معرفی و دانلود کتاب تربیت بدنی عمومی 1

عکس جلد کتاب تربیت بدنی عمومی 1
قیمت:
۶۹۵۰۰ ۴۸,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی عمومی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی عمومی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت بدنی عمومی 1

ورزش شمشیری دو لبه است که هم می‌تواند سلامتی را برای ما به ارمغان آورد، هم ممکن است چنان آسیبی به بدن ما وارد کند که از کوچک‌ترین فعالیت بدنی پشیمان شویم و رویه‌ی تنبلی را در پیش بگیریم. کتاب تربیت بدنی عمومی 1 نوشته‌ی علیرضا بهرامی، امیر عباس‌قلی‌پور و مرضیه فتخانی به ما کمک می‌کند تا شیوه‌ی ورزش صحیح و بدون آسیب را بیاموزیم و از مصدومیت‌های شدید جلوگیری کنیم. این کتاب مصور علاوه‌بر تمرینات ورزشی، کارکرد ورزش در درمان بیماری‌هایی چون دیابت را نیز بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب تربیت بدنی عمومی 1

ورزش کردن سطوح گوناگونی دارد. بعضی از آدم‌ها تا مرحله‌ی المپیک و جام ‌جهانی پیش می‌روند و ورزش را به‌عنوان شغل حرفه‌ای و تمام زندگی خود می‌پذیرند. اما برخی‌ها نیز مثل من و اغلب آدم‌ها، فقط بعضی اوقات که بدن درد یا حس منفی چاقی رهایمان نمی‌کند، به سراغ تردمیل و دمبل می‌رویم. معمولاً هم آسیب می‌بینیم و با دردی شدیدتر از قبل به تخت‌خواب برمی‌گردیم. در این وضعیت دو راه پیش روی ماست: 1- ورزش نکنیم. 2- اصولی و با رعایت نکات ایمنی فعالیت‌های ورزشی را ادامه دهیم. طبیعتاً راه دوم بهتر و مفیدتر است. برای اینکه بتوانیم درست ورزش کردن را بیاموزیم و بلایی سر خودمان نیاوریم، باید دانش و اطلاعاتمان از کاربرد ورزش‌ها را بالا ببریم. کتاب تربیت بدنی عمومی 1 که براساس سرفصل‌های وزارت علوم تدوین و تنظیم شده، آماده است تا انواع تمرینات ورزشی را با جزئیات عملی به ما بیاموزد.

معرفی و دانلود کتاب تربیت بدنی عمومی 1

علیرضا بهرامی، امیر عباس‌قلی‌پور و مرضیه فتخانی به ارائه‌ی تمرینات ورزشی و چگونگی اجرای آن‌ها قناعت نکرده‌اند و دلیل و چگونگی به‌وجود آمدن ورزش‌های گوناگون، قهرمانان هر ورزش و تأثیر درمانی هرکدام از آن‌ها بر بیماری‌های مختلف را معرفی می‌کنند. مثلاً شاید تابه‌حال به شیوه‌ی ورزش مردم در قرون وسطی فکر نکرده باشید و ندانید در روم و یونان باستان، چه بازی‌هایی رواج داشته‌اند. کتاب تربیت بدنی عمومی 1، ورزش کردن را صرفاً کاری حرفه‌ای و مختص ورزشکاران نمی‌داند و آن را به‌عنوان پیشنهادی در دسترس و مفید برای اوقات فراغت نیز عنوان می‌کند.

نویسندگان کتاب حاضر ما را با کارکردهای ورزش در فرایند اجتماعی شدن، آشنا می‌کنند. اگر یک‌بار به باشگاه یا کلاس ورزشی رفته باشید، چگونگی اجتماعی شدن و ارتباط گرفتن با آدم‌ها را تجربه کرده‌اید و انرژی بالای افراد برای ارتباط‌گیری با دیگران را دیده‌اید. یکی از فواید ورزش این است که در این فضاها شخصیت اجتماعی ما رشد می‌یابد و احترام به قوانین و مسئولیت‌پذیری را به‌طور عملی می‌آموزیم.

بسیاری از ما به دلیل سبک نادرست زندگیمان، مجبوریم کوله‌پشتی‌های سنگینی بر دوشمان بیندازیم. کوله‌های سنگین باعث فرورفتگی شانه‌ها، گردن‌درد، قوس در ستون فقرات و انحراف استخوان لگن می‌شوند. کتاب تربیت بدنی عمومی 1 تمرینات ورزشی گوناگونی را برای درمان این بیماری‌ها عنوان کرده و با رسم شکل شیوه‌ی انجام آن‌ها را توضیح داده است. علیرضا بهرامی، امیر عباس‌قلی‌پور و مرضیه فتخانی به ما می‌آموزند که ورزش کردن برای هر فردی اصول متفاوتی دارد؛ مثلاً یک زن لاغراندام، به تمرینات ورزشی متفاوت از یک مرد قوی هیکل نیاز دارد و باید برای ورزش کردن سالم و بدون آسیب، به تفاوت‌های فردی و جیمی افراد دقت کنیم.

کتاب تربیت بدنی عمومی 1 در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب تربیت بدنی عمومی 1 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های ورزشی، مربیان تربیت‌بدنی و هر فردی که به ورزش علاقه دارد، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب تربیت بدنی عمومی 1 می‌خوانیم

گرچه در ورزش موازی بدن حرکت نمی‌کند، عضلات بر روی مهره یا بر روی جسمی بدون حرکت محکم فشار داده می‌شوند و بدین‌ترتیب نیرو می‌گیرند در این نوع ورزش به‌علت اینکه مفاصل حرکت نمی‌کنند، ممکن است اصلاً معلوم نشود که ورزش صورت می‌گیرد. این ورزش هرچند برای حالات و شرایط کمی موثر نیست ولی برای نیرو و قدرت بخشیدن به گروهی از عضلات می‌باشد.

حرکات کششی هم به انقباض عضلات و هم به حرکت مفاصل نیاز دارد (مانند وزنه‌برداری)؛ در این ورزش هم قدرت عضلات و هم تحمل فرد بهبود پیدا می‌کنند. این درصورتی است که برنامه حرکات کششی، با سعی و کوشش افراد انجام شود. مهارت‌های بدنسازی بر اساس ورزش‌های کششی قرار دارند هرچند آن‌ها به پیشرفت در ظاهر بدن تاکید می‌کنند تا پیشرفت سلامت و تندرستی.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اصول و فلسفه و اهداف تربیت بدنی از دیدگاه مکاتب
فصل دوم: شناخت اوقات فراغت و نقش ورزش در این زمینه
فصل سوم: رفتار فردی و اجتماعی در محیط ورزش
فصل چهارم: ایمنی و بهداشت در محیط ورزش
فصل پنجم: اصول حفظ و نگهداری سلامت و تناسب بدن و کنترل وزن
فصل ششم: وضعیت بدنی مطلوب، ناهنجاری‌های وضعیتی بدن و حرکات اصلاحی
فصل هفتم: روشهای صحیح انجام حرکات در فعالیت‌های روزمره زندگی
فصل هشتم: اصول خودآزمایی جسمی و حرکتی
فصل نهم: ورزش و درمان بیماری‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت بدنی عمومی 1
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-600-355-043-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۵۰۰ ۴۸,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت بدنی عمومی 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تربیت بدنی عمومی 1

برای دریافت کتاب تربیت بدنی عمومی 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.