معرفی و دانلود کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای: چند روزنوشت از غزه

عکس جلد کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای: چند روزنوشت از غزه
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای: چند روزنوشت از غزه

یادداشت‌های روزانه از زیر بمباران غزه و ویرانی‌های به جا مانده بعد از حمله‌ی اسرائیل به فلسطین را با روایت انسانی و لطیف در کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای بشنوید. این کتاب دربرگیرنده‌ی یادداشت‌های دو شاعر فلسطینی به نام‌های یوسف القدره و فاتنه الغره است و بعد از شروع طوفان الاقصی و در جریان بمباران‌های اسرائیل به رشته‌ی تحریر درآمده است.

درباره‌ی کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای

«آنکه در گور جمعی خوابیده، کوچک‌ترین خواهر من است». خیابان‌های غزه چگونه بمباران‌ها را تاب می‌‌آورد؟ خانه‌هایی که زیر بار سنگین سیاست‌ها نابود می‌شوند و کودکانی که می‌میرند و زنانی که آواره می‌شوند، کجای جنگ هستند؟ ‌جز در عکس‌های سوزآور و صحنه‌های دلخراش چه ردپایی از آن‌ها می‌بینیم؟ خبرها می‌آیند و می‌روند، جان آدم‌ها در تعداد کشته‌ها خلاصه می‌شوند و ما در گیر و دار اخبار مغرضانه و واقعی پیچ‌وتاب می‌خوریم. کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای روزنوشت‌هایی از غزه به قلم یوسف القدره و فاتنه الغره (Fatena Al -Gharra) ارائه می‌کند و تصویری واقعی‌تر و جزئی‌تر از آن به دست می‌دهد.

یادداشت‌های کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای بعد از طوفان الاقصی نوشته شده‌اند و از جنگ و زندگی روزمره زیر سایه‌ی جنگ می‌گوید و برش‌هایی از زندگی در غزه را به ما نشان می‌دهند. گفتنی است که خرده مقاومت‌های مردم و زندگی روزمره‌ی تحت خطر مرگ با روایتی انسانی و عاری از جهت‌گیری‌های مرسوم به رشته‌ی تحریر درآمده است که چهره‌ی واقعی جنگ را تصویر می‌کنند و همدلی مخاطب را برمی‌انگیزند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای

یوسف القدره و فاتنه الغره از شاعران فلسطینی هستند. یوسف القدره جوانی ساکن شهر خان یونس در نوار غزه است. فاتنه الغره روزنامه‌نگار و شاعر فلسطینی است که به علت تفاوت‌های عقیدتی از فلسطین خارج و ساکن بلژیک شده بود. او برای دیدار از خانواده به غزه سفر کرد، ناگهان با حمله‌ی اسرائیل مواجه شده و تا دو ماه در آن جا ماندگار شد. یادداشت‌های به جا مانده از این دوره در اثر حاضر گردآوری شده است. او در نهایت بعد از دو ماه توانست از راه مصر به بلژیک باز گردد.

کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای را محمدرضا ابوالحسنی به فارسی ترجمه کرده و نشر صوتی سماوا با همکاری نشر سوره مهر در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این کتاب را با صدای مهدی طهماسبی می‌شنوید.

کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی یادداشت‌های روزانه و خاطرات علاقه دارید، یا مخاطب ادبیات جنگ هستید و به‌ویژه در رابطه با مسئله‌ی فلسطین کنجکاوی دارید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای: چند روزنوشت از غزه می‌شنویم

چرخ‌دستی‌ها جایگزینی برای ماشین‌ها هستند. اگر از هر خیابانی در هر محله‌ای از نوار غزه عبور کنی، قبل از اینکه خانه‌های ویران نظرت را جلب کند، متوجه انواع و اقسام ماشین‌ها می‌شوی. انواع ماشین از لوکس و گران قیمت گرفته تا ارزان همه در یک یا دو ردیف در سمت چپ خیابان، بود و نبودشان را از دست داده‌اند؛ چون سوخت نیست. اما ذهن غزه‌ای با تمام قدرت در صحنه حاضر است تا جایگزین پیدا کند. شما گاری‌هایی را می‌بینید که حیوانات آن‌ها را می‌کشند و همه هم مملو از مسافران زن و مردی که به بازار، درمانگاه یا بازدید از اینجا و آن جا می‌روند یا اگر آمبولانس‌ها به دلیل ارتباط نامناسب یا آسیب دیدن جاده‌ها معطل شوند، مجروحان و شهدا را حمل می‌کنند. گاری‌ها جایگزین ماشین‌ها شده‌اند. نمی‌بینی کسی از وجود آن‌ها خجل یا ناراحت باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
41 دقیقه
قسمت اول
51 دقیقه
قسمت دوم
50 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای: چند روزنوشت از غزه
نویسنده،
مترجممحمدرضا ابوالحسنی
راویمهدی طهماسبی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های خاطرات
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای

برای دریافت کتاب صوتی لهجه‌های غزه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.