معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو

کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو به قلم تری دیری با زبان طنز اطلاعات عمومی و تاریخی جذابی را درباره‌ی انقلاب‌های سراسر تاریخ بشر در اختیار شما می‌گذارد. این کتاب نشان می‌دهد که تاریخ انقلاب‌ها به دوران باستان می‌رسد، تمام طول تاریخ و جغرافیای انسانی را به دنبال انقلاب‌ها و شورش‌ها زیر پا می‌گذارد و راز موفقیت انقلاب‌ها را افشا می‌کند.

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو

اگر تاریخ خوانده باشید، می‌دانید که در تاریخ شورش‌های زیادی اتفاق افتاده است، اما انقلاب‌ها چندان زیاد نیستند. از آنجایی که کتاب‌های درسی نمی‌خواهند از شورش‌ها و دلایل شکستشان عبرت بگیرید، زیاد درباره‌شان حرف نمی‌زنند. اما کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو (Rowdy Revolutions) به قلم تری دیری (Terry Deary) اینجاست تا نقطه‌های مخفی تاریخ را به شما نشان بدهد. این کتاب انقلاب را تعریف می‌کند و فرق میان انقلاب و شورش و اصلاح را برایتان توضیح می‌دهد. از همه‌ی این‌ها مهم‌تر، کلک‌های لازم برای رسیدن به پیروزی در انقلاب را هم با شما در میان می‌گذارد که شاید در زندگی بدردتان بخورد!

شاید باورتان نشود، اما نظریه‌پردازی درباره‌ی انقلاب به زمان‌های خیلی قدیم برمی‌گردد. مثلا ارسطو می‌گفت فرمانروایان رعایایشان را در فقر نگه می‌دارند تا سرگرم بمانند و انقلاب نکنند. انقلاب حتی در افسانه‌های باستانی هم دیده می‌شود و کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو کار خودش را از همین نقطه شروع می‌کند؛ از اولین انقلاب تمام تاریخ بشریت، یعنی انقلاب آترا هاسیس در دوران باستان. بعد از آن به هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رود و انقلاب علیه خاندان شانگ در چین را توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو

تمامی شخصیت‌ها و رخدادهای مهم انقلابی در گستره‌ی تاریخی و جغرافیایی وسیع، از اسپارتاکوس، انقلاب‌های قرون وسطی، انقلاب کنت دراکولا، مارتین لوتر تا انقلاب‌های آمریکا، فرانسه، چین، مکزیک و کامبوج در کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو آورده شده است. بله، این کتاب می‌تواند ترسناک باشد، اما قلم نویسنده آنقدر صمیمی و خنده‌دار و جذاب است که از هیچ قسمتش نمی‌ترسید!

تصویرگری کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو را فیلیپ ریو (Philip Reeve) بر عهده داشته است. مهرداد تویسرکانی آن را به فارسی برگردانده و نشر افق ذیل مجموعه‌ی تاریخ ترسناک به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

تاریخ ترسناک (Horrible Histories) یک مجموعه داستان تصویری آموزنده از ماجراهای بزرگ تاریخ است که با همکاری مجموعه‌ای از نویسندگان تهیه شده و نویسندگی اکثر آن‌ها را تری دیری (Terry Deary) بر عهده دارد. این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی برای گروه سنی نوجوانان در نظر گرفته شده است تا اطلاعات تاریخی آن‌ها را بالا ببرد و مطالعه درباره‌ی حوادث و رخداد‌های تاریخی را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل کند. کتاب‌های این مجموعه مصور و کمیک هستند و با زبان طنز و صمیمی و تصاویر بامزه روایت‌هایی از دوره‌های تاثیرگذار تاریخ ارائه می‌دهند.

از نظر نویسندگان این مجموعه، تاریخ ترسناک است و هر کسی دل و جگر خواندن آن را ندارد، اما نباید از یاد برد که تاریخ پر است از درس‌های ریز و درشت و تجربیات عبرت آموز که همه باید از آن مطلع باشند تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند. کتاب‌های تاریخ ترسناک نکات آموزنده‌ی تاریخ را در قالب داستان‌های طنز و شوخ‌طبعانه به شما ارائه می‌کند. این سری روایت تاریخی با تلاش انتشارات افق و با همکاری مترجمین مختلف به فارسی ترجمه شده و «انقلاب‌های پرهیاهو»، «وایکینگ‌های وحشی» و «رومی‌های بی‌رحم» بعضی از جلد‌های این مجموعه‌ی پرطرفدار به شمار می‌رود.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از مجموعه تاریخ ترسناک

  • شبکه‌ی CITV مجموعه تاریخ ترسناک را در سال 2000 به صورت یک سریال انیمیشنی و در بیست و شش قسمت ساخت که به محبوبیت چشمگیری دست یافت. اندرو یانگ (Andrew Young) و گوردون لانگلی (Gordon Langley) کارگردانی آن را بر عهده داشتند. استیچ و مو شخصیت‌های اصلی این سریال هستند که در هر قسمت به یک دوره‌ی تاریخی سفر می‌کنند، درس‌های تاریخی جذابی می‌آموزند که به حل مشکلات زندگی روزمره شان کمک می‌کند.
  • در سال 2009 یک سریال تلویزیونی طنز موزیکال به همین نام توسط شبکه‌ی CBBC و با همکاری سه کارگردان در بریتانیا ساخته شد. گفتنی است که این مجموعه‌ی تلویزیونی جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه‌ی بفتا را نیز برای خالقین خود به ارمغان آورده است.

کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تاریخی و دوستداران روایت‌های کمیک و خنده‌دار، مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو می‌خوانیم

سرآغاز
باستانی‌های مخوف
رومی‌های شورشی
فرمانروایان بی‌رحم
عصر تیره‌ی تاریکی
قرن وحشیانه‌ی شانزدهم
قرن غمناک هفدهم
آمریکایی‌های حیرت‌انگیز
انقلاب فرانسه
قرن دردناک نوزدهم
کموناردهای مشنگ
قرن زجرآور بیستم
کمونیست‌های ظالم
چگونه انقلاب کنیم؟
خاتمه

فهرست مطالب کتاب

آیا می‌دانید که...

در 1885 در سودان شورشی بر ضد ارتش بریتانیا شکل گرفت. گروهی از بومیان سودان که خود را درویش می‌نامیدند، با نیزه به جنگ تفنگدارهای بریتانیایی رفتند. ولی عده‌ای از دراویش موفق شدند به سنگرهای دشمن نفوذ کنند. تفنگدارها باید باروت را در لوله‌ی تفنگ می‌ریختند و با یک میله‌ی چوبی به نام «سمبه» آن را می‌کوبیدند. این کار وقت می‌گرفت. در حالی که یکی از تفنگدارها در حال سمبه زدن بود، یک درویش با نیزه به او حمله کرد. تفنگدار سمبه را از لوله بیرون کشید و آن را روی فرق سر درویش خرد کرد. روز بعد یک افسر این تفنگدار را احضار کرد و به او ایراد گرفت: «چرا سمبه رو شکستی؟ ساختن این سمبه‌ها برای ارتش خرج برداشته». تفنگدار در اعتراض گفت:« ببخشید سرکار، اما خبر نداشتم که سر درویش‌ها این قدر سفته!»

یا ارتش ملکه ویکتوریا این قدر خسیس است!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو
نویسنده
مترجممهرداد تویسرکانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک9789643690915
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 1: انقلاب‌های پرهیاهو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.