معرفی و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

عکس جلد کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما
قیمت:
۱۰۳۰۰۰ ۷۲,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

در کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما سه متفکر برجسته در حوزه‌ی سیاست، تجارت و علم گرد هم آمده‌اند تا تحلیل کنند هوش مصنوعی برای ما چه ارمغانی داشته است و خواهد داشت. هنری کیسینجر، سیاست‌مدار کارکشته‌ی آمریکایی؛ اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل و دانیل هوتنلوچر، استاد دانشگاه ام‌آی‌تی، در این کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال به ما می‌گویند که هوش مصنوعی چگونه رابطه‌ی ما را با سیاست، جامعه و علم تغییر خواهد داد.

درباره‌ی کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

زمانی ما همه‌ی کارهایمان را با دست‌هایمان انجام می‌دادیم و ماشین‌ها، هیچ نقشی در زندگی‌مان نداشتند. پس از انقلاب صنعتی، ماشین‌های کارخانه‌ای ما را از بسیاری کارهای یدی نجات دادند. از آن به بعد، نیاکان ما دیگر مجبور نبودند همه‌ی زمین را با گاوآهن شخم بزنند، خودشان نخ‌ریسی کنند یا نسخه‌های کتاب را با دست بنویسند. گذشتگان در آن‌زمان فکر می‌کردند که دیگر فناوری به اوج رسیده است؛ اما هر چه پیش‌تر رفتیم، متوجه شدیم که تخیل بشر و دست‌سازه‌هایش تمامی ندارد. حالا با یک گوشی می‌توانیم همه‌ی کارها را انجام دهیم؛ آن‌هم با کمک یکی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های نوین یعنی هوش مصنوعی! عصر امروز، عصر انقلاب هوش مصنوعی است؛ این نکته را هنری کیسینجر (Henry A Kissinger)، اریک اشمیت (Eric Schmidt) و دنیل هاتنلوچر (Daniel Huttenlocher) دریافته بودند. در جریان یک کنفرانس با موضوع هوش مصنوعی در سال 2016، کیسینجر عقیده داشت که چنین موضوعی نمی‌تواند دغدغه‌ی او باشد؛ اما اشمیت تأکید داشت که کیسینجر تجدید نظر کند و این موضوع را بیشتر جدی بگیرد. بحث‌های این دو و اضافه شدن نویسنده‌ی سوم، به نوشته شدن کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما (The Age of AI: And Our Human Future) منجر شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

نقش هوش مصنوعی در چه زمانی جدی‌تر شد؟ احتمالاً از زمان انتشار عمومی چت‌جی‌پی‌تی در نوامبر 2022،‌ همگان با دیدن قابلیت‌های آن شگفت‌زده شدند و از آن برای سرعت بخشیدن به کارهایشان بهره بردند. محققان و متخصصان به سؤالات زیادی درباره‌ی این فناوری اندیشیده‌اند و حتی درباره‌ی آن فیلم‌هایی ساخته‌اند. هر روز همه‌ی ما با انبوهی از امکانات جدید هوش مصنوعی روبه‌رو می‌شویم که از فرط عادت کردن بهشان، دیگر به هیجان نمی‌آییم. با این همه باز هم سؤالات زیادی ذهن ما را به خود مشغول می‌کند: آیا ماشین‌ها واقعاً قادر به فکر کردن هستند؟ آیا می‌توانند احساسات انسان را درک کنند؟ آیا این فناور‌ی‌ها درک ما را از دنیای اطراف تغییر می‌دهند؟ بعد از فراگیری هوش مصنوعی، زندگی ما چه تغییری خواهد کرد؟ هوش مصنوعی در جامعه چه نقشی ایفا می‌کند؟ و آیا روزی می‌رسد که ربات‌ها بر انسان‌ها حکومت کنند؟ در کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما، نشان داده می‌شود که انسان‌ها چگونه می‌توانند خودشان بر هوش مصنوعی کنترل داشته باشند، آن را با ارزش‌هایشان سازگار کنند و برای آینده‌ی هوش مصنوعی و انسان‌ها، خودشان تصمیم بگیرند.

هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دنیل هاتنلوچر کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما را در سال 2021 نوشته‌اند؛ قبل از اینکه انسان‌ها واله و شیدای هوش مصنوعی شوند، شب و روز با آن چت کنند و برای رفع کمترین نیازهایشان، از ربات‌های هوش مصنوعی سؤال بپرسند. نویسندگان در آن‌زمان می‌دانستند ترانسفورماتورهای ازپیش‌آموزش‌دیده‌ی مولد یا همان GPT قرار است جامعه را دگرگون کنند. همچنین آن‌ها در این اثر از بحث‌های اخلاقی و فلسفی مرتبط با هوش مصنوعی به تفصیل می‌گویند.

هنری کیسینجر که سیاست‌مدار کارکشته‌ی آمریکایی بود، در این کتاب دیگر انرژی هسته‌ای را مایه‌ی اقتدار یک ملت نمی‌داند؛ بلکه هوش مصنوعی را برگ برنده‌ی کشورها در تغییرات ژئوپلیتیک آینده قلمداد می‌کند. او تخصص لازم را در زمینه‌ی فناوری‌های نوین ندارد و این مسائل را در کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما، به اریک اشمیت و دانیل هوتنلوچر وامی‌گذارد. در این کتاب از نقش هوش مصنوعی در علوم، تحقیقات دارویی، صنایع دفاعی و مسائل سیاسی و اجتماعی بیشتر می‌خوانیم.

