معرفی و دانلود کتاب چگونه تصمیم بگیریم: ابزارهای ساده برای تصمیم گیری بهتر

عکس جلد کتاب چگونه تصمیم بگیریم: ابزارهای ساده برای تصمیم گیری بهتر
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه تصمیم بگیریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه تصمیم بگیریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه تصمیم بگیریم: ابزارهای ساده برای تصمیم گیری بهتر

آنی دوک، نویسنده‌ی کتابِ تحسین‌شده‌ی چگونه تصمیم بگیریم، با آموزه‌های ارزنده‌ی خود به ما یاد می‌دهد که در هر بخش از زندگی خود، چطور بر دوراهی پیروز شویم؛ چراکه پیشامدهای مثبت زندگی، همه محصول تصمیماتی است که با فکر و برنامه به‌ وقوع پیوسته‌اند. تصمیم‌گیری یک مهارت است؛ درواقع بهتر تصمیم‌ گرفتن برای دست‌ یافتن به بهترین نتایج، منوط به بینشی آینده‌نگرانه و همه‌جانبه است.

درباره‌ی کتاب چگونه تصمیم بگیریم

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که بهترین تصمیم زندگیتان یا بالعکس، بدترین آن چه بوده است؟ آیا تابه‌حال ارزیابی عمیقِ تصمیماتی که در هر لحظه از زندگی خود گرفته‌اید و برخی از آن‌ها حیاتی بوده‌اند، داشته‌اید؟ بهتر است این کار را بکنید و در راستای تصمیم‌گیری‌ بهتر، اقداماتی انجام دهید. اگر تا به امروز تصمیم‌گیرنده‌ی خوبی بوده‌اید و اثرات مثبتی به‌جا گذاشته‌اید، باید به خود افتخار کنید و اگر این‌طور نبوده و پشیمانی بیشترین حسی بوده که بعد از انجام کارهایتان داشته‌اید، یاد خواهید گرفت که از این مسیرِ آسیب‌زننده، خود را بیرون بکشید.

آنی دوک (Annie Duke) نویسنده‌ی شناخته‌شده‌ی کتاب‌های توسعه‌ی فردی، این بار با کتاب چگونه تصمیم بگیریم (How to Decide) بازگشته است. او در این کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا در مقاطع مهم زندگی‌اش و در هنگامی که برای ایجاد تغییر و تحول، بر سر دوراهی است، بهترین تصمیمِ ممکن را بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب چگونه تصمیم بگیریم

در هر شغل و جایگاه اجتماعی و اقتصادی باشید؛ حتی اگر در بیرون از منزل مشغول به فعالیت نباشید و به امور خانه رسیدگی کنید، باز هم تصمیم‌گیری، مهم‌‎ترین و اجتناب‌ناپذیرترین بخش زندگی شماست. فرقی نمی‌کند برای شرکت و کارکنانتان بخواهید تصمیمی بگیرید یا در منزل به شام شب و برنامه‌ی آخر هفته بیندیشید؛ درنهایت شما انسانی هستید که پیوسته دست به انتخاب می‌زنید. مهم است که از نتیجه‌ی تصمیم و اقدامی که براساس آن داشته‌اید، احساس رضایت کنید. تصمیم‌های ما بر روی لحظه‌لحظه‌ی زندگی حال و آینده‌ی ما، اثرگذارند؛ پس باید با آگاهی کامل و بینش صحیح نسبت به حال و آینده و با علم بر آنچه در گذشته پیش آمده، تصمیم خود را بگیریم.

خوشبختانه تصمیم‌گیری مهارتی است که انسان می‌تواند آموزش ببیند و در وجود خود پرورش دهد. اهمیت تصمیم‌گیری را از آن جهت نیز می‌توانیم درک کنیم که ما انسان‌ها، زمان محدودی داریم؛ فرصت‌های متعدد ممکن است پیش‌رویمان قرار گیرد که دیگر تکرار نمی‌شوند؛ از طرفی در دنیای مدرن، که رقابت، عجله و تنوع بسیار بالاتر از گذشته‌ است، به‌موقع تصمیم‌گیری نکردن، می‌تواند آثار نامطلوب و احساسات ناخوشایندی را برجای بگذارد.

