معرفی و دانلود کتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر

عکس جلد کتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پتانسیل پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پتانسیل پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر

نبوغ ذاتی یکی از باورهای قدیمی است که آدام گرانت در کتاب پتانسیل پنهان آن را رد می‌‎کند و در عوض از خواننده می‌خواهد که پشتکار و تلاش را با استعداد ذاتی خود همراه کند. اثر حاضر که از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است، به ما یاد می‌دهد چگونه دستاوردهای بزرگ کسب کنیم و فریبِ باورهای اشتباه پیرامون موفقیت را نخوریم.

درباره‌ی کتاب پتانسیل پنهان

امروزه، پیشرفت‌های علم روانشناسی به ما یاد می‌دهد که چگونه استعدادهای پنهان خود را کشف کنیم. کتاب پتانسیل پنهان (Hidden Potential: The Science of Achieving Greater Things) نوسته‌ی آدام گرانت (Adam Grant) روش‌هایی را به ما یاد می‌دهد که توانمندی‌های پنهان خود را در زمینه‌های مختلف کشف کنیم.

آدام گرانت کتاب پتانسیل پنهان را در نه فصل نگاشته است. به عقیه‌ی وی شروع راه با پذیرش سختی‌هاست. اگر ما بتوانیم با شرایط دشوار سازگار باشیم، ایده‌های نو را جذب کنیم و ایده‌های قبلی را پرورش دهیم، اولین قدم را به سمت کشف توانمندی‌های خود برداشته‌ایم.

یکی دیگر از مسائلی که بسیاری از افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمال‌گرایی است. نویسنده در کتاب پتانسیل پنهان به ما نشان می‌دهد که برای رشد لازم نیست کمال‌گرا باشیم؛ بلکه برای پیشرفت باید در طیفی میان نقص و کمال قدم برداریم و چنین جایگاهی را پذیرا باشیم.

در مسیر رشد ممکن است با تمرین‌هایی روبه‌رو شویم که روند زندگی ما را یکنواخت می‌کنند. بنابراین لازم است که بازی‌هایی برای خود طراحی کنیم که بتوانیم روند یکنواخت زندگی را متحول کنیم. رهایی از بن‌بست، اعتماد به خود و حفظ ایمان موارد دیگری هستند که نویسنده در کتاب پتانسیل پنهان به آن می‌پردازد. وی پیشنهاداتی نیز برای طراحی مدارسی دارد که بتوانند توانمندی‌های کودکان را پرورش دهند.

معرفی و دانلود کتاب پتانسیل پنهان

دو فصل آخر کتاب پتانسیل پنهان به شناخت روش‌هایی می‌پردازد که از طریق آن‌ها بتوانیم هوش جمعی اعضای تیم خود را کشف و به یکدیگر کمک کنیم که بهترین نسخه از خود را ارائه دهیم.

کتاب پتانسیل پنهان را تاکنون ناشران مختلفی منتشر کرده‌اند. این نسخه را نشر مون با ترجمه‌ی مهرسا شرع‌الاسلام منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب پتانسیل پنهان

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز؛
  • نامزد بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال 2023؛
  • کتاب برگزیده‌ی آمازون به انتخاب ویراستاران.

نکوداشت‌های کتاب پتانسیل پنهان

  • این کتاب فوق‌العاده ذهنیات شما را درباره‌ی ملزومات پیشرفت و موفقیت، در هم می‌شکند. کتاب پتانسیل پنهان به من کمک کرد تا مسیری شادتر به سوی موفقیت پیدا کنم. (سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس)
  • کتاب پتانسیل پنهان به ما می‌آموزد که به سطوح جدیدی از توانمندی برسیم و بزرگ‌ترین گنجینه‌های خود را باز یابیم. اگر توصیه‌های حکیمانه‌ی آدام گرانت را جدی بگیریم، وضعیت همه‌ی ما بهتر خواهد بود. (یویوما، نوازنده‌ی ویولون سل و برنده‌ی جایزه‌ی گرمی)
  • سرگرم‌کننده و روشنگر. آدام گرانت دوباره کاری بزرگ انجام داده است. شما بیش از آنچه فکرش را بکنید اشتراکاتی با موتسارت دارید و کتاب پتانسیل پنهان به شما نشان می‌دهد چگونه به بهترین حالت خود دست یابید. این کتاب را خواهید بلعید. (ویلیام اچ مک‌ریون، دریاسالار نیروی دریایی آمریکا و نویسنده‌ی کتاب تختت را مرتب کن)

