معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی

کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی، خواننده را با تاثیر هوش مصنوعی بر رشته‌‌های حسابداری و مدیریت مالی آشنا می‌‌کند. تانسکیو مولی و شیلیدزی ماروالا، نویسنده‌های کتاب، در این اثر از نظریه‌های کلیدیِ اقتصادی و مالی در حوزه‌ی هوش مصنوعی گفته‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، دیدگاه کاملی درباره‌ی کاربردهای هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی

کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی (Artificial Intelligence in Economics and Finance Theories)، اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد تا با تاثیر هوش مصنوعی در نظریه‌پردازی‌های مالی آشنا شود. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، شیوه‌ی انجام دادن کارهای مالی با هوش مصنوعی و تاثیر این فناوری در نظریه‌پردازی‌های اقتصادی و مالی را فرا می‌گیرید.

تانسکیو مولی ( Tankiso Moloi) و شیلیدزی ماروالا (Tshilidzi Marwala)، خواننده‌ی کتاب را با این واقعیت آشنا می‌کنند که با نفوذ هوش مصنوعی به تمامی جنبه‌های زندگی‌ِ بشر، شاهد یک تغییر بنیادین در نحوه‌ی تفکر و عملکرد انسان‌ها هستیم. تاکنون انسان‌ها برای تشخیص و پیش‌بینیِ مفهوم‌هایی مانند رشد اقتصادی بلندمدت، مزیت نسبی، کمبود و ناکارآمدی بازار، از نیروهای مختصصِ این حوزه بهره گرفته‌اند. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، این رویکرد با نفوذ هوش مصنوعی، دگرگون خواهد شد.

هوش مصنوعی به لطف بهره‌گیری از توانمندیِ پردازشِ حجم بسیار زیادی از اطلاعات، نظریه‌های مالی و اقتصادی را بسیار دقیق‌تر از انسان‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند. این فناوری جذاب و کارآمد با آنالیز اطلاعات، پیش‌بینیِ حساب‌شده‌ای را از فرازوفرودهای مالیِ آینده پیش روی فعالان صنایع و نظریه‌پردازهای اقتصادی قرار می‌دهد. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی، بدون در نظر گرفتن هوش مصنوعی، درک کامل برخی جنبه‌های نظریه‌های اقتصادی، امکان‌پذیر نیست. مطالب کتاب حاضر با مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی آغاز می‌شود.

در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب، با نظریه سولو آشنا خواهید شد. نویسنده‌های کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی در سومین فصل این اثر به بررسی نظریه‌ی ریکاردو پرداخته‌اند. همچنین در این اثر توضیحاتی درباره‌ی نظریه اقتصادی دوبخشی مطرح شده است. پس از خواندن کتاب حاضر با مفهوم منحنی فیلپیس آشنا می‌شوید. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب،‌ منحنی فیلیپس، رابطه‌ی معکوس میان نرخ تورم و نرخ بیکاری در اقتصاد را نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات کتاب حاضر، با کاهش نرخ بیکاری، نرخ تورم در منحنی فیلیپس، افزایش می‌یابد. توضیح منحنی لافر، بررسی تئوری انتخاب نامطلوب، معرفی نظریه خطر اخلاقی و آشنایی با نظریه تخریب خلاق، از دیگر اطلاعاتی هستند که در ادامه‌ی کتاب هوش مصنوعی در تئور‌ی‌های اقتصاد و مالی مطرح شده. با مطالعه‌ی این کتاب، مفهوم تئوری نمایندگی را فرا می‌گیرید با تئوری مشروعیت قانونی و شکاف مشروعیت آشنا خواهید شد. نویسنده‌های کتاب برای انتقال بهتر مفاهیم این اثر، در انتهای آن به شرحِ‌ خلاصه‌ای از تمامی نظریه‌های مطرح‌شده در کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی پرداخته‌اند. در انتهای این کتاب نیز فهرستی از نکته‌های کلیدی این اثر قرار گرفته است.

نویسنده‌های کتاب در کنار متن، نمودارها و جدول‌های محاسباتی را برای درک بهتر فرمول‌ها و نظریه‌های مالی در این اثر قرار داده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، دیدگاه جدیدی نسبت‌به هوش مصنوعی پیدا می‌کنید و با راه‌های بهره‌گیری از این فناوری‌ نوین در دنیای حسابداری آشنا خواهید شد.

کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی را انتشارات نگرش مدیران چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. فاطمه دکامینی و امیرمحمد حذرخانی، مترجم‌های این اثر هستند.

کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی برای چه کسانی مناسب است؟

فعالان در رشته‌های اقتصاد، مالی، مدیریت، علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی که به دنبال درک عمیق‌تر از کاربرد هوش مصنوعی در این حوزه‌ها هستند، مخاطب اصلی این کتاب به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی برای پژوهشگران و محققان علاقه‌مند به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های نوظهور هوش مصنوعی در زمینه‌های اقتصادی و مالی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی می‌خوانیم

در بررسی ادبیات مدل دوبخشی، آنچه مشخص است این است که نیروی کار عامل حیاتی تولید هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعت است. رایج است که در عصری که با پیشرفت‌های تکنولوژیکی مشخص می‌شود، به‌ویژه هوش مصنوعی در محیط‌های کار، ما شروع به مشاهده بخش‌های قابل توجهی از خط تولید در فرم‌های خودکار می‌کنیم. فکر می‌کنیم که در مناطقی که چنین نشده است، و آن مناطق شامل وظایف تکراری است، انتظار می‌رود که این اتفاق بیفتد. این بر نیروی کار تأثیر می‌گذارد که جنبه حیاتی مدل دوبخشی است.

از دیدگاه کارگزاران خودکار (مکانیزه-ماشینی)، این ایده که نیروی کار می‌تواند به‌راحتی از بخشی که با سطوح پایین تحصیلات مشخص می‌شود به بخش صنعتی مهاجرت کند، از بین خواهد رفت. اولاً، اگر بخواهیم فرض کنیم که بخش صنعتی دارای سرمایه بالایی است و سود به‌منظور ایجاد کارایی مجدد سرمایه‌گذاری می‌شود، این بخش از کارایی ماشین‌آلات استفاده می‌کند و خودکار می‌شود. به این ترتیب، با عوامل مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ربات‌ها، ممکن است فرصت‌های شغلی در بخش سرنوشت اقتصاد همانطور که آرتور لوئیس از آن حمایت می‌کرد وجود نداشته باشد. انتظارات این است که کارخانه‌ها و بخش صنعتی ناب، متخصص و متشکل از منابع انسانی بسیار ماهر باشند که با ماشین‌آلات کار کنند. بنابراین، با کارخانه‌هایی کم‌نیرو (کم سود-کاستی) و تقاضا برای منابع بسیار ماهر، انتقالی وجود نخواهد داشت.

ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی در حال حاضر در بخش کشاورزی به‌منظور بهبود عملکرد مستقر شده‌اند. خود بخش کشاورزی، در عصری که هوش مصنوعی بر آن تسلط داشت، تغذیه‌کننده بخش صنعتی نیست، بلکه بخش کاملی است که با سیستم تولید چابک خواهد بود و ماشین‌ها نقش مهم‌تری را ایفا می‌کنند. بنابراین، می‌توان انتظار داشت که نیروی کار در این جبهه تحت فشار قرار گیرد، زیرا این بخش به سمت سرمایه‌گذاری بالا حرکت می‌کند و سودها برای ایجاد کارایی مجدد سرمایه‌گذاری می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه ای بر هوش مصنوعی در تئوری های اقتصاد و مالی
فصل 2: مدل رشد
فصل 3: مزیت نسبی (مقایسه‌ای)
فصل 4: مدل دوبخشی (بخش دوگانه)
فصل 5: نظریه ناسازگاری پویا
فصل 6: منحنی فیلیپس
فصل 7: منحنی لافر
فصل 8: انتخاب نامطلوب (نامساعد-کژگزینی)
فصل 9: خطر اخلاقی (کژمنشی)
فصل 10: تخریب خلاق
فصل 11: تئوری نمایندگی
فصل 12: تئوری مشروعیت و شکاف مشروعیت
فصل 13: خلاصه (چکیده): هوش مصنوعی در نظریه های اقتصاد و مالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی
نویسنده،
مترجمفاطمه دکامینی، امیرمحمد حذرخانی
ناشر چاپیانتشارات نگرش مدیران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-93351-5-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی در تئوری‌های اقتصاد و مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.