معرفی و دانلود کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

عکس جلد کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او
قیمت:
۹۲۰۰۰ ۶۴,۴۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او رمانی در سبک رئالیسم جادویی است که به قلم هاروکی موراکامی نوشته شده و به سرعت عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز را از آن خود کرد. دوستان صمیمی تسوکورو بدون هیچ توضیحی ارتباطشان با او را قطع نموده و او را در انزوا و افسردگی رها می‌کنند. سال‌ها بعد تسوکورو با اصرار دوست جدیدش برای واکاوی گذشته با دوستان سابقش تماس می‌گیرد و در پی این تماس، حقایق عجیبی آشکار می‌شود.

درباره‌ی کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

یک روز در سال 1995 ناگهان چهار دوست صمیمی تسوکورو تاکازاکی بدون دلیل مشخصی برای همیشه با او قطع رابطه می‌کنند. تسوکورو با این چهار نفر از سال‌های دبیرستانش رفاقت داشت و در یک کلام عاشقشان بود. این قطع ارتباط مبهم او را تا مرز خودکشی پیش می‌برد و زندگی‌اش را برای همیشه زیر و رو می‌کند تا آنجا که در قعر افسردگی فرو می‌افتد و قدم به انزوایی خودخواسته می‌گذارد. شانزده سال پس از آن واقعه، تسوکورو با یک دختر آشنا می‌شود. دختر که سارا نام دارد، او را تشویق می‌کند با گذشته‌اش روبه‌رو شود. به این ترتیب تسوکورو، شخصیت اصلی کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او (Colorless tsukuru tazaki and his years of pilgrimage) به قلم هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) به دنبال دوستان سابقش می‌گردد و از آن‌ها بابت کارشان توضیح می‌خواهد.

معرفی و دانلود کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

ساختار کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او نوزده بخش دارد و داستان از روزهایی آغاز می‌شود که تنها دغدغه‌ی ذهنی تسوکورو مردن بود. او در حالی که بیست ساله می‌شد، شب و روز به خودکشی فکر می‌کرد. ذره ذره دوستان او را می‌شناسیم و شرح واقعه‌ی طردشدگی‌اش را می‌خوانیم. سپس به شانزده سال بعد می‌رویم و با سارا آشنا می‌شویم. دختری جسور که تسوکورو را وا می‌دارد به گذشته‌اش بازگردد و آن گره‌ی دردناک زندگی‌اش را باز کند تا از سنگینی بارش رها شود. داستان دائما میان گذشته و حال در رفت و آمد است و شرح سال‌های تیره و تار طردشدگی و انزوای تسوکورو با روزهای مصاحبت با سارا همراه می‌شود. در خلال رمان، تسوکورو به سراغ دوستان سابقش می‌رود و این رویاروییِ دوباره را نیز می‌خوانیم.

هاروکی موراکامی در کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او تصویر فروپاشی روابط انسانی و تنهایی انسان مدرن را پیش چشم می‌گذارد. روایت داستان از زاویه دید سوم شخص است و با زبانی ساده ما را با خود به واکاوی گذشته می‌برد. گفتنی است که عنوان کتاب برگرفته از مجموعه قطعه‌ی سال‌های زیارت اثر فرانتس لیست است که در جای جای داستان به آن اشاره می‌‌شود و تاثیر به سزایی بر شخصیت تسوکورو دارد.

کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او نخستین بار در سال 2013 منتشر شده و در ایران توسط ناشرهای مختلفی به چاپ رسیده است. نسخه‌ی حاضر را گروه انتشاراتی ققنوس با ترجمه‌ی فرزین فرزام در دسترس خوانندگان فارسی زبان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های کشور ژاپن
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • کتاب سال نیویورک تایمز در سال 2014
  • کتاب سال واشنگتن پست
  • در فهرست بهترین کتاب‌های Financial Times و The Daily Beast
  • کتاب داستانی برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب سردبیر
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب داستانی خارجی نشریه‌ی ایندیپندنت در سال 2015
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب داستانی سال 2014
  • نامزد جایزه‌ی ادبی دوبلین در سال 2016
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های National Public Radio

