معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها

عکس جلد کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها

اگر دوست دارید درباره‌ی دنیای اقتصاد دیجیتال بیشتر بدانید و از نحوه‌ی کار با انواع پرشمار ارزهای دیجیتال مطلع شوید، کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها را بخوانید. کیانا دانیال در این کتاب درباره‌ی ارزش هر کدام از این ارزها، انجام اولین معاملات و اصطلاحات رایج در این حوزه صحبت می‌کند. این اثر هر آنچه را برای شروع سفر سرمایه‌گذاری‌تان نیاز دارید، با زبانی ساده و همه‌فهم به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها

یاد گرفتن سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رمزارزها برای افراد تازه‌کار، درست مانند یاد گرفتن شنا برای کسانی است که از آب می‌ترسند! افرادی که فوبیای غرق شدن دارند، حتی از گذاشتن پایشان در آب هم فراری‌اند؛ اما وقتی بخواهند بر ترسشان غلبه کنند، ماجرا عوض می‌شود. ابتدا باید نوک پایشان را در آب بگذارند و سردی یا گرمی آن را امتحان کنند، بعد از چند دقیقه پایشان را تا مچ در آب فرومی‌برند و وقتی خنکای آن را روی پوستشان احساس می‌کنند، بیشتر به داخل آب رفتن ترغیب می‌شوند. پس از چند لحظه‌ی دیگر، به‌طور کامل در آب فرومی‌روند و کم‌کم به در آب بودن عادت می‌کنند. البته در این میان قطعاً حضور یک مربی در کنار این فرد، به او کمک می‌کند که زودتر با ترسش از آب کنار بیاید و شنا را زودتر یاد بگیرد. همانطور که گفتیم، یاد گرفتن سرمایه‌گذاری در رمزارزها نیز مانند یادگیری شناست. ابتدا باید کمی از سرمایه‌تان را به کار بیندازید و با دیدن اولین نشانه‌های سود، لذت پولدار شدن را بچشید و با کمک یک راهنمای کاربلد، به جهان اسرارآمیز رمزارزها وارد شوید. کیانا دانیال (Kiana Danial) همان راهنمایی است که از آن گفتیم. مجموعه کتاب‌های دامیز نیز امتحان خود را پس از سال‌ها پس داده‌اند و به جامع و کامل بودن معروفند. ازاین‌رو اگر تازه‌کارید و هیچ چیز از سرمایه‌گذاری نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها (Cryptocurrency Investing For Dummies) را انتخاب کنید.

معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها

پیش از آنکه به محتوای کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها بپردازیم، بهتر است کمی از زندگی‌نامه‌ی کیانا دانیال بگوییم. او در زمان جنگ در ایران به دنیا آمد و تا 18 سالگی نیز در همین کشور زندگی می‌کرد. سپس برای ادامه دادن راه پدرش، برای تحصیل رشته‌ی برق به ژاپن می‌رود. او با وجود همه‌ی سختی‌ها، از این رشته فارغ‌التحصیل می‌شود و در این میان کاری در تلویزیون ژاپن پیدا می‌کند. ایده‌ی سرمایه‌گذاری برای اولین بار در زمان رکورد سال 2008 به ذهن کیانا می‌رسد؛ وقتی که ارزش دلار آمریکا روزبه‌روز کمتر و کمتر می‌شود. او تصمیم می‌گیرد همه‌ی درآمد خود در ژاپن را به دلار تبدیل کند و برای خانواده‌اش به ایران بفرستد. او هر روز به دستگاه خودپرداز می‌رود تا تبدیل ین به دلار را انجام دهد؛ اما پس از چند روز متوجه می‌شود که برنامه‌نویسان ژاپنی پیش از این به این فکر افتاده بودند. کیانا نزدیک به ده‌هزار دلار از دارایی‌اش را تبدیل می‌کند و ظرف یک ماه، پولش دوبرابر می‌شود! در این‌جاست که او خنکای آب سرمایه‌گذاری را روی پوستش احساس می‌کند، تصمیم می‌گیرد تحصیلاتش را رها کند و به یک سرمایه‌گذار تمام‌وقت تبدیل شود. و حالا با گذشت پانزده سال از آن دوره، او بنیان‌گذار شرکتی به نام Invest Diva است و دارایی خالصش به حدود 7 میلیون دلار می‌رسد! وی جایزه‌ی افتخاری زنان تاجر نیویورک را در سال 2016 و جایز‌ه‌ی بهترین کارشناس سرمایه‌گذاری شخصی را در سال 2018 دریافت کرده است.

