معرفی و دانلود کتاب واژگان انگلیسی

عکس جلد کتاب واژگان انگلیسی
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واژگان انگلیسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واژگان انگلیسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واژگان انگلیسی

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پرکاربردترین کلمه‌ی آن Ok است و معروف‌ترین لگوی دنیا (Coca Cola) هم به زبان انگلیسی است. به‌نظر شما در چنین جهانی می‌توانیم انگلیسی یاد نگیریم؟ کتاب واژگان انگلیسی برای آموزش همین زبان، البته در سطح مبتدی، در اختیار شماست. لوری روزاکیس کلمات انگلیسی را به‌صورت‌های واژه و معنی، اصطلاحات، مکالمه و تعیین نقش و جایگاه کلمات ارائه کرده‌است. او از شما می‌خواهد تا با تکرار و تمرین مداوم، این واژگان را به‌خاطر بسپرید و ملکه‌ی ذهن خود کنید.

درباره‌ی کتاب واژگان انگلیسی

زبان‌هایی مثل آلمانی و چینی و ژاپنی، تنها درصورتی فرا گرفته می‌شوند که یا مجبور باشیم آن‌ها را بیاموزیم و یا برای علاقه‌ی شخصی به‌سراغشان برویم، در غیر این‌صورت واقعاً بعید است به‌دنبال آموختن زبان چینی برویم؛ اما زبان انگلیسی این‌گونه نیست. فراگیری انگلیسی درحال ‌حاضر به امری لازم تبدیل شده که چه دوستش داشته باشیم چه نه، ناچاریم کم‌وبیش آن را بیاموزیم. منابع اصلی هنری و علمی، تلفن‌های همراه، سایت‌های معتبر و... همه به زبان انگلیسی هستند و ما در زندگی روزمره واقعاً به آن نیازمندیم. خوشبختانه زبان انگلیسی در مقایسه با اغلب زبان‌های اروپایی و آسیای شرقی، ساده است. اگر از روش آموزشی مناسب استفاده کنیم، در مدت کوتاهی می‌توانیم تا حدی آن را یاد بگیریم. البته زبان انگلیسی به‌دلیل پراکندگی‌اش در کشورهای مختلف مثل آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا زایایی و رشد سریعی دارد و درحال حاضر بیش از یک میلیارد نفر مشغول واژه‌سازی برای این زبان هستند؛ به‌همین دلیل تعداد واژگان، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌هایش زیاد است. کتاب واژگان انگلیسی (Vocabulary For Dummies) کوشیده است تا بخش زیادی از این کلمات و اصطلاحات را همراه با معانی فارسی آن‌ها در اختیار ما بگذارد تا به ساده‌ترین شیوه‌ی ممکن این زبان بین‌المللی را یاد بگیریم.

هنگام آموختن زبان، بهتر است از سطح ساده به‌سوی سطح پیچیده برویم. لاری رزاکیس (Laurie Rozakis) نیز اولین بخش کتاب خود را به آموختن انواع واژگان، از لحاظ رسمی یا عامه بودن، اختصاص داده است؛ مثلاً ما باید بدانیم از به‌کار بردن کلمه‌ای که در جمعی دوستانه آن را استفاده می‌کنیم، در جلسات رسمی محل کار بپرهیزیم. هر واژه‌ای جایگاه و کاربردی خاص دارد. هنگامی که رفیقمان را می‌بینیم استفاده از واژه‌ی Hey معقول است، اما اگر با پادشاه انگلستان قرار ملاقات داریم، نباید کمتر از Hello را به‌زبان آوریم. واژگان انگلیسی بسیار قاعده‌مند هستند و با افزودن پسوندی ثابت، وارد دسته‌بندی معنایی جدی می‌شوند؛ مثلاً اگر کلمه‌ی Un را به ابتدای یک واژه (همچون reliable: معتبر) وصل کنیم، معنای سلبی (unreliable: نامعتبر) خواهد گرفت.

معرفی و دانلود کتاب واژگان انگلیسی

کتاب واژگان انگلیسی می‌داند که اغلب ما حافظه‌ی چندانی خوبی نداریم و همه‌چیز را فراموش می‌کنیم؛ به‌همین دلیل شیوه‌ی ساخت بازی‌ها و فلش‌کارت‌هایی برای حفظ کردن معنای واژه‌ها و اصطلاحات را به ما می‌آموزد. یکی از این بازی‌ها اسکربل سریع است که فقط به یک ساعت و کاغذهای کوچکی مملو از حروف انگلیسی نیاز دارد. یکی از موضوعاتی که در تعیین معنای واژه‌ها تأثیرگذار است، نقش دستوری آن‌هاست. مثلاً یک واژه‌ هنگامی که در جایگاه اسم قرار می‌گیرد به‌گونه‌ای متفاوت از زمانی که در مقام صفت یا اسم قرار دارد، معنا خواهد شد.