نکوداشت‌های کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

  • لحن هاروکی موراکامی در رمان حاضر غم‌انگیز، رازآلود، گیرا و جادویی و پر است از تصاویر ناهماهنگ و درخشان. موراکامی با ظرافت قلمروهای متافیزیک را فرا می‌خواند و در آفرینش فضاهای عجیب کاملا موفق است. (آتلانتیک)
  • کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او جنبه‌ی جدیدی از موراکامی را افشا می‌کند که به راحتی قابل تشخیص نیست. او در این کتاب خستگی‌ناپذیر، مبهم و شجاع است و برای دستیابی به سطح جدیدی از بلوغ فکری تلاش می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • کتابی عمیقا تاثیرگذار که گوشه و کنار تاریک انسان را می‌کاود و جادو را به خودآگاه شخصیت‌هایش سرایت می‌دهد. شخصیت‌ها بسیار درخشان‌اند و همگی در مرز میان محافظت از همدیگر یا آسیب زدن قدم بر می‌دارند. این رمانِ خواندنی با نثری درخشان درکی خیره‌کننده از انسان ارائه می‌دهد. (واشنگتن پست)
  • اثر حاضر شبیه به یک معما، پازل یا شاید هم بشود گفت شبیه به یک هایکو است؛ سرشار از زیبایی، شگفتی و رنگ و هجاهایی عجیب و گیرا. (NPR)
  • نوعی خامی و آسیب‌پذیری در این شخصیت‌ها به چشم می‌خورد. انگار که پوسته‌ی جهان نازک باشد و مرز میان زندگی درونی و بیرونی، میان وجود آشنا و چیزی دست‌نیافتنی‌تر از آن به سادگی از دست برود. (لس آنجلس تایمز)

کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی رمان‌های ژانر رئالیسم جادویی و ادبیات داستانی ژاپن علاقه دارید و یا از دوستداران آثار هاروکی موراکامی هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او می‌خوانیم

سارا گفت: «من فکر می‌کنم تو آدم خوبی هستی و واقعاً هم دوستت دارم، نه به چشم دوست،» سپس مکث کرد. «ولی فکر می‌کنم یه جور گره‌های عاطفیِ بازنشده‌ای داری.»

تسوکورو در سکوت به سارا نگاه می‌کرد.

سارا ادامه داد: «حرف زدن درباره این قسمتش یه کم مشکله. منظورم اینه که بیانش سخته. اگه بخوام به زبون بیارم، ممکنه بیش از حد پیش‌پا‌افتاده به نظر برسه. نمی‌تونم خیلی معقول و منطقی توضیحش بدم. بیش‌تر یه چیز شهودیه.»

تسوکورو گفت: «به شهودت اعتماد دارم.»

سارا لبش را گاز گرفت و جای دیگری را نگاه کرد، انگار بخواهد فاصله‌ای را با چشم اندازه بگیرد. سپس لب به سخن گشود. «وقتی خلوت کرده بودیم، این حس رو داشتم که تو یه جای دیگه بودی. حواست به خودمون نبود. البته خیلی مهربون بودی و فوق‌العاده هم بود، با این حال باز هم...»

تسوکورو دومرتبه فنجان خالیِ قهوه را برداشت، هر دو دستش را دورش حلقه کرد و این بار بدون این‌که صدایی ایجاد کند روی نعلبکی برش گرداند.

گفت: «متوجه نمی‌شم. من تمام مدت به تو فکر می‌کردم. یادم نمی‌آد فکرم جای دیگه‌ای بوده باشه. صادقانه می‌گم فکر نمی‌کنم اصلاً امکان داشته که به چیزی غیر از تو فکر کنم.»

«شاید. شاید فقط به من فکر می‌کردی. حرفت رو باور می‌کنم. اما یه چیز دیگه‌ای هم تو ذهنت بود. حداقل من یه جور فاصله بینمون حس کردم. شاید فقط زن‌ها می‌تونن همچی چیزی رو متوجه بشن. به هر حال، چیزی که می‌خوام بدونی اینه که من نمی‌تونم چنین رابطه‌ای رو طولانی‌مدت ادامه بدم، حتی اگه ازت خیلی خوشم اومده باشه. من از اون چیزی که ممکنه به نظر برسه خیلی تملک‌جوترم و خیلی رک‌تر. اگه قرار باشه یه رابطه جدی داشته باشیم، دلم نمی‌خواد هیچ‌چیزی، حالا هرچی که هست، بینمون قرار بگیره. منظورم این چیزِ نامعلومه. متوجه منظورم می‌شی؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او
نویسنده
مترجمفرزین فرزام
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-278-185-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۲۰۰۰ ۶۴,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او

برای دریافت کتاب تسوکورو تاکازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارت او و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.