معرفی و دانلود کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

عکس جلد کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد نوشته‌ی کیتی کاوا، مروری بر تاریخ یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر یعنی تلویزیون است. کیتی کاوا در این کتاب، فرایند متولد شدن جعبه‌ی جادو و تأثیراتی که بر فرهنگ و تاریخ بشریت گذاشت را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

اختراعات بسیاری در تاریخ بشر بوده‌اند که محبوبیت بسیاری از آن خود کرده و تأثیر شگفت‌انگیزی در زندگی مردم به جا گذاشته‌اند. قطعاً نام تلویوزیون نیز در لیست بلندبالای این اختراعات دیده می‌شود. همین موضوع نیز سبب شده تا این اختراع سترگ مورد توجه بسیاری قرار بگیرد. در راستای همین توجه، کیتی کاوا (Katie Kawa) کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد (Television: The Small Box That Changed the World) را به رشته‌ی تحریر درآورده تا تأثیرات فرهنگی و اجتماعی این جعبه‌ی جادویی را بیشتر بررسی کند.

در کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد می‌شنویم که چند اختراع مهم راه را برای پیدایش تلویزیون هموار کردند: تلگراف، تلفن، تلگراف بی‌سیم و رادیو. تلگراف برای افراد، امکان ارسال پیام‌های رمزگذاری‌شده را با استفاده از صداهایی که با ضربه زدن ایجاد می‌شد، از طریق سیم‌های الکتریکی، فراهم می‌ساخت. اختراع تلگراف نقطه‌ی عطف مهمی در مسیر اختراع تلویزیون بود. تصور ساخت تلویزیون مدت‌ها قبل از اختراع آن وجود داشت، اما به این ایده که دستگاهی بتواند تصاویر متحرک را از جایی دور به جای دیگری انتقال دهد، تا زمان ظهور تلگراف، به‌طور جدی توجه نشده بود. ربع آخر قرن نوزدهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود زیرا پنج رسانه‌ی اولیه و مهم قرن بیستم در این دوره اختراع شدند: تلفن، گرامافون، لامپ، رادیوی بی‌سیم و سینما. همه‌ی این فناوری‌های ارتباطی جدید الهام‌بخش تفکر و فعالیت‌های خلاقانه‌ای بود که سرانجام پس از نیم قرن، با آمدن تلویزیون، به اوج خود رسید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

از دیگر نکات جالبی که در کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد مطرح شده این است که هنگامی که فناوری جدیدی روی کار می‌آید، معمولاً برای توصیف آن نیز باید کلمات جدیدی ابداع شوند. درباره‌ی تلویزیون هم این اتفاق افتاد. دولت بریتانیا کمیته‌ای برای بررسی مسئله‌ی زبان رسانه تعیین کرد؛ اینکه به کسانی که تلویزیون تماشا می‌کنند چه نامی بدهند. کمیته پیشنهادهایی مانند «televisioners» (تلویزیونی‌ها) و «looksteners» (بیننده‌شنونده‌ها) را رد کرد و فقط واژه‌ی «lookers» (بینندگان) را انتخاب کرد.

بحث تأثیرگذاری از دیگر موارد مهمی است که در رابطه با هر رسانه‌ای از جمله تلویزیون مطرح می‌شود. شاید اولین بار در دهه‌ی 1930، یکی از بینندگان تلویزیون پس از دیدن تصاویر نمایش «فیلو فارنزورث» در بریتانیا تحت تأثیر قرار گرفت. او کسی نبود جز دوشسِ یورک که پس از نمایش، بی‌درنگ بیرون رفت و کلاهی را که در نمایش دیده بود خرید. این احتمالاً اولین خریدی بود که با الهام از چیزی که در تلویزیون دیده شده بود انجام گرفت، اما قطعاً آخرین آن‌ها نبود.

