معرفی و دانلود کتاب مردان کوچک

عکس جلد کتاب مردان کوچک
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردان کوچک

این کتاب می‌تواند شما را به روزهای دلپذیر نوجوانی بازگرداند، کتابی در امتداد «زنان کوچک»، اثر لوئیزا می الکات. کتاب مردان کوچک قابلیت آن را دارد که عیش مدام را از خواندن یک رمان کلاسیک دوباره به رگ‌های شما جاری کند. این اثر داستانی است درباره‌ی شاگردان مدرسه‌ای که موسس آن جو مارچ، قهرمان چارچوب‌شکن کتاب زنان کوچک، است.

درباره‌ی کتاب مردان کوچک

تقدیر برای لوئیزا می الکات (Louisa May Alcott) اینطور رقم خورده بود که با الهام از سرنوشت خود و خواهرانش یکی از بزرگ‌ترین آثار کلاسیک جهان را خلق کند. کتاب مردان کوچک (Little Men) ادامه‌ای بر سرنوشت خواهران مارچ در کتاب زنان کوچک (Little Women) و قسمت دوم آن، همسران خوب (Good Wives) است. اثری نه به بلند‌پایگی اولین کتاب این تریلوژی، ولی قابل احترام و درخور که به نظر اکثر منتقدان و صاحب‌نظران الهام‌بخش و سرگرم‌کننده است. این کتاب نثری روان و گویا دارد و در برانگیختن حس هم‌ذات‌پنداری خواننده موفق عمل می‌کند.

جو مارچ و خواهرانش که در زنان کوچک و همسران خوب هریک به سرنوشتی گرفتار آمده بودند، در کتاب مردان کوچک باز هم روایت خود را با خواننده به اشتراک می‌گذارند. در رمان یگانه و جاودانه‌ی زنان کوچک، مارگارت (مگی)، جوزفین (جو)، الیزابت (بت) و ایمی مارچ وامانده از شکوه زندگی پیش از جنگ به دنبال راهی برای زیستن رویاهایشان هستند. شخصیت محوری داستان جو است که با غرور، جسارت و صراحتش خواننده را مبهوت خود می‌کند. صمیمی‌ترین دوست جو، لاری لارنس، همسایه‌ی آن‌هاست که انتظار می‌رود رابطه‌ی صمیمانه‌ی او و جو به ازدواج ختم شود. اما قهرمان پیشرو داستان، جو، به چنین سرنوشتی تن در نمی‌دهد و ترجیح او، دوستی بی‌غل‌وغش با لاری است. این پایان‌بندی برای قهرمان رمان الکات، ساختارشکن و تحسین‌برانگیز است، زیرا در جایی که ازدواج هدف و غایت زندگی دختران جوان تلقی می‌شود، قهرمانی پا به عرصه می‌نهد که دغدغه‌های دیگری دارد. به جز بت، که در همسران خوب جوان از دنیا می‌رود، ازدواج بقیه دختران مارچ در این کتاب بیان می‌شود: مگی با بروک، ایمی با لاری و جو با شخصی تازه‌وارد به نام بائر.

معرفی و دانلود کتاب مردان کوچک

در کتاب مردان کوچک، جو مارچ که وارث ثروتی هنگفت از عمه مارچ است، تصمیم می‌گیرد تا با کمک همسرش، پروفسور فردیک بائر، مدرسه‌ای پسرانه در پلامفیلد دایر کند. داستان مدرسه‌ی جو در این کتاب با ظهور نت بلیک شروع می‌شود. این مدرسه جایی است که قوانینی متفاوت با مدارس عادی دارد و شاگردان آن در اندوختن تجربیات مختلف مجازند. همین خصوصیت متفاوت باعث می‌شود نت بلیک که خود یتیمی قانون‌گریز اما با استعداد در نواختن ویلن است، این مدرسه را مأمنی برای ادامه‌ی زندگی خود در امنیت و آرامش بیابد. رفته رفته شخصیت‌های دیگری به این مدرسه اضافه می‌شوند و داستان روزهای تلخ و شیرین آن‌ها همراه با خانواده‌ی بائر، فرزندان مگی و ایمی پیرنگ اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد.

پیش‌تر ترجمه‌ای کوتاه شده از این کتاب صورت گرفته بود اما این کتاب که ترجمه‌ی کامل کتاب مردان کوچک است، با قلم شهین‌دخت رئیس‌زاده و به همت نشر علمی-فرهنگی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب مردان کوچک

  • یک دنباله‌ی دوست‌داشتنی بر زنان کوچک. (آمازون)
  • شش نسل از خوانندگان در داستان‌های خانواده‌ی مارچ حقایقی جهانی درباره‌ی دختران، خانواده‌ها و رشد کردن دریافته‌اند. (گاردین)
  • لوئیزا می الکات نویسنده‌ی راستین کودکان است. (هنری جیمز)

اقتباس سینمایی از کتاب مردان کوچک

از کتاب مردان کوچک چندین اقتباس سینمایی صورت گرفته است که اولین‌های آن به سال‌های 1934 و 1940 باز می‌گردد. در دهه‌ی 1990 نیز یک نسخه‌ی کانادایی در معرض نمایش قرار گرفت. در همین دهه، دو سریال تلویزیونی از این مجموعه ساخته و انیمه‌ی ژاپنی آن نیز با استقبال گسترده‌ای در سرتاسر جهان مواجه شد.

