معرفی و دانلود کتاب مدیریت کیفیت شناختی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت کیفیت شناختی

سید سینا معصومی و دکتر علیرضا رجبی پور میبدی، در کتاب مدیریت کیفیت شناختی قصد دارند نگرش تازه‌ای را در باب مدیریت کیفیت با تکیه بر فناوری و علوم شناختی، به جامعه‌ی علمی ارائه دهند. مبحث آشنایی با مدیریت کیفیت و تحولات آن در عصر دیجیتال، مبانی کیفیت شناختی، یادگیری ماشین و درنهایت یادگیری عمیق، از موضوعات جذابی‌ست که در پنج سرفصل این اثر آموزشی مطالعه خواهیم کرد.

درباره‌‌ی کتاب مدیریت کیفیت شناختی

تصور کنید روزی بتوانیم مبانی دانش مدیریت کیفیت را با ابزار و قابلیت‌های فناوری هوش مصنوعی و ماشین‌های پیشرفته‌ی محاسباتی، ترکیب کنیم. حاصل چنین ایده‌ی نابی را می‌توان در کتاب مدیریت کیفیت شناختی مطالعه کرد. سید سینا معصومی و دکتر علیرضا رجبی پور میبدی از اعضای جامعه‌ی علمی دانشگاه یزد، سعی دارند در این اثر آموزشی از پیوند ویژه‌ی میان جهان فناوری و مدیریت کیفیت صحبت کنند و رویکرد و بینش تازه‌ای را در باب دانش مدیریت کیفیت شناختی ارائه دهند.

همان‌طورکه می‌دانیم، دانش مدیریت کیفیت، از هسته‌های مرکزی هر سازمان و مجموعه‌ است؛ علمی که به کمک آن می‌توان از کیفیت و بقای محصولات و خدمات ارائه‌شده اطمینان حاصل کرد و به‌واسطه‌ی تضمین کیفیت نهایی، اعتماد مصرف‌کنندگان و مشتریان را جلب نمود. مشخص است که وجود هرگونه خطا و اشتباهی در فرایند مدیریت و کنترل کیفیت، مساوی‌ست با از بین رفتن سرمایه‌های مادی و غیرمادی یک سازمان و فاصله گرفتن از نقطه‌ی موفقیت. پس شاید وقت آن باشد که از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد ابزار‌های هوشمند بهره بگیریم و فرایند مدیریت کیفیت را به سمت خود‌کارسازی پیش ببریم.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت کیفیت شناختی

نویسندگان کتاب مدیریت کیفیت شناختی، قصد دارند با رویکرد تازه‌ای که در اثر خود ارائه می‌دهند، نه‌تنها برای مشکل خطا و اشتباه در فرایند مدیریت کیفیت راه‌حلی قطعی بیابند، بلکه بر سرعت این فرایند نیز بیفزایند و با کمک گرفتن از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده‌ی بهینه‌تری از زمان ببرند. برای رسیدن به این هدف، در ابتدا لازم است تا تعریف نسبتاً جامعی درباره‌ی مفهوم مدیریت کیفیت و روش‌های آماری مرسوم در آن داشته باشیم؛ فصل ابتدایی از کتاب مدیریت کیفیت شناختی، این هدف را برای خوانندگان اثر تأمین خواهد کرد. همچنین در سرفصل دوم اثر قرار است موضوع مدیریت کیفیت را در ابعاد انقلاب صنعتی چهارم بررسی کنیم و به بحث تغییر‌ و تحولات عظیم این دانش در عصر دیجیتال بپردازیم.

در فصل سوم از کتاب مدیریت کیفیت شناختی نوبت آن می‌رسد که به ابعاد مشترک میان دانش مدیریت کیفیت و علوم شناختی بپردازیم و در فصل بعدی اثر، به نقاط اتصال میان مدیریت شناختی با جهان هوش مصنوعی و ماشین‌آلات هوشمند توجه کنیم. از دیگر موضوعات جذابی که نویسندگان کتاب مدیریت کیفیت شناختی، بخش ویژه‌ و پایانی کتاب خود را به آن اختصاص داده‌اند، مبحث یادگیری عمیق است. در این فصل قرار است ظرفیت‌های ویژه‌ی ابزار هوش‌ مصنوعی در رابطه با یادگیری الگو‌های محاسباتی را بررسی کنیم و درنهایت دانش خود را در رابطه با کاربرد‌های عظیم این شاخه‌ی علمی به روز برسانیم.

کتاب مدیریت کیفیت شناختی را درنهایت می‌توان یک نگرش تازه اما فراگیر در دنیای مدیریت کیفیت دانست؛ رویکری که به‌زودی جهان مدیریت صنایع را با تحولات بزرگ رو‌به‌رو می‌کند و لازم است هر دانشجو و محققی در این حوزه خود را با آخرین قبلیت‌های آن هم‌گام سازد. این اثر کاربردی با تلاش‌های انتشارات دانشگاه یزد به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب مدیریت کیفیت شناختی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های مدیریت صنعتی و مدیریت صنایع از مطالعه‌ی این اثر آموزشی استفاده خواهند برد. همچنین علاقه‌مندان به مباحث مدیریت کیفیت و رشته‌ی آمار و ریاضیات کاربردی از دیگر مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب مدیریت کیفیت شناختی می‌خوانیم

با پیشرفت صنعت، دومین جریان مدیریت کیفیت به وقوع پیوست. در این تحول کیفیت از طریق مهارت‌های نظارتی مشخصات نوشتاری اندازه‌گیری و استانداردسازی کنترل می‌شد. با پیچیده شدن سیستم‌های تولیدی در طول جنگ جهانی دوم نیروی کار در تأیید کیفیت محصول مشارکت داشت و رفته رفته استفاده از کنترل کیفیت آماری رواج یافت. با توسعه‌ی نمودارهای کنترل و نمونه‌گیری جهت پذیرش توسط شوهارتو دوج رمینگ طی سال‌های 1924 تا 1931 میلادی تحولات گسترده‌ای در حوزه‌ی مدیریت کیفیت روی داد. در این مرحله شوهارت این ایده را مطرح کرد که کنترل کیفیت می‌تواند به تشخیص و جداسازی دو نوع تغییرات فرآیند کمک کند، اول تغییرات ناشی از علل تصادفی و دوم تغییرات ناشی از علل اختصاصی یا خاص. وی همچنین پیشنهاد کرد که با توجه به علل اختصاصی می‌توان یک فرآیند را به صورت قاب پیش‌بینی انجام داد. علاوه بر این، او یک نمودار کنترل برای نظارت بر این تغییرات فرآیند طراحی کرد تا تصمیم‌گیری در خصوص تأثیرات متقابل این اثر ممکن گردد (معصومی، 1397).

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مروری بر روش‌های آماری در مدیریت کیفیت
فصل 2: مدیریت کیفیت در انقلاب صنعتی چهارم
فصل 3: مبانی مدیریت کیفیت شناختی
فصل 4: یادگیری ماشین
فصل 5: یادگیری عمیق
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت کیفیت شناختی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-5846-64-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت سازمان، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت کیفیت شناختی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت کیفیت شناختی

برای دریافت کتاب مدیریت کیفیت شناختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.