معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه

حافظه‌ی جمعی ایرانیان از یونانی‌ها خاطرات خوبی ندارد؛ چراکه ما را به یاد آتشی که به جان تخت‌جمشید زدند می‌اندازد؛ با این حال باید بپذیریم آن‌ها از ابرقدرت‌های باستان بوده‌اند. کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه درباره‌ی یونان قدیم در دوران اوج شکوه و قدرتش است. تری دیری نوجوانان را با دستاوردها، جنگ‌ها، آداب‌ و رسوم، فرهنگ و دانش این دشمن قدیمی که خوشبختانه حالا دیگر دست از ستیز با یکدیگر برداشته‌ایم، آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه

کمتر کسی در دنیا پیدا می‌شود که یک کتاب تاریخ خوانده باشد و نداند یونان در ذهن کشورهای رقیب و دشمنانش چه غول هولناکی بوده است. حتی اگر به تاریخ اکشن و خون‌ و خون‌ریزی علاقه‌ای نداشته باشید، احتمالاً با علاقه‌ی یونانیان به فلسفه آشنایید و سقراط، ارسطو و افلاطون معرف حضورتان هستند. اگر با فلاسفه نیز میانه‌ی خوشی نداشته باشید، توانایی این ملت را در هنر تئاتر، مجسمه‌سازی و نمایشنامه‌نویسی نمی‌توانید نادیده بگیرید. یونانیان یا کاری را شروع نمی‌کردند، یا اگر واردش می‌شدند تا وقتی که روی سکوی برنده نمی‌ایستادند، بی‌خیال ماجرا نمی‌شدند. کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه (The Groovy Greeks And The Rotten Romans) واقعاً ترسناک است؛ زیرا به جز دو فصل کتاب که درباره‌ی هنرمندان و استادان یونان باستان است، باقی کتاب روایتگر جنگ و حمله‌های شبانه‌روزی یونانیان به این کشور و آن کشور است! البته تری دیری (Terry Deary) تمام این جنگ‌ها را با زبان طنز و بیانی شوخ‌طبعانه تعریف می‌کند، اما یونانیان عزیز در آن دوران، کاملاً جدی و بدون شوخی با همه می‌جنگیدند.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه

نخستین جنگی که تری دیری آن را بازگو می‌کند جنگ تروا است؛ همان جنگی که ده سال به طول انجامید. یونانیان در این ده سال هرچه از زورشان استفاده کردند نتوانستند پیروز شوند. هنگامی که دیدند جنگیدن بی‌فایده است، تصمیم گرفتند از هوششان استفاده کنند. آن‌ها با اسبی چوبی مملو از سرباز وارد شهر شدند. اسب تروا ساده‌ترین و هوشمندانه‌ترین شیوه برای ورود به شهر و شکست تروایی‌ها بود. نظامیان هنوز هم در جنگ‌ها از این روش استفاده می‌کنند.

یونان باستان با اکثر کشورهایی که در دوره‌ی باستان وجود داشتند، جنگیده است، اما یکی از مهم‌ترین جنگ‌های آن زمان نبرد سالامیس بود. این جنگ برای ما ایرانی‌ها از آن بخش‌های تلخ تاریخ است که اصلاً دوستش نداریم و ما را یاد بدبختی‌هایمان می‌اندازد. متأسفانه خشایارشاه در این جنگ کاری کرد که مردم آتن خیلی عصبانی شدند؛ او هنگامی که به آتن حمله کرد، این شهر را در مقابل چشمان مردمش سوزاند. آتش زدن آتنْ یونانیان را بر سر لج انداخت. خشایارشاه ناخواسته باعث شد تا چند سال بعد، اسکندر به فارس لشکر بکشد، پایتخت هخامنشیان را فتح کند، تخت‌جمشید را بسوزاند و ما را از دیدن تمام و کمال بناهای این شاهکار محروم کند! تری دیری در کتاب خود این جنگ غم‌انگیز با کشته‌های بی‌شمار را با استفاده از اطلاعاتی که در تاریخ هرودوت آمده، برای مخاطبان نوجوان شرح داده است.

یکی از فصل‌های تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه به نام «اسکندر کبیر» نام‌گذاری شده است. اسکندر هنوز هم معروف‌ترین پادشاه جهان است. امپراتوری او اغلب کشورهای جهان را دربرمی‌گرفت. اسکندر مقدونی شخصاً در تمام جنگ‌ها حاضر می‌شد و خود سپاهش را فرماندهی می‌کرد. این پادشاه جوان در هیچ جنگی شکست نخورد و زمانی که رخت از جهان بست، بیشتر از 32 سال سن نداشت. فصل بعدی کتاب تری دیری درباره‌ی تفاوت مردم آتن و اسپارت است. یونانیان که با همه‌ی جهان می‌جنگیدند، در کنارش به جنگ‌های داخلی نیز ادامه می‌دادند. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که مردم شهر اسپارت به جنگ‌طلب بودن خود افتخار می‌کردند و مردم شهر آتن را که به هنر و فلسفه اهمیت می‌دادند، مسخره می‌کردند! آن‌ها نوزاد خود را از نظر قدرت بدنی آزمایش می‌کردند و اگر کودک در آزمون قبول نمی‌شد، او را در میان کوهستان رها می‌کردند و می‌رفتند!!!