آنی دوک، بخش‌به‌بخش همراه با تمرین و سوالاتی که کارِ خودارزیابی را برایمان آسان می‌کنند، مفاهیم مهمی را که در فرایند تصمیم‌گیری نقش کلیدی دارند، شرح می‌دهد. او خطاهای شناختی، سوگیری‌های مختلف، همچون سوگیری گذشته‌نگر، فرضیه‌ها و پایه‌های تصمیم‌گیری را معرفی، بررسی و تشریح می‌کند و برای هر قسمت تمرین‌هایی را طراحی کرده تا با پاسخ‌گویی به آن‌ها، نوعی ذهن‌آگاهی پیدا کنید و در موقعیت‌های بعدی برای اخذ تصمیمات ریز و درشت، بهتر از گذشته عمل کنید.

چگونه تصمیم بگیریم، یک کتاب تمرین‌محور و یک راهنمای آموزشی کاربردی است که به خواننده نه صرفا در تصمیم‌گیری، بلکه در مسیر پیش‌بینی و بررسی احتمالات نیز کمک می‌رساند.

معرفی و دانلود کتاب چگونه تصمیم بگیریم

کتاب چگونه تصمیم بگیریم، توسط مریم‌سادات قریشی ترجمه شده و به کوشش انتشارات یوشیتا، به چاپ و انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب چگونه تصمیم بگیریم

  • تصمیماتی که می‌گیرید، مهم‌ترین سرمایه‌های شما هستند. من معتقدم که تقریبا همه‌ چیز را می‌توان به‌عنوان نمونه در نظر گرفت؛ خواه مجموعه‌ای از محصولات یک شرکت باشد و خواه مهارت‌هایی که یک فرد باید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند. باید مطمئن شویم انواع تصمیماتی که در زندگی می‌گیریم، مجموعه‌ای از کارهایی خواهد بود که ما را به سمت اهدافمان به پیش می‌برد. آنی دوک در کتاب چگونه تصمیم بگیریم، برای تقویت این مهارت تمریناتی را درنظر گرفته است. (مارک اندرسون، از بنیان‌گذاران Netscape و Andreessen Horowitz)
  • کتاب چگونه تصمیم بگیریم، یک راهنمای کاربردی و جذاب برای تصمیم‌گیری بهتر در دنیایی پیچیده است. آنی دوک به‌ طور دقیق تشریح می‌کند که چگونه می‌توان از تعصبات ذهنی که ما را از انتخاب‌های عاقلانه دور می‌کنند، عبور کرد و به خوانندگان ابزارهایی می‌دهد تا از گذشته درس بگیرند و از آن استفاده کنند. من مشتاقانه منتظر روزی هستم به این کتاب را به دانش‌جویان آموزش دهم. (کتی میلکمن، استاد دانشکده‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و مجری پادکست Choiceology)
  • کتاب چگونه تصمیم بگیریم، یک دستاورد خارق‌العاده، سرگرم‌کننده و مملو از ایده‌های ناب است که با ذوق و دلسوزی نوشته شده است. (کاس آر. سانستاین، نویسنده‌ی کتاب چگونه تغییر اتفاق می‌افتد)
  • آنی دوک در کتاب چگونه تصمیم بگیریم، ابزارهای موردنیازتان برای استفاده‌ی موثر در تصمیم‌گیری را به شما می‌دهد. آن‌ها هوشمندانه‌ترین و کاربردی‌ترین ابزاری هستند که راهنمای شما برای نحوه‌ی تصمیم‌گیری خواهند بود. (مایکل جی. ماوبوسین، نویسنده‌ی کتاب معادله‌ی موفقیت)
  • چگونه تصمیم بگیریم، یک کتاب بسیار مهم، قابل فهم، قدرتمند و بخشنده است که باید مطالعه شود. (ست گودین، نویسنده‌ی کتاب این بازاریابی است)
  • هیچ‌کسی نمی‌تواند بهتر از آنی دوک فرایند سخت و پیچیده‌ی تصمیم‌گیری را توضیح دهد یا آن را تا این اندازه جذاب و سرگرم‌کننده برای مخاطب شفاف کند. اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که بلافاصله این کتاب را بخوانید. (گری کاسپاروف، استاد بزرگ شطرنج و نویسنده‌ی کتاب زمستان در راه است)

کتاب چگونه تصمیم بگیریم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی افرادی که قصد دارند با تصمیم‌گیری صحیح به بهترین نتایج در زندگی شخصی، اجتماعی و حرفه‌ای خود دست پیدا کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب چگونه تصمیم بگیریم: ابزارهای ساده برای تصمیم گیری بهتر می‌خوانیم

اگر شما مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً فکر می‌کنید که ملاقات دوستتان با گروهی از آدم‌های نامناسب فقط بدشانسی نیست. بسیاری از مردم پی برده‌اند که اگر شخصی در ملاقاتش با افراد (یا انتخاب شغل یا نحوه‌ی برخورد با دوستان یا حتی گرفتارشدن همیشگی در ترافیک که منجر به دیررسیدن به محل کار و غیره می‌شود) الگویی داشته باشد، احتمالاً این الگو دیگر بدشانسی یا یک اتفاق عجیب یا یک طلسم واقعی نیست.

