معرفی و دانلود کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته: زندگی، خنده و فوتبال

عکس جلد کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته: زندگی، خنده و فوتبال
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته: زندگی، خنده و فوتبال

گری لینکر یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال انگلستان است که سابقه‌ی بازی در تیم‌های اورتون، تاتنهام و بارسلونا را در رزومه‌ی خود دارد. کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته مجموعه‌ای از جذاب‌ترین، بامزه‌ترین، غیرقابل‌پیشبینی‌ترین و تاریخ‌سازترین خاطرات این بازیکن را گرد آورده است. لینکر در این کتاب به‌عنوان بازیکنی بین‌المللی از تجربه‌ی خود در فوتبال می‌گوید و دنی بیکر، کمدین مشهور نیز به‌عنوان یکی از مخاطبان و گزارشگران قدیمی فوتبال با لحن و بیان سرگرم‌کننده‌اش به جذابیت این کتاب افزوده است. این کتاب نامزد جایزه‌ی کتاب ورزشی سال تلگراف شده است.

درباره‌ی کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته

اگر از طرفداران قدیمی فوتبال باشید احتمالاً نام گری لینکر (Gary Lineker) را شنیده‌اید: گزارشگر مشهور بی‌بی‌سی و بازیکن سابق تیم ملی انگلستان، یکی از پرگل‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلستان، فوتبالیست حاضر در لیست فیفا 100، بازیکن سال 1991 به انتخاب هیئت فیفا، بازیکنی که در تمام سال‌های فعالیتش حتی یک اخطار هم دریافت نکرد، مرد سال فوتبال انگلیس در سال‌های 1986 و 1992 و حالا نویسنده‌ی کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته (Behind Closed Doors: Life, Laughs and Football). دنی بیکر (Danny Baker)، دیگر نویسنده‌ی کتاب نیز گزارشگر و مجری باسابقه‌ای است که از حدود دهه‌ی هشتاد میلادی در ساخت و توسعه‌ی برنامه‌های تلویزیونی متعددی نقش داشته است.

گری لینکر در سال‌های 2018 تا 2020 همراه با دنی بیکر پادکستی تحت عنوان لینکر و بیکر: پشت درهای بسته را ضبط و منتشر کردند که زندگی و خاطرات یک بازیکن حرفه‌ای و گزارشگری باسابقه از سال‌ها تجربه‌ی بازی در بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان و چالش‌هایی که این سبک زندگی با خود به همراه می‌آورد را روایت می‌کرد. کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته نیز از محتوای گفتگوها و خاطرات روایت شده در این پادکست الهام گرفته شده است.

معرفی و دانلود کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته

گری لینکر در مصاحبه‌ای که اکنون شهرت بسیاری پیدا کرده در وصف فوتبال چنین گفت: «فوتبال بازی ساده‌ای است. 22 بازیکن نود دقیقه دنبال یک توپ می‌دوند و در نهایت آلمانی‌ها برنده می‌شوند.» گذشته از شوخی، فوتبال امروزه صنعتی است که سالانه میلیون‌ها مخاطب و طرفدار را از سرتاسر جهان گرد هم آورده و بیلیون‌ها دلار گردش ارزی برای سازمان فیفا به ارمغان می‌آورد. اما زمین‌های چمن باشکوه، بازیکنان ثروتمند و مشهور، میلیون‌ها طرفدار هیجان‌زده و عصبانی، و زرق و برق حاضر در تمام این فضاها تنها یک روی این بازی است؛ درحالی‌که حقیقت فوتبال در رختکن‌ها، تمرینات، معاملات سنگین و پشت پرده‌ها اتفاق می‌افتد و لینکر در کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته می‌خواهد از این حقیقت پرده بردارد.

کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته سرشار از خاطرات بامزه، حقیقت‌های ناگفته، رازهای مگو، و واقعیات تکان‌دهنده‌ای است که در برنامه‌های تلویزیونی معمولی و گزارش‌های رسمی فوتبال نخواهید شنید. اما این کتاب تنها برای طرفداران فوتبال نوشته نشده بلکه با لحن و بیان بامزه و سرگرم‌کننده‌اش مطمئناً هر خواننده‌ای را به خود جذب خواهد کرد. لینکر در این کتاب از خاطره‌ی هت‌تریک کردن در ال کلاسیکو می‌گوید، از فرآیند بستن قرارداد و استراتژی‌های مالی خود برای تضمین موفقیتش، از خاطره‌ی وحشتناک بازی کردن در نیمه‌نهایی جام جهانی با وجود دل‌درد شدید و فاجعه‌ای که این اتفاق به‌بار آورد، و البته از بازیکنان امروزی مانند مسی و رونالدو و عقیده‌اش نسبت به فوتبال می‌نویسد. برای درک بهتر تجربه و تصور لینکر از فوتبال شما را به مطالعه‌ی کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته دعوت می‌کنیم.

کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته توسط امیرحسین فاضلی مقدم ترجمه شده و به همت نشر کتاب کوله پشتی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته

  • این کتاب روی دیگری از لینکر را نشان می‌دهد. به‌عنوان کسی که چندان طرفدار فوتبال نیست فکر نمی‌کردم از خواندن این کتاب لذت ببرم. اما کتاب گری لینکر: پشت درهای بسته در میان حکایت‌های بامزه‌اش با روایت‌هایی تاثیرگذار خواننده را غافلگیر می‌کند. لینکر سفره‌ی دلش را نه‌تنها درباره‌ی فوتبال، بلکه درباره‌ی تمام زندگی‌اش باز می‌کند. (تایمز)
  • گزارشگری لینکر تقریباً به پای فوتبال بازی کردن من می‌رسد. (دیه‌گو مارادونا)
  • به‌شدت بامزه؛ تقریباً به بامزگی من. (آلن شیرر، فوتبالیست)

کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که از طرفدارهای جدی فوتبال هستید قطعاً از مطالعه‌ی کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته لذت خواهید برد و حتی اگر چندان هم طرفدار فوتبال نباشید بدون شک مطالعه‌ی خاطرات یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ و چالش‌های بامزه‌ای که یک بازیکن فوتبال را درگیر می‌کند شما را سرگرم خواهد کرد.

در بخشی از کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته: زندگی، خنده و فوتبال می‌خوانیم

بهترین بازیکن تاریخ؟ بله به نظرم مسی است.

و البته اینجاست که منتقدانش همواره بحث جام جهانی را مطرح می‌کنند. مسی کمی بدشانس بوده که در دوره‌ای از تیم ملی آرژانتین حضور داشته که درمجموع کیفیت تیم تقریباً متوسط بوده و به‌هیچ‌وجه آن آرژانتین مدعی و ترسناک سی سال قبل نبوده است. و خب، درست است، بله، او در جام‌های جهانی آن درخشش خاص خود را نداشته است و از نظر خیلی از هواداران، قهرمان نشدن در جام جهانی، بدون هیچ توضیح و بحث اضافی، نام شما را از اینکه بهترین بازیکن تاریخ لقب گیرید، حذف می‌کند.

اما شخصاً چنین استدلالی را نمی‌پذیرم. با این تفسیر، باید بلادرنگ روی نام جرج بست خط کشید که به نظر کار اشتباهی است. درعین‌حال باید به این مسئله تأمل کنید که واقعاً ماهیت جام جهانی چیست. داریم درباره‌ی تورنمنتی حذفی صحبت می‌کنیم که تیم‌ها برحسب قرعه مقابل هم قرار می‌گیرند، در گوشه‌ای از این کره‌ی خاکی گرد هم می‌آیند که شاید اصلاً با آن آشنا نباشند و به‌ناچار باید در بازه‌ی زمانی کوتاه و فشرده‌ای از وسط تابستان به رقابت بپردازند. البته خب جذاب است و همه عاشق جام جهانی هستیم؛ ولی بدان معنا نیست که به‌کل از اتفاقاتی که همواره ممکن است بر تورنمنت‌های حذفی اثر بگذارد، مصون و درعین‌حال معیاری مطمئن برای سنجش توانایی و فرم بازیکن باشد. فتح جام جهانی شاید نمایانگر نقطه‌ی اوج دوران حرفه‌ای یک فوتبالیست باشد؛ اما لزوماً آینه‌ی کل دوران بازیگری نیست.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسندگان
مقدمه: بازیکنان در تونل ورزشگاه
فصل اول: هنر کارت نگرفتن
فصل دوم: میراث پدری و پنجاه‌ونُه بازی بدون شکست
فصل سوم: تجربه‌ی تلخ غول‌کُشی از نگاه بازنده
فصل چهارم: این چیزها مال بچه‌مدرسه‌ای‌هاست
فصل پنجم: هوادارانی که به قدرت خوش‌یمنی زیرشلواری باور دارند
فصل ششم: توافق در محکمه
فصل هفتم: نارنجک دستی‌ای که فوتبال بریتانیا را شوکه کرد
فصل هشتم: رژه‌ی اتوبوس بازندگان
فصل نهم: مرور روزنامه‌ها با فرانک سیناترا
فصل دهم: باید اعتراف کرد فوق‌العاده بود
فصل یازدهم: حل پازلی پنج‌هزارتکه به نام پل گسکوین
فصل دوازدهم: مغز فوتبالیِ شگفت‌انگیز
فصل سیزدهم: تقلب در مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی جام جهانی
فصل چهاردهم: آلمان‌ها هنوز هم در ضربات پنالتی پیروز می‌شوند
فصل پانزدهم: تعظیم خودفروخته‌ها در برابر حکمرانی تلویزیون
فصل شانزدهم: مسی و رونالدو، اوئیسیز و بلرِ عصر ما
فصل هفدهم: الگوی مدل موی کیم جونگ اون
فصل هجدهم: تلاش برای چرت نزدن در فینال لیگ قهرمانان
فصل نوزدهم: لذتِ ضربات پنالتی
فصل بیستم: وقتی در کورس عقب می‌مانی
ضمیمه
آلبوم عکس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته: زندگی، خنده و فوتبال
نویسنده،
مترجمامیرحسین فاضلی مقدم
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-461-589-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته

برای دریافت کتاب گری لینکر؛ پشت درهای بسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.