معرفی و دانلود کتاب مدیریت در عصر کوانتومی

عکس جلد کتاب مدیریت در عصر کوانتومی
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت در عصر کوانتومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت در عصر کوانتومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت در عصر کوانتومی

نویسنده‌ی سرشناس و کارشناس مدیریت، دانا زوهر، در کتاب مدیریت در عصر کوانتومی قصد دارد با نگاهی به فیزیک کوانتوم، شیوه‌های مدیریت و رهبری را به رهبران یاد دهد. آنچه در این کتاب می‌خوانیم، پیوندی عمیق میان علم مدیریتی و نگرش کوانتومی است. نویسنده در اثر ارزشمند خود مجموعه‌ای تمام و کمال از ماهیت کار یک مدیر و رهبر را ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب مدیریت در عصر کوانتومی

احتمالا با کتاب‌های متنوعی در زمینه‌ی مدیریت و رهبری سرو‌کار داشته‌اید یا عناوین آثار شناخته‌شده‌ای را که در این زمینه وجود دارد، خوانده‌اید. اما آیا تابه‌حال پیش آمده با کتابی روبه‌رو شوید که علم فیزیک را با مفهوم رهبری و مدیریت پیوند بزند؟ کتاب مدیریت در عصر کوانتومی (The Quantum Leader: A Revolution in Business Thinking and Practice) ملهم از علم کوانتوم، ویژگی‌های درونی و بیرونی یک رهبر را برمی‌شمارد و ایده‌های نوین و درخشانی را به مخاطب خود تقدیم می‌کند. دانا زوهر قادر است با بهره بردن از فیزیک کوانتوم، یک مدل و نمونه‌ی قدرتمند و مؤثر از تفکر مدیریتی و رهبری ارائه دهد.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت در عصر کوانتومی

دانا زوهر (Danah Zohar) باور دارد هر مدیری وظیفه‌ی مدیریت یک نظام یا سیستم را برعهده دارد و یک رهبر واقعی باید همچون آن فضایی که در اختیار دارد، بر لبه‌ی تیغ بماند و به تعبیری در بطن «آشوب» قرار گیرد. در واقع، از نظر دانا زوهر، هنر اصلی یک رهبر، مدیریت و کنترل یک وضعیت نابسمان و ایستادن بر لبه‌ی تیغ است. به‌این معنا که عیار و اعتبار یک رهبر واقعی تنها در موقعیتی غیرقطعی، نابسامان و آشفته آشکار می‌شود. اگر قرار است فردی به یک مدیر واقعی تبدیل شود، باید این تمایل را در خود قوام بخشد که به بطن آشوب قدم گذارد. پس کتاب مدیریت در عصر کوانتومی در مورد همین مسئله است: رشد، بلوغ و رهایی که در بطن عدم‌قطعیت یک سیستم نهفته است.

دانا زوهر در کتاب مدیریت در عصر کوانتومی باور دارد چنین مدیرانی قادر هستند خود را با موقعیتی که در آن حضور دارند، هماهنگ و هم‌آوا کنند. در واقع، حضور در چنین موقعیت آشوب و هرج‌ومرج، به یک مدیر یا رهبر نقطه‌دید تازه‌ای را هدیه می‌دهد. نقطه‌دیدی که می‌تواند سطح فکر و عمل مدیر را به‌کل متحول کند. از نظر دانا زوهر، در مورد یک مدیر این نکته اهمیت بسیار بالایی دارد که قادر باشد قوانین و اساس مدیریتی خود را بازتعریف کند و از تنوع نترسد. در واقع، محدوده‌های ناشناخته ممکن است برای هر رهبری هراس‌انگیز باشند، اما آن مدیری موفق است که بتواند با تمام این شرایط و موقعیت‌های غیرمنتظره هماهنگ شود و برای حل آن‌ها تدبیری بیندیشد.

آنچه در این کتاب می‌خوانید، کاملا در تضاد با تفکر نیوتونی است. درست است که تفکر نیوتونی در طول تاریخ دستاوردهای بزرگی برای بشر داشته اما به زعم دانا زوهر این قانون منسوخ شده است. در واقع، تفکر نیوتونی تمام شرکت‌ها و بازارهای مالی را همچون ماشین می‌بیند؛ ماشین‌هایی که ثابت، ساکن و قابل کنترل هستند. اما به باور دانا زوهر، همین تفکر نیوتونی بود که به فاجعه‌ی رکود اقتصادی سال 2008 منجر شد و اساساً این رویارویی با مشکلات غیرمنتظره و همچنین بازسازی و به‌روزرسانی آن، می‌تواند تجار و مدیران را نجات دهد. کتاب مدیریت در عصر کوانتومی نوشته‌ی دانا زوهر توسط فاطمه دکامینی و امیرمحمد حذرخانی ترجمه شده و انتشارات نگرش مدیران آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مدیریت در عصر کوانتومی

  • یک کتاب جریان‌ساز! اشخاص و شرکت‌هایی می‌توانند در قرن جدید میلادی در زمینه‌ی تجارت و بازاریابی موفق باشند که واجد ویژگی‌های بیان‌شده از سوی دانا زوهر باشند. (Joseph Jaworski)
  • نگرش کوانتومی که در این کتاب به‌آن اشاره شده، هیجان‌انگیز است. این رویکرد [می‌گوید] که شما به‌واسطه‌ی خلق گروه‌های کوچک از درون گروه‌های بزرگ و براساس شایستگی افراد، به دستاوردهای تازه و منحصربه‌فرد دست می‌یابید. (Anna Nilsson-Ehle)
  • نگرش کوانتومی دانا زوهر در زمینه‌ی مدیریت شگفت‌انگیز است! (Shell USA Leadership Council)