کتاب پتانسیل پنهان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که به کتاب‌های حوزه‌ی روانشانسی موفقیت و خودسازی علاقه‌مند هستند و پیوسته به دنبال شناخت توانایی‌های خود هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر می‌خوانیم

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد کمال‌گرا در جست‌وجوی نتایج بی‌عیب‌ونقص، مرتکب سه اشتباه می‌شوند [۱۰]: نخست اینکه درمورد جزئیات بی‌اهمیت وسواس به خرج می‌دهند. آن‌قدر مشغول یافتن راه‌حل مناسب برای مشکلات کوچک هستند که برای یافتن مشکلات درست و مهم، انضباط لازم را ندارند. آن‌ها به‌خاطر وجود درختان انبوه نمی‌توانند جنگل را ببینند؛ دوم اینکه کمال‌گرایان از موقعیت‌های ناآشنا و کارهای دشواری که ممکن است منجر به شکست شود، اجتناب می‌کنند. این قضیه باعث می‌شود به‌جای تلاش برای توسعهٔ مهارت‌های جدید، فقط مجموعهٔ محدودی از مهارت‌های موجود را مدام اصلاح کنند؛ سوم اینکه خود را به‌خاطر ارتکاب اشتباه سرزنش می‌کنند و همین قضیه، درس گرفتن از اشتباهات را سخت‌تر می‌کند. آن‌ها متوجه نمی‌شوند که هدف از مرور اشتباهات، شرمساری از گذشته نیست، بلکه یادگیری برای آینده است.

اگر کمال‌گرایی دارو بود، حتماً برچسبی رویش بود که درمورد عوارض جانبی رایجش به ما هشدار می‌داد. هشدار: ممکن است باعث توقف رشد شود. کمال‌گرایی ما را در مارپیچ دید محدود و اجتناب از خطا به دام می‌اندازد، ما را از دیدن مشکلات بزرگ‌تر باز می‌دارد و به تسلط بر مهارت‌های کمی محدودمان می‌کند.

حتی اگر خود را کمال‌گرا نمی‌دانید، احتمالاً این تمایل را در کارهایی که برایتان مهم است تجربه کرده‌اید. همهٔ ما در کارهایی که برایمان اهمیت زیادی دارند، این تمایل را احساس کرده‌ایم که به بازنگری و پالایش ادامه دهیم، تا زمانی که کارمان کاملاً درست شود. اما پیمودن مسافت‌های طولانی بستگی به این دارد که بفهمیم کمال یک سراب است و یاد بگیریم که نواقصِ درست را تحمل کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمهٔ مترجم
پیشگفتار: گل کاشتن در سنگ‌فرش
بخش یک: مهارت‌های شخصیتی
فصل یکم: مخلوقات سختی‌کش
فصل دوم: آدم‌های اسفنجی
فصل سوم: کمال‌گریزها
بخش دو: ساختارهایی برای انگیزش
فصل چهارم: متحول کردن مشقت روزانه
فصل پنجم: گیر نکردن
فصل ششم: سرپیچی از جاذبه
بخش سه: اسلوب‌های فرصت‌سازی
فصل هفتم: هر بچه‌ای جلو می‌افتد
فصل هشتم: استخراج طلا
فصل نهم: الماس‌های پنهان
گفتار پایانی: دستاوردهای بزرگ
اقدامات مؤثر
سپاسگزاری
دربارهٔ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پتانسیل پنهان: دانش رسیدن به دستاوردهای بزرگ‌تر
نویسنده
مترجممهرسا شرع الاسلام
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-5914-91-9
موضوع کتابکتاب‌های موفقیت شغلی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پتانسیل پنهان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پتانسیل پنهان

برای دریافت کتاب پتانسیل پنهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.