معرفی و دانلود کتاب کتابچه‌ی شادمانی: سی و پنج راهکار قدرتمند برای رشد فردی و تندرستی

عکس جلد کتاب کتابچه‌ی شادمانی: سی و پنج راهکار قدرتمند برای رشد فردی و تندرستی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتابچه‌ی شادمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتابچه‌ی شادمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتابچه‌ی شادمانی: سی و پنج راهکار قدرتمند برای رشد فردی و تندرستی

کتاب کتابچه‌ی شادمانی اثری از ربکا ری، روانشناس بالینی با بیش از یک دهه تجربه در پژوهش، در تلاش است پاسخی برای یکی از ابتدایی‌ترین سوالات روانشناسی فراهم کند: چطور شاد و سعادتمند زندگی کنیم؟ همه‌ی ما حتماً شنیده‌ایم که تنها شرط خوشبختی و موفقیت، داشتن طرز فکری مثبت و شاد است. اما دکتر ری اذعان می‌کند که درمان سریع و دقیقی برای شاد بودن وجود ندارد. کتابچه‌ی شادمانی شامل سی و پنج راهکار و توصیه‌ی روزمره است که شما را به یک زندگی شاد و سعادتمند رهنمون می‌سازد.

درباره‌ی کتاب کتابچه‌ی شادمانی

دکتر ربکا ری (Rebecca Ray) در مقدمه‌ی کتاب کتابچه‌ی شادمانی (Be Happy: 35 Powerful Methods for Personal Growth & Well-Being) این نکته را یاداوری می‌کند که شادی، یکی از احساسات ذاتی بشری است و مانند تمام احساسات انسان، خصلتی ناپایدار و تا حدودی غیرقابل پیشبینی دارد. احساس شادی را اغلب با دیگر احساسات خوشایند انسان، مانند سعادت، آرامش، لذت و رضایت همراه و گاهی همسان می‌دانند. طبیعی است که شادی، یکی از لذت‌بخش‌ترین و بهترین عواطفی است که هر فردی تجربه می‌کند و البته که انگیزه‌ی نهایی همه‌ی افراد در دنبال کردن اهداف و آرزوهایشان، فراهم کردن شرایط و فضای بیشتری برای تحقق شادی و سعادت در زندگی روزمره است.

معرفی و دانلود کتاب کتابچه‌ی شادمانی

ممکن است انسان‌ها کلید شادی و خوشبختی را در اتفاقات متفاوتی مانند کسب درآمد بیشتر، پیدا کردن همسر مناسب، پیشرفت در زمینه‌ی کاری و حرفه‌ای، زیباتر شدن، یا دیگر دستاوردها بدانند. اما ربکا ری به این نکته تاکید می‌کند که تحقق هیچ‌یک از این اهداف نمی‌تواند تضمین‌کننده‌ی تجربه‌ی احساس شادی و رضایت عمیق درونی باشد. دکتر ری در ادامه و با استفاده از چارت‌ شادی سونجا لیمبومیرسکی، این نکته را خاطرنشان می‌کند که ژنتیک و وراثت از دیگر عوامل غیرقابل کنترل و پیشبینی است که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تجربه‌ی ما از شادی دارند. بر اساس این چارت، پنجاه درصد عوامل تعیین‌کننده‌ی میزان شادی و لذت ما را ژنتیک و وراثتمان تعیین می‌کند و دستاوردها و اهدافمان تنها ده درصد از این عوامل حیاتی را تشکیل می‌دهند. اما خبر خوب این است که چهل درصد باقیمانده را عادت‌ها و باورهای روزمره‌ی ما شکل می‌دهند. این یعنی تنها با تغییر عادات و رفتارهایمان می‌توانیم درصد بزرگی از عوامل تعیین‌کننده‌ی سعادت و خوشبختی را در زندگی‌مان تضمین کنیم.

