معرفی و دانلود کتاب حسابداری در مدیریت

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری در مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری در مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری در مدیریت

در حال حاضر، حسابداری مدیریت از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر شخصی می‌خواهد در رشته‌ی حسابداری به موفقیت بیشتری دست یابد، باید از سازوکارهای این بخش مطلع باشد. کتاب حسابداری در مدیریت نوشته‌ی سید محمدحسین لطفی، فاطمه دکامینی و سید محسن لطفی اثری‌ست که سعی دارد به بررسی جامع و کامل این بخش از مبحث حسابداری بپردازد و پایه‌های آن را برای مخاطب شرح دهد. این کتاب از منابع مناسب و علمی برای دانشجویان حسابداری به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب حسابداری در مدیریت

حسابداری در مدیریت یکی از شاخه‌های نوین و به‌روزشده در رشته‌ی حسابداری است که در حال حاضر برای اکثر شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع، یک شخص که در رشته‌ی حسابداری تحصیل کرده یا در حال گذراندن دوران آموزشی خود است، باید به شناخت و آگاهی مناسبی از این بخش دست یابد. باید اشاره کرد برای شرکت‌ها این بخش از رشته‌ی حسابداری به‌حدی حائز اهمیت است که اگر فرد در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشد، ممکن است نتواند در این حیطه مشغول به کار شود.

پس دانشجویان و حسابداران تازه‌کار باید بدانند که این بخش از رشته‌ی تحصیلی‌شان از هر بخش دیگری حیاتی‌تر است. پس با آگاهی به چنین مسئله‌ای، باید اذعان کرد که مطالعه و یافتن مطالب علمی در این زمینه نیز چالش‌برانگیز است. زیرا به اثری نیاز است که قادر باشد به‌صورت جامع وظایف، قواعد و شیوه‌ی کار در این بخش را توضیح دهد. کتاب حسابداری در مدیریت به‌عنوان یک اثر تألیفی از سید محمدحسین لطفی، فاطمه دکامینی و سید محسن لطفی در راستای تحقق چنین نیازی منتشر شده است.

می‌توان از کتاب حسابداری در مدیریت به‌عنوان یکی از آثار مرجع در این زمینه یاد کرد. چراکه سه نویسنده‌ی مؤلف، سعی کرده‌اند یک کلیت مشخص و شفاف را از مبحث مورد نظر به‌دست دهند. نتیجه‌ی نهایی به اثری تبدیل شده که می‌توان با آن اصول کلی حسابداری مدیریت را فرا گرفت و در امور کار از آن بهره برد. شرح مباحث در این کتاب از مباحث کلی و پایه شروع می‌شود و در فصل‌های بعدی به بخش‌های پیچیده‌تر و پرجزئیات در زمینه‌ی مورد بررسی ختم می‌شود.

کتاب حسابداری در مدیریت بیش از هرچیز یک کتاب راهنما است. راهنمایی کاربردی و دقیق که به‌واسطه‌ی آن شخص می‌تواند نسبت به حسابداری مدیریت احاطه پیدا کند و در نتیجه سطح و جایگاه خود را به عنوان یک حسابدار تازه‌کار قوام بخشد. حسابداری مدیریت شامل موارد به‌خصوصی می‌شود که عبارتند از: کمک به برنامه‌ریزی سازمانی که شخص در آن مشغول به کار است، کمک به اصلاحاتی که لازم است در فرایند کار سازمانی صورت پذیرد و همچنین تببین و تعیین استراتژی‌های لازم برای بررسی و رفع موانع در مسیر کار سازمان. پس می‌توان گفت وظایف حسابداری مدیریت متنوع‌اند و انجام صحیح آن‌ها بدون یک منبع علمی و راهنمای ارزشمندی چون کتاب حسابداری در مدیریت ناممکن یا دشوار است.

سه مؤلف این کتاب کوشیده‌اند در ارائه‌ی مطالب خود از نثری ساده، روان و شفاف بهره گیرند و از ارائه‌ی جزئیات غیرمهم اجتناب کنند. به همین روی، با کتابی فشرده اما باکیفیت و پرجزئیات روبه‌رو هستید که هرآنچه نیاز است در این زمینه بدانید، به شما آموزش می‌دهد. این اثر که با لحنی دانشگاهی و آموزشی به نگارش درآمده، برای تدریس در دانشگاه‌ها و کلاس‌های رشته‌ی حسابداری مناسب است. کتاب حسابداری در مدیریت اثری از سید محمدحسین لطفی، فاطمه دکامینی و سید محسن لطفی است که توسط انتشارات نگرش مدیران منتشر شده.

کتاب حسابداری در مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی حسابداری و کسانی که در مسیر تازه‌کار هستند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب حسابداری در مدیریت می‌خوانیم

افرادی که در زمینه حسابداری مدیریت به تحصیل می‌پردازند، قادر خواهند بود تا به بخش مدیریت کسب و کارها کمک کنند تا امور مالی سازمان‌ها کنترل را دست گیرند، همچنین تحصیل کردگان حسابداری مدیریتی، از اطلاعات حسابداری استفاده کرده و جهت بهبود عملکرد مشاغل مختلف، راهکارهایی ارائه می‌دهند. گزارش‌هایی که توسط حسابداران مدیریتی تهیه می‌شوند، به منظور اتخاذ تصمیمات مهم تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس می‌توان فهمید که حرفه‌ی حسابداری تا چه اندازه در مشاغل مختلف حائز اهمیت است.

تمامی رشته‌های حسابداری با اعداد، ارقام و فرمول‌های بسیاری سر و کار دارند. این ویژگی در رشته حسابداری مدیریت هم از دیگر رشته‌ها مستثنا نبوده و یک حسابدار مدیریت باید بتواند پس از تجزیه و تحلیل گزارشات، آن‌ها را در قالب اعدا، تفکیک کرده و نشان دهد. افرادی که به مواردی مانند مدیریت گزارشات و فضای مالی یک سازمان علاقه دارند و توانایی خلاقیت و نوآوری نیز دارند، می‌توانند از حسابداران موفق مدیریتی باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم کلی
فصل دوم: حساب‌ها
فصل سوم: ملاحظات مهم برای ثبت معاملات تجاری
فصل چهارم: طبقه‌بندی معاملات ثبتی در دفتر کل
فصل پنجم: دفاتر حسابداری فرعی
فصل ششم: تهیه حساب سود و زیان و ترازنامه
فصل هفتم: اصلاح خطاها
فصل هشتم: حسابداری اسناد قابل معامله
فصل نهم: انطباق حساب‌های بانکی
فصل دهم: اصول حسابداری مدیریت
فصل یازدهم: روش‌های ارزش‌گذاری موجودی
فصل دوازدهم: حسابداری استهلاک
فصل سیزدهم: حساب‌های سازمان‌های غیرانتفاعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری در مدیریت
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات نگرش مدیران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-622-93351-8-5
موضوع کتابکتاب‌های حسابداری عملی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری در مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری در مدیریت

برای دریافت کتاب حسابداری در مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.