معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول

نمی‌دانیم اولین انسان بیکاری که به خانه‌ی همسایه‌اش حمله کرد چه کسی بود و دنبال چه چیزی می‌گشت که در خانه‌ی خودش پیدا نمی‌شد، اما می‌دانیم جنگ به درازای تاریخ قدمت دارد. کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول درباره‌ی یکی از همین جنگ‌هاست، اما یکی از جدیدترین‌هایشان که حدود 100 و چند سال پیش رخ داد. تری دیری با نگاهی طنزآمیز جنگ جهانی اول را که از اروپا ویرانه‌ ساخت و دنیا را به دو گروه متفقین و متحدین تقسیم کرد، به نوجوانان معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول

یک روز صبح، ولیعهد اتریش- مجارستان همراه با همسرش به شهر سارایوو وارد می‌شوند. در همان روز چند مرد جوان که عضو گروهی به نام «دست سیاه» بودند، تصمیم می‌گیرند آقای ولیعهد و همسرش را ترور کنند. بخش عجیب اینجاست که با وجود آن همه محافظ و گروه امنیتی، تروریست‌ها به سرعت موفق می‌شوند! البته متأسفانه موفقیت آن‌ها چندان پیامد خوبی برای جهان ندارد. همان موقع اتریش به صربستان حمله می‌کند؛ روسیه به کمک صربستان می‌رود؛ آلمان هم که از قدیم کینه‌ی فرانسه را به دل داشته، از شلوغی جهان سواستفاده می‌کند و به خاک دشمن قدیمی‌اش می‌تازد! در این میان بریتانیا و بلژیک و خلاصه هر کسی در اروپا دو متر زمین داشت، تصمیم می‌گیرد به دو متر زمین فرد دیگری حمله کند. می‌دانید پایان این دعوا چه می‌شود؟ کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول (The Frightful First World War) آماده است تا به سؤالات شما پاسخ دهد. تری دیری (Terry Deary) با زبانی که حوصله‌تان را سر نبرد و سرگرمتان کند، درباره‌ی واقعیت جنگ سخن می‌گوید؛ درباره‌ی خون جاری بر خاک، اجساد سوخته، حمله‌ی گروهی تانک‌ها، رگبار باروت، ویرانی شهرها و آوارگی کودکان.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول

هنگامی که آتش جنگ شعله‌ور می‌شود، هیچ‌کس نمی‌تواند از آن بگریزد، حتی اگر واقعاً برایش فرقی نکند نتیجه‌ی این جنون، چه کسی را پیروز و چه کسی را نابود می‌کند. تری دیری در کتاب جنگ فجیع جهانی اول از کشورهای بسیاری نام می‌برد که با وجود بی‌طرف بودن در ابتدای جنگ، ناچار شدند برای محافظت از خود در جهان جنگ‌زده، اسلحه دست بگیرند و در سمتی که به‌نظرشان قوی‌تر بود بایستند.

کتاب جنگ فجیع جهانی اول، جنگ را با جزئیاتی که در فیلم‌ها و کتاب‌های تاریخ اروپا چندان به آن‌ها پرداخته نمی‌شود، به نوجوانان معرفی می‌کند؛ مثلاً تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که سربازان در میان خاک و گل و باران‌های مداوم بریتانیا چگونه پوتین‌های خود را نرم نگه‌ می‌داشتند تا پاهایشان درد نگیرد؟ شاید فکر کنید این چه سؤال بی‌خاصیت و حوصله‌سربری است! اما هنگامی که جوابش را بدانید نه تنها برایتان حوصله‌سربر نیست بلکه سعی می‌کنید پاسخی را که شنیدید فراموش کنید و خوشحال می‌شوید که در سال 1914 در اروپا زندگی نمی‌کردید. تری دیری در فصل «سال گِل و باتلاق» برایتان از پوتین‌ها و شیوه‌ی نگهداری از آن‌ها می‌گوید.

کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول از بخش‌های بسیار تلخ و دردناک جنگ نیز رونمایی می‌کند؛ همچون سرنوشت اسیرهای بدشانس آلمانی که به‌جای کشته شدن در جنگ، به‌دست فرانسوی‌ها می‌افتند؛ کودکان زیر هجده سال که تحت‌تأثیر فضای جنگ‌طلبانه‌ی کشورها راهی جبهه‌ها می‌شوند؛ سربازانی که اجسادشان هفته‌ها بر زمین می‌ماند و فاسد می‌شود و...

