معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش در محیط کار

عکس جلد کتاب صوتی آرامش در محیط کار
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آرامش در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آرامش در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آرامش در محیط کار

پایه‌های یک سازمان موفق بر سلامت روان کارمندانش استوار است! کتاب صوتی آرامش در محیط کار نوشته‌ی سوفی مرین، مسئله‌‌ی آرامش و امنیت روانی نیروی کار و تأثیر آن را در میزان بهره‌وری و موفقیت سازمان بررسی می‌کند و راهکارهایی برای بهبود شرایط و بالا بردن نشاط و شادمانی کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌‌ها ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی آرامش در محیط کار

امروزه سازمان‌ها برای نظم دادن به فرایندهای سازمانی خود و بهبود عملکرد کارکنان، شیوه‌نامه‌های مختلفی را در ابعاد و زمینه‌های مختلف تنظیم کرده‌اند که دستورالعمل‌های لازم را به اطلاع اعضا می‌رساند. اما سوال کلیدی، این است که در میان تمام این بندها و قوانین و چارچوب‌ها، شادی در محل کار و رضایت کارکنان چه جایگاهی دارد؟ واقعیت این است که در دنیای صنعتی امروز، جایی که سرعت حرف اول را می‌زند و سود کارفرمایان در گروی این است که چرخ صنعتشان را با بالاترین سرعت ممکن بچرخانند، کمتر پیش می‌آید که به بحث شادی و سلامت روان کارمندان پرداخته شود. اما سوفی مرین (Sophie Morin) در کتاب صوتی آرامش در محیط کار (Vivre mieux au travail: S'affirmer et réguler ses émotions) حتی به کارفرمایان نیز نشان می‌دهد که نیروی شادتر، مساوی با کار موفق‌تر و سود بیشتر است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش در محیط کار

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که خود کار و کار کردن، نقش مهمی در سلامت روان افراد بازی می‌کنند. از آنجا که کار کردن حس ارزشمندی، تعلق، داشتن دستاورد و مفید بودن را در افراد تحریک می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که فرد بیکار در مقابل کسی که در فضایی امن، سالم و عادلانه کار می‌کند از امنیت روانی پایین‌تری برخوردار است. اما از طرف دیگر، فضای کار نامطلوب و ناسالم نیز قدرت این را دارد که حتی مرگ افراد را جلو بیندازد و این یک جمله‌ی استعاری نیست! در تحقیقاتی که در سال 2001 انجام شد، سلامت 28 درصد از کارکنان که تحت فشار و استرس زیاد کار می‌کردند،‌ تحت تأثیر فشار کار قرار گرفته و دچار مشکل شده بود. نتیجه‌ی این تحقیق ثابت می‌کند که کار، تأثیر چشمگیری در زندگی افراد دارد و عملاً جدا کردن زندگی کاری و شخصی از هم، کاری نشدنی است.

در کتاب صوتی آرامش در محیط کار می‌شنویم که عوامل زیادی در محیط کاری وجود دارند که باعث استرس و فرسایش کارمندان می‌شوند؛ از جمله حجم کاری زیاد که اغلب از توزیع ناعادلانه‌ی بار کاری نشات می‌گیرند، فشارهای روانی و عاطفی‌ که از برقراری ارتباط با دیگر آدم‌ها در محیط کار ایجاد می‌شوند، نداشتن استقلال در کار،‌ تداخل ارزش‌هایی که افراد را مجبور به انجام کارهایی مغایر با ارزش‌های اخلاقیشان می‌کند، نبود امنیت اجتماعی و اقتصادی که خطر ازدست‌دادن کار یا کم بودن دستمزد را به همراه دارد و بسیار موارد دیگر.

شاید تأثیر مواردی که گفته شد در برخی سازمان‌ها کمرنگ‌تر و در برخی پررنگ‌تر باشد، که علت آن، واکنش‌های متفاوت افراد به شرایط سخت و نحوه‌ی سازگار شدن با آن‌هاست.

