معرفی و دانلود کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم

عکس جلد کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم

وضعیت مالی هرگونه که باشد، سواد مالی می‌تواند از اشتباهات ویرانگر و بدتر شدن وضعیت مالی جلوگیری کند. کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم اثر ژوان. اس رایان و کریستی رایان به ما توانایی درک مفاهیم مالی و استفاده‌ی مؤثر از مهارت‌های مختلف مالی را می‌دهد.

درباره‌ی کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم

سواد مالی رفاه مالی می‌آورد. امروزه هر کسی ممکن است در برابر هزینه‌های سرسام‌آور زندگی روزانه، مشکلات معیشتی، قرض و بدهی و غیره قرار بگیرد. برای مدیریت صحیح این چالش‌های مالی در طول زندگی، باید سواد مالی داشته باشیم. مهم است که برنامه‌ریزی و پس‌انداز کافی برای تأمین درآمد مناسب در دوران بازنشستگی داشته باشیم و با اجتناب از سطوح بالای بدهی که ممکن است منجر به ورشکستگی شود، خودداری کنیم. شورای حکام سیستم فدرال رزرو آمریکا در گزارش بهزیستی اقتصادی خانوارهای ایالات متحده در سال 2022 به آماری دست یافت که نشان می‌داد بسیاری از آمریکایی‌ها برای بازنشستگی آماده نیستند. 63 درصد اعتراف کرده بودند که اعتمادبه‌نفس پایینی در تصمیم‌گیری‌های دوران بازنشستگی دارند. این گزارش اهمیت و تأثیر سواد مالی را بر زندگی و آینده‌نگری نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم

تصمیمات مالی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی ما را تشکیل می‌دهند. این تصمیمات می‌توانند تأثیر زیادی بر زندگی مالی ما داشته باشند. در کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم (Personal Financial Literacy - Title 2) ژوان اس. رایان (Joan Ryan) و کریستی رایان (Christie Ryan) موضوعات مختلفی را پوشش داده‌اند. این کتاب به آموزش مفاهیم مشابهی در زمینه‌ی سواد مالی می‌پردازد. نویسندگان ابتدا موضوعات اولیه‌ی مدیریت پول، طرح‌ریزی شغلی، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، مدیریت اعتبارات و طرح‌های بازنشستگی را بررسی و در ادامه به خوانندگان کمک می‌کنند تا با کشف راهبردهای موفق در جهت رشد و حفاظت از ثروت، تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تری برای زندگی مالی خود اتخاذ کنند.

کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم به ما می‌آموزد که تصمیم‌گیری درمورد پس‌انداز و سرمایه‌گذاری می‌تواند تأثیر زیادی بر آینده‌ی مالی ما داشته باشد. آشنایی با نحوه‌ی سرمایه‌گذاری و شناخت درست از زمینه‌های آن، قطعاً در افزایش ثروت نقش دارند. همچنین استفاده‌ی هوشمندانه از کارت‌های اعتباری و وام‌ها حائز اهمیت بسیار است. ژوان اس. رایان و کریستی رایان معتقدند که باید به‌موقع پس‌انداز کنید تا به‌موقع از آن استفاده کنید.

در جلد دوم کتاب سواد مالی شخصی، بینش‌های ارزشمندی درمورد مدیریت امور مالی شخصی ارائه شده است. قلمِ روانِ ژوان اس. رایان و کریستی رایان در این جلد هم مانند جلد قبلی، باعث شده تا مفاهیم پیچیده‌ی مالی به زبانی ساده و قابل فهم در دسترس همه‌ی خوانندگان قرار گیرد. هم‌سویی کتاب با استانداردهای ملی، آن را در بین کتاب‌های مربوط به مدیریت مالی و بورس ارزشمندتر کرده است.

کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم در چهار بخشِ سه‌فصلی نوشته شده که هر کدام به‌طور مفصل مهارت‌های سواد مالی را توضیح می‌دهند. مثلاً اگر درباره‌ی مالیات و بودجه‌بندی اطلاعات مناسبی داشته باشیم، می‌توانیم بدهی‌هایمان را مدیریت کنیم و استرس کم‌تری متحمل شویم. ژوان اس رایان و کریستی رایان بر این باورند که اگر از سواد مالی شخصی خوبی برخوردار باشیم می‌توانیم از تصمیماتی که به امنیت مالی‌مان آسیب می‌زنند، بپرهیزیم.

کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم مهارت‌های فردی و اجتماعی را نیز در فعالیت مالی بی‌تأثیر نمی‌داند. مثلاً توانایی در مذاکرات مالی مهارت مهمی است. بنابراین در هر فصل شاهد توضیحات و نکاتی درباره‌ی مهارت‌های فردی مثل شنیدن، خواندن، صحبت‌کردن و نوشتن خواهیم بود.

کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم اثر ژوان اس. رایان و کریستی رایان توسط بهروز خدارحمی، شاهین احمدی و محبوبه حاجی‌زاده ترجمه شده و انتشارات بورس آن را به چاپ رسانده است.

کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های مرتبط با امور مالی و کسانی که به‌طور مستقل امور مالی خود را مدیریت می‌کنند مناسب است. معلمان، اساتید و مربیانی که می‌خواهند سواد مالی را آموزش دهند نیز می‌توانند از محتوای این کتاب استفاده کنند. این اثر آموزشی همچنین برای خوانندگان عمومی و هر کسی که به‌دنبال دانش عملی درمورد بودجه‌بندی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و استفاده‌ی مسئولانه از اعتبار است، مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم می‌خوانیم

برخی از وام‌دهندگان با متعهد کردن افراد به وام‌دهی یغماگرانه یا رویه‌های وام غیرمنصفانه، گمراه‌کننده و متقلبانه بهره می‌برند. برخی از شیوه‌های وام‌دهی غیرقانونی است. بعضی افراد از آن‌جا که رتبه اعتباری ضعیفی دارند یا استفاده عاقلانه از اعتبار در گذشته نداشته‌اند، ممکن است واجد شرایط دریافت وام متعارف از بانک‌ها، موسسه‌های اعتباری و سایر وامدهندگان متعارف نباشند. هنگامی‌که وام‌گیرندگان ناامید می‌شوند، ممکن است وام‌های پرخطر را از طریق وام‌دهندگان غیرمتعارف که اغلب نرخ بهره بسیار بالایی را تحمیل می‌کنند، طلب کنند.

‌ کوسه‌ی وام، فردی است که وام‌های غیرقانونی با نرخ‌های بهره‌ی بسیار بالا ارائه و اغلب از اغواگری برای الزام به بازپرداخت استفاده می‌کند. به دلیل نرخ بهره‌ی بالا، بازپرداخت وام‌های ارائه شده توسط وام‌دهندگان یغماگر و کوسه‌های وام تقریبا غیرممکن است و وام‌گیرندگان را در شرایط مالی بدتری نسبت به قبل از گرفتن وام ترک می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

بخش سوم: مدیریت اعتبارها و بدهی‌ها
فصل 7: تصمیمات خرید
1. طراحی طرح خرید
2. شروع کار با اعتبارات
3. محاسبه‌ی هزینه‌های اعتبار
ارزیابی فصل 7
فصل 8: حفاظت از اعتبار شخصی
1. شناسایی مسائل مالی
2. بازپرداخت بدهی‌های بلندمدت
3. مدیریت اعتبار
ارزیابی فصل 8
فصل 9: مشکلات و قوانین اعتباری
1. حل‌وفصل مشکلات اعتباری
2. تصمیمات ورشکستگی
3. حفاظت از مصرف‌کننده
ارزیابی فصل 9
پروژه بخش سوم: برنامه‌های وفاداری مشتری، محافظت از اعتبار و وام بدهی
بخش چهارم: پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
فصل 10: مبانی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
1. دلایل پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
2. اصول پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
3. راهبردهایی برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
ارزیابی فصل 10
فصل 11: گزینه‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
1. تصمیمات کم‌ریسک
2. تصمیمات با ریسک متوسط
3. تصمیمات پرریسک
ارزیابی فصل 11
فصل 12: خرید و فروش سرمایه‌گذاری‌ها
1. جستجو در سرمایه‌گذاری‌ها و بازارها
2. خرید و فروش اوراق بهادار
3. دستگاه‌ها و قوانین نظارتی
ارزیابی فصل 12
پروژه بخش چهارم: پس‌انداز و سرمایه‌گذاری
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم
نویسنده،
مترجمبهروز خدارحمی، شاهین احمدی، محبوبه حاجی زاده
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-686846-4
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ ۲۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم

برای دریافت کتاب سواد مالی شخصی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.