معرفی و دانلود کتاب پسر شایسته

عکس جلد کتاب پسر شایسته
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسر شایسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسر شایسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسر شایسته

«همه دروغ می‌گویند. لیام قاتل نیست. او صرفاً پسرکی منزوی است که نمی‌تواند مهربان باشد.»: البته این‌ها تصورات اریکاست. او باور نمی‌کند که پسرش جنایتکار باشد. ما نمی‌دانیم حق با کیست؛ همه؟ یا اریکا؟ کتاب پسر شایسته ما را وارد ماجرایی هولناک و جنایی می‌کند. قاتل دختران گمشده کیست؟ فریدا مک فادن که در نوشتن رمان‌های روان‌شناختی و معمایی زبردست و خوش‌سابقه است، ما را با حوادثی درگیر می‌کند که دیگر نتوانیم به‌سادگی اعتماد کنیم و زودباوری را کنار بگذاریم.

درباره‌ی کتاب پسر شایسته

ما حتی خودمان را هم به‌خوبی‌نمی‌شناسیم. به دفعاتی فکر کنید که ناخودآگاه از سر خشم و ناراحتی کاری انجام داده‌اید و چند دقیقه برای خودتان باورپذیر نبود که چنین کاری از شما سر زده است! این درحالی است که تاحدی نسبت به خودتان، تمایل‌ها و حساسیت‌هایتان آگاهی دارید و باز هم برای چند دقیقه کنترل خود را از دست می‌دهید. بااین‌وجود، تقریباً تمام آدم‌ها تصور می‌کنند که خانواده و دوستانشان را کاملاً می‌شناسند و امکان ندارد آن‌ها جنایتی مرتکب شوند. این حس و تصور که صرفاً بر پایه‌ی اعتماد بنا شده و بر هیچ منطقی استوار نیست، گاهی اوقات غلط از آب در می‌آید و آدم را شوکه می‌کند؛ مانند اتفاقی که برای اریکا رخ داد. او مادر لیام است. به خیال خود پسرش را خیلی خوب می‌شناسد و امکان ندارد فرزندش دست به گناهی بزرگ و کاری شیطانی دست برده باشد. اریکا مطمئن است که فرزندش، لیام با وجود تمام رفتارهای عجیب و غریبش، قاتل نیست اما شواهد و مدارک حق چندانی به اریکا نمی‌دهند که ادعای خود را ثابت کند. آیا او ناچار است که در نهایت پسرش را یک قاتل بداند؟ اصلاً واقعیت همین است یا فرد دیگری دختر را ناپدید کرده؟ کتاب پسر شایسته (The Perfect Son) ما را به لایه‌های سیاه و نهایت پلیدی آدم‌ها می‌برد و با یک واقعیت تلخ مواجه می‌کند: «کسی که سال‌هاست او را می‌شناسید و با او زندگی می‌کنید، می‌تواند قاتل شما باشد.»

معرفی و دانلود کتاب پسر شایسته

«اولیویا» مدتی است که ناپدید شده و لیام آخرین کسی بوده که او را ملاقات کرده است. با توجه به رفتارهای عجیب لیام و اینکه مدتی پیش هم هم‌کلاسی‌اش را دزدیده و در کمد مدرسه پنهان کرده بود، بدیهی است که نخستین مظنون پرونده باشد و انگشت اتهام قانون و هم‌کلاسی‌ها به سمتش گرفته شود. لیام می‌گوید که مرتکب هیچ جرمی نشده و اصلاً نمی‌داند اولیویا کجاست، اما چه کسی حرف او را باور می‌کند؟ او که حتی در گذشته گربه‌ی خواهرش را هم کشته است و همه او را به‌عنوان یک آدم دروغگو می‌شناسند. فریدا مک فادن (Freida McFadden) نمی‌خواهد صرفاً داستانی جنایی و عذاب‌آور را برای ما تعریف کند، قرار نیست صرفاً ترسی بیهوده را تجربه کنیم و به پایان رمان برسیم. رمان پسر شایسته ما را نسبت به لایه‌های شخصیتی سیاه و اختلالات روانی که ممکن است برخی از آشنایانمان به آن‌ها مبتلا باشند، آگاه و حساس می‌کند تا نسبت به حوادث اطرافمان هوشیارتر عمل کنیم.

در این میان شخصیت دیگری نیز حضور دارد که بیشتر از اریکا به بی‌گناهی لیام مطمئن است: جیسون، پدر لیام. او تنها کسی است که باور دارد پسرش مرتکب هیچ جنایتی نشده و کاملاً بی‌گناه است. جیسون و اریکا برای اثبات بی‌گناهی فرزندشان حاضرند هر کاری انجام دهند، از استخدام وکیل گرفته تا تغییر مدرسه‌ی لیام، اما مشکل بزرگ‌تر از این‌هاست. ده‌ها پرونده‌‌ی دیگر همچون پرونده‌ی اولیویا نیز وجود دارد و تعدادی از دختران نیویورک گمشده‌اند! حالا پلیس لیام را مظنون تمام این پرونده‌ها و قاتلان احتمالی آن دخترها می‌داند. اما کتاب پسر شایسته ماجرا را از چیزی که هست پیچیده‌تر می‌کند و داستان را وارد ابعاد تاریک‌تری می‌کند: هانا نیز به لیست بلند بالای دختران گمشده می‌پیوندد. او دختر چهارده‌ساله‌ی اریکا و جیسون و خواهر لیام است. تا پیش از گم شدن هانا، اریکا حاضر بود به هر قیمتی که شده پسرش را از این مخمصه بیرون بکشد و بی‌گناهی او را ثابت کند، اما حالا دخترش گم و شاید کشته شده است! او دیگر نمی‌تواند به‌همین راحتی از گناهان احتمالی پسرش بگذرد. باید معلوم شود که هانا کجاست و چه کسی او را دزدیده؟ حتی اگر پی بردن به راز، باعث شود پسرش به محکوم پرونده‌ها تبدیل شود.

