معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی

کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی به قلم تری دیری، با زبانی طنز و تصاویری جذاب، زندگی هیجان‌انگیز وایکینگ‌ها و شرح نبردهایشان را برای شما بازگو می‌کند و حقایق جالبی را از تمامی تاریخ این اقوام شمالی در میان می‌گذارد. همچنین این کتاب یادتان می‌دهد که چطور مثل یک وایکینگ واقعی زندگی و فکر کنید!

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی

شاید قصه‌های زیادی درباره‌ی وایکینگ‌ها شنیده باشید. شاید ندانید آن‌ها بودند که اولین بار آمریکا را کشف کردند. از حق نگذریم، زندگی وایکینگی بیشتر شبیه به افسانه‌ها می‌ماند. البته خودشان هم به افسانه‌های زیادی باور داشتند. دورف‌ها و غول‌ها از نظر آن‌ها موجوداتی واقعی بودند و خدایانشان هم شخصیت‌های خوفناک و عجیبی بودند که که باید شب‌های سرد زمستان را پشت درهای بسته و دور آتش پناه می‌گرفتند تا از شر همه‌شان در امان بمانند. کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی (The Vicious Vikings) به قلم تری دیری (Terry Deary) اینجاست تا داستان آن‌ها را تمام و کمال برایتان تعریف کند. فقط قول بدهید که از ترس نلرزید!

وایکینگ‌ها اقوام شمالی هستند که در شرایط سخت و خشن اسکاندیناوی زندگی می‌کردند، یعنی کشورهای سوئد، دانمارک و نروژ امروزی. آن‌ها از یک زمانی به بعد به انگلستان حمله کردند. در سال 787 پس از میلاد مسیح بود که این اتفاق افتاد و تاریخ‌نگاران دلایل متفاوتی را برای آن ثبت کردند. این اقوام اختراعات عجیبی هم داشتند که البته بیشترشان به کار کشتن آدم‌ها می‌آمد.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی

کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی به خنده‌دارترین شکل ممکن از نوع زندگی وایکینگ‌ها می‌گوید، وقایع‌نگاری نبردها و تاریخ آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد و اسطوره‌ها و افسانه‌های ترسناک وایکینگی را برایتان تعریف می‌کند. همچنین از ادبیات و داستان‌ها و اشعارشان می‌گوید و نکات لازم برای تبدیل شدن به یک وایکینگ واقعی را یادتان می‌دهد. مثلا رازهای دستور پخت غذاهایشان را می‌گوید و یاد می‌گیرید چطور مثل آن‌ها فکر کنید و بنویسید. انواع بازی‌های سرگرم‌کننده‌ی وایکینگی هم در این کتاب آمده است که حسابی سرتان را بر باد می‌دهد.

کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی توسط مارتین براون (Martin Brown) تصویرسازی شده. این کتاب شانزدهمین مجلد از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک است که توسط پیمان اسماعیلیان به فارسی برگردانده و به کوشش نشر افق روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

مجموعه‌ی تاریخ ترسناک (Horrible Histories) یک مجموعه داستان تصویری آموزنده از ماجراهای مهم تاریخی است که با همکاری مجموعه‌ای از نویسندگان مختلف تهیه شده و اولین بار در انگلستان به انتشار رسید. نویسندگی اکثر جلدهای آن را تری دیری (Terry Deary) بر عهده دارد. این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی برای گروه سنی نوجوانان در نظر گرفته شده است تا اطلاعات تاریخی آن‌ها را بالا ببرد و مطالعه درباره‌ی حوادث و رخداد‌های تاریخی را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل کند. کتاب‌های این مجموعه مصور و کمیک هستند و با زبان طنز و صمیمی و تصاویر بامزه، روایت‌هایی از دوره‌های تاثیرگذار تاریخ ارائه می‌دهند.

