معرفی و دانلود کتاب مدیریت یکپارچه IMS: کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت کار

عکس جلد کتاب مدیریت یکپارچه IMS: کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت کار
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت یکپارچه IMS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت یکپارچه IMS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت یکپارچه IMS: کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت کار

کتاب مدیریت یکپارچه IMS دروازه‌ی ورود شما به دانش پرکاربرد مدیریت استاندارد است. عسگر یوسفیان آستانه نویسنده‌ی این کتاب، شما را با پایه‌ها و قواعد مدیریت یک‌پارچه‌سازی در سازمان‌ها آشنا می‌کند. او اساس آموزش خود را بر سه مبحث مهم مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و بهداشت در محیط کار و همچنین مدیریت زیست‌محیطی قرار داده و خوانندگان را با صفر‌تاصد استاندارد‌های مدیریتی این سه حوزه آشنا می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب مدیریت یکپارچه IMS

اگر به دنبال یک منبع مطالعاتی کامل برای آشنایی با اصول مدیریت یک‌پارچه‌سازی در سازمان‌ها هستید، می‌توانید کتاب مدیریت یکپارچه IMS را به‌عنوان یک گزینه‌ی عالی و کارآمد در نظر بگیرید. عسگر یوسفیان آستانه در این اثر سعی می‌کند تا به‌صورت گام‌به‌گام شما را با استاندارد‌های مدیریتی در سه حوزه‌ی کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت آشنا کند و همچنین مدیران و تولید‌کنندگان را در هم‌گام‌سازی و اجرایی کردن این استاندارد‌ها یاری برساند.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های موفق جهانی در سال‌های اخیر از مجموعه استاندارد‌های مدیریتی مشترکی با عنوان IMS در روند سازمانی خود استفاده می‌کنند. این سیستم مدیریت چندگانه، به مدیران، تولید‌کنندگان و صاحبان صنایع کمک می‌کند تا بتوانند سه نیاز سازمانی مهم و ضروری یعنی کیفیت، ایمنی و بهداشت و درنهایت مراقبت از محیط زیست را به‌صورت هم‌جهت و هم‌راستا با‌ یکدیگر مدیریت و هدایت کنند. برای مثال، استاندارد‌های وضع‌شده در راستای کیفیت محصول، به تولید‌کنندگان کمک می‌کند تا محصولاتی با طول عمر بیشتر و شکست کمتر به بازار عرضه کنند؛ رضایت بیشتری از سوی مشتریان به دست بیاورند، و درنهایت آمار فروش خود را بالا ببرند. اما از سوی دیگر اگر تولید چنین محصولی با ضایعات فراوان و خطرات جبران‌ناپذیر برای محیط‌زیست همراه باشد، آن‌وقت استاندارد‌های زیست‌محیطی وارد صحنه می‌شود و نقش خود را به‌عنوان یک عامل کنترل‌کننده نشان می‌دهد. اما سازمان‌ها چطور می‌توانند اصول، ضوابط و استاندارد‌های این سه‌حوزه را با هم ادغام کرده و به‌صورت هم‌گام در سازمان تحت‌‌نظر خود پیاده‌سازی کنند؟ در این‌جاست که نقش IMS به‌عنوان یک سیستم یک‌پارچه‌ساز مدیریتی آشکار می‌شود.

