معرفی و دانلود کتاب نهادهای مالی

عکس جلد کتاب نهادهای مالی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نهادهای مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نهادهای مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نهادهای مالی

نهادهای مالی هسته‌های اصلی و چرخ‌دنده‌های حیاتی بازارهای مالی جهانی هستند. حسین تک روستا و سعیده باباجانی محمدی، در نگارش کتاب نهادهای مالی به این موضوع حیاتی اشاره می‌کنند و ضروری است که ما، به عنوان اجزای فعال، نیروهای کار و سرمایه‌گذارانی که در این بازارهای مالی فعال هستیم، درباره‌ی نهادهای مالی و چیستی و چگونگی کارکرد آن‌ها تعلیم ببینیم. هدف نگارش این کتاب آموزش افراد جامعه و آگاهی‌رسانی در این زمینه است.

درباره‌ی کتاب نهادهای مالی

هدف از فعالیت بازارهای مالی وساطت بین صاحبان سرمایه و نهادهای اقتصادی فعال محتاج به سرمایه، ایجاد یک پل بین این دو و درنهایت تولید ارزش افزوده از این سرمایه‌های راکد به نفع تمام افراد جامعه است. این واسطه‌های مالی به‌عنوان شریان‌های اصلی اقتصاد جامعه، با استفاده از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی، راه‌های ارتباطی و خبررسانی، علوم آمار و ریاضی و دانش بشری در طول تاریخ دست به نوآوری‌ها و خلاقیت برای خلق راه‌های جدیدتر و ساده‌تر برای ارائه‌ی خدمات و محصولات به کاربران و دیگر مخاطبان خود زده‌اند.

حسین تک روستا و سعیده باباجانی محمدی در کتاب نهادهای مالی به تشریح و توضیح چیستی و چگونگی این واسطه‌گری مالی، ضرورت و اهمیت آشنایی با آن، تاریخچه‌ی نهادهای مالی، انواع نهادهای مالی، و مهارت‌ها، ابزارها و مفاهیم ضروری در درک روابط جاری در این واسطه‌گری پرداخته‌اند. نویسندگان در مقدمه‌ی کتاب اشاره می‌کنند که توسعه‌ی نهادهای مالی پیش‌نیاز اصلی رشد اقتصادی محسوب می‌شود، و این امر ممکن نیست، مگر با تعلیم و آموزش سرمایه‌گذاران و شهروندان فعال اقتصادی درباره‌ی چیستی نهادهای مالی و ابزارهای مفید و مفاهیم رایج در این زمینه!

کتاب نهادهای مالی از سیزده فصل تشکیل شده که در سه فصل اول به کلیت چیستی و نظام کارکردی و تاریخچه‌ی ایجاد این نهادها پرداخته شده. پس از آن از فصل چهار تا هشت کتاب به تقسیم‌بندی و معرفی کلی نهادهای مالی مختلف مانند بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی و موسسات سرمایه‌گذاری پرداخته و در ادامه چگونگی عملکرد و تاریخچه‌ی مختصری از آن‌ها مطرح شده است. در نهایت و در چهار فصل پایانی کتاب به ابزارها و مهارت‌های مفید و ضروری در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، مانند تامین مالی پروژه‌ای، اوراق بهادار و مدیریت ریسک در نهادهای مالی پرداخته شده است.

حسین تک روستا و سعیده باباجانی محمدی در نگارش این کتاب تلاش کرده‌اند که با قلم ساده و توضیحات مفید و کلی خود، مخاطب گسترده‌ای را مورد خطاب قرار دهند و با ساده نوشتن کتاب امیدوار هستند که هدف خود، یعنی آموزش جمعیت هرچه بزرگ‌تری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بالقوه را عملی کنند.

این اثر به‌همت انتشارات علمی و فرهنگی چاپ و منتشر کرده است.