کیانا دانیال در سال 2010 رشته‌ی تحصیلی خود را تغییر می‌دهد، همه‌ی وسایلش را جمع می‌کند و در سودای کار در وال‌استریت،‌ از ژاپن به آمریکا می‌آید. او در عرض یک سال شغلی در وال‌استریت به دست می‌آورد و زندگی در رؤیاهایش را تجربه می‌کند. اما ناگهان بعد از اخراج شدن از محل کار و پشت سر گذاشتن یک شکست عاطفی بزرگ، به این نتیجه می‌رسد که باید کنترل زندگی‌اش را خودش به دست بگیرد؛ نه دیگران. پس خودش را در اتاقش حبس می‌کند و در دنیای سرمایه‌گذاری قدم می‌گذارد. و بعد از چند هفته گذراندن دوره‌های مالی، تجاری و سرمایه‌گذاری مختلف، به این نتیجه می‌رسد که این حوزه‌ها آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، پیچیده نیستند. و در همین‌جاست که ایده‌ی ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری به ذهن کیانا می‌رسد. و این‌گونه است که کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها متولد می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها

متأسفانه در ایران، بیشتر کسانی که به رمزارزها و سرمایه‌گذاری فکر می‌کنند، مردان هستند. اگر به بازار بورس بروید، با محیطی مردانه مواجه می‌شوید که همگان در آن به یک تابلوی بزرگ چشم دوخته‌اند و اخبار را تحلیل می‌کنند. در این میان زنان انگار هیچ برنامه‌ای برای ورود به این حوزه ندارند و روزبه‌روز از آرزوهای بزرگی که در سر دارند، عقب می‌مانند. کیانا دانیال یکی از معدود زنانی است که به این حوزه وارد شد و با پشتکاری که داشت، به یکی از صاحب‌نظران سرمایه‌گذاری در رمزارزها تبدیل شد. او که تنها دانشجوی زن در دانشگاهش در ژاپن بود، از همان تصمیم گرفت که صدای زنان در دنیایی مردانه باشد.

کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها، سه درس مهم برای شما دارد:

  1. سرمایه‌گذاری در رمزارز ریسک زیادی دارد، پس باید از نظر مالی و روحی خود را آماده کنید: نوسانات حوزه‌ی ارز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. به همین دلیل باید در بلندمدت به سود فکر کنید و با گذشت زمان، قدرت رمزارزها را ببینید. هر چیزی ممکن است روی ارزش رمزارز تأثیر بگذارد؛ پس بهتر است به دنبال سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی بروید که از پشتوانه‌ای قوی برخوردارند.
  2. فناوری بلاک‌چین و رمزارزها، بسیاری از مشکلات دنیای واقعی را حل می‌کنند: بلاک‌چین پایه و اساس همه‌ی ارزهای دیجیتال و از همه مهم‌تر، بیت‌کوین است. بلاک‌چین سیستم دیجیتالی است که در آن کاربران داد و ستد و ذخیره‌ی اطلاعات را انجام می‌دهند. همه‌ی داده‌ها و اطلاعات در یک بلاک قرار می‌گیرد و مهر و موم می‌شود. بعد از این‌که هر بلوک با داده‌ها پر شد، به بلوک قبلی افزوده می‌شود و یک بلاک‌چین تشکیل می‌دهد. این‌جا دیگر هیچ نهادی از هیچ کشوری نمی‌تواند در ایجاد زنجیره دخالت کند یا داده‌ها را تغییر دهد. و همین فناوری به‌ظاهر ساده، می‌تواند مشکلات اقتصادی بسیاری را حل کند.
  3. از تنوع به نفع خود استفاده کنید: مثلی قدیمی هست که می‌گوید همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید. این مثل هنوز هم در دنیای امروز کاربرد دارد. کیانا دانیال به شما یاد می‌دهد که چطور با این تکنیک، ضرر را به حداقل برسانید و در سرمایه‌گذاری‌تان سود کنید.