آغازگران این جنگ، کشورهایی بودند که با شاهکارهایشان در جنگ جهانی دوم معرف حضورتان هستند، کشورهایی مثل آلمان. آلمانی‌ها در جنگ جهانی اول سردسته‌ی گروه متحدین بودند. تری دیری در کتاب خود عنوان می‌کند که شکست آلمان در جنگ جهانی اول چگونه زمینه را برای به‌وجود آمدن اوضاع بد اقتصادی و فاشیسم در امپراتوری رایش (آلمان امروزی) فراهم کرد و جهنم جنگ جهانی دوم از همان موقع شروع کرد به شعله‌ور شدن. تری دیری اطلاعات جامع و قانع‌کننده‌ای را در اختیار مخاطبان نوجوان خود می‌گذارد و به اغلب پرسش‌های تاریخی و نظامی ایشان پاسخ می‌دهد. مثلاً اگر برایتان سؤال پیش آمده که این جنگ عالم‌سوز بعد از این همه کشته و مجروح چه نتیجه‌ای داشت و کشورها به چه رسیدند؟ کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول در آخرین فصل خود نتیجه‌ی آن را بازگو می‌کند: هیچ. بعد از کشته‌شدن میلیون‌ها انسان و سوختن شهرها، اغلب کشورهای آغازکننده‌ی جنگ بر سر مرزهای خود برگشتند و برای آغاز جنگ بیهوده‌ی بعدی آماده شدند.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول

کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول با ترجمه‌ی مهرداد تویسرکانی در نشر افق منتشر شده است و هم‌اکنون در دسترس خوانندگان قرار دارد.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

تری دیری این مجموعه (Horrible Histories) را بین سال‌های 1993 تا 2013 برای نوجوانان تحریر کرده است. تاکنون 18 جلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه شده و در نشر افق به چاپ رسیده‌اند. هرکدام از این جلدها درباره‌ی یکی از دوره‌های تاریخی مثل عصر حجر و دوره‌ی حکومت روم باستان هستند.

اقتباس تلویزیونی از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

  • در سال 2009 تا 2014 سریالی به نام Horrible Histories از شبکه‌ی CBBC پخش می‌شد که با اقتباس از مجموعه‌ی تاریخ ترسناک ساخته شده بود. این سریال با نگاهی به تاریخ اروپا، بر جنایت‌هایی که حاکمان قدرتمند جهان از زمان روم باستان تا پس از پایان جنگ دوم جهانی مرتکب شدند، تأکید داشت.
  • شبکه‌ی CITV مجموعه تاریخ ترسناک را در سال 2000 به صورت یک سریال انیمیشنی و در بیست و شش قسمت ساخت که به محبوبیت چشمگیری دست یافت. اندرو یانگ (Andrew Young) و گوردون لانگلی (Gordon Langley) کارگردانی آن را بر عهده داشتند. استیچ و مو شخصیت‌های اصلی این سریال هستند که در هر قسمت به یک دوره‌ی تاریخی سفر می‌کنند، درس‌های تاریخی جذابی می‌آموزند که به حل مشکلات زندگی روزمره شان کمک می‌کند.

کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانانی که به تاریخ و سرگذشت دنیا علاقه‌مند هستند، مناسب و خواندنی است؛ البته اگر نوجوان نیستید و دوست دارید تاریخ جنگ جهانی اول و وقایع آن را به زبانی طنزآمیز بخوانید، این کتاب برای شما هم مناسب است.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول می‌خوانیم

1915 سال جنگ تمام عیار
از سال 1915 به بعد نبردها از درون خندق‌های حفر شده در زمین ادامه می‌یابد. منطقه‌ای که این نبردها در آن رخ می‌دهد به جبهه‌ی غرب مشهور می‌شود. در همین حال جنگ در سراسر دنیا شیوع پیدا می‌کند. در ضمن امسال سال ظهور سلاح‌های جدید به قصد نابودی هدف‌های جدید است.... از جمله نابودی غیر نظامیان بیگناه و بی‌دفاع در خانه‌هایشان اگر چه شهر نشین‌ها نمی‌توانند در خانه‌های خود با دشمن بجنگند ولی می‌توانند دق دلشان را بر سر اتباع بیگانه‌ی ساکن کشورشان خالی کنند. به همین دلیل بود که مغازه‌های متعلق به اتباع آلمانی در محله‌ی ایست‌اند لندن غارت شد و در یک شورش عجیب و غریب مردم همه‌ی پیانوهای ساخت آلمان را از خانه‌های خود به بیرون پرت کردند در خیابان کنسرت‌های رایگان از سرودهای میهنی برگزار شد. دولت ناچار میشود اتباع کشورهای دشمن را زندانی کند تا نه تنها جلوی جاسوسی و خبر رسانی آن‌ها را بگیرند بلکه جانشان را از دست مردم حفظ کند.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
1914 سال نخستین گلوله
1915 سال جنگ تمام عیار
1916 سال نبرد سم
1917 سال گل و باتلاق
1918 سال فرسودگی
از معلم خود امتحان بگیرید
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول
نویسنده
مترجممهرداد تویسرکانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک9789643691271
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 2: جنگ فجیع جهانی اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.