معرفی و دانلود کتاب لذت‌های کوچک: هرچه زندگی را ارزشمند می‌کند

عکس جلد کتاب لذت‌های کوچک: هرچه زندگی را ارزشمند می‌کند
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لذت‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لذت‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لذت‌های کوچک: هرچه زندگی را ارزشمند می‌کند

کتاب لذت‌های کوچک نوشته‌ی آلن دوباتن، با زیر ذره‌بین قرار دادن لذت‌های ساده و در دسترسی که در زندگی اکثر افراد وجود دارد، به ما می‌آموزد چگونه در زمانه‌ی پرهیاهو و پراضطراب امروزی، کمی لذت مجانی نصیب خود کنیم. به‌علاوه، نشان می‌دهد لذت‌های کوچک همگانی، چگونه با اساسی‌ترین نیازهای ما پیوند دارند و با ایجاد رضایت و شادکامی زندگی‌مان را متحول می‌کنند.

درباره‌ی کتاب لذت‌های کوچک

معاشرت با مادربزرگی پیر، خوردن یک انجیر رسیده، لحظه‌ی برخاستن هواپیما، خواندن مجلات زرد، دیدن نقاشی کودکان و بحث و جدل کردن با اطرافیان، هر کدام لذتی خاص برایمان دارند. لذتی که گاه حتی متوجهش نیستیم. به ما یاد نداده‌اند که به زندگی، نگاهی لذت‌‌جویانه داشته باشیم. زندگی ما پر شده است از شعارهای انگیزشی که لذت بردن از زندگی را به روزی در آینده‌ای مبهم موکول می‌کنند تا دستاوردهای فردی به آن حدی برسند که لایق لذت و شادی باشیم؛ غافل از اینکه زندگی همان چیزی است که همین حالا تجربه می‌کنیم. کسی نمی‌گوید تلاش برای ساختن زندگی بهتر را کنار بگذاریم، حرف سر این است که چرا کمی لذت چاشنی این تلاش نکنیم؟ چرا چشمانمان را باز نکنیم تا از لذت‌های کوچکی که در زندگی باانگیزه و تلاشگرانه‌مان با آن‌ها روبرو می‌شویم استفاده کنیم؟ چرا موقع پیاده‌روی در شب، سرمان را بالا نگیریم و ستاره‌ها را تماشا نکنیم؟ چرا موقع انتظار در ماهی‌فروشی برای آماده شدن سفارشمان، به جانوران اعجاب‌انگیزی که از دل دریا، توی ویترین مغازه به ما چشمک می‌زنند فکر نکنیم؟ چرا از خواندن کشفیات علمی ته دلمان غنج نرود؟ این‌ همان چیزی است که آلن دوباتن (Alain de Botton) و نویسندگان و محققان دیگر مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی، در کتاب لذت‌های کوچک (Small Pleasures: What makes life truly valuable) به ما می‌آموزند؛ چگونه لذت‌های کوچک، زندگی را زیستنی‌تر می‌کنند؟

معرفی و دانلود کتاب لذت‌های کوچک

در کتاب لذت‌های کوچک، ما فقط با 52 لذت‌ کوچک آشنا نمی‌شویم، بلکه درک می‌کنیم چه علتی دارد که اتفاقاتی چنین کوچک و گاه پیش‌پاافتاده، می‌توانند چنین تأثیر عمیقی روی ما بگذارند. می‌فهمیم پشت این اتفاقات و احساسات، چه نیازها و خواسته‌های عمیق و ریشه‌دار انسانی قرار دارد که آن‌ها را مایه‌ی لذت و دلخوشی می‌کند. همین تحلیل‌های فلسفی زیبا، باعث می‌شود ما، به این لذت‌های کوچک، بیشتر اهمیت دهیم و بخشی از نیاز خود به دیده شدن، کنترل، جهان‌بینی وسیع، عشق بی‌قید و شرط و... را با تکرار کردن این لذت‌های کوچک به دست آوریم. همین‌طور می‌توانیم با درک تازه‌ای که پیدا می‌کنیم، برای خود لذت‌های کوچک دیگری را نیز خلق کنیم. در نتیجه این کتاب، می‌تواند هدیه‌ی خوبی برای همه‌ی عزیزان و دوستانمان نیز باشد.

کتاب لذت‌های کوچک را فریدالدین سلیمانی، بسیار روان و خواندنی ترجمه کرده و انتشارات کتاب‌سرای نیک، آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن، که نامش، با چندتا از برترین کتاب‌های خودیاری و فلسفی گره خورده، سال‌هاست تلاش می‌کند فلسفه را به مردم عادی معرفی کند و باعث شود مردم با نگاهی فلسفی‌تر، زندگی را بفهمند و از آن لذت ببرند. او یکی از بنیان‌گذاران مؤسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی است که در آن، به کمک محققان، نویسندگان و ویراستاران بسیار، در تلاش است درس‌هایی از فلسفه و روانشناسی را برای بهتر زندگی کردن مردم، در قالب کتاب، پادکست، برنامه‌ی تلویزیونی و... ارائه دهد. مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی نیز به این منظور با سرویراستاری آلن دوباتن، شکل گرفته است. این کتاب‌ها، بیش از اینکه جنبه‌ی خودیاری و رشد شخصی داشته باشند، به فرد کمک می‌کنند تا موضوع مورد نظر را خوب بفهمد و به آن بیندیشد. انتشارات کتابسرای نیک، این مجموعه کتاب‌‌ها را به دست مخاطبان ایرانی رسانده است. از کتاب‌های این مجموعه می‌توان به خودشناسی، لذت‌های کوچک، از خود بیزاری و... اشاره کرد.

