معرفی و دانلود کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟: زبان

عکس جلد کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟: زبان
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟: زبان

کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ نوشته‌ی حسین شیخ‌الاسلامی است که به بررسی مفاهیم زبان، ادراک و تاثیر این دو ویژگی بر اخلاق و زندگی روزمره می‌پردازد. این کتاب با لحنی ساده و زبانی سلیس و طنزگونه، مفاهیم مهم زندگی را برای نوجوانان روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟

دوره‌ی نوجوانی از نظر روانشناسان و محققان جامعه‌شناسی یک دوره‌ی گذار محسوب می‌شود چرا که این دوره پیوندی است میان کودکی و خلوصی که در آن وجود دارد با دوره‌ی بزرگسالی و درک واقعیت‌های مهم زندگی هر فرد.آموزش و انتقال موقعیت‌ها و ویژگی‌های تاثیرگذار دوره‌ی بزرگسالی یکی از مهم‌ترین اموری هستند که آموزش آن به نوجوانان در سال‌های اخیر از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

حسین شیخ‌الاسلامی در کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ به بررسی و آموزش میزان اهمیت استفاده از زبان در طول زندگی روزمره می‌پردازد. نویسنده با بررسی آثار و تحلیل‌های فیلسوفان ادوار مختلف در تلاش است تا تصورات نوجوانان را از واقعیت دنیای اطراف،‌ با درکِ خودِ واقعیت درآمیزد و آنان را به سمت آینده‌ی روشن‌تر و شفاف‌تری هدایت کند.

در این کتاب بخش‌های مختلفی در راستای آگاه‌سازی نوجوانان نگارش شده است که از اهمیت زیادی برخوردارند. برای مثال عناوینی مانند نقش زبان در شکل‌گیری تفکرات ما، بررسی رنگ‌ها و ادراک آن‌ها و تحلیل فلسفی از واقعیت و ادراک، سرفصل‌هایی هستند که در هرکدام از آن‌ها ذکر مثال‌های ساده، توضیح و فهم این مسائل را آسان‌تر کرده است.

حسین شیخ‌الاسلامی پس از بررسی موضوعات فلسفی پایه‌ای در ارتباط با مسائل زبان‌شناختی ویژگی‌هایی را مطرح می‌کند که در ظاهر ساده و البته بسیار مهم هستند. او معتقد است زبان به‌عنوان وسیله‌ی ارتباط افراد با یکدیگر، مهم‌ترین ویژگی هر فرد برای رسیدن به موفقیت است. او با استفاده از گفته‌های فیلسوفان مختلف، چگونگی تاثیر زبان و ادراک آدمی را بر درک و فهم او از واقعیت ثابت می‌کند.

نویسنده در پایان هر فصل از کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ با ذکر یک نتیجه‌گیری کامل، به مخاطبان جوان خود نشان می‌دهد که چگونه تمام تصورات ما درباره‌ی دنیای پیرامونمان، به شیوه‌ی استفاده‌ی‌مان از زبان ارتباط دارد و این ارتباط چگونه با مفاهیمی مانند اخلاق پیوند می‌خوردند. کتاب پیشِ رو به‌همت نشر افق منتشر شده‌‍ است.

درباره‌ی مجموعه کتاب پرسش‌های نخستین، پاسخ‌های بی‌پایان

نشر افق مجموعه‌ای چندجلدی را با عناوین طنزگونه و جالب برای نوجوانان منتشر کرده است که هدف از نشر این مجموعه‌کتاب، بررسی، آموزش و درک مفاهیم فلسفی و اخلاقی مهم در طول زندگی است. نویسندگان مختلفی در تدوین و گردآوری این مجموعه تلاش کرده‌اند تا با استفاده از تحلیل‌های فیلسوفان در مکتب‌های مختلف فلسفی، اثر ارزنده‌ای را برای نوجوانان تدوین کنند.

کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ برای چه‌کسانی مناسب است؟

کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ برای نوجوان و همه‌ی افرادی که به درک مفاهیم پایه‌ای فلسفه و اخلاق، علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟: زبان می‌خوانیم

درواقع شما حواستان نیست که غمگین بودن معنی دیگری ندارد مگر همان شرحی که در ذهن ما، در برابر این کلمه نوشته شده است و به‌همین‌دلیل هم این سؤال را طرح می‌کنید.

کلماتی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، هیچ اهمیتی ندارند جز نشان دادن آن چیزهایی که یا جلوی چشمان ما است یا در ذهن ما حضور دارد. دقیقاً مثل حروفی که در جدول می‌نویسیم، درست یا غلط بودن این حروف و کلمات، فقط به‌خاطر هماهنگی یا ناهماهنگی‌شان با آن شرح خاص، معنی می‌شوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟: زبان
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-369-690-0
موضوع کتابکتاب‌های اطلاعات عمومی برای نوجوانان، کتاب‌های فلسفه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟

برای دریافت کتاب چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.