از نظر نویسندگان این مجموعه، تاریخ ترسناک است و هر کسی شجاعت خواندن آن را ندارد، اما نباید از یاد ببریم که تاریخ پر است از درس‌های کوچک و بزرگ و تجربیات عبرت‌آموز که همه باید از آن مطلع باشند تا اشتباهات نسل‌های قبلی را تکرار نکنند. مجموعه‌ی تاریخ ترسناک تا به حال جوایز زیادی را از آن خود کرده است و طب نظرسنجی روزنامه‌ی گاردین در سال 2005، تری دیری به عنوان پنجمین نویسنده‌ی محبوب ادبیات کودک برگزیده شد. این سری روایت تاریخی که تا به حال به زبان‌های زیادی در جهان برگردانده شده است. در ایران با تلاش انتشارات افق و با همکاری مترجمین مختلف به فارسی ترجمه شده و «انقلاب‌های پرهیاهو»، «وایکینگ‌های وحشی» و «رومی‌های بی‌رحم» بعضی از جلد‌های این مجموعه‌ی پرطرفدار به شمار می‌رود.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از مجموعه تاریخ ترسناک

  • شبکه‌ی CITV مجموعه تاریخ ترسناک را در سال 2000 به صورت یک سریال انیمیشنی و در بیست و شش قسمت ساخت که به محبوبیت چشمگیری دست یافت. اندرو یانگ (Andrew Young) و گوردون لانگلی (Gordon Langley) کارگردانی آن را بر عهده داشتند. استیچ و مو شخصیت‌های اصلی این سریال هستند که در هر قسمت به یک دوره‌ی تاریخی سفر می‌کنند، درس‌های تاریخی جذابی می‌آموزند که به حل مشکلات زندگی روزمره شان کمک می‌کند.
  • در سال 2009 یک سریال تلویزیونی طنز موزیکال به همین نام توسط شبکه‌ی CBBC و با همکاری سه کارگردان در بریتانیا ساخته شد. گفتنی است که این مجموعه‌ی تلویزیونی جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه‌ی بفتا را نیز برای خالقین خود به ارمغان آورده است.

کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ جهان و دوستداران کتاب‌های کمیک و خنده‌دار پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی می‌خوانیم

زن‌ها و بچه‌ها بیش از مردها در خانه حضور داشتند. چنین چیزی به‌خصوص اگر در خانه‌ی وایکینگی ایسلندی زندگی می‌کردید خیلی سخت بود...

وایکینگ‌ها برای در امان ماندن از سرما در خانه‌های ساخته‌شده از مَرغ یا خاک ریشه‌دار زندگی می‌کردند. دیوارهای خانه قطور بودند و خانه از بیرون مانند تپه‌ای کوچک بود. بچه‌ها می‌توانستند روی پشت‌بام خانه بازی ‌کنند... و حیوانات را هم از خانه دور نگه دارند، چون ممکن بود گاوی گرسنه از پشت بام بالا برود و سقف را بچرد.

خانه‌ها کاملاً آب‌بندی شده بودند و خوبی‌اش این بود که این کار اجازه نمی‌داد‌ سرما وارد خانه شود. اما بدی‌اش این بود که جلوی ورود نور و خروج دود آتشی که افروخته بودید را می‌گرفت. از آنجا که شاید سوختشان پشگل چهارپایان بود، آن‌وقت حق انتخاب داشتند؛ اینکه بیرون از سرما منجد شوند یا داخل از دود خفه شوند!

اگر قصد داشتید حمام کنید باید یک‌راست به حمام عمومی می‌رفتید. این همان چیزی است که امروزه به آن «سونا» می‌گوییم. آب را روی سنگ‌های گداخته می‌ریختند و می‌توانستید با بخار آب داغ نظافت کنید. اگر می‌خواستید حسابی سرحال بیایید هم می‌توانستید با چند ترکه خودتان را بزنید... بعد هم بدوید بیرون و روی برف‌ها بغلتید. اگر هم خیلی سوسول بودید می‌توانستید خودتان را به یکی از چشمه‌های آب گرم ایسلند برسانید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
وایکینگ‌های وحشی متجاوز
وقایع‌نگاری وایکینگ‌های وحش
اسطوره‌های وایکینگ‌های وحشی
دوران وایکینگ‌های وحشی
استواری اشعار وایکینگی
ویرانی وایکینگ وحشی
مثل یک وایکینگ‌ زندگی کنید
زنان وایکینگ
کودکان وایکینگ
خوراکی‌های خراب وایکینگی
مورخان وایکینگ‌های وحشی
ساکسون‌های ستمکار
ساکسون‌های ستمکش
شاه آلفرد کیک
معلمتان را امتحان کنید
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی
نویسنده
مترجمپیمان اسماعیلیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-353-879-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 16: وایکینگ‌های وحشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.