معرفی و دانلود کتاب کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پر از حواس‌پرتی

عکس جلد کتاب کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پر از حواس‌پرتی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پر از حواس‌پرتی

برای استفاده از حداکثر ظرفیت قوای ذهنی تمرینات و عادت‌هایی نیاز است که شاید کسالت‌آور به نظر برسد و چندان با زندگی متداول و مدرن سازگار نباشد؛ اما دستاوردهای بزرگی به دنبال دارد. کتاب کار عمیق نوشته‌ی کال نیوپورت این عادت‌ها را با ذکر نمونه‌هایی از زندگی شخصیت‌های بزرگ تاریخ شرح می‌دهد. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت و خودسازی قرار دارد.

درباره‌ی کتاب کار عمیق

کار عمیق توانایی تمرکز به دور از حواس‌پرتی روی کاری‌ست که از نظر شناختی سخت است. این امر مهارتی است که به شما اجازه می‌دهد بر اطلاعات پیچیده به‌سرعت مسلط شوید و در زمان کمتر نتیجه‌ی بهتری بگیرید. در کتاب کار عمیق (Deep work) نوشته‌ی کال نیوپورت (Cal Newport) نویسنده این مفهوم را شرح می‌دهد و به‌جای آنکه بر مضرات حواس‌پرتی تمرکز کند، بر قدرت مقابل آن تأکید می‌کند.

در کتاب کار عمیق نویسنده نشان می‌دهد که کار عمیق شما را در آنچه انجام می‌دهید، قوی‌تر کرده و احساس رضایتی قوی در شما ایجاد می‌کند. درواقع، کار عمیق در اقتصاد رقابتی فزاینده‌ی قرن 21 همانند یک ابرقدرت است. بااین‌حال، اکثر مردم نمی‌توانند روزهای خود را با تمرکز و کار عمیق سپری کنند؛ بلکه آن را با غرق شدن در فضای مجازی از دست می‌دهند و حتی نمی‌دانند که راه‌های بهتری هم وجود دارد.

معرفی و دانلود کتاب کار عمیق

کال نیوپورت کتاب کار عمیق را در 2 بخش اصلی نگاشته است. در بخش اول او این موضوع را تشریح می‌کند که تقریبا در هر حرفه‌ای پرورش یک اخلاق کاری عمیق، فواید زیادی به همراه خواهد داشت. سپس یک برنامه‌ی آموزشی یا رژیم ذهنی سخت ارائه می‌کند تا بتوانید ذهن و عادت‌های خود را تغییر دهید. این برنامه شامل 4 قانون می‌شود: 1) عمیق کار کنید، 2) بپذیرید که گاهی ممکن است کسل باشید، 3) رسانه‌های اجتماعی را رها کنید و 4) آدم‌های سطحی را از خود دور کنید.

شاید این قوانین در ابتدا ساده به نظر برسند؛ اما کار نیوپورت با شرح مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عموم مردم به‌سختی می‌توانند با وسوسه‌های خود مقابله کنند. وی برای شرح هر قانون داستان‌هایی از زندگی و عادت‌های دانشمندان و متفکران بزرگی چون یونگ می‌آورد تا نشان دهد این افراد چگونه این رویه‌ها را در زندگی خود پیاده کرده و چگونه برای انجام کار عمیق و بزرگ با حواس‌پرتی مقابله کردند. می‌توان گفت نویسنده در این کتاب بیش از هر چیز بر انزوا تأکید می‌کند و تعمق در حرفه‌ی مدنظر را غالباً در سایه‌ی تفکرات عمیق، در محیط‌هایی به دور از هیاهو ممکن می‌داند.

کتاب کار عمیق ترجمه‌های زیادی دارد و ناشران مختلفی آن را منتشر کرده‌اند. این نسخه را نشر بله با ترجمه‌ی علی محمدپور منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب کار عمیق

  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال 2016
  • بهترین کتاب آمازون در حوزه‌ی کسب‌وکار و رهبری در سال 2016
  • پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال بیزینس
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کسب‌وکار هفته

