلچر تکیه کنید و بهتر است که نت‌خوانی را خوب بلد باشید.

کتاب نت خوانی (For Dummies) شما را با آسان‌ترین روش کاملاً‌ با نت‌نویسی معیار آشنا می‌کند. شما در این کتاب مطالب بسیاری درباره‌ی تنالیته و آکوردها خواهید آموخت و متوجه خواهید شد که چرا بعضی از نت‌ها دسته دارند و چرا در نت‌نویسی بعضی از نت‌ها را با رنگ سفید و بعضی‌های دیگر را با رنگ سیاه نشان می‌دهند. مایکل پیلوفر و هالی دی در این کتاب همچنین از موضوعات جالبی مثل ریتم و انواع میزان‌ها و هارمونی و ملودی و سنکوپ صحبت کرده‌اند و آموزش می‌دهند که یک ضرب کامل با نیم‌ضرب فرق دارد. همچنین با گام‌های مختلف آشنا خواهید شد که به تقویت گوش موسیقایی‌تان بسیار کمک می‌کند و پس از شنیدن موسیقی می‌توانید گام آن را تشخیص دهید.

اگر با جهان موسیقی غریبه هستید و تازه می‌خواهید وارد آن شوید، هیچ اضطراب و استرسی نداشته باشید و آرام‌آرام فصل‌های کتاب را بخوانید و جلو بروید. پیشنهاد ما به شما این است که یک ساز مثل گیتار یا پیانو یا حتی کیبورد داشته باشید تا بتوانید نت‌ها را روی سازتان اجرا کنید. این کار همچنین به یادگیری شما سرعت خواهد بخشید و آنچه را می‌نوازید یا می‌شنوید بهتر درک خواهید کرد.

کتاب نت خوانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مبتدی هستید و علاقه‌مندید سازی بنوازید و سطح سوادتان را در رشته‌ی موسیقی بالا ببرید ولی حوصله‌ی کتاب‌های سنگین و پیشرفته‌ی این حوزه را ندارید، کتاب نت خوانی به زبان ساده را هرگز از دست ندهید.

در بخشی از کتاب نت‌ خوانی می‌خوانیم

اگر نگران این هستید که در یک قطعه‌ی موسیقی طولانی چطور باید موسیقی را دنبال کنید، اصلا نترسید. نوابغی که نت نویسی موسیقی را ابداع کرده‌اند، روش‌هایی تعیین کرده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان به هجوم درهم برهم نت‌ها و سکوت‌ها در یک قطعه‌ی موسیقی نظم و ترتیب داد. کافی است با مفهوم میزان‌نما و ساختار خطوط حامل آشنا شوید که شامل خود مفهوم میزان هم می‌شود. در این فصل هرآنچه لازم است در این‌باره بدانید، آورده‌ایم.

در نت موسیقی، درست بعد از کلید سل یا فا و علامت مایه‌نما و در اول خطوط حامل، یک جفت عدد می‌بینید که زیر هم نوشته شده است. به این جفت عدد میزان‌نما می‌گویند که از قضا مبحث اصلی این فصل هم هست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: نت‌ها و سکوت‌ها: چگونه یک آهنگ دارای ریتم می‌شود
فصل 1: ارزش زمانی نت‌ها واقعاً چقدر است
فصل 2: سکوت کنید!
بخش 2: موسیقی نه‌تنها به نت‌ها،بلکه به ضرب و ریتم هم نیاز دارد
فصل 3: موزیسین هیچ‌وقت نباید ضرب را گم کند
فصل 4: ضرب‌زدن صحیح؛ نواختن بدون محدودیت
بخش 3: نت‌های موسیقی و جای آن‌ها روی خطوط حامل
فصل 5: چگونه نت‌ها را بنوازیم و چگونه آن‌ها را تشخیص دهیم و پیدا کنیم!
فصل 6: جای نت‌ها روی پیانو و گیتار کجاست؟
بخش 4: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 7: ده سؤال متداول درباره‌ی نت‌خوانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نت‌ خوانی
نویسنده،
مترجمگلناز نویدان
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-600-7022-15-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نت‌ خوانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نت‌ خوانی

برای دریافت کتاب نت‌ خوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.