معرفی و دانلود کتاب زیباترین داستان‌های سعدی

عکس جلد کتاب زیباترین داستان‌های سعدی
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیباترین داستان‌های سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیباترین داستان‌های سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیباترین داستان‌های سعدی

کتاب زیباترین داستان‌های سعدی را علیرضا تنهائی با هدف معرفی شخصیت، زندگی و همینطور حکایت‌های زیبا و اشعار هنرمندانه‌ی سعدی شیرازی، استاد بی‌بدیل شعر و نثر فارسی تالیف کرده‌ است. این کتاب اثری خوش‌خوان، جذاب و گیرا برای همه‌ی دوستداران شعر و ادبیات و به‌ویژه طرفداران سعدی به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب زیباترین داستان‌های سعدی

سعدی شیرازی شاعر نام‌آشنای ایرانی است که آثار گران‌بهایی را در زمینه‌ی شعر و ادبیات پارسی از خودی برجای گذاشته است. علیرضا تنهائی در کتاب زیباترین داستا‌های سعدی، ضمن پرداختن به آثار مشهور و محبوب او توضیحاتی را نیز در باب زندگی شخصی این شاعر محبوب ایرانی بیان کرده است. نام کامل او، ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف و تخلصش سعدی است. در شیراز به دنیا آمده و مهم‌ترین سال‌های زندگی‌اش را صرف سفر رفتن و کسب تجربه و علم کرده است.

دوران زندگی سعدی شیرازی مملو از تغییرات سیاسی و اجتماعی است. برای مثال حمله‌ی مغول به ایران در زمان زندگی او اتفاق افتاده؛ اما با زیرکی حکمران وقت شیراز، این شهر از حمله‌ی مغول‌ها در امان مانده است. در کتاب زیباترین داستان‌های سعدی مطالب جذاب و مفیدی را راجع به زندگی شخصی او خواهید خواند که علیرضا تنهائی در نهایت زیبایی و بسیار هنرمندانه آن‌ها را گرد هم آورده و تالیف کرده است.

از جمله داستان‌های محبوب و قابل توجه در کتاب زیباترین داستان‌های سعدی، ماجرای مرید حیله‌گر است که بت‌هایی ساخته و با زیرکی و به شکلی که مردم متوجه نشوند دست‌های بت را تکان می‌دهد و مردم را ترغیب به بت‌پرستی می‌کند. سعدی شاعر زیرک شیرازی در بوستان و گلستان که گزیده‌ای از آن‌ها نیز در این کتاب آمده‌است به نکات ظریف و جالبی در باب زندگی، ادب، اخلاق و... اشاره می‌کند. شیوه‌ی بیان او در حکایت‌هایش به‌گونه‌ای است که هر شخصی می‌تواند از خواندن آن لذت ببرد. کتاب پیشِ رو برخی از حکایت‌های محبوب بوستان و گلستان و همچنین پاره‌ای از غزلیات سعدی را شامل می‌شود. کتاب زیباترین داستان‌های سعدی را انتشارات متخصصان چاپ کرده است.

کتاب زیباترین داستان‌های سعدی مناسب چه‌کسانی است؟

این کتاب برای دوستدارن ادبیات فارسی به ویژه علاقه‌مندان به اعجاز قلم و اندیشه‌ی سعدی شیرازی مناسب است.

در بخشی از کتاب زیباترین داستان‌های سعدی می‌خوانیم

از نظر سعدی زندگی، نه به معنای زیست طبیعی و بدنی، بلکه سرزندگی و لذت بردن از لحظه‌لحظه حیات است. او به‌دنبال پرهیز از هیاهو و قیل‌وقال و جروبحث است و زندگی را برای زندگی می‌خواهد. سعدی به‌دنبال پاسخ‌های علمی یا عالمانه و دقیق به پرسش‌های زندگی نیست. او حتی به‌دنبال کشف قوانین زندگی نیست. ولی می‌داند که باید زندگی کرد و باید خوب زندگی کرد؛ یعنی باید فلسفه و روح زندگی را شناخت و زندگی به این منوال، زندگی زیباتری می‌شود.

جداً بزرگ‌ترین دارایی‌های ما برای زندگی چیست؟ بله بعضی چیزها مثل آب‌وهوا و غذا و... و حتی مثلاً پول و ملزومات دیگر، بااهمیت هستند ولی این‌ها فقط لازمه حیات شخصی و طبیعی فرد است. چیزهایی نیستند که به زندگی معنا می‌دهند. ولی مثلاً «دوست» که بسیار تکرار می‌شود.

هر چه گفتیم جز حکایت دوست / در همه عمر از آن پشیمانیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیباترین داستان‌های سعدی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-292-789-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگینامه، کتاب‌های شعر کهن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیباترین داستان‌های سعدی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زیباترین داستان‌های سعدی

برای دریافت کتاب زیباترین داستان‌های سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.