کیانا دانیال در کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها همه چیز را به زبان ساده توضیح می‌دهد. پس به‌هیچ‌وجه نگران نباشید! انتشارات آوند دانش، صاحب‌امتیاز مجموعه‌ی دامیز در ایران، این کتاب را با ترجمه‌ی بهروز خدارحمی و ملیحه مشتاقی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها

  • یکی از بیست کتاب برتر سرمایه‌گذاری در رمزارزها! (bookauthority)
  • راهنمای نهایی برای ورود به دنیای رمزارزها! (Fintech Future)

کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها برای همه‌ مناسب است؛ از نوجوانی که می‌خواهد مسیر سرمایه‌گذاری‌اش را آغاز کند تا مدیر پیری که می‌خواهد روش سنتی را در سرمایه‌گذاری کنار بگذارد و مسیر خود را به‌سوی سرمایه‌گذاری در رمزارزها تغییر دهد؛ به شرطی که همه به اینترنت دسترسی داشته باشند!

در بخشی از کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها می‌خوانیم

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد سرمایه‌گذاری روی رمزارزها به موضوع داغ سال 2017 تبدیل شود، رشد بی‌رویه‌ی ارزش رمزارزهای مهمی چون بیت‌کوین بود. اگرچه نام بیت‌کوین را بیش از هر رمزارز دیگری شنیده‌اید، این رمزارز حتی در زمره‌ی دارایی‌های رمزگذاری‌شده‌ای که در سال 2017 بهترین عملکرد را از خود نشان دادند، نبوده است. ارزش بیت‌کوین در آن زمان بیش از 1000 درصد افزایش یافت، درحالی‌که رمزارزهای کمترشناخته‌شده‌ای مانند ریپل و نِم جزو بزرگ‌ترین برندگان این عرصه بودند که ارزش آن‌ها به‌ترتیب، رشد چشمگیر 36،018 درصدی و 29،842 درصدی داشت.

به نظرتان بیت‌کوین از لحاظ عملکرد رشد ارزش در چه جایگاهی قرار گرفت؟ رتبه‌ی چهاردهم! این میزان بازدهی باعث شد تا سرمایه‌گذاران و به همان اندازه غیرسرمایه‌گذاران، به‌شدت درباره‌ی بازار رمزارز هیجان‌زده شوند. تا اوایل سال 2018، تقریباً همه‌ی کسانی که می‌شناختید، در هر شغل و جایگاهی (اعم از پزشک و راننده یا حتی شاید مادربزرگتان) صرف‌نظر از اینکه تجربه‌ای در این نوع سرمایه‌گذاری داشتند یا نه، مشغول صحبت‌کردن راجع به بیت‌کوین بودند. یادم هست که حتی خواهرزاده‌ی هشت‌ساله‌ام در این مورد از من سؤال می‌کرد.