در نکوداشت کتاب لذت‌های کوچک

  • کتابی که به یادمان می‌آورد چه لحظه‌های ناب کوچکی را نادیده می‌گیریم در حالی که باید گرامی بداریمشان. (اما گنون)

کتاب لذت‌های کوچک برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لذت‌های کوچک برای همه‌ی کسانی که دوست دارند زندگی را بهتر درک کنند و از همه‌ی خوشی‌های کوچک زندگی نهایت لذت را ببرند، مناسب است. اگر کسی را صمیمانه دوست دارید، بهتر است این کتاب را به او هدیه دهید.

در بخشی از کتاب لذت‌های کوچک: هرچه زندگی را ارزشمند می‌کند می‌خوانیم

این‌که از چه کسی و چرا خوشتان نمی‌آید، نکات زیادی را درباره‌ی ‌شما برملا می‌کند؛ اما اعتراف به دوست‌نداشتن کسی که بسیاری از مردم تحت‌تأثیرش قرار می‌گیرند، اغلب کاری است پرخطر. لازم نیست طرف حتماً سلبریتی باشد؛ شاید کسی باشد که اطرافیانتان بسیار ستایشش می‌کنند. آموخته‌اید که محتاط باشید. می‌دانید که نظرات منفی چندان با استقبال مواجه نمی‌شوند. خواسته‌اید در لفافه، شخصیتی محبوب را زیر سؤال ببرید که جماعت دادشان درآمده و شما را حسود خوانده‌اند و متهم به خودخواهی شده‌اید. نه این‌که جذابیت طرف را درک نکنید، بلکه صرفاً چندان میانه‌ای با آن ندارید. البته واقعاً مسئله‌ی پیش‌پاافتاده‌ای است. با این ‌حال، ضدیت چیزی بزرگ‌تر را نشان می‌دهد: بخشی معین از تجارب و بخشی از شخصیتتان شما را به‌سوی این ارزیابی منفی سوق داده است. می‌توان همواره موضوع را مسکوت نگاه داشت؛ اما این کار هزینه دارد. کم‌کم احساس می‌کنید دارید با محدودیت‌ها و برداشت‌های نادرست دیگران سازش می‌کنید. شما با شیفتگی دیگران کنار می‌آیید، ولی آن‌ها حاضر نیستند همین لطف را در حق شما بکنند؛ خب با این اوصاف، بسیار خوشایند است که کسی قدم پیش بگذارد و بگوید از ته دل از همان شخص موردنظر بیزار است. و بیزاری صادقانه‌تان را بپذیرند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
لذت‌های کوچک
پیش‌گفتار: این کتاب به چه دردی می‌خورد
1: مغازه‌ی ماهی‌فروشی
2: جزیره‌های کوچک
3: ستارگان
4: مادربزرگ‌ها
5: دوست محرم راز
6: برخاستن هواپیما
7: شبی تنها در هتل
8: حمام آفتاب
9: بیابان
10: جاافتادن در کشوری خارجی
11: شب‌زنده‌داری
12: افسون گاوها
13: بیداری در سپیده‌دم
14: تماشای بیرون از پنجره
15: حمام داغ
16: بدبینی ملایم
17: دلسوزی برای خود
18: خاطرخواهی‌ها
19: نقاشی‌های کودکان
20: صفحه‌ی حوادث روزنامه
21: شب‌رانی در بزرگراه
22: صبح روز تعطیل
23: مچ دست دلدار
24: نازنین‌پلیور قدیمی
25: گرفتن دستان یک کودک
26: دیوار سنگی قدیمی
27: وقتی کاشف به عمل می‌آید که جفتتان از فردی مشهور خوشتان نمی‌آید
28: دریا همچون خانه
29: مجلات «زرد»
30: آهنگی که دوست دارید بارها و بارها بشنوید
31: کتابی که حرف دل آدم را می‌زند
32: گریستن برای مرگ شخصیتی داستانی
33: خستگی مطبوع پس از یک روز کاری پربار
34: عکس‌های قدیمی والدین
35: نجوای شبانه در رختخواب
36: درختان سرو
37: اخبار کشفیات علمی
38: پی‌بردن به اشتباه فاحش دیگران
39: دست‌انداختن رفقای قدیمی
40: گذار از بحث‌وجدل
41: طرح‌ریزی برنامه‌ای ایدئال
42: جلب احترام همکاری سابقاً بدبین
43: درک یک اثر هنری
44: طنز تلخ
45: پیاده‌روی شبانه
46: اولین روزی که دوباره سلامتی خود را به دست می‌آوریم
47: گل‌های مینا
48: انجیر
49: فهرست لذت‌های بسیار کوچک
مؤخره: ایدئولوژی لذت‌های کوچک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لذت‌های کوچک: هرچه زندگی را ارزشمند می‌کند
نویسنده
مترجمفریدالدین سلیمانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-622-350-057-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لذت‌های کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لذت‌های کوچک

برای دریافت کتاب لذت‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.