سوفی مرین در ادامه‌ی مطالبش به‌صراحت به این نکته اشاره می‌کند که «به نفع خود شرکت است اگر کارمندانش شاد باشند». او به نقل از باربارا فردریکسون، متخصص روان‌شناسی اجتماعی این‌طور می‌نویسد که «احساسات مثبت به شما کمک می‌کنند تا در حیطه‌ی فعالیت‌های خود رشد و شکوفایی بیشتری داشته باشید و به‌واسطه‌ی آن میزان خلاقیتتان در کار نیز افزایش خواهد یافت و میل به اینکه موانع را با انگیزه‌ی بیشتری پشت سر بگذارید، بالا خواهد رفت.» کارمندان شاد میزان بالاتری از وفاداری را نسبت به شرکت و سازمانشان دارند و احتمال اینکه از کارشان استعفا بدهند بسیار پایین‌تر است. بحث شاد بودن در محل کار تا جایی اهمیت دارد که حالا بسیاری از شرکت‌ها، یک جایگاه شغلی جدید را نیز به کارکنانشان اضافه کرده‌اند که «افسر شادی» نام دارد. این افراد وظیفه دارند تا ورای مسئولیت‌های نیروهای منابع انسانی، مطمئن شوند که نیروها از حال خوب و آرامش کافی در هنگام کار برخوردارند تا از این طریق، کیفیت کارشان نیز تضمین شود. پرداختن به بحث شادی و آرامش در محیط کار جنبه‌های فراوانی دارد که می‌توانید ادامه‌ی آن را در کتاب صوتی آرامش در محیط کار بشنوید. این کتاب توصیه‌های راهبردی فراوانی را در جهت کاهش استرس و فشار کار و بالا بردن میزان رضایت هم به کارمندان و هم به کارفرمایان، ارائه کرده که برای بهبود کیفیت کار و زندگی، بسیار موثر خواهند بود.

کتاب صوتی آرامش در محیط کار کاری از نشر صوتی شمعدونی است. مرجان گلریز و مهیار ستاری، به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های زندگی بهتر

مجموعه‌‌کتاب‌های زندگی بهتر تلاش دارند اطلاعات روان‌شناسانه و پزشکی مفیدی را به‌نحوی در اختیار خواننده قرار دهند که درک بهتری از روان و بدن خود به دست آورند و بتوانند به شکلی صحیح‌تر خود را مدیریت کنند. این مجموعه سه هدف اساسی را دنبال می‌کند: معتبر بودن در حوزه‌های خاص خود، ارائه‌ی تمرین و شیوه‌ی درمان متناسب با معیارهای انسانی و عاطفی، و انتقال صریح دانش.

کتاب صوتی آرامش در محیط کار مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام کارمندان و کارفرمایان پیشنهاد می‌کنیم تا با شنیدن آن، از محیط کاری سالم‌تر و بانشاط‌تری بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب صوتی آرامش در محیط کار می‌شنویم

آزمایش‌های علمی نشان می‌دهند که که از یک سو، کودکان دختر احساسات را بهتر از کودکان پسر می‌شناسند و از سوی دیگر، زنان نسبت به مردان به تصاویر مثبت، توجه و واکنش احساسی بیشتری از خود نشان می‌دهند. بنابراین از همان زمان تولد، تفاوت‌هایی وجود دارد. با این حال، نظریه‌های جدید به این اصل اشاره دارند که ما بدون شک با تفاوت‌های ذاتی که از سوی محیط فرهنگی تقویت شده‌اند نیز مواجه هستیم. مثلاً پسران کوچک معمولاً جذب اسبا‌ب‌بازی‌هایی می‌شوند که حرکت می‌کنند (قطارهای کوچک یا انواع ماشین)، درحالی‌که دختران کوچک بیشتر جذب اسباب‌بازی‌هایی می‌شوند که بتوانند با آن‌ها ارتباط و تماس برقرار کنند (عروسک‌ها یا اسباب‌باز‌ی‌های نرم) و این تفاوت به شدت با نوع اسباب‌بازی‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تقویت خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی / مقدمه
24 دقیقه
فصل یکم: استرس ناشی از کار و درک آن
24 دقیقه
فصل دوم: کشف پیام‌های دستوری که بخشی از ما را تشکیل می‌دهند
42 دقیقه
فصل سوم: مدیریت استرس برای دستیابی به آرامش و کارایی بیشتر
62 دقیقه
فصل چهارم: با احساسات خود دوست و رفیق شوید
39 دقیقه
فصل پنجم: افزایش عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس
65 دقیقه
فصل ششم: بهبود روابط به ‌واسطه مهارت ابراز وجود
37 دقیقه
فصل هفتم: مدیریت زمان
39 دقیقه
فصل هشتم: با تغییرات به ‌آرامی کنار بیایید
37 دقیقه
فصل نهم: جایگاه خود را به عنوان یک زن در دنیای کار پیدا کنید
16 دقیقه
فصل دهم: اصلاً خوشی در محل کار چه جایی دارد؟ به‌طور کلی شادمانی یعنی چه؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آرامش در محیط کار
نویسنده
مترجممرجان گلریز
راویمهیار ستاری
ناشر صوتیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های استرس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آرامش در محیط کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آرامش در محیط کار

برای دریافت کتاب صوتی آرامش در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.