با وجود این، همان‌طور که درمورد هر نوع سرمایه‌گذاری دیگری صدق می‌کند، به‌دنبال هر روند صعودی، روندی نزولی در پیش است که این شامل بازار رمزارز هم می‌شود. ازآنجاکه قیمت رمزارزها با این سرعت افزایش یافته، سقوطی سهمگین‌تر و با همان سرعت نیز در پیش است. برای مثال، تا فوریه‌ی 2018 بیت‌کوین از قیمت حدود 20هزار دلار به یکی از پایین‌ترین سطوح سه‌ماهه‌ی گذشته‌ی خود در آن زمان، یعنی 6هزار دلار تنزل کرد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
درباره‌ی کتاب
تصورات خنده‌دار
نمادهای کتاب
فراسوی کتاب
چیدمان کتاب
بخش 1: شروع سرمایه‌گذاری روی رمزارز
فصل 1: رمزارز چیست
اصول و مبانی رمزارزها
تعریف پول
پیشینه‌ی برخی رمزارزها
مزایای مهم رمزارزها
تصورات غلط رایج درباره‌ی رمزارزها و زنجیره‌ی بلوکی
ریسک‌ها
آماده‌شدن برای انجام تراکنش‌ها
کیف پول
صرافی‌ها
جوامع
برنامه‌ریزی پیش از ورود
رمزارزهای خود را انتخاب کنید
تحلیل و سرمایه‌گذاری و کسب سود
فصل 2: چرا روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کنیم؟
تنوع‌بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌های سنتی
سهام
اوراق قرضه
ارز خارجی
فلزات گران‌بها
افزایش ارزش سرمایه
بازده‌های تاریخی
پتانسیل رشد عظیم
افزایش پتانسیل درآمدزایی
سخنی کوتاه درباره‌ی سود سهام سنتی
مبانی سود تقسیمی رمزارزها
محرکی در جهت تجدید قوای ایدئولوژیک
اقتصاد آینده
رهایی از کنترل دولت بر پول
کمک به افراد فاقد حساب بانکی و محروم از خدمات بانکداری
فصل 3: شناسایی ریسک‌ها در حوزه‌ی رمزارزها
بررسی بازده‌های رمزارز
عواید (یا زیان) سرمایه‌ای
درآمد
ریسک: آن روی سکه
مروری اجمالی بر مقایسه‌ی ریسک و بازده در حوزه‌ی رمزارز
بررسی دقیق‌تر انواع ریسک
ریسک بزرگ‌پنداری رمزارزها
ریسک امنیت
ریسک نوسان
ریسک نقدشوندگی
ریسک محو‌شدن
ریسک قوانین نظارتی
ریسک مالیات
بررسی شیوه‌های مدیریت ریسک
ابتدا یک صندوق وجوه اضطراری برای خود ایجاد کنید
صبور باشید
تنوع‌بخشی به پورتفوی دارایی‌ها اعم از رمزارزها یا غیر آن
فصل 4: نحوه‌ی عملکرد فناوری زنجیره‌ی بلوکی
بررسی دقیق‌تر هریک از مبانی فناوری زنجیره‌ی بلوکی
زنجیره‌ی بلوکی چیست و چگونه کار می‌کند؟
زنجیره‌ی بلوکی چگونه امنیت خود را تأمین می‌کند؟
چرا زنجیره‌ی بلوکی تحول‌آفرین بوده است؟
بررسی دقیق مشکلات با استفاده از زنجیره‌ی بلوکی
مشکلات مقیاس‌پذیری
مسائل زیست‌محیطی
تقلب و کلاهبرداری
مشکلات سیاسی
موارد استفاده از زنجیره‌ی بلوکی
پرداخت‌ها
رأی‌گیری
پایش زنجیره‌ی عرضه
تأیید هویت
مالکیت حقوقی بر متعلقات
بهداشت و درمان
سرگرمی و تفریحات
انرژی
اینترنت اشیا
فصل 5: رمزارزها چگونه کار می‌کنند
تشریح اصطلاحات اساسی در فرایند رمزارزها
رمزنگاری
نودها
استخراج
اثبات کار
اثبات سهام
اثبات اهمیت
قراردادن همه‌ی تراکنش‌ها کنار هم‌
مرور بعضی دیگر از مفاهیم مهم در حوزه‌ی رمزارزها
مقیاس‌گذاری انطباقی
تمرکززدایی
برداشت‌کردن
منبع‌باز
دفتر کل عمومی
قراردادهای هوشمند
بررسی دقیق‌تر انشعاب‌های رمزارز