در دهه‌های 1940 و 1950 معمولاً تلویزیون راهی برای رهایی از زندگی روزمره تلقی می‌شد. اما با شروع دهه‌ی 1960، این دیدگاه کم‌کم تغییر کرد. با اینکه برنامه‌های سرگرم‌کننده، کمدی‌ها و برنامه‌های رنگارنگ هنوز مخاطبان زیادی داشتند، ولی تعداد بینندگانی که برای دیدن واقعیت‌های جهان به صفحه‌های تلویزیون خود چشم می‌دوختند نیز در حال افزایش بود.

دهه‌های 1960 و 1970 دوره‌ی تغییر و تحولات بزرگ بود. جنبش‌های اجتماعی مانند جنبش حقوق مدنی و جنبش زنان دیدگاه مردم جهان را تغییر دادند. جنگ ویتنام باعث بروز اختلاف‌نظر و شکاف در جامعه‌ی آمریکا شد، جنگ سرد بین آمریکا و شوروی احتمال نابودی هسته‌ای را افزایش داد و رهبرانی همچون جان اف. کندی و مارتین لوتر کینگ جونیور ترور شدند. این مقطع دوران تراژدی بزرگ بود، اما گام‌های بلندی نیز برای ایجاد برابری نیز برداشته شد.

در این دهه‌ی بحث‌برانگیز و دهه‌ی بعد از آن شبکه‌های تلویزیونی در سراسر ایالات متحده و به‌طور فزاینده‌ای در سراسر جهان به فعالیت پرداختند. درحالی‌که گزارش‌های خبری واقعیت این دوران آشفته را نشان می‌دادند، برنامه‌های تلویزیونی نیز به جای اینکه از آن فرار کنند، به بازتاب جهانِ در حال تغییر پرداختند.

کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد کاری از نشر صوتی آوانامه و انتشارات ققنوس است. این کتاب را با ترجمه‌ی سرور صیادی و روایت آرمان خدادادی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به تاریخ تلویزیون و حقایق مربوط به آن،‌ مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد می‌شنویم

همان‌گونه که تلویزیون در دهه‌های 1960 و 1970 به بسیاری از بزرگسالان کمک کرد که از وقایع جاری باخبر شوند، به کودکان نیز کمک کرد که درباره‌ی بسیاری از موضوعات مطالب بیشتری بیاموزند. در طول این دوره تلویزیونِ آموزشی در حال شکل‌گیری بود. محله‌ی آقای راجرز در اواخر دهه‌ی 1960 شروع شد و پخش قسمت‌های جدید آن تا سال 2001 ادامه یافت. این برنامه با بازی فرِد راجرز به احساسات کودکان توجه می‌کرد، به تخیلاتشان پر و بال می‌داد و آن‌ها را با افراد زیادی که به شیوه‌های مختلف به جامعه کمک می‌کنند آشنا می‌کرد.

پس از راه‌اندازی «سرویس پخش عمومی» (پی‌بی‌اس) در سال 1970، پخش برنامه‌ی محله‌ی آقای راجرز شروع شد. پی‌بی‌اس تهیه‌کننده‌ی غیرانتفاعی پیشگام در پخش برنامه‌های آموزشی است. این شبکه نه‌تنها برنامه‌ی محله‌ی آقای راجرز بلکه برنامه‌ی خیابان سِسِمی را هم که از تأثیرگذارترین برنامه‌های آموزشی تاریخ تلویزیون بوده است پخش می‌کرد.

خیابان سِسِمی از طریق بازی و سرگرمی به آموزش مفاهیم اساسی مانند حروف، اعداد و متضادها به کودکان کم‌سن و سال می‌پردازد. یکی از این روش‌ها تقلید طنزآمیز و کودک‌پسند از فیلم‌ها و سریال‌های محبوب (مانند جنگ ستارگان و چیزهای عجیب) است، که بزرگسالان را هم جذب می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
49 دقیقه
پیشگفتار و بخش اول
37 دقیقه
بخش دوم
41 دقیقه
بخش سوم
38 دقیقه
بخش چهارم
30 دقیقه
بخش پنجم
27 دقیقه
بخش ششم
10 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد
نویسنده
مترجمسرور صیادی
راویآرمان خدادادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

برای دریافت کتاب صوتی تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.