معرفی و دانلود کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

عکس جلد کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما اثری پرفروش و مهم است که توسط هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دنیل هوتنلوچر نگاشته شده. این کتاب درباره‌ی پیامدها و نتایجی سخن می‌گوید که تکنولوژی هوش مصنوعی در عرصه‌های سیاست و اجتماع انسانی به وجود آورده یا در آینده به وجود خواهد آورد. کتاب حاضر نوعی پیش‌بینی وضعیت آینده‌ی دنیای انسانی، بر اساس داده‌های امروز است.

درباره‌ی کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما

انسان‌ها سالیان دراز تصور می‌کردند که هوش و نیروی یادگیری مختص انسان‌هاست و نمی‌توانستند حتی سایر جانوران را صاحب هوش بدانند. این باور ریشه‌دار که مدت بسیار زیادی در ذهن انسان ریشه دوانیده، در عصر مدرن به‌یک‌باره نابود شد. خود انسان‌ها در حوزه‌ی تکنولوژی به حدی پیشرفت کردند که توانستند به ماشین‌هایی که ساخته‌ی دست خودشان بود، قدرت یادگیری بدهند. این موضوع موجب شد که ابهام‌های بسیاری درباره‌ی آینده‌ی تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (Machine learning) در ذهن جوامع انسانی ایجاد شود. امروزه برخی افراد از رواج هوش مصنوعی می‌ترسند و تصور می‌کنند گسترش این تکنولوژی موجب جایگزین شدن ماشین با انسان و بحران‌های متعدد در زمینه‌ی سیاست، جامعه و اقتصاد خواهد شد. گرچه این فرضیه مخالفان بسیار نیز دارد.

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما (The Age of AI: And Our Human Future) در صدد آن است که به موضوع اثرات هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر زندگی انسانی ما در آینده بپردازد. هنری کیسینجر (Henry Kissinger)، اریک اشمیت (Eric Schmidt) و دنیل هوتنلوچر (Daniel Huttenlocher) تلاش کرده‌اند تا در این کتاب با نگاهی واقع‌گرایانه، نتایج تکنولوژی هوش مصنوعی را در جنبه‌های مختلفی از زندگی از جمله فلسفه، جامعه‌شناسی، سیاست، اقتصاد، انسان‌شناسی و ... بررسی کنند و نمایی کلی از آینده‌ی انسان را تحت تسلط هوش مصنوعی به خوانندگان عرضه کنند.

چنان‌که گفته شد، ظهور پدیده‌ای به نام هوش مصنوعی به‌عنوان چیزی که می‌تواند مانند انسان فکر کند، این سوال بنیادین را به وجود می‌آورد که «پس انسان بودن به چه معناست؟» در دورانی که هوش مصنوعی محبوب‌ترین، یا لااقل جذاب‌ترین حوزه‌ی دانش بشری تلقی می‌شود و افراد بسیاری در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند که کار با آن را بیاموزند یا بتوانند از آن در کارهایشان استفاده کنند، آیا این ساخته‌ی دست بشر، در نهایت به نابودی بشر‌ منجر نمی‌شود؟ نویسندگان کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما در این کتاب، به این سوال پاسخ خواهند داد.

معرفی و دانلود کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دنیل هوتنلوچر، در طول پنج سال با برگزار کردن جلسه‌های متعدد، انجام بحث‌های فراوان، بهره گرفتن از داده‌های دانش‌های مختلف و مشورت با افراد گوناگون، تلاش کرده‌اند تا مزیت‌ها و معایب پدیده‌ی هوش مصنوعی را به‌صورت واقع‌گرایانه دریابند. آنان یافته‌های خود را در آغاز در قالب یک مقاله، منتشر کردند اما اندکی بعد تصمیم گرفتند که مطالب خود را تا حد یک کتاب گسترش دهند و کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما را در اختیار خوانندگان قرار دهند.
از مزایای کتاب حاضر، این است که سه نویسنده‌ی آن، هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دنیل هوتنلوچر، در زمینه‌ی خوش‌بین بودن به هوش مصنوعی در درجات متفاوتی قرار دارند. ازاین‌رو، کتاب حاضر نه به دنبال این است که ناامیدانه به نبرد با گسترش هوش مصنوعی برود، و نه به دنبال آن که با چشم بسته از هوش مصنوعی استقبال کند. نویسندگان این کتاب، بدون قصد و غرض می‌خواهند آنچه را که به نظر می‌آید واقعی است برای خوانندگان توصیف کنند و تصمیم‌گیری و قضاوت نهایی را در پاسخ سوال «آینده چگونه است؟» به خود او واگذار کنند.

نویسندگان کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما که هرکدام متفکری برجسته هستند، در این کتاب، این مسئله را بررسی خواهند کرد که چگونه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌توانند روابط ما را با دانش، سیاست، علوم انسانی و جامعه تغییر دهد. آنان عصر هوش مصنوعی را، همانند عصر ماشین پس از انقلاب صنعتی، دوره‌ای مهم می‌دانند که باید درباره‌ی آن مفصلاً سخن گفت و این کتاب، تنها در حکم یک مقدمه‌ درباره‌ی چنین مسئله‌ی پیچیده‌ای است.