نکوداشت‌های کتاب کار عمیق

  • کتاب کار عمیق 2 کار مهم انجام می‌دهد. یکی آنکه، فارغ از کلیشه‌های مبهم، انبوهی از شیوه‌های ملموس را به جاه‌طلبان ارائه می‌کند و دیگر آنکه، در مقابل باور جمعی همیشه در دسترس بودن مقاومت می‌کند. (وال استریت ژورنال)
  • کتاب کار عمیق تأکید می‌کند که تنها با تمرکز شدید است که می‌توانید در یک رشته دشوار تسلط پیدا کنید یا یک مشکل سخت را حل کنید. (نشریه‌ی اکونومیست)
  • کتاب کار عمیق کتابی عمیق است که به زندگی شما غنا می‌بخشد. (روزنامه‌ی کانادایی گلوب اند میل)
  • در این کتاب خودیاری قوی، کال نیوپورت بیان می‌کند که عادات حرفه‌ای‌های مدرن، مانند چک کردن مداوم ایمیل‌ها، شتاب‌زده از جلسه‌ای به جلسه‌ی دیگر رفتن و انجام همزمان چند کار، فقط موانعی در برابر انجام کار ارزشمند است. (هفته‌نامه‌ی آمریکایی پابلیشرز ویکلی)
  • کال نیوپورت آگاهانه‌ترین و زیرکانه‌ترین مجموعه‌ای از توصیه‌های عملی را عرضه می‌کند که من برای بازیابی قوای ذهنی خود به چشم دیده‌ام. (متیو بی. کرافورد، نویسنده‌ی کتاب جهان فراتر از ذهن ما)

کتاب کار عمیق برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کار عمیق برای همه‌ی کسانی که دنبال موفقیت در زندگی حرفه‌ای خود هستند، اما گمان می‌کنند تمرکز کافی برای انجام کار ندارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پر از حواس‌پرتی می‌خوانیم

متأسفانه، تعویض حواس‌پرتی با تمرکز، به این راحتی‌ها نیست که بنظر می‌رسد. برای فهم بهتر این موضوع، بیایید بیشتر روی یکی از بزرگترین موانع تمرکز عمیق تمرکز کنیم: گرایش به توجه به مسائل سطحی. اکثر افراد می‌دانند این گرایش می‌تواند تلاش برای متمرکز شدن بر مسائل پیچیده را سخت‌تر کند، اما بسیاری از آن‌ها میزان و شدت این گرایش را دست کم می‌گیرند.

در یک مطالعه در سال 2012 تحت رهبری روانشناسان ویلهلم هوفمن و روی بامستر، 205 بزرگسال با زنگ‌هایی مجهز شدند که در زمان‌های تصادفی به صدا در می‌آمدند (این روش در بخش اول مورد بحث قرار گرفت). هر زمان که زنگ به صدا در می‌آمد، شرکت‌کنندگان لحظه‌ای مکث می‌کردند تا درباره خواسته‌هایی که در همان لحظه یا در 30 دقیقه گذشته احساس کرده بودند، فکر کنند و سپس به سری سؤالات درباره این خواسته‌ها پاسخ می‌دادند. پس از یک هفته، محققان بیش از 7500 مورد داده جمع‌آوری کردند. نتیجه مطالعه نشان داد که مردم بطور مداوم در حال مقابله با خواسته‌های خود هستند. همان‌طور که بامستر در کتاب بعدی خود به نام «اراده»، که با همکاری نویسنده علمی جان تیرنی نوشته شده، توضیح داد: «خواسته‌ها از نظر آماری قاعده بودند، نه استثنا».

پنج خواسته اصلی که افراد در این مطالعه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند، شامل مواردی بودند که انتظار می‌رود: خوردن، خوابیدن، و روابط جنسی. با این حال، پنج خواسته برتر همچنین شامل گرایش‌هایی مانند «استراحت کردن از کارهای دشوار، چک کردن ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، گشت و گذار در اینترنت، گوش دادن به موسیقی یا دیدن برنامه‌های تلویزیونی» بود. جذابیت اینترنت و تلویزیون به طور خاص بسیار قوی بود: شرکت‌کنندگان تنها در نصف مواقع موفق به مقاومت در برابر این حواس‌پرتی‌های اعتیادآور شده بودند.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که تقویت عادت به انجام کارهای عمیق برای شما چالش‌برانگیز خواهد بود. آن‌ها هشدار می‌دهند که طی روز، ممکن است با وسوسه‌های فراوانی مواجه شوید که شما را از کار عمیق دور کنند و اگر وضعیت شما شبیه به شرکت‌کنندگان در مطالعه هوفمن و بامستر در آلمان باشد، احتمالاً بیشتر اوقات این وسوسه‌ها پیروز می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: ایده
1. کار عمیق ارزشمند است
2. کار عمیق کمیاب است
3. کار عمیق پرمعنی است
بخش دوم: قوانین
قانون شماره 1: عمیق کار کن
قانون شماره 2: بپذیرید که گاهی ممکن است کسل باشید
قانون شماره 3: رسانه‌های اجتماعی را ترک کنید
قانون شماره 4: آدم‌های سطحی را از خود دور کنید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار عمیق: قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پر از حواس‌پرتی
نویسنده
مترجمعلی محمدپور
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-622-91323-3-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار عمیق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار عمیق

برای دریافت کتاب کار عمیق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.