انشعاب چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟
انشعاب سخت و انشعاب نرم
به‌دست‌آوردن پول رایگان از انشعاب‌ها
بخش 2: اصول و مبانی سرمایه‌گذاری روی رمزارزها
فصل 6: صرافی‌ها و کارگزاری‌های رمزارز
تشخیص تفاوت‌های صرافی‌های رمزارز
صرافی‌های متمرکز
صرافی‌های غیرمتمرکز
صرافی‌های ترکیبی
نحوه‌ی انتخاب صرافی
کارگزاری‌ها
کارگزاری‌ها چگونه کار می‌کنند
مزایا و معایب استفاده از کارگزاری
چگونگی انتخاب کارگزاری
نگاهی به سایر روش‌های خرید رمزارزها
صندوق‌ها
کارت اعتباری
پی‌پال
پرداخت نقدی
دستگاه‌های خودپرداز رمزارز
فصل 7: استفاده از کیف پول رمزارز
تعریف کیف پول رمزارز
چند اصطلاح مهم
کیف پول چگونه کار می‌کند
نگاهی به انواع کیف پول
کیف پول آنلاین
کیف پول موبایل
کیف پول دسکتاپ
کیف پول سخت‌افزاری
کیف پول کاغذی
انتخاب کیف پول رمزارز
براساس امنیت
براساس مالکیت بر رمزارزها
براساس کارمزد تراکنش‌ها
براساس ناشناس‌بودن
امن‌نگه‌داشتن کیف پول
از کیف پولتان پشتیبان بگیرید
چند کیف پول داشته باشید
ارتقای سطح امنیت کیف پول
نرم‌افزارتان را به‌روز‌رسانی کنید
یادتان باشد آن را کجا مخفی می‌کنید!
فصل 8: انواع رمزارزها
تحلیل رمزارزهای مشهور براساس ارزش بازار
بیت‌کوین
اتریوم
ریپل
لایت‌کوین
ده رمزارز برتر دیگر
صد رمزارز برتر
گروه‌بندی رمزارزها
رمزارزهای پرداخت
رمزارزهای حریم خصوصی
رمزارزهای پلتفرم
رمزارزهای مختص صرافی
رمزارزهای مالی/فین‌تِک
رمزارزهای حقوقی و رمزارزهای اموال
فصل 9: شناسایی رمزارزهایی با برترین عملکرد
معرفی شیوه تحلیلی اینوست دیوا دایاموند
استفاده از تحلیل بنیادین برای انتخاب رمزارزها
به دانسته‌هایتان اعتماد کنید
انتخاب گروه‌های مناسب
بازدید از وب‌سایت‌های رمزارزها
استفاده از تحلیل انتظارات برای انتخاب رمزارزها
مؤلفه‌های کلیدی
مواردی که باید در اخبار به آن‌ها توجه کرد
استفاده از تحلیل تکنیکال برای انتخاب رمزارزها
فصل 10: تنوع‌بخشی به رمزارزها
پرداختن به چند مورد از مبانی تنوع‌بخشی
تنوع‌بخشی سنتی چیست؟
تنوع‌بخشی چه اثری در راستای کاهش ریسک دارد؟
استفاده از رمزارزها برای تنوع‌بخشی بلندمدت
تنوع‌بخشی به دارایی‌های غیررمزارز
تنوع‌بخشی در میان دارایی‌های رمزارز
به‌کار‌گرفتن شیوه‌ی تنوع‌بخشی در معاملات کوتاه‌مدت
بخش 3: جایگزین‌هایی برای رمزارزها
فصل 11: پیشی‌گرفتن از دیگران: سرمایه‌گذاری در عرضه‌ی اولیه‌ی کوین
آشنایی با اصول و مبانی عرضه‌ی اولیه‌ی کوین
نحوه‌ی کار عرضه‌ی اولیه‌ی کوین و چگونگی شروع‌کردن آن
مقایسه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی کوین با عرضه‌ی اولیه سهام
سرمایه‌گذاری روی عرضه‌ی اولیه‌ی کوین
پیداکردن فهرست‌های عرضه‌ی اولیه‌ی کوین
تحلیل فهرست عرضه‌ی اولیه‌ی کوین
رئوس کلی فرایند سرمایه‌گذاری روی عرضه‌ی اولیه‌ی کوین
نگه‌داشتن توکن‌ها پس از خرید
راه‌اندازی عرضه‌ی اولیه‌ی کوین: خودتان دست‌به‌کار شوید
درک چالش‌ها
مراحلی که باید قبل از راه‌اندازی عرضه‌ی اولیه طی شوند
فصل 12: استخراج رمزارز
درک نحوه‌ی کارکرد استخراج در چند کلمه
