معرفی و دانلود کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا: تحلیلی عمیق از تحولات اجتماعی و فرهنگی اخیر در امریکا

عکس جلد کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا: تحلیلی عمیق از تحولات اجتماعی و فرهنگی اخیر در امریکا
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا: تحلیلی عمیق از تحولات اجتماعی و فرهنگی اخیر در امریکا

پس از فروپاشی شوروی، آمریکایی‌ها باور داشتند که جریان‌های انقلابی چپ‌گرا برچیده شده‌اند؛ اما گذشت زمان نشان داد که این جریان در آمریکا ریشه دوانده و درحال بروز است. کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا نوشته‌ی کریستوفر اف. روفو، که از کتاب‌های پرفروش آمازون، نیویورک تایمز و یواس‌ای تودی است، به انقلاب فرهنگی چپ‌گرا در آمریکا می‌پردازد و ریشه‌ها و نظریات آن را واکاوی می‌کند. نویسنده زیر پوسته‌ی موفقیت‌های انقلاب، تهدیدها و خطرهایی را پیش‌بینی می‌کند که ممکن است انقلاب را به هیولا تبدیل کند.

معرفی کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا

در سال 1968، دوره‌ای طولانی از اعتراضات دانشجویی، شورش‌های شهری و خشونت انقلابی در آمریکا شروع شد که نقطه‌ی آغاز انقلاب فرهنگی آمریکا و مقدمه‌ای برای اتفاقات بعد گردید. در این دوران، روشنفکران چپ‌گرا نظریه‌ی جدیدی درباره‌ی انقلاب در غرب تدوین کردند و مریدان آن‌ها رؤیای براندازی حکومت را داشتند. کریستوفر اف. روفو (Christopher F. Rufo) در کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا (America’s Cultural Revolution) از تاریخ پنهان روشنفکران چپ و فعالانی پرده بر می‌دارد که به‌طور سیستماتیک کنترل نهادهای آمریکا را به‌دست گرفتند تا از درون آن‌ها را تضعیف کنند.

نویسنده این کتاب را در 4 بخش انقلاب، نژاد، آموزش و قدرت تدوین کرده است. هر بخش از کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا با زندگی‌نامه‌ی یکی از رهبران انقلاب آغاز می‌شود؛ شخصیت‌هایی چون هربرت مارکوس،‌ آنجلا دیویس، پائولو فریره و دریک بل که پایه‌گذار رشته‌های نظریه انتقادی، عمل انتقادی، آموزش انتقادی و نظریه نژادی انتقادی بودند. شاید خوانندگان این افراد را نشناسند؛ اما ایده‌هایی را که آن‌ها ارائه می‌کنند، می‌شناسند. آن‌ها برابری را با عدالت جایگزین کردند، حقوق فردی را به نفع هویت گروهی زیر پا گذاشتند و میلیون‌ها آمریکایی را متقاعد کردند که نژادپرستی در تمام جامعه وجود دارد. اینکه چگونه ایدئولوژی‌های مخرب رادیکال آن‌ها به‌آرامی راهش را از زندان به آکادمی‌ها، کلاس‌های درس و بخش منابع انسانی باز کرد، مخاطب را شگفت‌زده می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا

در کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا،کریستوفر اف. روفو به بسیاری از پرسش‌های معمولی آمریکایی‌ها پاسخ می‌دهد. مانند: چرا تقریبا هر شرکت بزرگی به دستورالعمل چپ افراطی متمایل می‌شود؟ چرا نژاد اصلی‌ترین چیزی است که نخبگان ثروتمند و سفیدپوست آمریکا می‌خواهند درباره‌ی آن صحبت کنند؟ چه زمان جناح چپ این همه گفتارهای دوگانه را پذیرفت و گفت پیشرفت عدم پیشرفت است، برابری برابری نیست، گفتار خشونت است و خشونت گفتار است؟ آیا هدف حزب چپ نابودی همه‌ی نهادهای غربی بوده است؟ همچنین هشدار می‌دهد که اگر سریعا اقدامی صورت نگیرد، چپ رادیکال می‌تواند به هدف نهایی‌اش دست یابد؛ یعنی جایگزین کردن برابری قانون اساسی با یک سیستم بازتوزیع مبتنی بر نژاد که مقامات بوروکراتیک «تنوع و عدالت و همبستگی» بر آن نظارت می‌کنند.

کریستوفر اف. روفو یکی از تأثیرگذارترین روزنامه‌نگاران و فیلم‌سازان آمریکاست که بیش از هر کس دیگر در مورد نظریه نژاد انتقادی (CRT) کار کرده است. وی فصل شانزدهم کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا را به همین موضوع اختصاص داده است. او در این فصل، تاریخ شکل‌گیری نظریه نژاد انتقادی را از نقطه‌ی آغاز تا گسترش آن شرح می‌دهد و سپس اجزا و مفاهیم آن را چون خردگرایی و تقاطع‌گرایی بررسی می‌کند.

در این کتاب کریستوفر اف. روفو نشان می‌دهد که چگونه ارتش آزادی‌بخش سیاه‌پوستان به‌عنوان ایدئولوژی رسمی نهادهای معتبر آمریکا، از دانشگاه‌های آیوی لیگ گرفته تا اتاق‌های هیئت مدیره وال مارت و بانک آمریکا پاکسازی و پذیرفته شده است. کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، یو اس ای توی و آمازون است که به سرپرستی علی محمدپور ترجمه شده و انتشارات بله آن را منتشر کرده است.