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه

تری دیری در کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه از روحیات و فرهنگ مردم یونان نیز سخن می‌گوید و پزشکی عجیب و غریبشان را به ما معرفی می‌کند. مردم یونان در همه‌چیز به‌جز جنگ و نبرد، هیچ فرقی با دشمنان و رقیبانشان نداشتند. آن‌ها مثل پارسیان کشاورزی می‌کردند، همچون مصریان ساختمان‌های عظیم می‌ساختند، مانند رومی‌ها هنردوست بودند. در مجموع فرق چندانی میان آن‌ها و دشمنانشان نبود و هنوز هم کسی متوجه نشده دقیقاً برای چه همگی با هم می‌جنگیدند!

نشر افق کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه را با ترجمه‌ی فارسی پیمان اسماعیلیان منتشر کرده و در اختیار نوجوانان است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

این مجموعه شامل چندین جلد کتاب است که هر کدام بیانگر دوره‌ی خاصی از تاریخ هستند. تری دیری مجموعه‌ی تاریخ ترسناک را با زبانی طنز بیان کرده است تا نوجوانان که مخاطب اصلی کتاب‌هایش هستند با اشتیاق بیشتری از این مجموعه استقبال کنند. 18 جلد از این مجموعه به زبانی فارسی ترجمه و در انتشارات افق چاپ شده‌اند. نام برخی از جلدهای این مجموعه عبارت‌اند از: جنگ فجیع جهانی اول، انقلاب‌های پرهیاهو، جنگ اندوهبار جهانی دوم، شاهان شریر و شهبانوهای شرور.

اقتباس تلویزیونی از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

  • در سال 2009 تا 2014 سریالی به نام Horrible Histories از شبکه‌ی CBBC پخش می‌شد که با اقتباس از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک ساخته شده بود. این سریال با نگاهی به تاریخ اروپا، بر جنایت‌هایی که حاکمان قدرتمند جهان از زمان روم باستان تا پس از پایان جنگ دوم جهانی مرتکب شدند، تأکید داشت.
  • شبکه‌ی CITV مجموعه‌ی تاریخ ترسناک را در سال 2000 به‌صورت یک سریال انیمیشنی و در بیست و شش قسمت ساخت که به محبوبیت چشمگیری دست یافت. اندرو یانگ (Andrew Young) و گوردون لانگلی (Gordon Langley) کارگردانی آن را بر عهده داشتند. استیچ و مو شخصیت‌های اصلی این سریال هستند که در هر قسمت به یک دوره‌ی تاریخی سفر می‌کنند، درس‌های تاریخی جذابی می‌آموزند که به حل مشکلات زندگی روزمره‌شان کمک می‌کند.

کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باستان نوشته شده است، اما از آن‌جایی که سن و سال ربطی به آموختن ندارد، این کتاب برای هر کسی که دوست دارد مختصری از تاریخ یونان را با زبانی طنز و شوخ‌طبعی بخواند، جالب خواهد بود.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه می‌خوانیم

سوپ اسپارتی

شاید از زندگی در آتن و خوردن سار و ملخ و شلغم راضی نباشید؛ ولی امکان داشت از این بدتر هم بشود. ممکن بود در اسپارت به دنیا بیایید و زندگی کنید. اسپارتی‌ها نوعی معجون حال به هم زن داشتند که اسمش شوربای سیاه بود. آن‌ها آب گوشت خوک را با نمک و سرکه قاطی میکردند و سوپ می‌پختند. آتنی‌ها درباره‌ی غذاهای اسپارتی حرف‌های خیلی ناجور و ظالمانه‌ای می‌زدند. اسپارتی‌ها معتقدن شجاع‌ترین مردم دنیا هستن برای خوردن اون جور غذاها باید هم شجاع باشن یک آتنی دیگر هم می‌گفت تعجبی نداره که اسپارتی‌ها راحت حاضرن تو میدان جنگ بمیرن مردن بهتر از خوردن اون غذاهاست.

شاعرِ شاخِ شکم پرست

آرکتراتوس اولین کتاب آشپزی اروپا را نوشت. این کتاب به شعر نوشته شده بود و احتمالاً هدف این بود که در ضیافت‌ها خوانده شود نه اینکه نوعی کتاب آموزش آشپزی باشد. کتاب شامل توصیه‌های تند و تیزی برای پرندگان و خورندگان است. آرکتراتوس ظاهراً آدمی بدعنق بوده و دیدگاه‌های منفی زیادی درباره‌ی بعضی از غذاها داشته...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
وقایع نگاری یونانیان یگانه
خدایان خوفناک
مثل یک یونانی بجنگید
بازی‌های بهت‌آور و حماسه‌های حیرت‌انگیز
اسپارتی‌های آدمکُش
آتنی‌های عوضی
پارسیان پرتوان
اسکندر کبیرتر
مثل یک یونانی فکر کنید
مثل یک یونانی زندگی کنید
مثل یک یونانی بمیرید
المپیک‌های عوضی
خوراک خنده‌دار
بزرگ شدن یونانیان یگانه
رومی‌ها دارند می‌آیند
سخن آخر
آزمون اهریمنی از یونانیان یگانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه
نویسنده
مترجمپیمان اسماعیلیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-600-353-431-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 12: یونانیان یگانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.