آنچه برای استخراج لازم دارید
پیش از شروع: سودآوری استخراج رمزارزهای مختلف
سخت‌افزار استخراج
نرم‌افزار استخراج
استخرهای استخراج
نمونه‌ای از راه‌اندازی تجهیزات استخراج
ورود به استخر و اطمینان از ارزشمندبودن صرف زمان برای استخراج
فصل 13: سهام و صندوق‌های قابل‌معامله در بورس مرتبط با رمزارزها
جست‌و‌جو برای یافتن سهامِ مرتبط با رمزارزها
اصول بنیادین
عوامل مؤثر بر انتظارات بازار
سایر ملاحظات
صندوق‌های قابل‌معامله در بورس در حوزه‌ی رمزارز و زنجیره‌ی بلوکی
مروری بر صندوق‌های قابل‌معامله در بورس ویژه‌ی زنجیره‌ی بلوکی
نیم‌نگاهی به شاخص‌های دیگر
فصل 14: قراردادهای آتی و اختیار معامله در حوزه‌ی رمزارزها
تمرکز بر اصول اساسی قراردادهای آتی
ویژگی‌های قراردادهای آتی
قراردادهای آتی مالی
معرفی اصول و مبانی قراردادهای اختیار معامله
مقایسه‌ی قراردادهای اختیار معامله با قراردادهای آتی
اختیارات فروش و اختیارات خرید
ریسک‌ها
آشنایی با معاملات ابزار مشتقه در حوزه‌ی رمزارزها
مزیت‌های معاملات با ابزار مشتقه در حوزه رمزارزها
مزیت‌های ابزار مشتقه‌ی رمزارز برای صنعت
منابع معاملاتی
فصل 15: انجام معاملات با دلار و سایر ارزهای بدون پشتوانه
ارز ذخیره‌ای جهان: دلار آمریکا
تمرکز بر عواملی که دلار آمریکا را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد
مقایسه‌ای میان بیت‌کوین و دلار آمریکا
بررسی یورو و سایر ارزهای اصلی
یورو و پوند انگلیس
دارایی‌های امن: فرانک سوئیس و ین ژاپن
اوسی و کیوی و دلارهای کانادایی
مقایسه‌ی بازار فارکس و بازار رمزارز
شباهت‌ها
تفاوت‌ها
منابعی برای معاملات در بازار فارکس
بخش 4: راهبردها و تاکتیک‌های ضروری در حوزه‌ی رمزارزها
فصل 16: استفاده از تحلیل تکنیکال
اصول و مبانی تحلیل تکنیکال
هنر ترسیم نمودار
عامل زمان
عامل روان‌شناختی: روندها
شناسایی سطوح کلیدی
سطوح حمایت
سطوح مقاومت
روندها و کانال‌ها
زمانی که روندها دیگر با شما دوستی نکنند
تشخیص الگوها روی نمودار
الگوهای بازگشتی صعودی
الگوهای بازگشتی نزولی
هموارسازی نمودارها با میانگین‌های متحرک
میانگین‌های متحرک اساسی
میانگین‌های متحرک پیچیده
فصل 17: راهبردهای معاملاتی کوتاه‌مدت
تشخیص سه قالب زمانی کوتاه‌مدت
دستیابی به سود در چند ساعت
کسب سود فقط در چند روز
کسب سود در چند هفته
آزمودن متدهای تحلیلی کوتاه‌مدت
الگوهای نموداری رمزگشا
استفاده از اندیکاتورها
پرهیز از عمل غیرقانونی بالا ببر و بفروش
مدیریت ریسک معاملات کوتاه‌مدت
فصل 18: راهبردهای سرمایه‌گذاری بلندمدت
زمان از شما حمایت می‌کند؛ پس سرمایه‌گذاری بلندمدت را شروع کنید
اهداف شخصی و موقعیت فعلی شما
اهداف تعریف‌شده در پورتفوی
ایجاد راهبردهای بلندمدت
درنظرگرفتن سطوح روان‌شناختی
فروش پس از رسیدن به هدف
درنظرگرفتن پیامدهای مالیاتی
توجه به سفارشات محدود و سفارشات توقف ضرر
سفارشات محدود
سفارشات توقف ضرر
فصل 19: کمینه‌سازی ضررها و بیشینه‌سازی سودها
پایین‌نگه‌داشتن سطح ضررها
ارزیابی بازده‌ها
بررسی کارمزدهای صرافی
آموختن هنر خروج