کتاب مردان کوچک برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مردان کوچک در دسته‌ی آثار کلاسیک جهان قرار می‌گیرد و خواندن آن در وهله‌ی اول به دوست‌داران جو مارچ و خانواده‌ی صمیمی‌اش در مجموعه‌ی زنان کوچک توصیه می‌شود و بعد از آن، به همه‌ی آنانی که به دنبال دریافت حسی صادقانه و زلال از کتابی پرماجرا هستند.

در بخشی از کتاب مردان کوچک می‌خوانیم

صبح روز بعد وقتی زنگ به صدا درآمد، نت فوراً از رختخواب پایین پرید و با خوشحالی لباس‌هایی را که بالای سرش روی صندلی برایش گذاشته شده بود، پوشید. البته آن‌ها خیلی نو نبودند، و لباس‌های نیمدار یکی از پسرهای خوشبخت پلامفیلد بودند، ولی خانم بائر هیچ وقت عادت نداشت آن‌ها را دور بیندازد و آن‌ها را برای استفاده در مواقعی که پرنده آواره‌ای به آشیانه او پناه می‌آورد، نگه می‌داشت. وقتی تامی با یک یقه تمیز و به دنبالش نت که تامی را بدرقه می‌کرد برای صبحانه پایین آمدند، بچه‌ها چشم‌هایشان گرد شده بود. خب حالا پسرهای من، کارهای صبحتان را که انجام دادید، وقتی اتوبوس رسید، برای رفتن به کلیسا حاضر باشید.

پدربائر وقتی این حرف را زد، مثلاً به عنوان یکی از کارهای صبح یکشنبه، توی کلاس درس رفت تا کتاب‌ها را برای فردا حاضر و آماده کند.

خلاصه بعد از صبحانه، هر کسی مشغول انجام وظیفه و کار خودش شد. چون هر کدام صبح‌های یکشنبه وظایف کوچکی داشتند که می‌بایست با کمال وفاداری و عقیده انجام دهند؛ مثل آوردن آب، هیزم، جارو کردن پله‌ها، یا پادویی انجام خرده‌فرمایش‌های خانم بائر. بعضی‌ها هم یا به حیوانات غذا می‌دادند یا به فرانز در جابه‌جا کردن علوفه‌ در انبار کمک می‌کردند؛ دیزی هم فنجان‌ها را می‌شست و دمی در خشک کردنشان کمک می‌نمود؛ چون که این دو تا دوقلوها خیلی دوست داشتند که با یکدیگر کار بکنند و به علاوه دمی همیشه فکر می‌کرد که در کارهای خانه بهتر می‌تواند مفید باشد تا کارهای دیگر. حتی بر عهده تدی کوچولو هم کاری برای انجام دادن در صبح‌های یکشنبه گذاشته بودند و در حالی که مثل یک سنجاب کوچولوی شیطان این طرف و آن طرف می‌دوید، وظیفه داشت که دستمال سفره‌ها را جمع‌آوری کند و بعد صندلی‌ها را جابه‌جا کرده سر جایشان زیر میز قرار دهد. درست برای نیم‌ ساعت پسرها عیناً مثل زنبور‌های یک کندو مشغول وزوز و همهمه بودند تا اینکه اتوبوس از راه رسید. پدر‌بائر و فرانز به اتفاقِ هشت تا پسر بزرگ‌تر توی اتوبوس نشستند و عازم یک سواری سه‌کیلومتری به کلیسای شهر شدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
فصل اول: نت
فصل دوم: پسرها
فصل سوم: یکشنبه
فصل چهارم: جاپای عبور
فصل پنجم: آشپزخانه دیزی
فصل ششم: آتش‌افروز
فصل هفتم: آنی شرور
فصل هشتم: بازگشت به خانه
فصل نهم: عمو تدی
فصل دهم: تمشک‌چینی
فصل یازدهم: موطلایی
فصل دوازدهم: دامون و پیتیاس
فصل سیزدهم: در درخت بید
فصل چهاردهم: رام کردن کره اسب
فصل پانزدهم: محصولات
فصل شانزدهم: جان بروک
فصل هفدهم: گِردِ آتش
فصل هجدهم: عید شکرگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردان کوچک
نویسنده
مترجمشهین دخت رییس زاده
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات382
زبانفارسی
شابک978-600-436963-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردان کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مردان کوچک

برای دریافت کتاب مردان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.