معرفی و دانلود کتاب ذهن شکوفا: هفت مهارت اساسی زندگی که می‌بایست در هر کودکی پرورش یابد

عکس جلد کتاب ذهن شکوفا: هفت مهارت اساسی زندگی که می‌بایست در هر کودکی پرورش یابد
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن شکوفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن شکوفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن شکوفا: هفت مهارت اساسی زندگی که می‌بایست در هر کودکی پرورش یابد

کتاب ذهن شکوفا نوشته‌ی الن گالینسکی، یکی از پژوهشگران مطرح حوزه‌ی کودک و خانواده است. او این کتاب را برای شکوفایی هفت مهارت اساسی زندگی که هر کودکی باید بیاموزد نوشته. گالینسکی ابتدا هر کدام از این مهارت‌ها را تعریف و با مستندات علمی متعدد ثابت می‌کند که چقدر مهم‌ هستند و سپس به والدین آموزش می‌دهد چگونه با روش‌هایی ساده، این مهارت‌ها را در کودک خود ارتقا دهند.

درباره‌ی کتاب ذهن شکوفا

هر کودکی، با استعدادهایی ذاتی به دنیا می‌آید. استعدادهایی که در زمان رشد در خانواده و جامعه، بعضی از آن‌ها ارتقا می‌یابند و بعضی دیگر کمرنگ‌تر می‌شوند. این که در خانواده محیط برای ارتقای کدام مهارت‌ها مساعدتر است و کدام مهارت‌ها و استعدادهای ذاتی، بدون استفاده باقی می‌مانند و یا حتی از بین می‌روند، به والدین و شرایط آن‌ها بستگی دارد. بسیاری از والدین آگاه، پیش از تولد فرزند، شروع به غنی کردن محیط زندگی کودک و آگاه‌سازی خود می‌کنند. این که از بین صدها کتاب مربوط به رشد و پرورش کودک، کدام یک را انتخاب کنید بسیار مهم است. کتابی که بتواند به شما کمک کند نه تنها کودکتان را به خوبی رشد دهید، بلکه او را برای زندگی و موفقیت در جهان ناپایدار و غیرقابل پیش‌بینی آینده آماده سازید. الن گالینسکی (Ellen Galinsky)، به شما وعده می‌دهد با خواندن کتاب ذهن شکوفا (Mind in the Making: The Seven Essential Life Skills Every Child Needs) به این هدف بزرگ خواهید رسید.

در کتاب ذهن شکوفا، نویسنده، ابتدا هفت مهارت اساسی را که برای یک زندگی شاد و موفق در دنیای امروز و احتمالاً در آینده مورد نیاز است، به‌طور کامل بررسی می‌کند. الن گالینسکی با مطالعه‌ی آزمایشات علمی متعدد ثابت می‌کند که مهارت‌های تمرکز و خودکنترلی، دیدگاه‌گیری، برقراری ارتباط، ایجاد ارتباط، تفکر انتقادی، پذیرش چالش‌ها و یادگیری خودگردان و متعهد می‌توانند تضمین‌کننده‌ی آینده‌ای روشن برای فرد باشند.

گالینسکی در هر فصل کتاب، به بررسی یکی از این مهارت‌ها می‌پردازد. ابتدا مهارت مورد نظر را به‌طور کامل معرفی می‌کند، سپس با آزمایشات و مستندات علمی مختلف، نشان می‌دهد که یادگیری و ارتقای این مهارت چه اهمیتی برای کودکان و حتی بزرگسالان دارد. در نهایت، او روش‌هایی ساده اما کارآمد برای ارتقای آن مهارت به والدین ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب ذهن شکوفا

روش‌ها و راهکارهای ارائه‌شده در کتاب ذهن شکوفا، به وسیله یا امکانات ویژه‌ای احتیاح ندارند و گاه در یک مکالمه‌ی ساده با کودک خلاصه می‌شوند، اما در عین حال بسیار کارآمد و راهگشا هستند و به والدین کمک می‌کنند که از هر فرصتی برای رشد مهارت‌های اساسی فرزندان خود بهره ببرند.

متن کتاب، در عین علمی بودن، بسیار کاربردی است. تست‌های خودشناسی متعدد در کتاب، به شما کمک می‌کند به‌عنوان یک والد، بفهمید که در هر یک از مهارت‌های اساسی چقدر قدرتمند هستید. همین‌طور خاطرات متعددی که نویسنده از زندگی شخصی و کاری خود مطرح می‌کند، به یادگیری هر چه بهتر و ساده‌سازی متن یاری می‌رساند. به‌طور کلی، کتاب ذهن شکوفا، اثری کاربردی برای همه‌ی پدران و مادران است، حتی کسانی که فرزندانشان به سنین نوجوانی رسیده‌اند. این کتاب را نسرین شمس ترجمه و انتشارات راوشید به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن شکوفا