شما می‌توانید چیزی را ببینید که به نظر می‌رسد دوستتان نمی‌تواند ببیند؛ اینکه احتمالاً چیزی در مورد طرز قرارگذاشتن او وجود دارد که باعث می‌شود سروکله‌ی این گروه از افراد نامناسب در زندگی‌اش پیدا شود. اگر دوستتان متوجه همین موضوع می‌شد، ممکن بود بتواند در مورد آن کاری انجام دهد.

به‌عنوان یک ناظر بیرونی، وقتی در موقعیت یک «دوست» هستید، می‌توانید این را به‌وضوح ببینید؛ اما وقتی درون ماجرا هستید، دید شما مه‌آلود می‌شود و مشکل شما همین‌جاست؛ آن‌چه را که می‌توانید به‌وضوح در دیگران ببینید، در خودتان به‌سختی می‌بینید؛ به همین دلیل است که تقریباً همه احساس می‌کنند که مشکلات دیگران را بهتر از مشکلات خودشان حل می‌کنند.

وقتی در دل قضیه هستید، چشم‌انداز چندان خوبی به آن ندارید.

فهرست مطالب کتاب

بهترین و بدترین تصمیم شما
مقدمه
بخش اول: تمرکز بر نتیجه
فصل اول: تغییر شغل
فصل دوم: سایه‌ی تمرکز بر نتیجه
فصل سوم: جعبه‌ی شانس
فصل چهارم: وقتی برای تصمیمات خوب، اتفاقات بد می‌افتد (و برعکس): جداکردن کیفیت نتیجه از کیفیت تصمیم
فصل پنجم: تأثیرات دیگری که تمرکز بر نتیجه در یادگیری‌مان دارد: منتظر خطاهای تصمیم‌گیری نباشید تا موقعیت‌های یادگیری را بیابید
فصل ششم: بازنگری بهترین و بدترین تصمیماتتان
فصل هفتم: خلاصه‌ی فصل
بخش دوم: به قول معروف «معما چو حل گشت آسان نمی‌شود»
فصل اول: بازهم تغییر شغل
فصل دوم: نمودار یک: شناسایی سوگیری گذشته‌نگرتان
فصل سوم: چه می‌دانسته‌اید و کِی متوجه این اطلاعات شده‌اید؟
فصل چهارم: به هر جا که نگاه کنید، می‌توانید نشانی از سوگیری گذشته‌نگر را بیابید
فصل پنجم: خلاصه‌ی فصل
بخش سوم: دنیای چندگانه‌ی تصمیم‌گیری
فصل اول: یک ایده‌ی احمقانه
فصل دوم: تناقض تجربه
فصل سوم: جنگل تصمیم: ازبین‌بردن تمام‌وکمال شناخت و ادراک
فصل چهارم: اره برقی را زمین بگذارید، درخت را از نو سرهم کنید
فصل پنجم: فرضیه‌های خلاف واقع
فصل ششم: خلاصه‌ی فصل
بخش چهارم: سه عامل مهم: اولویت‌ها، بازدهی‌ها و احتمالات
فصل اول: شش گام تا تصمیم‌گیری بهتر: دیدتان نسبت به آینده را شفاف‌تر کنید
فصل دوم: نکته‌ی حرفه‌ای: سر به سر بزرگ‌ترین حیوان آمریکای شمالی نگذارید
فصل سوم: گام دوم: بازدهی- مشخص‌کردن اولویتتان با استفاده از بازدهی هر نتیجه؛ با درنظرگرفتن ارزش‌هایتان، چقدر به هر نتیجه علاقه‌مند هستید؟
فصل چهارم: احتمال اهمیت دارد: گام سوم: تخمین‌زدن احتمال وقوع هر نتیجه
فصل پنجم: ذهنیت کماندار: همه‌ی حدس‌ها حساب‌شده‌اند
فصل ششم: یک فرود نرم به‌سمت تفکر احتمالی: استفاده از کلماتی که احتمالات را بیان می‌کنند
فصل هفتم: اگر سؤال نپرسید به جوابی نمی‌رسید
فصل هشتم: خلاصه‌ی فصل
بخش پنجم: هدف‌گیری دقیق در آینده: قدرت دقت
فصل اول: شکست در انتقال: اکنون، خبر بد در مورد استفاده از اصطلاحات بیانگر احتمالات