در نکوداشت‌ کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا

تأثیرگذارترین روشنفکر محافظه‌کار آمریکایی یک‌بار برای همیشه اثبات می‌کند که رادیکال‌های مارکسیست بر نهادهای ملی آمریکا مسلط شده‌اند. (آمازون)

کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای پژوهشگران، متخصصان، استادان و تمام کسانی که به مطالعات تاریخی سیاسی؛ به‌ویژه تاریخ سیاسی آمریکا علاقه‌مند هستند و مایل‌اند در زمینه‌ی انقلاب فرهنگی آمریکا مطالعه کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا: تحلیلی عمیق از تحولات اجتماعی و فرهنگی اخیر در امریکا می‌خوانیم

غارت و خشونتی که در مینیاپولیس و پورتلند رخ داد، شاید در رأس اخبار بود؛ اما در سیاتل، فعالان به تلاشی متفاوت و غیرمعمول برای تبدیل اعتراضات خیابانی به یک ساختار سیاسی جدید مشغول بودند. آن‌ها دیدگاه آنجلا دیویس در مورد «مجموعه صنعتی-زندان» را دنبال کرده، هزاران فعال را به خیابان‌ها کشانده و نیاز به براندازی سه ستون اصلی نظام عدالت سنتی -پلیس، زندان‌ها و دادگاه‌ها- را مطرح کرده و پیشنهاد جایگزینی آن‌ها با سیستمی جدید مبتنی بر عدالت اجتماعی را ارائه داده بودند.

این تلاش‌ها سال‌ها طول کشیده بود تا به این مرحله برسد. پیش از 2020، رادیکال‌های پیشرو در سیاتل به‌تدریج کنترل تمام بخش‌های سیاست محلی را از رسانه‌ها گرفته تا مراکز آموزشی، بنیادهای خیریه و شورای شهر به دست آورده بودند. بااین‌حال، یک استثناء بزرگ وجود داشت: نظام عدالت کیفری. فعالان معتقد بودند که پلیس، زندان‌ها و دادگاه‌ها آخرین بقایای یک جامعه سرکوبگر و مانع نهایی در برابر تسلط کامل آن‌ها هستند.

آن‌ها باور داشتند که با منحل کردن نهادهای عدالت کیفری، می‌توانند سرانجام به ساخت جامعه‌ای جدید بپردازند که تاکنون در دسترسشان نبوده است.

در اعتراضاتی که پس از مرگ جورج فلوید شکل گرفت، به‌جای مقابله با فعالان، مقامات شهری سیاتل و شهرستان کینگ به ترویج سیاست‌هایی پرداختند که در جهت تضعیف نظام عدالت موجود بود. آن‌ها نقشه‌های خود را برای کاهش بودجه پلیس شهر سیاتل، بستن دائمی بزرگ‌ترین زندان شهرستان و تضعیف دستگاه قضایی شهری اعلام کردند. این مقامات بر این باور بودند که باید سیستم اجرای قانون سنتی را با آنچه می‌توان به عنوان «نظام عدالت سایه» شناخت و که متشکل از برنامه‌هایی غیرانتفاعی و هم‌راستا با ایدئولوژی خود بود، جایگزین کنند. آن‌ها فرض کردند که با حذف سرکوب از سوی نظام عدالت، می‌توان جامعه‌ای جدید را تحت رهبری روان‌درمانی، بازگرداندن مجرمین به مسیر درست و مراسم عدالت محلی ایجاد کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: انقلاب فرهنگی آمریکا
بخش اول: انقلاب
فصل اول: هربرت مارکوزه پدر انقلاب
فصل دوم: چپ جدید
فصل سوم: راهپیمایی طولانی از طریق نهادها
فصل چهارم: رژیم ایدئولوژیک جدید
بخش دوم: نژاد
فصل پنجم: آنجلا دیویس
فصل ششم: خوک‌ها را بکش
فصل هفتم: از رهایی سیاه پوستان تا مطالعه روی آن‌ها
فصل هشتم: جنبش آزادی سیاهان
فصل نهم: حکومت اوباش در سیاتل
بخش سوم: آموزش
فصل دهم: پائولو فریره استاد براندازی
فصل یازدهم: باید آن‌ها را مجازات کنیم
فصل دوازدهم: مهندسان روح انسان
فصل سیزدهم: سربازان کودک پورتلندی
بخش چهارم: قدرت
فصل چهاردهم: پیام‌آور بدبینی نژادی
فصل پانزدهم: سیاست کینه ابدی
فصل شانزدهم: ظهور نظریه نژاد انتقادی
فصل هفدهم: نظریه بحران نژادی و پایان نظم مشروطه
نتیجه: ضد انقلاب در راه است
سپاسگزاری‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انقلاب فرهنگی آمریکا: تحلیلی عمیق از تحولات اجتماعی و فرهنگی اخیر در امریکا
نویسنده
مترجمعلی محمدپور
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات407
زبانفارسی
شابک978-622-91332-6-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا

برای دریافت کتاب انقلاب فرهنگی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.