  • الن گالینسکی در این منبع ارزشمند، بینش‌های مهمی را درباره‌ی علم یادگیری اولیه ارائه می‌کند. (آدل فابر، نویسنده)
  • کتابی خواندنی و در دسترس که با روایت‌های والدین درمورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، جان می‌گیرد. تعاملات خلاق و هرروزه‌ی الن گالینسکی با والدین و کودکان، نقطه‌ی شروع این کتاب است.... ذهن شکوفا منبعی ارزشمند و گرانبهاست. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • به‌عنوان یک والد شاغل، از هر بینش جدیدی که به من کمک می‌کرد که رشد و پیشرفت فرزندانم در مدرسه را ارزیابی کنم، نهایت استفاده را می‌کردم. ای کاش کتاب ذهن شکوفا را پیش‌تر داشتم. این کتاب الن گالینسکی معدن طلایی از اطلاعات است. ( مجله‌ی وال استریت)
  • ذهن شکوفا، یک ماجراجویی است. گالینسکی، آخرین اکتشافات علمی درمورد چگونگی یادگیری کودکان را با دقت در هفت مهارت ساده اما عمیق نشان می‌دهد و این ماجراجویی شکل می‌گیرد. (کتی هیرش پاسک، استاد روانشناسی دانشگاه تمپل)
  • کتابی با کیفیت غیرقابل مقایسه درمورد اینکه چه چیزی در دنیای امروز برای کودکان بهترین است و چرا. ذهن شکوفا به شما کمک می‌کند مواد لازم را برای ساختن کودکانی باهوش، از نظر احساسی ایمن و مجهز برای موفقیت فراهم کنید. (روبرتا میچینگ گولینکف، استاد آموزش و روانشناسی دانشگاه دلاور)

کتاب ذهن شکوفا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ذهن شکوفا برای همه‌ی کسانی که به تربیت کودکان و نوجوانان علاقه‌ دارند، خصوصاً والدین، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب ذهن شکوفا: هفت مهارت اساسی زندگی که می‌بایست در هر کودکی پرورش یابد می‌خوانیم

در بیزنس می‌گوییم "حرف و عمل باید یکی باشد" از زبان والدین "دو صد گفته چون نیم کردار نیست". به زبان آوردن این حرف‌ها ساده است، اما انجامش خیر و من این را از کار روی همین مهارت‌ها در خودم دانسته‌ام. درست همانطور که سرنوشت باید به آدم حالی کند، همین که نوشتن این بخش از کتاب را شروع کردم، دخترم، لارا، قدرت این مهارتِ مرا به آزمایش گذاشت. برای نوشتن، به زحمت فرصتی دست و پا کردم (زمان غیرمنقطع برای من به سختی فراهم می‌شود)، اما او برای نوشتن مقاله فارغ التحصیلی از یک دوره، نیاز به همفکری داشت. رقابت اهداف!

وقتی پسرم نوجوان بود و می‌خواست درمورد چیزی حرف بزند، به آرامی کنارمان می‌آمد و بدون سر و صدا چرخ می‌زد. من فکر می‌کردم مثل "هاورکرافت" است: مثل هلی‌کوپتر در یک الگوی ثابت آرام اطراف من می‌چرخید. متوجه شدم اگر به کاری که مشغول انجامش بودم، ادامه دهم، می‌رود، اما اگر حرکت کنم و شروع به صحبت در مورد چیزی کنم، هر چیزی که باشد، معمولاً به زبان می‌آورد توی سرش چه می‌گذرد. شاید فکر کنید مادر شلوغی هستم که گاهی حرکت می‌کنم یعنی توجهم را تغییر می‌دهم و گاهی تغییر نمی‌دهم.

همان‌طورکه همه‌ی ما می‌دانیم، رو برگرداندن از چیزی که واقعاً می‌خواهیم انجامش دهیم، می‌تواند واقعاً آزاردهنده باشد. این روزها وقت خیلی کم است. بر اساس تحقیق ما، بیش از شش نفر از ده نفر، چیزی به نام قحطی زمان را تجربه می‌کنند. من آموخته‌ام که اگر بخواهم به کسی کامل توجه کنم، باید خودم را از لحاظ فیزیکی با کاری که انجام می‌دهم، فاصله دهم. اغلب به اتاق دیگری می‌روم (قطعاً دور از کامپیوتر، جایی که صدای دینگِ نوتیفیکیشن "ایمیل" دیوانه‌وار صدایم می‌زند، نباشد.)

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
گزیده‌ای از ستایش‌ها پیرامون کتاب
پیشگفتار
هفت مهارت اساسی زندگی
فصل 1 - مهارت یک: تمرکز و خود کنترلی
فصل 2 - مهارت دو: دیدگاه‌گیری
فصل 3 - مهارت سه: برقراری ارتباط
فصل 4 - مهارت چهار: ایجاد ارتباط
فصل 5 - مهارت پنج: تفکر انتقادی
فصل 6 - مهارت شش: پذیرش چالش‌ها
فصل 7 - مهارت هفت: یادگیری خودمحور و خوددرگیر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن شکوفا: هفت مهارت اساسی زندگی که می‌بایست در هر کودکی پرورش یابد
نویسنده
مترجمنسرین شمس
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-622-5767-93-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن شکوفا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذهن شکوفا

برای دریافت کتاب ذهن شکوفا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.