کتاب نهادهای مالی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب نهادهای مالی برای تمام افراد جامعه و شهروندانی که روزانه با نهادهای مالی و اقتصادی تعامل دارند مفید خواهد بود. همینطور دانشجویان رشته‌ی مدیریت مالی نیز می‌توانند از مطالب این اثر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب نهادهای مالی می‌خوانیم

مسئله سواری مجانی مانع فعالیت بخش خصوصی در تولید کافی اطلاعات به‌منظور ازبین‌بردن مسئله انتخاب نامساعد ناشی از نبود تقارن اطلاعاتی است. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا بازارهای مالی می‌توانند از دخالت دولت‌ها سود ببرند؟ برای مثال، دولت‌ها می‌توانند اطلاعات لازم برای تشخیص بنگاه‌های خوب از بد را تولید کنند و رایگان در اختیار عموم قرار دهند. البته این راه‌حل مستلزم آن است که دولت اطلاعات منفی درباره برخی از شرکت‌ها را نیز منتشر کند که چنین اقدامی اغلب از نظر سیاسی با مشکلاتی همراه است. راهکار دیگر در حل این مشکل اجرای مقررات و تنظیماتی توسط دولت در بازار مالی است که بنگاه‌ها را تشویق کند تا اطلاعات صحیح خود را افشا کنند؛ به طوری که سرمایه‌گذاران بتوانند بنگاه‌های خوب و بد را تشخیص دهند (این روش در بسیاری از کشورها از جمله امریکا اجرا می‌شود). البته درخواست افشای اطلاعات نیز همیشه به‌خوبی کار نمی‌کند. سقوط انرون و رسوایی‌های حسابداری در شرکت‌های بزرگ در کشور ایتالیا (پارمالت) شواهدی برای تأیید این نکته است.

وجود مسئله انتخاب نامساعد در بازارهای مالی، که ناشی از نبود تقارن اطلاعاتی است، کمک می‌کند تا بتوان به‌راحتی توضیح داد چرا بازارهای مالی از جمله بخش‌های اقتصاد هستند که سنگین‌ترین مقررات بر آن‌ها اِعمال می‌شود. وضع مقررات دولتی برای افزایش اطلاعات سرمایه‌گذاران امری ضروری است تا با آن بتوان مانع انتخاب نامساعد (که امروزه از عملکرد کارآمد بازارهای اوراق بهادار جلوگیری می‌کند) شد. اگرچه وجود مقررات دولتی مسئله انتخاب نامساعد را کاهش داده، آن را حل نکرده است. حتی هنگامی که بنگاه‌ها اطلاعاتی درخصوص فروش، دارایی، و درآمدهایشان منتشر می‌کنند، هنوز در مقایسه با سرمایه‌گذاران از اطلاعات بیشتری برخوردارند. در واقع، آمار نمی‌تواند تمام آنچه را درباره کیفیت یک بنگاه وجود دارد، توضیح دهد. به‌علاوه، بنگاه‌های بد تمایل زیادی دارند تا خود را خوب جلوه دهند؛ زیرا این امر می‌تواند باعث افزایش قیمت سهام آن‌ها شود. این مطلب که بنگاه‌های بد اطلاعاتی را که باید به عموم منتقل کنند تحریف می‌کنند، وضع تشخیص بنگاه خوب و بد را برای سرمایه‌گذاران دشوار می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: ضرورت مطالعه نهادهای مالی
فصل دوم: نمای کلی نظام مالی
فصل سوم: چرا نهادهای مالی وجود دارند؟
فصل چهارم: صنعت بانکداری و مدیریت نهادهای مالی
فصل پنجم: مؤسسات پس‌انداز و اتحادیه‌های اعتباری
فصل ششم: صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک
فصل هفتم: شرکت‌های بیمه و صندوق‌های بازنشستگی
فصل هشتم: شرکت‌های تأمین سرمایه
فصل نهم: تأمین مالی پروژه‌ای
فصل دهم: شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر
فصل یازدهم: کارگزاران و معامله‌گران اوراق بهادار
فصل دوازدهم: مدیریت ریسک در نهادهای مالی
فصل سیزدهم: شرکت‌های تأمین مالی
واژه‌نامه فارسی به انگلیسی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نهادهای مالی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات367
زبانفارسی
شابک978-600-436-547-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نهادهای مالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نهادهای مالی

برای دریافت کتاب نهادهای مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.