فصل دوم: دقت و صراحت اهمیت دارد: با حدس‌های حساب‌شده، نقطه‌ی مرکزی هدف را با وضوح بیشتری مشخص کنید
فصل سوم: در محدوده‌ی خانه
فصل چهارم: خلاصه‌ی فصل
بخش ششم: وارونه‌کردن تصمیم
فصل اول: فاجعه‌ی رابطه
فصل دوم: چشم‌انداز درونی در مقابل چشم‌انداز بیرونی
فصل سوم: چگونه منفورترین مهمان عروسی باشیم
فصل چهارم: یک ازدواج واقعاً موفق: ترکیب چشم‌انداز درونی و بیرونی
فصل پنجم: خلاصه‌ی فصل
بخش هفتم: رهاشدن از فلج تحلیلی، چگونه هوشمندانه‌تر تصمیم بگیرید
فصل اول: آزمون شادمانی: وقتی چیزی که در موردش تصمیم می‌گیرید، تأثیر کمی دارد
فصل دوم: مسابقه‌ی رایگان: تصمیم‌گیری سریع، زمانی که جنبه‌ی منفی غیرممکن است
فصل سوم: بره‌ای در لباس گرگ: ریسک بالا، نجات معجزه‌آسا، تصمیم‌گیری سریع
فصل چهارم: منصرف‌شونده‌ها اغلب برنده می‌شوند و برنده‌ها اغلب منصرف می‌شوند: درک قدرت «انصراف»
فصل پنجم: آیا این جواب آخرتان است؟: دانستن اینکه چه زمانی فرایند تصمیم‌گیری‌تان «به پایان رسیده است»
فصل ششم: خلاصه‌ی فصل
بخش هشتم: قدرت تفکر منفی
فصل اول: مثبت فکر کنید؛ اما منفی برنامه‌ریزی کنید: شناسایی مشکلات در اجرای اهدافمان
فصل دوم: کالبدشکافی پیش از مرگ و برنامه‌ریزی رو به عقب: فرقی نمی‌کند مستحق کالبدشکافی باشید یا نمایشی باشکوه، باید از قبل علت آن را بدانید
فصل سوم: پیش-تعهد به نیت‌های خوبتان: دوربرگردان در «جاده‌ی جهنم»
فصل چهارم: بازی دکتر شرور: موقع خواندن دستِ نابغه‌ی شرور مطمئن باشید که شکست می‌خورید (پی‌نوشت: نابغه‌ی شرور خودتان هستید)
فصل پنجم: مهمانی غافلگیرکننده‌ای که هیچ‌کس آن را نمی‌خواهد: وقتی واکنش شما به یک نتیجه‌ی بد می‌تواند اوضاع را بدتر کند
فصل ششم: منحرف‌کردن نتایج ناخوشایندِ تکان‌دهنده‌ی کامیابی: «اگر نمی‌توانید آن‌ها را از بین ببرید، حداقل آن‌ها را کاهش دهید»
فصل هفتم: خلاصه‌ی فصل
بخش نهم: بهداشت تصمیم‌گیری
فصل اول: «دو راه از هم جدا می‌شوند»: زیبایی کشف نقطه‌ای که باورهای دیگران با باورهای شما متفاوت است
فصل دوم: نحوه‌ی استخراج بازخورد غیرآلوده: قرنطینه‌کردن نظر خودتان به‌منظور جلوگیری از سرایت آن
فصل سوم: در یک محیط گروهی چگونه نظرات را قرنطینه کنیم
فصل چهارم: اصول چرخش روایت: تهیه‌ی فهرست بررسی جزئیات مربوطه و مسئولیت‌پذیری برای ارائه‌ی آن‌ها
فصل پنجم: افکار نهایی
فصل ششم: خلاصه‌ی فصل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه تصمیم بگیریم: ابزارهای ساده برای تصمیم گیری بهتر
نویسنده
مترجممریم سادات قریشی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-5911-95-6
موضوع کتابکتاب‌های خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه تصمیم بگیریم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چگونه تصمیم بگیریم

برای دریافت کتاب چگونه تصمیم بگیریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.