معرفی و دانلود کتاب پسر شایسته

اگر فکر می‌کنید قرار است به همین سادگی‌ها به هویت قاتل پی ببرید و باقی داستان را با خیال راحت به خواندن چگونگی دستگیری و مجازاتش سپری کنید، کاملاً اشتباه می‌کنید. فریدا مک فادن راز این جنایت را به‌سادگی عیان نخواهد کرد. پلیس و هم‌کلاسی‌های لیام فکر می‌کنند او قاتل دختران است و اریکا و جیسون هر کسی جز او را مظنون می‌بینند، اما انتهای کتاب پسر شایسته نه‌تنها ما، بلکه حتی شخصیت‌های رمان پسر شایسته را هم غافل‌گیر می‌کند. در انتهای این داستان آن‌چه تصورش را نمی‌کنید انتظار شما را می‌کشد و حتی پس از انتهای قصه نیز ما را از تعلیقی که درون آن گرفتار شده‌ایم، نجات نمی‌دهد.

کتاب پسر شایسته با ترجمه‌ی مریم علیزاده میلانلو در انتشارات کوله‌پشتی منتشر شده است.

کتاب پسر شایسته برای چه کسانی مناسب است؟

تصور می‌کنید زندگیتان آرام و بی‌دردسر است؟ بویی از فاجعه و ویرانی به مشامتان نمی‌خورد؟ ظاهراً اطرافیانتان آدم‌های خوبی هستند اما نمی‌دانید افکاری که ذهنشان می‌گذرد تا چه حد سیاه و خطرناک هستند. کتاب پسر شایسته رمانی روان‌شناختی و معمایی است که به شما می‌گوید: «باید نگران باشید.» هیچ‌کس قابل اعتماد نیست. این کتاب شما را با پرونده‌ای مخوف و دردآور روبه‌رو و تا انتها فضای رعب‌آور و هیجان‌انگیز خود را حفظ می‌کند.

در بخشی از کتاب پسر شایسته می‌خوانیم

لندون ابروهایش را بالا می‌برد و می‌گوید: «می‌دونی هرچیزی به من بگی توی این اتاق می‌مونه. دونستن همۀ حقیقت به من کمک می‌کنه ازت دفاع کنم. من از غافل‌گیری خوشم نمی‌آد.»

لیام پافشاری می‌کند. «من نمی‌دونم چه اتفاقی برای اون افتاده.»

به پسرم که اظهار بی‌گناهی می‌کند نگاه می‌کنم. همان وقتی که این کلمات از دهانش خارج می‌شوند، به‌شدت احساس می‌کنم که دروغ می‌گوید. اما از طرفی، او همیشه دروغ می‌گوید. هرچیزی که او می‌گوید هیچ مبنایی در واقعیت ندارد. این باعث می‌شود دلم بخواهد شانه‌هایش را بگیرم و محکم تکان دهم.

لندون به حرف‌های لیام فکر می‌کند. نمی‌دانم او هم به همان چیزی که من فکر می‌کنم فکر می‌کند یا نه. «آقا و خانم کاس، می‌شه تنهایی با پسرتون صحبت کنم؟»

جیسون می‌پرسد: «چرا؟»

«چون لیام موکل منه و شما دو تا نیستین. امتیاز وکیل و موکلی شامل شما نمی‌شه. اگه اون متهم بشه، تقریباً مثل یه بزرگ‌سال محاکمه‌ش می‌کنن. برای همین فکر می‌کنم باید مثل یه بزرگ‌سال هم باهاش رفتار بشه.»

به‌آرامی از لیام می‌پرسم: «لیام، تو مشکلی نداری؟»

با اینکه می‌دانم از لمس شدن خوشش نمی‌آید، دستم را روی شانه‌اش می‌گذارم. این‌طور نیست که اعتراضی به نوازش‌هایم کرده باشد؛ اما آن‌طوری که هانا همیشه به آغوشم می‌آید او نمی‌آید. فقط اهمیتی نمی‌دهد. او هیچ‌وقت مثل سایر بچه‌ها به محبت فیزیکی نیازی نداشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسر شایسته
نویسنده
مترجممریم علیزاده میلانلو
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-4616-63-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان جنایی و معمایی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسر شایسته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسر شایسته

برای دریافت کتاب پسر شایسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.