ربکا ری حاصل سال‌ها تجربه‌ی خود در زمینه‌ی پژوهش، تدریس، سخنرانی و درمان روانکاوی را در کتابچه‌ی شادمانی جمع‌آوری کرده و چکیده‌ی علم و تجربه‌ی خود را در قالب سی و پنج راهکار عملی برای کسب احساس شادی و رضایت درونی در اختیار مخاطبان قرار داده است. این توصیه‌ها، شامل عادت‌ها و تمرینات روزمره‌ای هستند که فرد با درونی کردن آن‌ها می‌تواند احساس شادی و رضایت را در عمق عادات و باورهای ذهنی خود تزریق کند. راهکارها، تمرینات، مفاهیم و ابزارهای معرفی شده در این کتاب به دلیل سادگی و عمومیتشان قابلیت این را دارند که توسط هر کسی و هر جایی مورد استفاده قرار بگیرند و این یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت این اثر در میان مخاطبان سرتاسر جهان شده است. دکتر ری اذعان می‌کند که پیدا کردن شادی و از آن مهم‌تر، نگه داشتن این احساس کار ساده‌ای نیست، اما امیدوار است با معرفی راهکارها و پیشنهادات معرفی شده در این کتاب، به مخاطبان کمک کند مدیریت عواطف خود را در دست گرفته و شانس تجربه‌ی سعادت، شادی و احساس رضایت درونی را در زندگی خود بالا ببرند.

کتابچه‌ی شادمانی با ترجمه‌ی نسرین شمس و چاپ نشر راوشید در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

کتاب کتابچه‌ی شادمانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم فردی هستید که جای خالی شادی و رضایت عمیق را در زندگی روزمره‌ی خود حس می‌کنید، مطالعه‌ی کتاب کتابچه‌ی شادمانی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کتابچه‌ی شادمانی: سی و پنج راهکار قدرتمند برای رشد فردی و تندرستی می‌خوانیم

رابطه‌ی بین شوخ‌طبعی و شادی ضروری است. توانایی دیدن جنبه‌ی بامزه‌ی زندگی به ما در کنار آمدن با زندگی وقتی آنطور که باید پیش نمی‌رود، کمک می‌کند. به ما کمک می‌کند ماشین‌های بی‌رحم حل مسئله یعنی مغزهایمان را از طریق مداخله دادن دلایلی برای خیلی جدی نگرفتن زندگی، مدیریت کنیم. بله، ما برای تمرکز بر همه‌ی چیزهایی سیم‌کشی شده‌ایم، که اشتباه شده و اشتباه خواهد شد. کاری که کمترین احتمال انجام آن می‌رود، پیدا کردن راهی برای مثبت دیدن حتی جنبه‌های مسخره‌ی شرایط دشوار است.

در کارِ من بعنوان روانشناس، اغلب می‌بینم چقدر شوخ‌طبعی حمایت‌کننده است. می‌بینم که به مردم کمک می‌کند در شرایطی که نامش را فقط می‌توان وحشتناک گذاشت، کارشان را انجام دهند. می‌بینم که به مردم در بهبود پیدا کردن کمک می‌کند. می‌بینم که به مردم کمک می‌کند با مزین کردن بحث به شوخی سریعاً مانع سنگین شدن بار احساسی می‌شود تا بتوانند ادامه‌ی حرفشان را بزنند. شوخ‌طبعی نورِ زندگی ما است. سایه‌های مشکلات را از سر ما برمی‌دارد حتی موقتاً و یا ما را به نور بازمی‌گرداند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
انتخاب... لذت
انتخاب... سپاسگزاری
انتخاب... مهربانی
انتخاب... صبر
انتخاب... خنده
انتخاب... نیمۀ پر لیوان
انتخاب... شجاعت
انتخاب... خود دوستی
انتخاب... جاری بودن
پرورش... زندگی درونی‌تان
پرورش... استراحت و خواب
پرورش... روابطتان
پرورش احساسات مثبت‌تان
پرورش... محیطی آرام
پرورش زمان سبز
پرورش... بینش
پرورش... ارزش‌هایتان
پرورش... اهدافتان
تمرین... بهره‌وری آگاهانه
تمرین... غلبه بر پشت گوش انداختن
تمرین... خلاقیت
تمرین... احساس کافی بودن داشتن
تمرین... حرکت رو به جلو
تمرین... تنفس
تمرین صدای مثبت درون
ایجاد مرز را... تمرین کنید
داشتن چشم انداز را تمرین کنید
ایجاد فضا برای ناقص بودن
از ایجاد فضا برای ناقص بودن عادت بسازید
ایجاد فضا برای... بحران‌
ایجاد فضا برای سبک کردن درد
ایجاد فضا برای... تصمیمات بزرگ
ایجاد فضا برای... حس ششمتان
ایجاد فضا برای امید
ایجاد فضا برای بخشش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتابچه‌ی شادمانی: سی و پنج راهکار قدرتمند برای رشد فردی و تندرستی
نویسنده
مترجمنسرین شمس
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-8259-00-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کتابچه‌ی شادمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کتابچه‌ی شادمانی

برای دریافت کتاب کتابچه‌ی شادمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.