تصور کنید معجزه‌ای رخ داده و شما واقعاً در نیویورک حضور دارید. می‌خواهید به سنترال پارک بروید و سر راه از مک‌دونالد یک همبرگر کوچک بخرید. در چنین شرایطی طبیعتاً باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید. مردم عامه یک شهر هم از اصطلاحاتی که برای خودشان آشناست و در فرهنگ و تاریخشان ریشه دارد در گفت‌وگوهایشان استفاده می‌کنند. لاری رزاکیس در کتاب خود نمونه‌های فراوانی از مکالمات انگلیسی با سوژه‌های گوناگون همچون خرید کردن، پیدا کردن آدرس، پرسیدن قیمت و امتحان دادن را در اختیار ما گذاشته است. کتاب واژگان انگلیسی، شیوه‌ی جمله‌سازی و تفکیک واژگان براساس محتوا و میزان کاربرد را به‌طور تفکیک شده ارائه کرده‌اند.

کتاب واژگان زبان انگلیسی با ترجمه‌ی شیما طیبی جزایری در نشر آوند دانش چاپ شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

معنای بسیاری از کلمات در زبانی مثل انگلیسی اصلاً بد و زننده نیستند، اما به‌محض اینکه به زبان فارسی پا می‌گذارند، به ناسزا شبیه می‌شوند. یکی از این کلمات دامیز است. دامیز به‌طورکلی یعنی «احمق»، اما جالب است بدانید این کلمه در مجموعه کتاب‌های دامیز به‌معنای ناآگاه و ناآشنا است. مثلاً وقتی اسم کتابی واژگان انگلیسی برای دامیز است، یعنی این کتاب برای کسانی که چیزی از واژگان انگلیسی نمی‌دانند مناسب است. در مجموعه کتاب‌های دامیز صدها موضوع توضیح داده شده‌اند. از نوازندگی گرفته تا پزشکی. هر کدام از این کتاب‌ها قصد دارند تا محتوایی سخت را برای مخاطبان خود به‌سادگی توضیح دهند. قرار نیست با خواندن این کتاب‌ها در آن حوزه متخصص شویم، بلکه فقط قرار است با آن آشنایی پیدا کنیم و دیگر «دامیز» نباشیم.

کتاب واژگان انگلیسی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌ها، جملات، مکالمه‌ها و واژگان دسته‌بندی را شامل می‌شود و برای افرادی که فرصت ندارند کتابی جدا برای اصطلاحات و منبعی دیگر برای معنی واژگان را مطالعه کنند، جامع و کاربردی است.

در بخشی از کتاب واژگان انگلیسی می‌خوانیم

اصطلاحات عامیانه‌ی جدید از منابع گسترده‌ای شامل نوجوانان و گروه‌های ورزشکاران و سیاست‌مداران و مجرمان و نیروهای مسلح می‌آید. گاهی، با استفاده‌ی مکرر، اصطلاحات عامیانه کاربرد روزمره پیدا می‌کنند. اما همچنان باید موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

اصطلاحات عامیانه معمولاً در همه‌جای کشور یا در میان نسل‌های مختلف به کار نمی‌رود به‌ همین دلیل اگر همه‌جا آن‌ها را بدون فکر به کار ببرید، واقعاً ممکن است با خطر بدفهمی روبه‌رو شوید. هرگز در انگلیسی معیار چه در گفتار و چه در نوشتار از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید. نه فقط خطر بدفهمی و سوء تعبیر وجود دارد، بلکه ممکن است زیادی خودمانی باشد و بنابراین مناسب نباشد در نتیجه در جلسه‌های کاری مصاحبه‌های شغلی یا سخنرانی‌های رسمی از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1- راهتان را پیدا کنید.
فصل 1- درک چگونگی سازکار واژگان
فصل 2- تقویت دایره‌ی واژگان
فصل 3- یاد گرفتن معنا
فصل 4- استفاده از واژه‌ی صحیح
بخش 2- تسلط بر مبانی
فصل 5- بررسی ریشه‌ی واژگان
فصل 6- شروع با پیشوند
فصل 7- پایان خوش: پسوندها
بخش 3- توسعه‌ی پایه‌های زبان
فصل 8- معانی متفاوت: مترادف، متضاد، معنای ضمنی، معنای اصلی
فصل 9- هم‌نام‌ها و هم‌آواها
فصل 10- واژه‌های مرکب
فصل 11- انگلیسی رومی‌تبار: واژگانی از زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی
فصل 12- قرض گرفتن واژه‌ها از زبان‌های دیگر
بخش 4- واژه‌ها را مثل موم در مشتتان بگیرید
فصل 13- امتحان مهارت‌ها در آزمون‌های استاندارد
فصل: 14- واژگان مرتبط با کسب‌وکار
فصل 15- شکایت کردن از مسائل مالی
فصل 16- حرف زدن مثل حقوق‌دانان
فصل 17- اصطلاحات پزشکی
فصل 18- فراگیری زبان خوردن و خریدن
فصل 19- وسعت بخشیدن به زبان واژه‌هایی که به‌تازگی وارد زبان انگلیسی شده‌اند
فصل 20- کشف واژه‌ها از آدم‌ها و مکان‌های واقعی و خیالی
بخش 5- بخش ده‌تایی‌ها
فصل 21- زبانی که باید از آن پرهیز کرد
فصل 22- تمایزهای ارزشمند...
فصل 23- ده فن برای غیر انگلیسی‌زبانان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واژگان انگلیسی
نویسنده
مترجمشیما طیبی جزایری
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-622-262017-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش زبان انگلیسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب واژگان انگلیسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب واژگان انگلیسی

برای دریافت کتاب واژگان انگلیسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.