کتاب مدیریت در عصر کوانتومی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به تمام مدیران، رهبران و کسانی که می‌خواهند در عرصه‌ی بازاریابی و تجارت موفق باشند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت در عصر کوانتومی می‌خوانیم

تبدیل شدن به یک رهبر کوانتومی، نیازمند تبدیل شدن به یک فرد خوب است. این نیازمند بودن به یک شخص با اصالت است که دیگران می‌توانند به او اعتماد کنند. اما حتی بیشتر از آن، این نیازمند بودن به یک شخص است که نمونه‌ خوبی برای دیگران باشد؛ فردی که زندگی و وجودش می‌تواند به دیگران راه را نشان دهد، فردی که در زندگی خود به مسیر کوانتومی خودشناسی و خلق نفس، بارها پیش رفته است و کسی که می‌تواند به چالش‌ها پاسخ دهد، به اهداف بالاتری پردازد و بهترین‌ها را از دیگران کسب نماید و آن‌ها را به رهبران تبدیل کند. به طور معمول، یک راهنمای غربی یا کتاب خودکمکی درباره اینگونه رهبری، مجموعه‌ای از مراحل یا قوانین را در روح ده فرمانکاری کتاب مقدس پیشنهاد می‌کند. اما فرمول‌ها و قوانین به خلاف روح خود پارادایم کوانتوم و یک سازمان کوانتومی است. هر فرد کوانتومی منحصر به فرد است؛ همانطور که هر سازمان کوانتومی منحصر به فرد است و بنابراین یک راهنمای رهبری کوانتومی باید یک مجموعه اصول عمومی ارائه دهد که هر رهبر می‌تواند به صورت خودسازماندهی و سازگار آن را دنبال کند.

اما کدام اصول باید یک رهبر کوانتومی را راهنمایی کند؟ کلمه چینی برای «رهبر»، «لینگدائو» است. «لینگ» به معنای «دانستن» است و «دائو» البته تائو، «راه» است. چینی‌ها بر این باورند که این وظیفه رهبران است که راه کیهان و طبیعت را بشناسند و آن را وارد دنیای فعالیت‌های انسانی کنند.

البته بحث این کتاب هم همین است. بنابراین رهبران کوانتومی باید با همان اصولی که این سیستم‌ها را تعریف می‌کنند هدایت شوند. بنابراین، دوازده اصل رهبری کوانتومی در این کتاب توضیح داده شده است که معادل‌ آگاهانه دوازده کیفیت تعیین‌کننده سیستم‌های کوانتومی و سیستم‌های تطبیقی پیچیده هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار شخصی
بخش اول: بخش‌های سازنده
فصل 1: مقدمه: نیاز به تفکر نو
فصل 2: از عصر نیوتن تا عصر کوانتومی
فصل 3: تعریف ایده‌های فیزیک کوانتومی
فصل 4: مدیریت کوانتومی چیست؟
فصل 5: پیاده‌سازی مدیریت کوانتومی: مدل کسب‌وکار رن دان های / فاصله صفر
فصل 6: تائو مدیریت کوانتومی
بخش دوم: فرد/ کارمند کوانتومی
فصل 7: من جهان هستم
فصل 8: من یک ذره و یک موج هستم
فصل 9: من یک کثرت هستم
فصل 10: من جهان را می‌سازم
فصل 11: انگیزه‌هایی که من را هدایت می‌کنند
بخش سوم: رهبر کوانتومی
فصل 12: رهبری از رهبران
فصل 13: دوازده اصل رهبری کوانتومی
فصل 14: اصول تفکر برای رهبر کوانتومی
بخش چهارم: سازمان کوانتومی
فصل 15: چه چیزی یک سازمان کوانتومی را می‌سازد؟
فصل 16: هایر: فرهنگ‌ساز
فصل 17: روشه هند: فرهنگ هدف محور
فصل 18: لوازم خانگی جنرال الکتریک: یک کاتالیزور آمریکایی
فصل 19: سایر شرکت‌های دارای اصول مدیریت کوانتومی
فصل 20: گروه ویژه عملیات ویژه ارتش آمریکا: رن دان های برای ارتش
بخش پنجم: جامعه کوانتومی
فصل 21: جامعه کوانتومی چیست؟
فصل 22: اداره یک جامعه کوانتومی: دو مدل
فصل 23: نظم جهانی کوانتومی
بخش ششم: نتیجه
فصل 24: جهان‌بینی کوانتومی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت در عصر کوانتومی
نویسنده
مترجمفاطمه دکامینی، امیرمحمد حذرخانی
ناشر چاپیانتشارات نگرش مدیران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-622-93351-9-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت در عصر کوانتومی

فواد م
۱۴۰۳/۴/۲۶
ظاهرا کتاب خوبیه اما با ترجمه و جمله بندی ضعیف. می‌توانست بهتر از این باشد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت در عصر کوانتومی

برای دریافت کتاب مدیریت در عصر کوانتومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.