معرفی و دانلود کتاب ارغوان

عکس جلد کتاب ارغوان
قیمت:
۳۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارغوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارغوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارغوان

کتاب ارغوان را بهنام مهری شاعر معاصر و جوان در چهل‌وهفت قطعه سروده است. او در اثر خود، مضامین متفاوتی را گنجانده و آن‌ها را با زبانی ساده و روان برای مخاطبان خاص شعر نو بیان کرده است.

درباره‌ی کتاب ارغوان

شعر نو فارسی به سه دسته‌ی نیمایی، سپید و موج نو تقسیم‌بندی می‌شود و نیما یوشیج شاعر پرآوازه‌ی ایرانی برای ابداع این قالب ادبی تلاش‌های فراوانی کرده‌ است. این نوع شعر، در مقابل شعر کهن قرار می‌گیرد و بسیاری از صناعات ادبی و چارچوب‌هایی که در شعر کهن به‌کار می‌روند، در اشعارِ نو الزامی نیستند.

لازم‌به‌ذکر است که قبل از نیما یوشیج شاعران بسیاری وجود داشته‌اند که برای این قالب ادبی و شناساندن آن به مخاطبان و دوست‌داران شعر تلاش فراوان کرده‌اند. تفاوت اصلی و ویژه‌ی شعر نو با شعر کهن تنها در فرم نیست بلکه آنچه این دو قالب ادبی را از هم جدا می‌کند نوع محتوایی است که به خواننده عرضه می‌شود. در کتاب ارغوان سورده‌ی بهنام مهری نیز قطعه‌های متفاوت وکوتاهی با مضامین گوناگون سروده شده که در هر قطعه آرایه‌های متفاوت و زیبایی به چشم می‌خورد. بیشترین آرایه‌ی به‌کاررفته در کتاب ارغوان، استعاره است اما در کنار آن، از تشبیه‌ها و کنایه‌‌های هنرمندانه نیز استفاده شده است.

بهنام مهری در کتاب ارغوان تلاش کرده تا احساساتی مانند عشق، غم، اندوه، تنهایی و جدایی را در هر قطعه به‌وضوح به مخاطبانش عرضه کند. استفاده از این مضامین عمدتا در دلنوشته‌های مونولوگی اتفاق می‌افتد؛ اما اشعاری که در قالب نو سروده می‌شوند و از لحاظ حجم ابیات کوتاهی را به خود اختصاص می‌دهند، برای ابراز چنین مضامینی بسیار مناسب هستند. بهنام مهری برای مجموعه شعر نوی خود که به نام ارغوان آن را منتشر کرده، نظرات مثبتی را از جانب مخاطبان کسب کرده است. کتاب ارغوان را نشر متخصصان به چاپ و انتشار رسانده است.

کتاب ارغوان برای چه‌کسانی مناسب است؟

کتاب ارغوان برای دوست‌داران و علاقه‌مندان به شعر به‌ویژه شعر نو مناسب است.

در بخشی از کتاب ارغوان می‌خوانیم

ابرهای این پیچ‌های جاده
کجا باران شده
که این‌گونه پیچ‌درپیچند
و من مسافرم
و تو تحریری‌ترین سرمشقم
تا سیاهکل
تا مزه‌ی تالش
شالت دریا شد و
ابر باران شد و
من حالا
زیر خروار‌ها ماسوله‌ام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارغوان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-622-292-703-5
موضوع کتابکتاب‌های شعر نو، کتاب‌های شعر معاصر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارغوان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارغوان

برای دریافت کتاب ارغوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.