فراهم‌کردن زمینه‌ی رشد سودها
خرید در کف قیمت
باید بدانید صبر و شکیبایی مزیتی سودآور است
شناسایی قله‌ها
پیدا کردن قله‌ها و کف‌ها با چند ابزار معاملاتی
فصل 20: استفاده از تکنیک‌های ایچی‌موکو و فیبوناچی
آشنایی مختصر با تکنیک تحلیلی ایچی‌موکو کینکو هایو
مؤلفه‌های اندیکاتور ایچی‌موکو کینکو هایو
تعبیرها از تکنیک ایچی‌موکو
معرفی سطوح اصلاحی فیبوناچی
پیشینه‌ای مختصر درباره‌ی فیبوناچی
چگونه تکنیک سطوح اصلاحی فیبوناچی را به نمودارتان اضافه کنید؟
ترکیب تکنیک‌های ایچی‌موکو و فیبوناچی
فصل 21: مالیات‌ و رمزارزها
سه نوع متفاوت از مالیات‌ها در حوزه‌ی رمزارزها
مالیات بر درآمد
مالیات بر عواید سرمایه‌ای بلندمدت
مالیات بر عواید سرمایه‌ای کوتاه‌مدت
به‌حداقل‌رساندن مالیات‌های رمزارز
کاهش‌دادن مالیات بر درآمد استخراج
تخفیف‌دادن مالیات بر معاملات
پایین‌آوردن مالیات بر عواید سرمایه‌ای
نرخ مالیات در ایالت خود را بررسی کنید
ارزیابی درآمد مشمول مالیات حاصل از تراکنش‌های رمزارز
ثبت همه‌ی فعالیت‌ها در حوزه‌ی رمزارز
مدیریت انشعاب‌های رمزارز
گزارش‌دهی درباره‌ی سرمایه‌گذاری‌های رمزارز بین‌المللی
بخش 5: ده‌گانه‌ها
فصل 22: ده توصیه پیش از شروع کار با رمزارزها
هیجان‌زده نشوید
میزان تحمل ریسک خود را بسنجید
از کیف پول رمزارز خود محافظت کنید
بهترین صرافی/کارگزاری رمزارز را برای خود پیدا کنید
تصمیم بگیرید که باید سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت انجام دهید یا بلندمدت
با مقدار کم شروع کنید
هدف را دنبال کنید
استخراج رمزارزها
ابتدا سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های دیگر را در نظر بگیرید
گروه پشتیبان داشته باشید
فصل 23: ده راهکار ممکن در زمان افت ارزش پورتفوی رمزارز
هیچ کاری نکنید
میزان تحمل ریسک خود را دوباره ارزیابی کنید
نمای کلی‌تر را در نظر بگیرید
علل اصلی افت ارزش یک رمزارز را جویا شوید
از پوشش ریسک غافل نشوید
دارایی‌های رمزارز را متنوع کنید
با افزودن سایر انواع دارایی‌های مالی، پورتفوی سرمایه‌گذاری‌تان را متنوع کنید
رمزارز خود را با یک رمزارز بهتر مبادله کنید
به فکر بهره‌برداری از موقعیت کنونی‌تان باشید
تلاش کنید ضرر و زیان را کاهش دهید
فصل 24: چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی سرمایه‌گذاران رمزارز
رمزارزهای جدید روی بلوک
یافتن داده‌ی اقتصادی
قوانین و مقررات
هکرها
حباب‌ها
یک بازار نزولی
ارزها و پروژه‌های جدید
تنوع‌بخشی
عشق ورزیدن به یک رمزارز
استفاده از شیوه‌ی تحلیلی اینوست دیوا دایاموند
بخش 6: پیوست‌ها
پیوست الف: منابعی برای سرمایه‌گذاران رمزارز
پیوست ب: منابعی برای مدیریت پورتفوی شخصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها
نویسنده
مترجمملیحه مشتاقی، بهروز خدارحمی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات370
زبانفارسی
شابک978-622-2620-70-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها

برای دریافت کتاب سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.