نویسنده‌ی کتاب مدیریت یکپارچه IMS قصد دارد تا با کلامی گویا و نگاهی کاربردی اساس سیستم مدیریت یک‌پارچه‌سازی را برای مخاطبان خود روشن کند. او مباحث کتاب خود را، بر پایه‌ی سه استاندارد ISO 45001:2018 ،ISO 14001:2015 و ISO 9001:2015 استوار کرده که از ضروری‌ترین استاندارد‌ها در هر سازمان هستند. عسگر یوسفیان آستانه سعی می‌کند با رویکردی تطبیقی بین این سه استاندارد، خواننده را در شناخت اصول مدیریت یک‌پارچه‌سازی یا همان IMS، یاری دهد و همچنین از چالش‌های اجرایی و راه‌حل‌های نهایی آن باخبر کند. نویسنده‌، درنهایت تلاش دارد تا با بالا بردن سطح استاندارد در سه حوزه‌ی کیفیت، بهداشت و ایمنی کاری و محیط‌زیست، به ارتقا راندمان کاری سازمان‌ها کمک برساند و قدم موثری نیز در راستای رضایت مصرف‌کنندگان و مشتریان بردارد. گفتنی‌ست که این اثر ارزشمند به‌کوشش ناشر کتاب‌های آموزشی و تخصصی یعنی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب مدیریت یکپارچه IMS برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب پرفایده را به مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها، تولید‌کنندگان و صاحبان صنایع و همچنین علاقه‌مندان به مباحث مدیریت استاندارد‌ پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مدیریت یکپارچه IMS: کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت کار می‌خوانیم

فرصت‌ها می‌توانند در نتیجه‌ی یک وضعیت مطلوب برای دستیابی به یک نتیجه‌ی مورد نظر، به‌وجود آیند. به‌عنوان مثال مجموعه‌ای از شرایط که به سازمان این امکان را می‌دهد تا مشتری جذب کند، محصولات و یا خدمات جدیدی را تولید کند، ضایعات را کاهش داده و بهرهوری را افزایش دهد. اقداماتی که برای پرداختن به فرصت‌ها انجام می‌شود، می‌تواند شامل درنظرگرفتن ریسک‌های مرتبط نیز باشد. ریسک اثر عدم قطعیت و هر عدم قطعیتی می‌تواند اثرات مثبت یا منفی داشته باشد.

یک انحراف مثبت ناشی از ریسک می‌تواند فرصتی را فراهم کند، اما همه‌ی تأثیرات مثبت ریسک، منجر به فرصت نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: استاندارد ISO9001:2015
پیشگفتار
مقدمه
1- دامنه کاربرد
2- مراجع الزامی
3- واژگان و تعاریف
4- بافت سازمان
5- رهبری
6- طرح‌ریزی
7- پشتیبانی
8- عملیات
9- ارزیابی عملکرد
10- بهبود
ضمیمه الف: (جهت اطلاع) تشریح ساختار، واژگان و مفاهیم جدید
ضمیمه ب: (جهت اطلاع) سایر استانداردهای حوزه مدیریت کیفیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت که توسط ISO/TC 176 ایجاد شده‌اند
کتاب‌شناسی
بخش 2: استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت محیط زیست ISO14001:2015
پیشگفتار
مقدمه
1- دامنه کاربرد
2- مراجع الزامی
3- واژگان و تعاریف
4- بافت سازمان
5- رهبری
6- طرح‌ریزی
7- پشتیبانی
8- عملیات
9- ارزیابی عملکرد
10- بهبود
پیوست الف: (جهت اطلاع) راهنمای کاربرد این استاندارد بین‌المللی
پیوست ب: (جهت اطلاع) ارتباط میان استانداردهای ISO4001:2015 و ISO4001:2004
پیوست ج : مثالی از ریسک‌ها و فرصت‌های زیست محیطی بر گرفته از ISO4004:2015
کتاب‌شناسی
فهرست الفبایی واژه‌ها
بخش 3: استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
مقدمه
1- دامنه کاربرد
2- مراجع الزامی
3- اصطلاحات و تعاریف
4- بافت سازمان‌ها
5- رهبری و مشارکت کارکنان
6- طرح‌ریزی
7- پشتیبانی
8- عملیات
9- ارزیابی عملکرد
10- بهبود
پیوست الف: (جهت اطلاع) راهنمای استفاده از این استاندارد
کتاب‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت یکپارچه IMS: کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت کار
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-622-218-532-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت یکپارچه IMS

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت یکپارچه IMS

برای دریافت کتاب مدیریت یکپارچه IMS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.