معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا

کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا از تری دیری، یکی از آن کتاب‌هایی است که علاقه‌مندان به تاریخ و واقعیت‌های تاریخی را به وجد می‌آورد. این کتاب نوجوان، همراه با تصویرهای زنده و زبان طنزش، می‌تواند دیدگاه نویی نسبت به تاریخ آمریکا به خوانندگان خود بدهد و مخالف جریان فکری که آمریکا برای مردم جهان ساخته است، حقیقت‌های ترسناک متعددی درباره‌ی تاریخ این کشور برملا کند. گفتنی‌ست این کتاب به‌عنوان اثر برگزیده‌ی لاک پشت پرنده انتخاب است.

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا

آمریکا، یکی از آن کشورهایی است که مردم درباره‌اش نظرات بسیار متفاوتی دارند. آیا آمریکا خونخوار و جنایتکار است؟ مترقی و پیشرفته است؟ آزاد و آزادی‌خواه است؟ آمریکا جهان را نجات داده یا نابود می‌کند؟ اصلا آیا آمریکا آن‌قدری که به نظر می‌آید مهم است؟ بر اساس این که چه دیدگاهی داشته باشید، می‌توانید جواب‌های متفاوتی به این سؤالات بدهید. اما بیایید صادق باشیم، خیلی چیزها هست که درباره‌ی این کشور نمی‌دانیم. آمریکا، مثل بسیاری از کشورهای دیگر، حقایق زیادی را پنهان کرده و درباره‌اش حرفی نمی‌زد. حقایقی که جایشان در کتاب‌ تاریخ ترسناک 6: آمریکا (The USA (Horrible Histories Special)) نوشته‌ی تری دیری (Terry Deary) است.

حقایق موجود در مجموعه کتاب‌های تاریخ ترسناک، مطالبی است که در هر کتابی آن را پیدا نمی‌کنید. مطالبی واقعی که می تواند ذهن نوجوانان را باز کند و کمکشان کند آن سوی ماجرای تاریخ را هم ببینند. وقتی از تاریخ آمریکا و مبارزه با برده‌داری حرف می‌زنیم، باید به این توجه کنیم که روزی، برده‌داری در این کشور رواج داشته است. اگر قرار است درباره‌ی کشف قاره‌ی آمریکا بگوییم، باید درباره‌ی کاشفان اصلی این قاره و ساکنان اصلی آن هم صحبت کنیم. اگر می‌خواهیم درباره‌ی جنگ‌ جهانی حرف بزنیم، باید بمب اتمی را هم از قلم نیندازیم. اینجاست که خواندن کتابی مثل تاریخ ترسناک 6: آمریکا به کار می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا

کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا، با لحنی طنز نوشته شده است و به همراه کاریکاتورهای بانمکش، می‌تواند لبخند به لبتان بیاورد؛ البته لبخندی که فقط زهر حقایق ترسناک موجود در کتاب را می‌گیرد. تصویرگر کتاب، مارتین براون، جاهایی که لازم است، با تصاویر و کاریکاتورهایی ساده، خواننده را با متن همراه می‌کند. مترجم کتاب، مهرداد تویسرکانی نیز توانسته است متن را با همان لحن طنز، ساده و روان به فارسی برگرداند. نشر افق این کتاب را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

مجموعه کتاب‌های نوجوان تاریخ ترسناک، نوشته‌ی تری دیری، نوجوانان را با سویه‌ی ترسناک تاریخ آشنا می‌کند. جایی که بی‌رحمی‌ها، دروغ‌ها، تقلب‌ها و خشونت‌ها پررنگ می‌شوند. برای اکثر نوجوانان، دانستن حقایق عجیب و ترسناکی که کمتر کسی از آن آگاه است، بسیار جذاب و پراهمیت است. به خاطر همین است که این کتاب‌ها طرفداران بسیاری دارد. لحن طنز کتاب و کاریکاتورها و تصاویر خنده‌دار آن نیز، کتاب را برای نوجوانان خواندنی‌تر می‌کند. تصویرگر این مجموعه مارتین براون است و ناشر آن در ایران نشر افق است. آمریکا، مصری‌های معرکه، یونانیان بیگانه، انقلاب‌های فرانسه، عصر حجر پرخطر، رومی‌های بی‌رحم و... تعدادی از عناوین این مجموعه است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از مجموعه تاریخ ترسناک

  • شبکه‌ی CITV مجموعه تاریخ ترسناک را در سال 2000 به صورت یک سریال انیمیشنی و در بیست و شش قسمت ساخت که به محبوبیت چشمگیری دست یافت. اندرو یانگ (Andrew Young) و گوردون لانگلی (Gordon Langley) کارگردانی آن را بر عهده داشتند. استیچ و مو شخصیت‌های اصلی این سریال هستند که در هر قسمت به یک دوره‌ی تاریخی سفر می‌کنند، درس‌های تاریخی جذابی می‌آموزند که به حل مشکلات زندگی روزمره شان کمک می‌کند.
  • در سال 2009 یک سریال تلویزیونی طنز موزیکال به همین نام توسط شبکه‌ی CBBC و با همکاری سه کارگردان در بریتانیا ساخته شد. گفتنی است که این مجموعه‌ی تلویزیونی جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه‌ی بفتا را نیز برای خالقین خود به ارمغان آورده است.

کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا برای نوجوانانی که به تاریخ و حقایق کمتر شنیده شده علاقه‌مند هستند، جالب خواهد بود.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا می‌خوانیم

1763- جنگ با فرانسوی‌ها و سرخ‌پوست‌ها به پایان می‌رسد. بریتانیایی‌ها که برای دفاع از شهروندان آمریکایی هزینه‌ی زیادی پرداخته‌اند، انتظار دارند که آن‌ها هم برای جبران مخارج، مالیات بپردازند و برای شیرین کردن این درخواست، به شکر مالیات می‌بندند. ولی آمریکایی‌ها از خوشحالی شورش کردند.

1765- عده‌ای آمریکایی آشوبگر ساختمان فرمانداری شهر بوستون را تخریب می‌کنند. بریتانیایی‌ها نیروهای خود را به بوستون اعزام می‌کنند و آن‌ها هم کار و کاسبی بوستونی‌ها را برای خود می‌قاپند، این یعنی دردسر.

1170- سربازان حافظ صلح بریتانیایی در بوستون سنگسار می‌شوند. آن‌ها با شلیک به سوی جمعیت پنج آمریکایی را می‌کشند. آمریکایی‌ها هم اسمش را قتل‌عام بوستون می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
کلمب کثیف
مهاجران بی‌رحم
انقلابی‌های عصبانی
قرن ناجور نوزدهم
جنگ غیرداخلی
افسانه‌ها و دروغ‌ها
غرب وحشی وحشتناک
قرن مخوف بیستم
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا
نویسنده
مترجممهرداد تویسرکانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات189
زبانفارسی
شابک978-964-369-374-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 6: آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.