معرفی و دانلود کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد: جهان

عکس جلد کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد: جهان
قیمت:
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد: جهان

کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد به قلم حسین شیخ الاسلامی از مجموعه‌ی پرسش‌های نخستین، پاسخ‌های بی‌پایان از آن دسته کتب فلسفی نیست که سر خواننده را با تاریخ فلسفه و با جملات سنگین فلاسفه‌ی بزرگ به درد بیاورد و کاری کند که مخاطب از خواندن کتاب خسته و کلافه شود؛ بلکه کتابی است که نویسنده با خلاصه کردن منظومه‌ی فکری فیلسوف در مباحث گوناگون، هرچند شاید کاملاً با لب مطلب فیلسوف موردنظر یکی نباشد، هر خواننده‌ای را پای کتاب می‌نشاند.

درباه‌ی کتاب شاید این کتاب یک آلت قتاله باشد

حسین شیخ الاسلامی در کتاب شاید این کتاب یک آلت قتاله باشد این قصد را ندارد تا تاریخ فلسفه یا نظریه‌های فلاسفه را واکاوی کند و به چون‌وچرای آن‌ها بپردازد. به همین‌خاطر، نباید متوقع بود آن‌چه درباره‌ی فلاسفه گفته می‌شود عیناً با تفسیرهایی که از گفته‌هایشان موجود است، انطباق داشته باشد. درنتیجه نباید انتظار داشته باشید که با یک کتاب سنگین فلسفی یا آموزه‌های سقراط و افلاطون و امثال‌هم مواجه هستید. هدف حسین شیخ الاسلامی در کتابش این است که جهان را از پس لنز فلسفه نشان خواننده بدهد و اگر قرار باشد مخاطب با خواندن این کتاب چیزی دستگیرش شود، آن چیز پرسش‌های فلسفی و نحوه‌ی بیانش نباشد.

معرفی و دانلود کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد

نویسنده‌ی کتاب شاید این کتاب یک آلت قتاله باشد معتقد است که با مباحث جدی هم می‌توان شوخی کرد، گرچه حسین شیخ الاسلامی در کتابش فیلسوف و نظریه‌ی فلسفی را به سخره نگرفته بلکه تک‌وتوک در چند فصل سربه‌سر آن‌ها گذاشته و از این بابت نیز از آن‌هایی که به حوزه‌ی فلسفه علاقه دارند معذرت‌خواهی کرده است. شیخ الاسلامی همچنین در ابتدای کتابش چند روش مطالعه پیش روی مخاطبانش قرار می‌دهد. می‌توانید کتاب شاید این کتاب یک آلت قتاله باشد را مثل یک کتاب عادی از ابتدا تا انتها بخوانید. راه‌های دیگر خواندن این کتاب به گفته‌ی خود نویسنده این است که آن را به روش ویکی بخوانید، یعنی مولف تلاش کرده اثرش را به گونه‌ای بنویسد که مخاطب با تکیه بر منطق فکری خودش مطالب را دنبال کند. نویسنده در انتهای هر فصل متذکر شده که خواننده می‌تواند باتوجه‌به رویکرد خودش، هریک از فصول بعدی را که خواست، برای مطالعه انتخاب کند. روش نهایی خواندن کتاب شاید این کتاب یک آلت قتاله باشد، روش دل‌بخواهی است؛ به این صورت که می‌توانید هر فصلی را که دلتان خواست، کاملاً تصادفی باز کنید و از خواندنش لذت ببرید.

درباره‌ی مجموعه‌ی پرسش‌های نخستین، پاسخ‌های بی‌پایان

نویسنده‌ها در این مجموعه کتاب که از 8 جلد تشکیل شده، سعی دارند تا با زبانی ساده، شیوا و طنز به مباحث فلسفی بپردازند و خصوصاً نوجوانان را به این زمینه‌ی مهم علاقه‌مند کنند. این مجموعه به‌ویژه به افرادی توصیه می‌شود که برای اولین بار می‌خواهند خواندن فلسفه را شروع کنند. در هر کتاب از این مجموعه به یک موضوع خاص فلسفی پرداخته شده که نویسنده در آن با زبان طنز ذهن خواننده را به چالش می‌کشد. سه جلد از هشت جلد این مجموعه را حسین شیخ الاسلامی نوشته که عناوین آن‌ها «شاید این کتاب یک آلت قتاله باشد»، «سازمان قوری‌های متحد» و «چرا همه‌ی گاوها این رنگی‌اند؟» است.

کتاب شاید این کتاب یک آلت قتاله باشد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث فلسفی علاقه دارید و می‌خواهید با زبانی ساده و طنز با این زمینه و اندیشمندانش آشنا شوید، این کتاب بهترین گزینه برای شما است.

در بخشی از کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد: جهان می‌خوانیم

فکر می‌کنی با خریدن یک کتاب، قله را فتح کرده‌ای، آره؟ خیال می‌کنی با پرداخت همین دو، سه هزار تومان، با اطلاع می‌شوی و می‌توانی جلوی این و آن پز بدهی؟ نخیر آقاجان یا خانم جان، از این خبرها نیست، هم‌هاش خیال خام است...

اعصابت خرد شد؟ خوشت نیامد که چیزی نشده همه‌ی انگیزه‌هات را برای خواندن این کتاب گذاشتم کف دستت؟ خیال کردی من باورم می‌شود که مثلاً چون تو عشق فلسفه هستی، این کتاب را خریده‌ای؟ خیلی باید ساده باشم که باور کنم...

اما من مطمئنم که تو خیلی ساده‌ای... اول اینکه احساس کرده‌ای قرار است با این کتاب چیزی یاد بگیری، دوم اینکه خیال کرده‌ای این یک کتاب است... سوم اینکه خیال کرده‌ای با پولی که داده‌ای، یک کتاب خریده‌ای، چهارم هم اینکه خیال کرده‌ای آدم وقتی کتاب می‌خرد، باید آن را بخواند... خب، حالا می‌خواهی اصل ماجرا را بگویم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد: جهان
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-369-686-3
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد

برای دریافت کتاب شاید این کتاب آلت قتاله باشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.