معرفی و دانلود کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند: برنامه‌ا‌ی شش وجهی برای داشتن رابطه‌ای قدرتمند با فرزندتان

عکس جلد کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند: برنامه‌ا‌ی شش وجهی برای داشتن رابطه‌ای قدرتمند با فرزندتان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند: برنامه‌ا‌ی شش وجهی برای داشتن رابطه‌ای قدرتمند با فرزندتان

کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند دستیار شخصی پدر و مادر‌ها در مسیر پرورش فرزندان است. تیموتی ای. کاول و لارن بی. کوئش در طول یک برنامه‌ی شش مرحله‌ای، چالش‌های تربیت فرزند را با خوانندگان خود مرور می‌کنند و در هر مرحله به بررسی راه‌حل‌های بلند‌مدت آن می‌پردازند. این کتاب از سری آثار توصیه‌شده توسط انجمن روان‌شناسی آمریکاست و یک برنامه‌ی فرزند‌پروری قابل‌اجرا و پرکیفیت را به شما نوید می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند

برقراری رابطه‌ی صمیمی و دوستانه میان والدین و فرزندان، مثل هر مهارت دیگری نیاز به آموزش، تمرین و استمرار دارد. دکتر تیموتی ای. کاول (Dr. Timothy A. Cavell) و دکتر لارن بی. کوئش (Lauren B. Quetsch) در اثر تحسین‌برانگیز خود، کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند (Good Enough Parenting) فرصت یادگیری آموزه‌های دنیای فرزند‌پروری را در اختیار پدر و مادر‌ها قرار می‌دهند.

تفاوتی نمی‌کند اگر والدین کودکی خردسال هستید و یا با چالش‌های دوران نوجوانی فرزند خود دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنید؛ در هر صورت، آموزه‌های کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند به کارتان خواهد آمد. نکات راهبردی این اثر، براساس آخرین داده‌های علوم تربیتی و با همکاری گروهی از پژوهشگران حوزه‌ی روان‌شناسی تهیه شده و برنامه‌ای مدون و گام‌به‌گام از اصول پرورش صحیح فرزندان را به خوانندگان خود ارائه می‌دهد. همچنین در هر فصل از این کتاب تلاش شده تا به تعدادی از سوالات پرتکراری که پدر و مادری در طول رابطه با فرزند با آن رو‌به‌رو می‌شود، پاسخ داده شود.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند

فراموش نکنید که دنیای فرزند‌پروری هیچ‌وقت خالی از احساسات سردرگم‌کننده و چالش‌های گوناگون نخواهد بود. اما کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند به شما کمک می‌کند تا به جای هراسیدن از این مشکلات یا فرار از موقعیت‌های بحرانی، بتوانید با نگرش کارآمد‌تری به وضعیت نگاه بیندازید و با شناسایی درست نقاط اختلاف، به ترمیم و تقویت رابطه‌ی خود با فرزندانتان بپردازید.

مطالب متنوع کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند، نمایی وسیعی و دوجانبه‌ از روابط والدین و فرزندان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این به آن معناست که نویسندگان این اثر، در دل آموزه‌های خود هم نیاز‌ها و خواسته‌‌های فرزندان را مدنظر قرار داده‌اند و هم درباره‌ی انتظارات پدر و مادر‌ها در رابطه‌ی فرزندپروری گفته‌اند. نگاه معتدل و معقول نویسندگان کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند، درنهایت به والدین کمک می‌کند تا وظیفه‌ی مدیریت رابطه‌ی خود با فرزندان را با توانمندی بیشتری به انجام برسانند.

دکتر تیموتی ای. کاول نویسنده‌ی این اثر آموزنده، از اعضای دپارتمان علوم روان‌شناسی در آمریکاست. او همچنین بابت تحقیقات مستمر خود در آموزش کودکان و پیشگیری از معضلات و جرایم در نوجوانی شناخته می‌شود. دکتر لارن بی. کوئش، دیگر مؤلف کتاب راهنمای کامل پرورش فرزند، از اساتید شناخته‌شده‌ی روان‌شناسی بالینی و متخصص اختلالات رفتاری کودکان است. هر دو نویسنده‌ی این کتاب، علاوه‌ بر صلاحیت علمی، سال‌های بسیاری‌ست که به‌صورت عملی با معظلات گوناگون و پرتکرار در خانواده‌ها ارتباط دارند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا فشرده‌ای از یافته‌ها و تجربیات خود را در قالب یک برنامه‌ی شش‌وجهی به مخاطبان این کتاب ارائه دهند و درنهایت قدم مثبتی برای فرزندپروری باکیفیت بردارند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند

کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند محصول سال 2022 میلادی‌ است. نسخه‌ی فارسی این کتاب را انتشارات یوشیتا با ترجمه‌ای از مریم سادات قریشی به دست علاقه‌مندان می‌رساند.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند

  • نگرشی خردمندانه به رابطه‌ی مستحکم میان والدین و فرزندان. نکته‌های بی‌شمار این کتاب به پدر و مادر‌ها کمک می‌کند تا اصول تربیتی را به اجرا دربیاورند. این اثر را می‌توان یک نعمت و موهبت ویژه برای والدینی‌ دانست که تحت‌‌تأثیر وضعیت پرآشوبی در زندگی خود هستند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • هر مربی و یا پدر و مادری در طول رابطه با فرزندان، بار‌ها با آموزه‌های این کتاب رو‌به‌رو خواهد شد. اگر می‌خواهید راهنمایی کارآمد، مبتنی بر علم روان‌شناسی، و صریح در اختیار داشته باشید، خواندن کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند را توصیه می‌کنم. (تری استانسین، روان‌پزشک و متخصص تربیت اطفال)
  • در زمانه‌ای که پدر و مادر‌ها در معرض اطلاعات مختلف و بی‌شماری قرار دارند؛ کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند گزینه‌ای خوب برای پر کردن شکاف ارتباطی میان آن‌ها با فرزندان است. چقدر تسکین‌بخش! (کلاریسا اسکوبار، روان‌شناس بالینی)

کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب کاربردی را به پدر و مادر‌ها، مشاورین و مدرسین تربیتی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند: برنامه‌ا‌ی شش وجهی برای داشتن رابطه‌ای قدرتمند با فرزندتان می‌خوانیم

بیشتر بخش‌های فرزندپروری یک‌طرفه است؛ فرزندان برای مدت‌زمانی طولانی و برای چیزهای بسیار زیادی به ما وابسته‌اند. ویلارد هارتاپ، یک روان‌شناس رشد معروف، روابط فرزندان با والدین را به‌عنوان وابستگی‌های عمودی توصیف کرده است؛ عمودی به این معنا که والدین دانش و قدرت اجتماعی بیشتری نسبت به فرزندان دارند. فرزندان ما وقتی نوزاد هستند، کاملاً به ما وابسته‌اند، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر هیجانی. همان‌طور که بزرگ می‌شوند، مستقل‌تر می‌شوند، اما باز هم به ما نیاز دارند، فقط نوع نیازشان متفاوت می‌شود. به‌مرور، زمان کمتری را با ما سپری می‌کنند، اما ما هنوز احساس مسئولیت‌پذیری و نگرانی را به همراه داریم. به وظیفه و بار مسئولیت فرزندپروری این را اضافه کنید که نمی‌توانید همان‌قدر که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، از آن برداشت کنید. درست است. داشتن فرزند می‌تواند واقعاً زندگی‌های ما را غنی کند و معنای خاصی به وجود ما بدهد، اما به‌طورکلی والدین خیلی بیشتر از آنچه باز پس می‌گیرند، به فرزندان می‌بخشند. طبیعت، آن را این‌گونه ترتیب داده است و به‌خصوص امروزه که فرزندان کمتر به‌عنوان نیروی کار مزارع و کسب‌وکارهای خانوادگی در نظر گرفته می‌شوند، این موضوع بیشتر صادق است؛ اما این نابرابری ازنظر پاداش عاطفی هم وجود دارد؛ آن حس عشق، درک و ارتباطی که تصور می‌کنیم، یک محصول جانبی و ضروری فرزندپروری است و امیدواریم به آن دست یابید. درواقع، زمان‌هایی هست که به نظر می‌رسد ماحصل فرزندپروری، غیرمنصفانه و یک‌طرفه است. این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا با این احتمال سازگار شوید و لحظات خاص، دلگرم‌کننده یا چشمان اشک‌آلود از ذوق که بخشی از تربیت فرزند است را از دست ندهید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فرزندپروری باکفایت
مقدمه
فصل اول: فرزندپروری طولانی‌مدت و جامع از نوباوگی تا نوجوانی
فصل دوم: اهداف
فصل سوم: سلامت
فصل چهارم: ساختار
فصل پنجم: پذیرش
فصل ششم: بازداری
فصل هفتم: آیا حاضرید از خودتان پیروی کنید؟
فصل هشتم: گام‌های بعدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کامل تربیت فرزند: برنامه‌ا‌ی شش وجهی برای داشتن رابطه‌ای قدرتمند با فرزندتان
نویسنده،
مترجممریم سادات قریشی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-5911-96-3
موضوع کتابکتاب‌های تربیت کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند

برای دریافت کتاب راهنمای کامل تربیت فرزند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.