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما نوشته‌ی هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دنیل هوتنلوچر با ترجمه‌ی حمیدرضا بیژنی و به همت انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما

  • رتبه‌ی اول فروش در آمازون در دسته‌ی سیاست حفظ حریم خصوصی و نظارت (Politics of Privacy & Surveillance)؛
  • اثر غیرداستانی منتخب سایت آمازون از نگاه ویراستاران؛
  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال؛

نکوداشت‌های کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما

  • کاملاَ استادانه! (فرید زکریا، CNN)
  • یک هشدار مفید برای استفاده‌ی بادقت از این فناوری و ایجاد نهادهایی برای کنترل آن. آقای کیسینجر و همکارانش، از تجربیات گسترده و ذهن همه‌کاره‌‌شان برای کمک به یکی از ضروری‌ترین پدیده‌های قرن بیست و یکم استفاده کرده‌اند. (اکونومیست)
  • یک کتاب خوب برای کسانی که به دنبال حرکت در دنیای واقعیت جایگزین هستند. (کرکوس ریویوز)

کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به‌ویژه کسانی که علاقه‌مندند به این پدیده، به‌عنوان یک پدیده‌ی اجتماعی، سیاسی یا انسانی نگاه کنند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما می‌خوانیم

قرن‌های شانزدهم و هفدهم شاهد چنان پیشرفت سریعی بود با اکتشافات خیره‌کننده در ریاضیات، نجوم، و علوم طبیعی که منجر به نوعی سرگردانی فلسفی شد. با توجه به این‌که دکترین کلیسا هنوز به طور رسمی حدود اکتشافات فکری مجاز را در این دوره مشخص می‌کرد، این پیشرفت‌ها پیشرفت‌هایی با جسارت قابل توجه ایجاد کرد. دیدگاه کوپرنیک از یک سیستم هلیوسنتریک, قوانین حرکت نیوتون، فهرست‌نویسی وان لیونهوک از یک جهان میکروسکوپی زنده این‌ها و سایر تحولات منجر به این احساس عمومی شد که لایه‌های جدیدی از واقعیت در حال آشکار شدن است. نتیجه ناسازگاری بود: جوامع در توحید خود متحد باقی ماندند، اما با تفاسیر و کاوش‌های رقیب از واقعیت تقسیم شدند. آن‌ها به دریافت در واقع، فلسفه‌ای نیاز داشتند تا تلاششان برای درک جهان و نقششان در آن را هدایت کند.

فیلسوفان عصر روشنگری به این دعوت پاسخ دادند و «عقل» قدرت درک، تفکر و قضاوت را روش و هدف تعامل با محیط اعلام کردند. مونتسکیو، فیلسوف و متکلم فرانسوی، می‌نویسد: «روح ما برای اندیشیدن، یعنی برای ادراک آفریده شده است، اما چنین موجودی باید کنجکاوی داشته باشد، زیرا همه‌چیز زنجیره‌ای را تشکیل می‌دهد که در آن هر ایده مقدم بر یک ایده و بعد از ایده‌ی دیگر است. بنابراین نمی‌تواند یکی را بدون تمایل به دیدن دیگری بخواهد.» رابطه‌ی بین سؤال اول بشر (ماهیت واقعیت) و سؤال دوم (نقش خود در واقعیت) خود را تقویت کرد: اگر عقل شعور را به وجود آورد، پس هرچه انسان‌ها بیشتر استدلال می‌کردند، بیشتر به هدف خود می‌رسیدند. درک و تفصیل جهان مهم‌ترین پروژه‌ای بود که آن‌ها به آن مشغول بودند یا می‌شدند. عصر عقل متولد شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1: جایی که ما هستیم
2: چگونه به این جا رسیدیم
فناوری و اندیشه‌ی انسان
3: از تورینگ تا امروز و آینده
تکامل هوش مصنوعی
هوش مصنوعی مدرن
وظایف مختلف، سبک‌های مختلف یادگیری
قدرت یادگیری ماشینی
محدودیت‌های هوش مصنوعی و مدیریت آن
هوش مصنوعی به کدام سو می‌رود
رؤیای هوش عمومی مصنوعی
4: پلتفرم‌های شبکه‌ی جهانی
فهم پلتفرم‌های شبکه
جامعه، زندگی روزمره، و پلتفرم‌های شبکه
شرکت‌ها و ملت‌ها
پلتفرم‌های شبکه و اطلاع‌رسانی نادرست
دولت‌ها و مناطق
پلتفرم‌های شبکه و ژئوپلیتیک
پلتفرم‌های شبکه‌ی فعال‌شده با هوش مصنوعی و آینده‌ی بشری ما
5: امنیت و نظم جهانی
عصر جنگ سایبری و هوش مصنوعی
سلاح‌های هسته‌ای و بازدارندگی
کنترل تسلیحات
تعارض در عصر دیجیتال
هوش مصنوعی و تحول در امنیت
مدیریت هوش مصنوعی
تأثیر در فناوری‌های نظامی و غیرنظامی
جستجویی قدیمی در دنیایی جدید
6: هوش مصنوعی و هویت انسانی
تغییر تجربه‌ی انسانی
تصمیم‌سازی
اکتشاف علمی
آموزش و یادگیری مادام‌العمر
واسطه‌های اطلاعاتی جدید
آینده‌ی انسانی جدید
ادراکات از واقعیت و انسانیت
7: هوش مصنوعی و آینده
هوش عمومی مصنوعی
هوش مصنوعی، اطلاعات رایگان، و فکر مستقل
هوش مصنوعی و نظم بین‌المللی
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما
نویسنده، ،
مترجمحمیدرضا بیژنی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-04-0446-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

برای دریافت کتاب عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.