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما ترجمه‌های متعددی به زبان فارسی دارد. انتشارات ققنوس حمیدرضا بیژنی را برای ترجمه‌ی این اثر برگزید که پیش از این چند کتاب در حوزه‌ی جامعه‌شناسی تکنولوژی ترجمه کرده بود. نسخه‌ی صوتی این کتاب به همت آوانامه و صدای مجتبی حیدری تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال
  • کتاب پرفروش آمازون در بخش سیاست‌گذاری و نظارت حریم خصوصی
  • اثر غیرداستانی منتخب سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

  • هر کسی که می‌خواهد از مسائل ژئوپلیتیک سر در بیاورد، باید کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما را بخواند. (فایننشال تایمز)
  • کتابی قدرتمند درباره‌ی یکی از حیاتی‌ترین موضوعات قرن بیست‌ویکم. (اکونومیست)
  • مطالعه‌ی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما را از دست ندهید. همه‌ی ما باید بدانیم چگونه هوش مصنوعی بر اقتصاد، جامعه و حتی معنای انسانیت تأثیر می‌گذارد. (فرید زکریا، خبرنگار، نظریه‌پرداز سیاسی و مجری معروف آمریکایی)
  • هوش مصنوعی همه‌ی جنبه‌های زندگی ما را دگرگون کرده است؛ از این رو باید از تأثیرات فعلی و آتی آن بر سیاست، بازار کار، علم و زندگی روزمره آگاه باشیم. دهه‌ها تجربه و تخصص سه نویسنده‌ی کتاب بی‌نظیر و استثنایی است. هر کس که در این زمانه زندگی می‌کند، باید کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما را بخواند. (مارتا مینو، استاد حقوق دانشگاه هاروارد)
  • این کتاب چشمان ما را به حقایق بسیاری باز می‌کند؛ حتی چشم‌های آن افرادی را که از سال‌ها قبل با فناوری هوش مصنوعی آشنایی داشتند. اگر می‌خواهیم آینده‌ی مشترک خود را با هوش مصنوعی ترسیم کنیم، باید این اثر را بخوانیم. (جیمز مانیکا، مدیر مؤسسه‌ی جهانی مک‌کینزی و یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل)

کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی که این کتاب را خوانده، آن را به همه پیشنهاد می‌کند: از دانشجویان و جوانانی که به دنبال شغل می‌گردند، والدینی که تربیت فرزندشان برای آن‌ها مهم است و رهبرانی که با چالش‌های ناشی از این فناوری دست به گریبان هستند. شنیدن کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما را علی‌الخصوص به علاقه‌مندان جامعه‌شناسی و پژوهشگران حوزه‌ی فناوری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما می‌شنویم

تاکنون انتخاب بر اساس عقل حق و امتیاز و از عصر روشنگری صفت تعیین‌کننده‌ی بشر بوده است. ظهور ماشین‌هایی که می‌توانند به عملکرد عقل انسان نزدیک شوند، هم انسان‌ها و هم ماشین‌ها را تغییر می‌دهند. ماشین‌ها انسان‌ها را آگاه می‌کنند و واقعیت ما را به‌گونه‌ای گسترش می‌دهند که ما انتظار یا لزوماً قصد دامن زدن به آن را نداشتیم. برعکس نیز امکان‌پذیر خواهد بود؛ ماشین‌هایی که دانش بشری را مصرف می‌کنند، برای تضعیف ما استفاده خواهند شد. همزمان انسان‌ها ماشین‌هایی خواهند ساخت که قادر به اکتشافات و ارائه‌ی نتایج شگفت‌انگیز هستند. قادر به یادگیری و ارزیابی اهمیت اکتشافات خود هستند. نتیجه پیدایش یک دوره جدید خواهد بود.

بشر قرن‌ها تجربه‌ی استفاده از ماشین‌ها را برای افزایش خودکارسازی و در بسیاری موارد جایگزینی کار دستی دارد. امواج تغییری که انقلاب صنعتی به ارمغان آورد، هنوز در قلمروهای اقتصاد سیاست زندگی فکری و امور بین‌الملل طنین‌انداز است. با عدم شناخت بسیاری از امکانات مدرنی که قبلاً هوش مصنوعی ارائه کرده است، به‌آرامی تقریباً منفعلانه به فناوری اعتماد کرده‌ایم، بدون این که واقعیت وابستگی خود یا پیامدهای آن را ثبت کنیم. در زندگی روزمره، هوش مصنوعی شریک ماست و به ما کمک می‌کند تصمیم بگیریم که چه بخوریم، چه بپوشیم، چه چیزی را باور کنیم، کجا برویم و چگونه به آنجا برسیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی 1
نمونه‌ی 2
30 دقیقه
پیشگفتار و فصل اول: جایی که ما هستیم - قسمت اول
28 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل دوم: چگونه به این‌جا رسیدیم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل سوم: از تورینگ تا امروز و آینده - قسمت اول
40 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
38 دقیقه
فصل چهارم: پلتفرم‌های شبکه‌ی جهانی - قسمت اول
25 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
34 دقیقه
فصل پنجم: امنیت و نظم جهانی - قسمت اول
28 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل پنجم - قسمت سوم
28 دقیقه
فصل ششم: هوش مصنوعی و هویت انسانی - قسمت اول
29 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل هفتم: هوش مصنوعی و آینده - قسمت اول
36 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما
نویسنده، ،
مترجمحمیدرضا بیژنی
راویمجتبی حیدری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۳۰۰۰ ۷۲,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

برای دریافت کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.